Skocz do zawartości
nakon9

Pozbycie się szumu przy dzrzwiach przez ich regulacje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj chciałem wyregulować drzwi przednie lewe bo przy uszczelce jest nieszczelność przez którą przy wyższej prędkości słychać szum.

 

Drzwi są trochę za wysoko od strony zawiasów i nie dolegają tak dobrze jak od strony pasażera.

 

Problem w tym jak wyregulować je aby strona drzwi przy zawiasach była bliżej karoserii. Jest taka opcja?

 

Tak to wygląda:

2.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no masz tam kolego w słupku ten metalowy piździk na dwa torxy 8

odkręcasz

przysuwasz blizej środka auta

i automatycznie drzwi dolegają mocniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super że się da:) Dzięki za odpowiedź :637:

A jeśli te troxy poluzuje i będę chciał z powrotem dokręcić to trzeba coś przytrzymać z drugiej strony w słupku zawiasów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nietrzeba,tylko pamiętaj że klucz do tego to nie torx tylko spline-ma drobniejsze ząbki,jak masz mocno dokręcone to torxem rozwalisz śrube i w tedy problem gotowy tu http://www.allegro.pl/item664776158_koncowki_spline_torx_imbus_profes_yato_yt_0400.html masz przykładową aukcję.pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale przesuwając ucho zamka drzwi to w ten sposób bliżej karoserii będzie nie strona drzwi "przy zawiasach" tylko przede wszystkim strona "przy zamku" !

 

Potrzebna jest regulacja na zawiasach: popuszczasz śruby torx mocujące drzwi do zawiasów, przesuwasz drzwi w stronę auta (w głąb) i wtedy uszczelka dojdzie do otworu w nadwoziu (ta szczelina jest z przodu drzwi a nie z tyłu !).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajcie znać jak komuś się to uda :) Kiedyś próbowałem tego dokonać i powiem tak ........ i jeszcze ....... ;D

Najlepszym sposobem by było ściągnąć przedni błotnik , wtedy możemy to robić na zamkniętych drzwiach .

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tak z tym kluczem to racja jest sorki za zmyłke z torxem ale rozmiar jest z pewnością 8

ja u siebie robiłem wczoraj i żadna to filozofia...

gorzej bedzie przysunąc tylne drzwi lekko do przodu bo śrub jest od cholery a lekko mi sie pasek złamał i brzydka sie szpara zrobiła....

moze ktoś podpowie cos w tej kwestii?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie dajcie znać jak komuś się to uda Kiedyś próbowałem tego dokonać i powiem tak ........ i jeszcze ....... ;D

Najlepszym sposobem by było ściągnąć przedni błotnik , wtedy możemy to robić na zamkniętych drzwiach

 

Nie jestem pewien, ale jesli ta wypowiedź dotyczy przesuniecia drzwi na zawiasach to robiłem to nie raz i w niejednym VW. Oczywiście trzeba to zrobić na otwartych drzwiach i sprawdzic efekt po zamknięciu. Czasami trzeba to zrobić kilkakrotnie (bo jestem perfekcjonistą :)) ale to i tak kwestia pół godziny !

Po co tu zdejmować błotnik to nie wiem zupełnie.

 

Generalnie często się spotykam, że ktos chce ustawiać drzwi metodą przestawiania zamka (tzn. tego ucha na słupku). Potem drzwi "wiszą" na zamku na siłę.

Prawidłowo nalezy ustawic drzwi na zawiasach, po to one mają regulacje, a na zamek powinny wchodzić równo a nie z podniesieniem o kilka czasem milimetrów.

 

A jeżeli szpara w tym konkretnym przypadku powstała z opuszczenia drzwi na zawiasach to zrobiło się to na skutek zużycia zawiasu (z reguły pierwszy leci "górny"). Doraźnie może pomóc podłożenie na dolnym zawiasie podkładki między zawias i drzwi. Ale zjawisko z reguły postepuje :(

Prawdziwa naprawa to wymiana zużytego zawiasu.

 

Tak, ze zacząć należy od sprawdzenia luzu zawiasów: drzwi otwarte prostopadle do auta i próba podnoszenia ich za koniec(ten od zamka) do góry. Luz wyczujesz od razu.

 

Po ustawieniu pozycji drzwi na zawiasach z regułu potrzebne jest doregulowanie zamka (przez przestawianie tego ucha na słupku- o czym Koledzy pisali) tak aby zamek przy zamykaniu drzwi nachodził na ucho bez efektu unoszenia/opuszczania drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam luz na zawiasie. Najlepiej jest wyczuwalny nie na max otwartych drzwiach tylko na prawie domkniętych. Podejrzewam, że rozjechał mi się otwór w zawiasie zamocowanym do kabiny, przez zatarcie górnego zawiasu. Czy da się to jakoś naprawić. Ewentualnie jak zmienić zawias ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piecia , moim zdaniem naprawa samego zawiasa (czyli tego sworznia) nie ma sensu, tylko wymiana. Wymienia sie tylko jego górną część (mam na myśli zawias górny, dolnego w B5 nie rozbierałem). Dolna częśc górnego zawiasu, ta mocowana do słupka nadwozia nie zużywa się.

 

Robota prosta i szybka, wykręcasz wkręt mocujący górną połówkę zawiasa (ze sworzniem) w dolnej połówce - mały kluczyk, chyba 4 lub 5 mm. Odkręcasz zawias od drzwi - torx. Wyjmujesz górną połowę górnego zawiasa. Montaż nowego w odwrotnej kolejności. Do drzwi przykręć w to samo miejsce, unikniesz poprawek i regulacji (mozna zaznaczyc połozenie starego przed odkręceniem).

Kosztu nie pamietam, ale wiadomo jak to w ASO zawsze wydaje się że za duzo Ale nie był jakiś straszny

 

Jak odpowiednio wcześnie wymienisz ten górny z luzami to jest szansa, że dolnego nie trzeba będzie.

 

Wcześniej w Passacie B4 kombinowałem za długo (podkładki, regulacje, itp) i w efekcie miałem do wymiany górny i dolny ) dolny tam jest o innej konstrukcji - taki sam jak nasze górne).

 

EDIT: po sprawdzeniu w ETCE okazuje się, że górny zawias widnieje tam jako całość. Nie pamietam czy tak to kupowałem ???

Wymienić natomiast jak wyżej napisałem wystarczy jego górną część. Obie części górnego zawiasu są łatwo rozbieralne (ta śrubka na kluczyk 4 czy 5)

Edytowane przez RomanS
DDodatkowe info nt ETKi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już pozbyłem się problemu ze szczeliną przy uszczelce drzwi a tym samym szumu w środku:) Na początku regulacji myślałem, że muszę rozbierać przedni błotnik i tapicerkę w środku albo to miejsce w dolnym zawiasie od środka. Dodatkowo nie miałem tych większych torxów.

 

Jednak zrobiłem to trochę inaczej. Nic nie ściągałem tylko podłożyłem blaszki pomiędzy drzwi a uchwyty dolnych zawiasów. Przez to wyregulowałem wysokość drzwi przy słupku od strony zamka:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności