Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

_PITER_ czy mogłbys wyceni również części do mojego paska + pompa wody

ile by kosztował oryginalny zestaw i ile na b.dobrych zamiennikach

z góry dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak Aniu musisz wymienić rozrząd tak jak pisałaś wcześniej czyli pasek i rolki i już służe cenami :) :

Co prawda pompy wody zmieniac nie musisz bo pasek rozrządu jej nie napędza ale cenę na wszelki wypadek Ci napiszę.

Pasek CT867 (Contitech) - 88zł lub Dayco 76zł

Rolka zwrotna Ruville (INA) 80zł

Rolka napinająca Ruville (INA) 110zł lub Maxgear 67zł lub Febi 77zł

Pompa wody Hepu (oryginał na pierwszy montaż w paskach) 170zł

Ruville 140zł

Maxgear 70zł

Graf 96zł

 

Podsumowując kompletny rozrząd z Paskiem contitech i rolkami Ruville bedzie kosztował 278zł, chyba, że chcesz któres z tańszych części, to już kombinacje sa dowolne wręcz.

 

misiu78 do silnika BGW sytuacja wygląda następująco:

Pasek Contitech 160zł lub Dayco 150zł

rolka zwrotna Ruville (INA) 80zł

rolka prowadząca (INA) 165zł

Pompa wody HEPU (pierwszy montaż w VW) 190zł

Ruville 167zł

Rolki INA również szły na pierwszy montaż a jeśli chodzi o pasek to już bywało różnie ale albo był to Contitech albo Dayco z tego co wiem.

 

Pozdrawiam

Piter

Edytowane przez Piter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prosze o podanie cen pelnego rozrzadu rowniez dla mnie (silnik AVF , rocznik auta grudzien 2003)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gb6819 prosze uprzejmie :)

 

Pasek CT1028 (contitech) - 160zł, Dayco 150zł,

Rolka zwrotna Ruville 70zł,

napinająca Ruville 160zł

pompa Ruville 160zł.

Jako, że już masz 2003 rok produkcji, nie potrzebujesz juz wymieniać tłumika drgań, bo go nie masz.

Cena rozrządu kompletnego z paskiem Conti to 390zł, natomiast z Dayco 380zł i pompa 160zł.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis wymieniłem rozrząd niestety okazało sie iz w mojej wersji silnika napinacz jest hydrauliczny co spowodowło drastyczny wzrost ceny :| ale coz raz na 2-3 lata mozna wydac aby sie dobrze jezdzilo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za robociznę rozrządu do b5 z silnikiem 1,9tdi ATJ krzyknęli mi 500zł.To jest norma czy przepłacam?

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
okazało sie iz w mojej wersji silnika napinacz jest hydrauliczny

W twojej wersji nie bylo innego napinacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byl bo niby z kad ronica miedzy czesciami okolo 200- 300 zlotych i roznica miedzy silnikami z numerami ponizej i powyzej numeru 185671

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym numerem Piotrek to masz rację, ale jeśli chodzi Ci o rolkę napinającą to między nimi jest różnica 10-20zł, różnica w tłumiku drgań ok 50-60zł i zdaje się, że tylko tym się różnią bo rolka zwrotna czyli jak się mawia prowadząca jest ta sama, pasek też jest ten sam i pompa wody tez taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość giezet78

Witam, Piter, mogę prosić o wstępną wycenę i co wchodzi w skład rozrządu w moim Pasku? bo już głupieję, czytałem wątek o napinaczach i nie wiem czy w tym występuje czy nie, jeśli tak to czy jest hydrauliczny czy mechaniczny. Chcę wymienić również pompę... ewentualnie czekam na podpowiedzi co warto jeszcze przy okazji, oczywiście bez szaleństw, nie jestem maniakiem i nie chcę wymieniać połowy auta:)

 

Spec: 3BG 2002r, 130km TDI Variant AVF, 31 maj 2002 rejestracja, po VIN wychodzi rok 2003.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

giezet78 proszę uprzejmie:

Pasek Contitech 148zł lub Dayco 134zł

Tłumik Ruville 171zł

Rolka zwrotna Ruville 83zł

Rolka napinająca Ruville - 142zł

Pompa wody Ruville 134zł, Meyle 115zł, Hepu 187zł

 

I teraz to już jeśli masz wyraźną ochotę lubprzykaz mechanika możesz jeszcze przy okazji zmienić paski i napinacze pozostałe, które to kosztują następująco:

Napinacz paska alternatora Ruville 385zł, Febi 350zł, Maxgear 175zł

Sama rolka ewentualnie 85zł

Napinacz paska klimy Oryginał VW 80zł

Pasek klimy Contitech 23zł, Meyle 19zł

Pasek alternatora Contitech 45zł, Meyle 35zł

 

To sa części, które możesz zmienić i niektórzy podczas wymiany rozrządu to robią, ale nie trzeba tego robić i konieczności ku temu nie ma. Chodzi tylko o to, że może się okazać, że powinno się to zmienić a mozna to zrobić podczas jednej wizyty u mechanika.

Pozdrawiam i zapraszam

Piter

Edytowane przez Piter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość giezet78

Wielkie dzięki, podjadę do mechanika w przyszłym tygodniu i oblooka co tam jeszcze ewentualnie możnaby przy okazji wymienić. Rozrząd zmieniam raczej z namowy niż z tego co wynika z książki, ale ponieważ takową można wszędzie kupić z pieczątkami podobno to za bardzo się nią nie sugeruję. mam przejechane 205 tys, w książce jest niby wymiana rozrządu przy 170tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo rozsądne posunięcie.

Daj znać jakbyś chciał rozrząd lub inne części.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość golas9
W przypadku akurat AJM-ów dobrze jest znać numer silnika, jednak zakładając, że macie 99 rocznik, podejrzewam, że silniki mają numer powyżej 185 671

 

faktyczny rocznik produkcji czy modelowy wg VIN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

golas9 najlepiej znać numer silnika, bo ostatnio już miałem klienta z AJM-em z 2000r roku i numerem silnika przed 185 670

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ceny w grodkowie woj.opolskie

firma GATES

pasek rozrzadu -----65zl

pasek klimy ---- 22zl

pasek alternatora ---- 44zl

firma INA (LUK)

rolka napinajca p.r.--- 80zl

napinacz paska klimy ---113zl

rolka prowadzaca pasek altern. --- 100zl

robocizna 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość cider27

witam interesowało by mnie kupno całego kompletu rozrządu wraz z pompą wodną do paska 2001 sierpien 131 km ( AVF ) jesli ma ktos do sprzedania jakis dobry komplet lub polecic gdzie idzie kupic w okolicach Katowic lub Bytomia to prosze pisac na priva

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cider27 wysłałem Ci PW z ceną rozrządu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli kompletnie nie nadaje się do tego działu ten temat to proszę o przeniesienie, ale w pierwszej chwili wydaje mi się odpowiedni.

 

Sprawa wygląda tak:

Jadąc sobie po trasie 28.08. moim zakupionym na początku lipca passacikiem w okolicach sanoka doznałem szoku, jakieś 3 sek po tym jak wyłączyłem klimę silnik zgasł i zaświeciła się od razu kontrolka akumulatora, próbowałem raz zakręcić podczas jak się toczyłem ale na tym poprzestałem ponieważ tknęło mnie ze lepiej więcej nie probowac, więc dotoczyłem się do przystaku autobusowego.

Po podniesieniu maski okazało się że zerwało pasek wielorowkowy i wciagnęło pod spód.

Odchyliłem osłone rozrzadu i okazało sie że pasek na rozrządzie jest luźny-od razu zrobiło mi sie słabo bo wiedziałem ze to nic dobrego.

 

Jest teraz w naprawie i okazało się tak:

- wszystkie zawory do wymiany

- wszystkie szklanki do wymiany

- wszystkie popychacze do wymiany

- 1 lub 2 wtryski do wymiany

- wszystkie paski rolki i w tym rozrzad do wymiany

- przy okazji wymiana cieknacej lekko uszczelki z pod misy

- okazało się że łozysko na pompie wyrobione i pompa oddana do specjalistycznego zakładu

- planowanie kanałów i takie tam

 

Przestrzegam wszystkich którzy kupują uzywanego Passata (lub inny samochód) aby od razu robić rozrząd, wszelakie paski, płyny itd.

 

Wiem że to prawie całkowicie moja wina, za tydzien miałem odstawiać na rozrząd i takie właśnie wymiany a tu bum.

Rozmawiałem też z mechanikiem i powiedział ze ten model i jeszcze jakiś tak maja że urywa pasek wielorowkowy i wciaga do rozrządu co wydaje się prawie niemozliwe a jednak.

Taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko i akurat mnie spotkało, jak by tego było mało to 13.08 jakiś pajac wjechał mi w zderzak i auto odebrałem właśnie 28.08.

 

Teraz to się zastanawiam czy go nie sprzedac, ale z drugiej strony jak juz tyle zrobię w nim????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak go zrobisz to po co sprzedawac bedzie jak nowy ale naprawde miales nie fart wspolczuje Ci naprawde :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności