Skocz do zawartości
Gość MarianWSP

Gdzie znajduje sie N75 w silniku ATJ 115 KM na pompowtryskac

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MarianWSP

szukalem tego zaworu ale nie znalazlem prosze o info i foto , bylem na vag i pokazal blad przeladowania turbiny ,wiec chyba na 99% N75 , tylko jest problem bo nie moge go znalesc znalazlem ten od recyklingu spalin wyglada tak samo ale jest caly czarny a tego N75 nie ma , a n75 ma biala glowke ,

objawy byly takie podczas puszczania gazu zamiast 1100 mhp bylo 1600 jakos tak,

turbina pracuje inaczej ,jakby sie zacierala przy wylaczaniu silnika, w jezdzie po miescie jest turbo tylko bierze ono od okolo 1200 rpm/min , w trasie po 100 km brak turbo i v max 100 km/h

 

prosze o foto z dokladnym opisem jak dostac sie do n75 w ATJ

tnx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1003004pt5.jpg

 

miedzy wentylatorem chlodnicy a akumulatorem powietrza (czarna kula z ekranem z foli aluminiowej)

sprawdz wczesniej rezystancje cewki N75 powinna byc ok. 16-20Ω

zdemontuj przewod od turbo do filtra powietrza oraz odme i dopiero mozesz odkrecic N75 ale podejzewam ze to beda zapieczone kierownice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych.

Jestem świeży w tym temacie, ale jestem już po czyszczeniu kierowniczek w turbinie. Problem nie znikł po wymontowaniu i czyszczeniu tej turbiny. Stawiam na ten zawór n75. Dodam jeszcze, że pod vaga nie podłączyłem. Co jeszcze może być problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich zainteresowanych.

Jestem świeży w tym temacie, ale jestem już po czyszczeniu kierowniczek w turbinie. Problem nie znikł po wymontowaniu i czyszczeniu tej turbiny. Stawiam na ten zawór n75. Dodam jeszcze, że pod vaga nie podłączyłem. Co jeszcze może być problemem?

 

 

A co masz za problem bo my nie wiemy :) Poza tym po co wyciągasz turbinę jak nie wiesz z jakiego powodu masz notlaufy?? ( o ile je masz?) Dziwi mnie dlaczego ludzie zamiast ruszyć głową i po analizie danych postawić diagnoze wolą się narobić bez żadnego sensu i skutku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to forum setki razy i zapoznawałem się z problemami innych użytkowników VW. Wszyscy którzy mieli problem z przyspieszeniem auta po osiągnięciu 90stopni Celsjusza i przekroczeniu 2~2,5 tyś obrotów, lub przekroczeniu 100~110km/h tracili moc. U mnie było to samo, dlatego rozebrałem turbo. Było tam troszkę syfu, ale po złożeniu i jeździe próbnej okazało się, że problem dalej występuje. Jutro z rana biorę się za N75. Jeżeli okaże się, że i to nie pomoże będę czekać na diagnozę po podłączeniu pod vag-a(czyli do końca miesiąca).

Mam jeszcze prośbę jeżeli ktoś mógłby wrzucić fotkę swojej turbiny od VW PASSAT-a 115kM byłbym bardzo wdzięczny(moja już była wymieniana, bo są na niej opisy białym flamastrem jakby ze szrotu!! A niby auto przytargane z niemiec).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze prośbę jeżeli ktoś mógłby wrzucić fotkę swojej turbiny od VW PASSAT-a 115kM byłbym bardzo wdzięczny(moja już była wymieniana, bo są na niej opisy białym flamastrem jakby ze szrotu!! A niby auto przytargane z niemiec).

http://allegro.pl/item1123191500_turbosprezarka_tdi_115_km_ajm_atj_0%2028145702hx.html tu masz link do turbiny kolega z forum mi ja wlasnie sprzedal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taką samą mam w swoim złomku :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli turbo nie doładowuje to też przyczyną może być n75??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli turbo nie doładowuje to też przyczyną może być n75??

 

Tak, teoretycznie jest to możliwe. Niedoładowanie turbo tez może być spowodowane brakiem podciśnienia, nieszczelnością na drodze vaccu- N75, uwaloną gruchą, nieszczelnością na odcinku turbina dolot (np intercooler), albo uwaloną samą turbiną. Jak już pisałem kompa podepnij a nie strzelaj w ciemno. Jest tam taki mądry przycisk co się nazywa vag scope i tam sobie nałożysz wykresy ciśnienia żądanego, aktualnego, i wysterowania N75- po próbie drogowej wszystko stanie się jasne.

Wspominałeś cos o przegrzewaniu się silnika- zajmij sie tym w pierwszej kolejności bo to zdecydowanie bardziej szkodliwe dla silnika niż niesprawne turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zajmę się moim drugim wentylatorem na chłodnicy, bo w ogóle się nie kręci, nawet jak temperatura się znacznie podnosi. Więc może tu jest pies pogrzebany. Auto jeździ do momentu gdy płyn nie zacznie się zbytnio nagrzewać i silnik zaczyna pracować w trybie awaryjnym żeby dalej go nie obciążać, a co za tym idzie dalej nagrzewać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość passat115

witam mam passka 115km 99r tdi

wymieniłem turbo po regeneracji i wszystkie czjniki i niechce sie zalaczac

co to moze byc juz niema sie do czego przyczepic!!

czekam na jakies mądre glowy bo juz tydzien czasu i dalej nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udaj się do dobrego mechanika. przyczyna może być tak prozaiczna jak nieszczelność w układzie podciśnienia. gdzieś może łapać lewe powietrze i doopa...już się dmuchawka nie włączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
akumulatorem powietrza (czarna kula z ekranem z foli aluminiowej)
o co chodzi z tym akumulatorem powietrza u mnie on lata jak by był nie przykręcony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tematu dowiedziałem się gdzie mam szukać zaworu N 75 w tego typu silnikach ale u mnie prawdopodobnie "siada" inny zawór.

Znajduje się pod rurą która za pomocą węża gumowego jest podłączona do intercoolera.

Z informacji opisywanych na tym forum wynika, że jest to zawór recylkulacji spalin N 18.

Jeżeli jest coś takiego proszę o informację jaki do silników ATJ na pompowtryskach N18 przychodzi? ( być może jest jakieś oznaczenie ).

Chciałbym najpierw poszukać w internecie bo ceny w ASO są naprawdę kosmiczne.

Dzięki za każdą odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"siada" inny zawór.

tzn. po czym tak twierdzisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku przez pewien czas falują mi obroty. Jak silnik jest podgrzany zjawisko to ustępuje.

Dodam, że tak zaczęło się dziać po wymianie przepływomierzu ale z Vaga wychodzi że przepływomierz teraz jest dobry. Zawór EGR domyka mi dobrze-sprawdzałem przez lusterko.Po ściągnięciu wężyka ciśnieniowego od zaworu EGR również silnik pracuje prawidłowo.

A więc pozostaje mi wymiana elektrozaworu recylkulacji spalin N18 - chyba to on odpowiada za te falujące obroty.

NIESTETY NIE MAM JUŻ INNEGO POMYSŁU..... :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO I WSZYSTKO SIĘ WYJAŚNIŁO PRZEZ PRZYPADEK.

Okazało się że wymieniony czujnik przepływu masy powietrza był wadliwy.

Po przypadkowym wymienieniu go na inny używany zjawisko falowania obrotów ustało. Obecnie mam oryginalny BOSCHA.

Jeżeli ktoś będzie miał podobny problem nawet po wymianie czujnika powinien spróbować na dobrym używanym.

Dodam, że Vag nie wykazywał żadnych błędów a przepływ masy powietrza potrzebny i pobierany był bez zarzutu :dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinam się pod temat z takim problemem...

Niedawno kupiłem atj, na teście dynamicznym okazało się że walnięta jest przepływka i zapieczone są kierowniczki w turbo. Wykonałem odpowiednie czynności (nowy przepływomierz Bosch i czyszczenie turbo) i wszystko było ok do czasu...

Teraz samochód podczas przyspieszania na obrotach 1300 - 1900 dziwnie pulsuje jakby przerywał. Szczególnie to się objawia na 2 biegu i jak jest zimny silnik..

Dodatkowo znów wchodzi w tryb awaryjny po przekroczeniu 3000 obr - głównie na 3-im i 4-ym biegu..

Prosze o pomoc jak zdiagnozować przyczyny.. mam dostęp do vag-a.. jakies testy..które grupy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się komuś przyda (jest procedurka testowa):

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0017a_en_web.pdf

 

P.S>

Użył ktoś może zamiast 1H0906627 zaworku 1K0906627E

Rożnica w cenie ogromna - pytanie jak z wtyczką

Edytowane przez tofana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię żeby nie zakładać nowego tematu.. Jak najłatwiej wymontować N75 w silniku ATJ? Szukam na forum i w googlach ale nigdzie nie widzę opisu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności