dtambor Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2006 Witam Pytanie jak w temacie. Co musze zdemontować w bagażniku. Wszystkie plastiki czy wystarczy tylko tą część co zasłania zwijacz pasów bezp. Niestety musze zmienić sprężyny. Z tego co sie dowiedziałem Pęknięte sprężyny to dosyć typowa usterka w tych modelach. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2006 Wszystkie plastiki czy wystarczy tylko tą część co zasłania zwijacz pasów bezp. Nie stety musze Cie zasmucic ... wszystkie plasticzki :647: Kolega wlasnie wymienial 1 tydzien temu, wszystko musial sciagnac ... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Varcan Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2006 Witam, Zapisze część tekstu z książki serwisowej do passata (może to ci pomoże): "9.2.1. Elementy zawieszenia tylnego. WYMIANA AMORTYZATORA LUB SPRĘŻYNY ZAWIESZENIA Uwaga. Sprężyny lub amortyzatory należy zawsze wymieniać jako komplet dla całego zawieszenia. Wymontowanie. - Ustawić samochód na podstawkach, a następnie zdjąć koło po właściwej stronie. - Opuścić oparcie tylnego siedzenia. - Za pomocą wkrętaka odpiąć element boczny pasa bezpieczeństwa, a następnie wyjąć pas. - Odkręcić śrubę mocowania osłony urządzenia zwijacza pasa, a następnie wyjąć ją. - W bagażniku wyciągnąć wykładzinę w ten sposób, aby móc odkręcić śrubę mocowania zwijacza pasa bezpieczeństwa. - Wyjąć zwijacz pasa. - Odkręcić dwie śruby górnego mocowania amortyzatora. - Odkręcić śrubę dolnego mocowania kolumny zawieszenia i wyjąć kolumnę z wahacza zawieszenia. - Aby wyjąć występy górnego mocowania amortyzatora, należy obrócić amortyzator o około 45 stopni a następnie wyjąć go. - Ścisnąć sprężynę za pomocą ściskacza uniwersalnego. - Zdjąć kapturek i okrągłą uszczelkę posługując się wkrętakiem jak dźwignią. - Odkręcić nakrętkę unieruchamiając trzpień amortyzatora za pomocą klucza trzpieniowego. - Zachować podkładkę, górny element metalowo-gumowy, łożysko (zaopatrzone w specjalną uszczelkę), tulejkę dystansową, dolny element metalowo-gumowy, kapturek metalowy, podkładkę i płytę oporową sprężyny. - Oddzielić sprężynę od amortyzatora." Pzdr :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakt Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2006 Ja Właśnie dzisiaj wymieniałem amortyzatory. Wystarczy odkręcić plastikowe osłony pasa bezpieczeństwa, prowadnice rolety oraz ten plastik w którym jest miejsce na głośniki.Tej dużej osłony plastikowej nadkola nie potrzeba demontować.Wystarczy odkręcić dwie blaszane nakrętki w podłodze żeby ją dobrze odchylić i można podejść kluczem nasadowym 13 żeby odkręcić mocowanie amortyzatora u góry(2 żółte śruby). Żeby wyjąć amortyzator trzeba go przekręcić o jedną czwartą obrotu bo na górze są plastikowe zaczepy. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2006 No to super. Właśnie najbardziej bałem sie tego dużego plastiku osłaniającego nadkole. Tamte juz demontowałem więc wiem co i jak. A czy trzeba odkręcać zwijacz pasów bezp.?? czy dojdzie tam bez problemu do tych śrub. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zakt Zgłoś #6 Napisano 2 Maja 2006 Tak trzeba odkręcic ale dojdziesz tam bez problemu jest przykręcany na jednej śrubie. Z prawej strony musisz odkręcić też wspornik mocowania prowadnicy od rolety(2 blachowkręty) bo przeszkadza żeby odkręcić śrubę mocowania amortyzatora. :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2008 witam Jako ze dziś dostałem nowe amorki to choć troche późno już to zabrałem sie za ich wymiane. Najpierw postanowiłem rozbebeszyć tapicerke w środku i po rozebraniu i odjeciu pasów ujżałem takie coś jak na fotce. Co dalej z tym zrobić?? Myślałem że jakaś śruba będzie i ją odkręce a tu takie coś, co z tym zrobić?? Moze mnie ktoś dalej poinstruować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #8 Napisano 9 Października 2008 przekręć, obroć wokół osi amortyzator ze sprężyną, o ok 45st, tak aby plastikowe zapadki znalazły sie w nacięciach gniazda i kolumna ci do dołu poleci aha, i oczywiście najpierw musisz odkręcić i wyjąć amorek z dolnego mocowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 9 Października 2008 damian665 Aby wyjąć ten element- nakładkę należy obrócić amortyzator o ok 45 stopni, a następnie wyjąć go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2008 oki, już ide sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2008 oki dałem rade, a teraz mam inny problem jakiego klucza użyć zeby odkręcić tą śrube u góry a jednocześnie trzymać całego amorka?? jak do nasadki coś z boku dospawam to i tak nie mam czym sięgnąć tego bolca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2008 potrzebujesz ściskacz do sprężyn lub coś w zamian, klucz płaski 6 mm DOBREJ JAKOŚCI (b. twardy) i klucz odgięty oczkowy bodaj 17 i młotek. Ściskaczem ściskasz sprężynę, opukujesz młotkiem górną miseczkę bo zwykle jest spieczona z nakrętką. Kluczem 6 trzymasz tłok żeby się nie obracał (na samej górze jest płaski frez) a 17 kręcisz nakrętką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2008 ja odkręcałem wygiętym oczkowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #14 Napisano 9 Października 2008 A ja kiedyś końcówkę tłoka wkręciłem w imadło i odgiętym kluczem odkręcałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michaloo22malp Zgłoś #15 Napisano 6 Listopada 2008 czy możesz pokazać jakiś szkic jak to składa się pokolei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 7 Listopada 2008 czy możesz pokazać jakiś szkic jak to składa się pokolei B2 -zawieszenie tył . [url=http://g.imageshack.us/img233/b2zawies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jimmy Zgłoś #17 Napisano 5 Lipca 2009 zmieniałem wczoraj amortyzatory tylnego zawieszenia. Montując drugą kolumnę zauważyłem, że jest do zamontowania miska (element 11) Jest ona konieczna? bo nie za bardzo mi sie chce demontować od nowa lewą kolumne. W prawej stronie ten element mam założony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #18 Napisano 5 Lipca 2009 ta miseczka ma za zadanie trzymać odboj na górze, żeby nie zjeżdżał w dół. Lepiej założyć, bo jak na tłoczysko dostaje się syf, to amorek długo nie pożyje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jimmy Zgłoś #19 Napisano 5 Lipca 2009 dzięki Ormowiec, nabrałem ochoty na zabawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar1 Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2009 A ja mam takie pytanie, kilka dni temu byłem sprawdzić zawieszenie na stacji diagnostycznej i wszystko jest ok, amorki w stanie dobrym, ale tylne mają takie osłony wyglądające jak harmonijka. Niestety u mnie te osłony się rozleciały, czy kupić takie osłony i założyć, czy nic specjalnego się nie dzieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach