Gość Bartek Zgłoś #1 Napisano 18 Stycznia 2006 Ostatnio przy okazji drobnych remontów zauważyłem ślady oleju w kanałach dolotu powietrza do kolektora :cry: . Tubinka? :cry: Od razu zanaczam, że dbam o turbo i nie katuję gdy zimne oraz nie gaszę od razu po katowaniu, ale nie wiem niestety jak poprzedni właściciel podchodził do tego tematu. Spotkaliście się z tym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 18 Stycznia 2006 To normalka. U mnie była tak juz przy 20tys km. Tylko wilgośc olejowa jest czymś normalnem ale jeśli wylewa się juz szklankę oleju to wtedy należy szukać przyczyny. Olej pojawia się z przewietrzania skrzyni korbowej. Rura odpowietrzania połączona jest właśnie z dolotem. Bardzo częscto użytkownicy TDI wskazuja na wilgośc lub niewielki film olejowy w intercoolerze. To też jest normalne póki nie ma tego oleju w jakich dużych ilościach. Także spoko : HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rasial Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2006 HHA dzięki uspokoiłeś mnie trochę ,też widziałem że łącznik mi się poci .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2006 Ja raz na rok dokonuję przeczyszczenia całego układu dolotowego. Przy okazji również zaględam do przepustnicy gdzie często osada się spora częśc zaschniętego oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ScrappyCoco84 Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2011 Witam, ostatnio mój tata był swoim passatem b5fl 1.9 tdi 130 km był u elektronika który stwierdził że jest zabrudzone olejem jakieś sterowanie dolotem powietrza do silnika i nie wiem czy chodzilo mu o EGR czy cos innego ? Czasami zdarza sie że mu troche auto zakopci na niebiesko jeśli to zawór egr to czy da się go w jakis sposob oczyscic czy trzeba to wymienic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2011 jeśli to zawór egr Zawór EGR nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko, tymbardziej czyszczenie niczego nie zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2011 Witam, ostatnio mój tata był swoim passatem b5fl 1.9 tdi 130 km był u elektronika który stwierdził że jest zabrudzone olejem jakieś sterowanie dolotem powietrza do silnika i nie wiem czy chodzilo mu o EGR czy cos innego ? Czasami zdarza sie że mu troche auto zakopci na niebiesko jeśli to zawór egr to czy da się go w jakis sposob oczyscic czy trzeba to wymienic ? on moze byc przyczyna zabrudzenia ale nie kopcenia jaki jest przebieg auta i ile wy go macie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2012 panowie a co jesli odma jest odlaczona od dolotu to moze sie pojawic film olejowy w dolocie czy nie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DARA. Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2012 panowie a co jesli odma jest odlaczona od dolotu to moze sie pojawic film olejowy w dolocie czy nie?? moze,jezeli bedzie turbina przepuszczac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2012 to ze moze jak turbo pusci to wiem ale chodzi mi bardziej o film olejowy niz o kropelki oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2013 Ja raz na rok dokonuję przeczyszczenia całego układu dolotowego.Przy okazji również zaględam do przepustnicy gdzie często osada się spora częśc zaschniętego oleju. 'Jak zabrac sie do czyszczenia. Co nalezy wyczyscic. Zabieram sie do tego ale nie wiem od czego zaczac. Sorry za brak polskich liter ale pisze z tableta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2013 'Jak zabrac sie do czyszczenia. Co nalezy wyczyscic. Zabieram sie do tego ale nie wiem od czego zaczac. Sorry za brak polskich liter ale pisze z tableta. Ja tydzień temu przerobiłem temat http://forum.vw-passat.pl/threads/90798-Czyszczenie-EGR-i-dolotu-AFN-Manual-foto Dodatkowo zaślepiłem egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2013 Warto wyczyścić. U mnie na ściankach było chyba z 4 mm nagaru. 2 puszki do mycia silników, karcher i szpachelka i walka nie była łatwa ale efekt jest. Polecam po tym zabiegu wywalić EGR żeby więcej tego nie przechodzić A po zabiegach lepiej zbiera się z dołu oraz mniej kopci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #14 Napisano 12 Lutego 2013 Ja tydzień temu przerobiłem temat http://forum.vw-passat.pl/threads/90798-Czyszczenie-EGR-i-dolotu-AFN-Manual-fotoDodatkowo zaślepiłem egr. dzięki za odp. zabieram się do lektury.Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilo1990 Zgłoś #15 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam, niewiem czy to w tym temacie powinienem zamieszczać posta ale co tam ;D Mam problem, a mianowicie jestem właśnie po czyszczeniu egra w moim VW Passacie B5 FL 1,9 TDI 130km silnik AVF 2002r, i mam pytanie, ponieważ od razu jak wszystko poskręcałem do kupy postanowiłem sprawdzić czy samochód inaczej pracuje, okazało się że nie . I teraz pytanie, co zrobiłem nie tak jeśli załącza się turbina tak gdzieś od 1800 obrotów i zaczyna świstać czy gwizdać, czy źle coś dokręciłem czy turbina zaczyna padać??? Zaznaczam że wcześniej nie było takich przypadków z gwizdającą czy tam świstającą turbiną. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #16 Napisano 18 Stycznia 2015 Na pewno główny wąż powietrza od turbo słabo osadziłeś albo podciśnienia nie podłączyłeś jakiegoś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilo1990 Zgłoś #17 Napisano 18 Stycznia 2015 Dzięki bmateuszd, zobacze to niebawem jak to poskręcałem, możliwe że coś pominąłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach