Skocz do zawartości
Gość pieniak

Wzmacniacz w antenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pieniak

Witajcie

 

Jak sprawdzić czy wzmacniacz w stopce anteny radiowej działa poprawnie ???

Radio słabo ściąga stacje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtyka się w gniazdko od anteny w radiu kawałek prostego drutu i sprawdza czy radio łapie stacje. Powinno bez najmniejszych problemów. Problem przeważnie tkwi w kiepskiej wtyczce przy radiu albo zmasakrowanym kablu (przeciętym, zgniecionym, albo po prostu gdzieś łączonym).

 

btw. w pasatach są wzmacniacze w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie Marecku, z tego co ja się orjentuję , bo zajmuję się car audio, to w samochodach grupy VW zastosowano specyficzne rozwiązanie anten radiowych z odseparowaną masą i każda wymiana radyjka wiąże się z tym , że stacje radiowe będą kiepsko odbierały. Są na rynku tak zwane "separatory" , jednak z doświadczenia wiem, że rzadko się sprawdzają. Najlepszym sposobem jest poprostu wymiana anteny z podstawą. Na rynku dostępne są anteny dedykowane do Poloneza, czy Cieniasa , a także uniwersalne których koszt nie przekroczy 50zł a to na pewno zda egzamin. Żaden wzmacniacz nie będzie wtedy konieczny. Pozostaje jedynie przeróbka przewodu przy samej antenie. powodzenia. :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepszym sposobem jest poprostu wymiana anteny z podstawą. N

 

a czy wymiana anteny w sedanie łączy się z wyjmowaniem podsufitki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy wymiana anteny w sedanie łączy się z wyjmowaniem podsufitki ?

W sedanie będzie t na pewno trudniejsze, ale może się udać bez zdejmowania całej podsufitki. Jeżeli jest tam tylna listwa sufitowa zaraz przy szybie to może wystarczy jak sie ją zdejmie. Wtedy może przy akrobatycznych zdolnościach da się odkręcić i wymienić antenę.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniaj na dzień dobry jeśli niczego innego nie sprawdziłeś. Przyjrzyj się końcówce bo centralny pin lubi się oderwać. Podmień bat bo też lubia pękać w środku i sygnał jest słaby. Podstawa anteny czasem po prostu rdzewieje i trzeba albo czyścić, albo wymienić. Wymieniam kilka takich podstaw miesięcznie, ale większość da się uratować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie Marecku, z tego co ja się orjentuję , bo zajmuję się car audio, to w samochodach grupy VW zastosowano specyficzne rozwiązanie anten radiowych z odseparowaną masą i każda wymiana radyjka wiąże się z tym , że stacje radiowe będą kiepsko odbierały.

witam.niestety nie zgodze sie, bo wlasnie jestem po zabiegu montowania separatora do niefabrycznego radia i dziala ono wspaniale-nie ma mowy o jakim kolwiek gubieniu fal radiowych,nie wspomne juz nawet o szumach-nie wiem nawet co to sa szumy w tym aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.niestety nie zgodze sie, bo wlasnie jestem po zabiegu montowania separatora do niefabrycznego radia i dziala ono wspaniale-nie ma mowy o jakim kolwiek gubieniu fal radiowych,nie wspomne juz nawet o szumach-nie wiem nawet co to sa szumy w tym aucie

 

Potwierdzam, nie chciałem siać fermentu, ale kolega ma rację. Nie jestem w stanie policzyć ile radyjek zamontowałem (tzw niefabrycznych) i wszystko działa na seryjnych antenach. Bat z poloneza czy cienkola w VW? Profanacja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam, nie chciałem siać fermentu, ale kolega ma rację. Nie jestem w stanie policzyć ile radyjek zamontowałem (tzw niefabrycznych) i wszystko działa na seryjnych antenach. Bat z poloneza czy cienkola w VW? Profanacja :)

A co , niby antena oryginalna jest ładniejsza?:) Ciekaw jeszcze jestem jak takie radyjka działają w dalszej odległości od miast , czy nadajników przysyłowych? Mam firmę Car Audio 60km od Warszawy i wielokrotnie zdażyło mi się, że separatory często nic nie dawały, a przewody antenowe były sprawne. Nie mówię , że wszystkie VW mają tak skonstruowane anteny, że masa jest odseparowana, ale duża część tak właśnie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pieniak
Problem przeważnie tkwi w kiepskiej wtyczce przy radiu albo zmasakrowanym kablu (przeciętym, zgniecionym, albo po prostu gdzieś łączonym)

Sprawdziłem wtyczki i przy antenie mam 12V wychodzące z kabla więc chyba idzie do wzmacniacza. Po odkręceniu "bacika" radio ledwo łapie stację więc chyba działa, ale zauważyłem jedno - po podłączeniu końcówki miernika elektronicznego do wtyczki przy antenie od strony radia (tam gdzie mierzyłem 12 v) radio gra rewelacyjnie i łapie dalekie stacje - tylko z miernikiem nie będę przecież jeździł ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po podłączeniu końcówki miernika elektronicznego do wtyczki przy antenie od strony radia (tam gdzie mierzyłem 12 v) radio gra rewelacyjnie i łapie dalekie stacje - tylko z miernikiem nie będę przecież jeździł

czyli zrobiłeś sobie antenę z miernika... tak jak pisali poprzednicy - poszukaj uszkodzenia mechanicznego wtyczki albo zwarcia bo to jedyne sensowne wyjaśnienie. I odepnij ten "separator"...

 

Ja też mam nieseryjne radio, separator oczywiście wycięty i na zwykłym kablu i baciku jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zgubić zasięg... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu olałbym te wszystkie wzmacniacze. Dobrze zamontowana i zmasowana podstawą antena dachowa musi działać dobrze. Ja wymieniłem swoją na uniwersalną, która kosztowała mnie 30 zł i wszystko gra ok. A czy wyglada źle sam oceń.

 

I odepnij ten "separator"...
Potwierdzam !

 

Ja też mam nieseryjne radio, separator oczywiście wycięty i na zwykłym kablu i baciku jeszcze mi się nie zdarzyło żeby zgubić zasięg...
U mnie tak samo, bez żadnych wzmacniaczy:)

 

//używaj opcji 'edytuj'. dzięki. artmin

Zdj?cie003.jpg

Edytowane przez artmin
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby olać separator, trzeba olać wzmacniacz.

( w przypadku radioodtwarzaczy nie podających napięcia )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam radyjko z nawi MCD i odbior stacji po za miastem jest fatalny,gubi stacje,nawet te mocne,Jak to sprawdzic bo tam chyba jest zespolona antena radiowa z anteną od nawi(tak mi sie wydaje)no chyba ze te radia tak już mają.Dzięki za info.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja takze mialem problemy z dobrym sygnalem anteny.Na orginalnym radiu VW gralo dobrze, lecz po wymianie radia na JVC lipa nic nie slychac.Na probe wpialem separator i uleczony.Gra jak ta lala.Wiec jak kto trafi. Pozdrawiam. A dodam ze separator kosztowal 16zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TAk jak wspominałem , kupiłem taką antenę j.w.

Ma ona dwa kable. Jeden gruby , zakonczony skrętką , a drugi cieniutki .

Po zdjęciu podsufitki , okazało się ,że stara jest tylko połączona z kablem antenowym idącym do radia , tylko za pomocą "szybkozłączki".

No więc pojawił się problem. Ta nowa ma inny typ połączenia. To raz.

A dwa : co zrobić z tym czerwonym kabelkiem , gdzie go podpiąć , skoro w starej tego nie ma ?

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim powymieniacie zbędnie anteny, przeczytajcie ten temat

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7120&highlight=separator

 

Dokładnie opisywałem tam działanie wzmacniacza VW, separatora itd.

Opisywałem też jak sprawdzić przewód i wzmacniacz. (szukajka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.....z tego co ja się orjentuję , bo zajmuję się car audio, to w samochodach grupy VW zastosowano specyficzne rozwiązanie anten radiowych z odseparowaną masą ....

 

niezla reklama zakladu "Car audio" odseparowana masa? Pomylil Pan separacje napiecia zasilajacego wzmacniacz antenowy z separacja masy... jak na "profesjonaliste" to troszke duza pomylka....

proponuje male szkolenie lub zmiane branzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TAk jak wspominałem , kupiłem taką antenę j.w.

Ma ona dwa kable. Jeden gruby , zakonczony skrętką , a drugi cieniutki .

Po zdjęciu podsufitki , okazało się ,że stara jest tylko połączona z kablem antenowym idącym do radia , tylko za pomocą "szybkozłączki".

No więc pojawił się problem. Ta nowa ma inny typ połączenia. To raz.

A dwa : co zrobić z tym czerwonym kabelkiem , gdzie go podpiąć , skoro w starej tego nie ma ?

w efekcie , kupiłem nową antenę , taką samą jak była ( z jednym kablem i szybkozłączką) za cenę 89 zł i ją założyłem.

Ta z dwoma kablami - do śmieci (gdyz w niej gwint się nawet "przegwintował" )

Problem z anteną rozwiązałem.

Przy okazji już wiem jak "rozpracować" podsufitkę.

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności