czarski Zgłoś #1 Napisano 1 Lipca 2010 Czy w b6 też często się zdarza usterka mikrostyku w zamku drzwi? Odebrałem Paska Warianta B6 po naprawie blacharskiej drzwi kierowcy i od tej pory czujnik nie sygnalizuje otwarcia drzwi i tylna klapa fiksuje czasem można ją otworzyć bez problemu z kluczyka a czasem trzeba od wewnątrz, a mechaniory mi wciskają że to mikrostyk i nie ma to związku z naprawą i jest to nagminne w tym modelu. Ale z tego co czytam na tym forum problem dotyczy raczej b5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #2 Napisano 1 Lipca 2010 ja przyznam sie nie mam takiego problemu ... ale mam inny ... nie moge otworzyc fizycznie drzwi z kluczyka znajdujacego sie w pilocie ... przekrecam kluczyk niby cos tak skacze/piszczy/trzeszczy a zamki sie nie otwieraja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #3 Napisano 1 Lipca 2010 nie moge otworzyc fizycznie drzwi z kluczyka znajdujacego sie w pilocie ... przekrecam kluczyk niby cos tak skacze/piszczy/trzeszczy a zamki sie nie otwieraja Tym kluczykiem otwierasz mechanicznie tylko zamek drzwi kierowcy, reszta zamkniete bedzie i jak masz alarm wyc bedzie . Poczytaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=944056#post944056 , watek (kluczyk awaryjny) . Jest tam konkret opis i dwa sposoby . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #4 Napisano 2 Lipca 2010 Tym kluczykiem otwierasz mechanicznie tylko zamek drzwi kierowcy, reszta zamkniete bedzie i jak masz alarm wyc bedzie . zdaje sobie z tego sprawe - z tym ze u mnie to nie dziala ... przekreca sie kluczyk i nic ... ciagne za klamke i drzwi dalej zamkniete ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #5 Napisano 2 Lipca 2010 zdaje sobie z tego sprawe - z tym ze u mnie to nie dziala ... przekreca sie kluczyk i nic ... ciagne za klamke i drzwi dalej zamkniete ;( Moze jak masz dwa piloty z tymi grotami to sprawdz ten drugi . Zobacz jeszcze czy mozesz nimi zamknac schowek w desce rozdzielczej ten duzy . Powinno byc tak : 1.wkladasz grot w zamek 2.przekrecasz w lewo do oporu i troche z tym (poza otwarciem zamka dochodzi odryglowanie go) oporem dalej az poczujesz ze cos tam w zamku przestawiasz . 3.dopiero jak cos z oporem przekrecisz to kluczyk wraca na swoje miejsce w pion . 4.dopiero wtedy ciagniesz za klamke . Ja nie moglem otworzyc bo balem sie dalej napierac w lewo po oporze jaki czulem . Jesli chcesz by tego sporego oporu nie bylo to musisz zrobic drugim sposobem z tamtego watku , bo wtedy zamki za odryglowane . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conquer Zgłoś #6 Napisano 2 Lipca 2010 Wracając do tematu, to prawda mikrostyki były problemowe w B5, w golfach IV itp. w passacie B6 nie ma tego problemu. Zapewne podczas lakierowania "fachowcy" coś uszkodzili. Z tego co pamiętam ten mikrostyk jest zamontowany w samym zamku i wymienia się go w całości, co wiąże się z dużym kosztem. Prawdziwi fachowcy potrafią go "reaktywować" bez wymiany zamka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #7 Napisano 2 Lipca 2010 Dzięki conquer też mi się tak wydaje że mechaniory nawet się temu nie przyjżeli chociaż samochód stał u nich dwa dni bo to już reklamacja i się im nie chce a pewno jakiś kabelek przetarli bo dziwne jest też to zachowanie bagażnika w tym samym momencie. A goście marne pojęcie o vw mają bo to serwis seata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2010 (edytowane) Teraz to już mam wogóle problem zdjąłem tapicerkę drzwi i odczepiłem konsolę od sterownika przy silniczku szyby taka dziwna wtyczka. Podłączyłem spowrotem i przestały działać szyby, bagażnik i wlew paliwa. tzn wszystko co jest podłączone do drzwi oprócz klamki. Wtyczkę odłączyłem przy wyłączonym zapłonie, tak że chyba nie powinno się nic stać. Denerwująca ta elektronika w naszych samochodach, ciekawe jak teraz paliwa naleję? Edytowane 4 Lipca 2010 przez czarski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #9 Napisano 4 Lipca 2010 zdjąłem tapicerkę drzwi i odczepiłem konsolę od sterownika przy silniczku Jesli mozesz i masz czym ,to porob zdjecia jak i co kolejno zdejmowales by sie dostac do srodka . A pozatym to foty pod tapicerka beda ciekawe jak to tam wyglada . Tylko prosil bym cie o wyrazne fotki . Jeszcze pytanie czy szybe tez musiales odkrecac i wyjmowac ? Sa zainteresowane osoby w watku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=39523 . Coprawda po czesci bo tam chodzi o wymiane linki klamki , ale poczatek jakis by byl . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #10 Napisano 4 Lipca 2010 Teraz już to złożyłem ale jeszcze będę odkręcał także spróbuję zrobić, ale zdjęcie tapicerki to sprawa banalna 5 śrubek i zatrzaski ale później jeszcze jest jakaś blacha przynitowana, tego nie zdjąłem ale ta wtyczka to mnie załamała muszę podłączyć się vagiem i zobaczyć może po wykasowaniu jakiegoś błędu wróci do stanu poprzedniego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #11 Napisano 8 Lipca 2010 (edytowane) Rozebrałem to jeszcze raz (fotki jeszcze dołączę) szyby i wlew już działają - za słabo wcisnąłem wtyczkę przy sterowniku przy silniku szyby trzeba to trochę z chlebkiem zrobić. Po tym rozkręcaniu zaczął nawet działać ten czujnik ale tylko na kilka godzin przynajmniej wiem że to nie jest mikrostyk w zamku i jego wymiana nic nie da. Podejrzewam kable albo wtyczki. Ale tak wogóle to ma ktoś może jakąś instrukcję serwisową bo te drzwi to zupełnie inaczej niż w b5 wszystko przynitowane na nity z dużymi łbami - blacha na której jest podnośnik szyby, szybę odkręcasz odwrotnym torksem. Edytowane 8 Lipca 2010 przez czarski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rxg Zgłoś #12 Napisano 9 Lipca 2010 (edytowane) Mi ostatnio wyświetlacz zaczął pokazywać otwarte drzwi kierowcy (drzwi były zamknięte). Po zdjęciu tapicerki drzwi okazało się, że wtyczka (ta większa, są dwie) nie styka tzn. ruszając tym wtykiem raz pokazywał zamknięte raz otwarte. Zdjąłem silniczek i sprawdziłem płytkę z elektroniką, wszystko było ok, więc spryskałem kontaktem i usztywniłem wtykając zapałki po bokach wtyczki. Na razie działa. Ale tak wogóle to ma ktoś może jakąś instrukcję serwisową bo te drzwi to zupełnie inaczej niż w b5 wszystko przynitowane na nity z dużymi łbami - blacha na której jest podnośnik szyby, szybę odkręcasz odwrotnym torksem. Ja mam tą czarną blachę przykręconą śrubami. Edytowane 9 Lipca 2010 przez rxg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2010 A no właśnie tę wtyczkę podejrzewam, ostatnio jak rozkręcałem drzwi to odłączyłem tą wtyczkę i wtyczkę przy zawiasie i na chwilę zaczęło działać, tak że w weekend będę próbował jeszcze raz, dzięki za info. Co do blachy u mnie jest przykręcona śrubami i przynitowana myślałem że te nity są tylko do prowadnic szyby ale po wyjęciu szyby i odkręceniu śrub trzymały właśnie te nity, głośnik też jest na nity pewno to jakieś uproszczenie produkcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2010 ale po wyjęciu szyby i odkręceniu śrub trzymały właśnie te nity O i wlasnie byly pytania czym i jak odkrecic szybe , w tym watku o ktorym pisalem wczesniej. Nie zapomnij zrobic fotek tego , oraz reszty . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2010 No to mam kilka fotek niestety tylko telefonem ale coś tam widać. szybę ściąga się w ten sposób, że odkrywamy gumowe zaślepki (u mnie już odsłonięte) i zjeżdżamy szybą aż zobaczymy odwrotne torksy luzujemy je i szyba wychodzi górą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #16 Napisano 13 Lipca 2010 Dzieki i za tyle . A ta blache czarna zdejmowales ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarski Zgłoś #17 Napisano 15 Lipca 2010 Nie ściągałem jest przynitowana na nity z dużymi łbami akurat takich nie miałem ale te drzwi znowu zaczynają mi fiksować także może jeszcze będę próbował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #18 Napisano 15 Lipca 2010 zjeżdżamy szybą aż zobaczymy odwrotne torksy luzujemy je i szyba wychodzi górą. Wytlumacz co to te odwrotne torksy , jak to wyglada ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zybeusz Zgłoś #19 Napisano 17 Lipca 2010 (edytowane) Witam. W moim B6 przez ostatnie kilka tygodni wlaczal sie alarm. Dopiero niedawno zauwazylem ze podczas jazdy pokazuje sie ;otwarte drzwi pasazera"wiec wszystko jasne.Zdielem tapicerke z drzwi, sprawdzilem modul ktory jest zamocowany przy silniczku szyby. kostki siedza sztywno lacza sa czyste ,wszystko gra. Mechanik w warsztacie powiedzial ze to mikrostyk w zamku nawala i trzeba wymienic caly zamek i mial juz takie przypadki w tych passatach. Wiec jednak problem ktory byl w B5 jest teraz w B6. ? Edytowane 17 Lipca 2010 przez zybeusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro44 Zgłoś #20 Napisano 22 Czerwca 2013 Pytanie czy mozna wymienic mikrostyk w zamku drzwi pasazera bo na wyswietlaczu brak widoku otwartych drzwi i swiatelko w podsufitce nie swieci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach