Skocz do zawartości
kriss555

Rozrząd 1.8 20V ADR

Rekomendowane odpowiedzi

Pompa wody do ADR-a ma ciut inny kołnierz z mocowaniami do śrub. I jedna z tych śrub zachodzi pod rozrząd (że tak to nazwę). no i wtedy przy wymianie pompy - niestety - ale musisz ściągać rozrząd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no teraz kumam o co chodzi dzięki wielkie za pomoc

a co do wymiany paska to bez zdejmowania przedniego pasa się nie da co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał darekj61 Zobacz post

Jest to napęd pompy oleju

..bzdura ....pompa oleju napędzana jest łańcuszkiem ...w sumie to powiem szczerze nie widziałem jeszcze silnika w którym pompa oleju jest napędzana paskiem

 

Jak nie widziałeś to masz okazję się przyjrzeć, zdjęcie u góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A no teraz kumam o co chodzi dzięki wielkie za pomoc

a co do wymiany paska to bez zdejmowania przedniego pasa się nie da co ?

Da się - jest to uciążliwe i wcale nie oszczędza czasu, więc lepiej jest zdjąc pas przedni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak nie widziałeś to masz okazję się przyjrzeć, zdjęcie u góry.

... bzdury wypisujesz ponieważ pompa oleju jest w misce olejowej napędzana ŁAŃCUSZKIEM poprzez koło żebate mocowane na wale korbowym a te kółko zaznaczone na zdjęciu jest na wale korbowym mocowane i ono napędza całą góre.A paskiem tylko i wyłacznie napędzana jest pompa WODY (wiem z doświadczenie ponieważ rozbierałem silniki 1.8 wolnossące sztuk dwa a doładowane w sumie trzy)

 

jeśli nie widziałeś silnika co pompa oleju jest napedzana paskiem to bardzo mało widziałeś

kserkses

..podaj mi tylko w jakich autach VW benzynowych takie widziałeś ....rozebrałem i złożyłem nie jeden silnik w życiu i jeszcze takiego patentu nie spotkałem ...łańcuszek, koła zębate...tak ale pasek??

 

panowie o co chodzi z tymi pompami wody że wymieniacie je przy wymianie paska rozrządu są takie słabe czy co bo właśnie jestem przed wymianą paska a z pompą nie mam problemów pozdro

 

...nie tyle słabe co robi sie to przy jednej robocie a więc koszty robocizny się nie podnosi, co innego gdybyś pojechał na samą wymianę pompy wody ..wtedy zdjęcie przodu i zdjęcie paska rozrządu a wiadomo dwa razy się tego samego paska nie zakłada

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a te kółko zaznaczone na zdjęciu jest na wale korbowym mocowane i ono napędza całą góre

co do tego to ja cie nie rozumie to po jakiego diabła pasek rozrządu leci jeszcze przez małe koło zębate na dole (wału korbowego) skoro ty twierdzisz że to te zaznaczone koło na fotce nadędza cały rozrząd

A jeśli chodzi ci o napęd pompy oleju to nie jestem ci wstanie podac przykładu na bazie vw ale jest sporo innych marek które mają takie rozwiązania że pasek napędza pompe oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tego to ja cie nie rozumie to po jakiego diabła pasek rozrządu leci jeszcze przez małe koło zębate na dole (wału korbowego)

 

te małe koło zębate to jest pompa wody :) którą zmienia się wraz z rozrządem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

user53222_pic3136_1259426669.jpg

jeśli to małe koło zaznaczone na żółto to pompa wody to co twoim zdaniem jest zaznaczone na niebiesko :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko koledzy bo tu fajnie widać na fotkach uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego czy ktoś z was pośada wymiary tych uszczelniaczy do ADRa

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na żółto to chyba wał korbowy a na niebiesko pompa wody a na czerwono chyba wałek posredni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[attach]19920[/attach]

jeśli to małe koło zaznaczone na żółto to pompa wody to co twoim zdaniem jest zaznaczone na niebiesko :confused:

Żólte - to pompa wody. a to niebieskie to myślałem, że pompa wspomagania, ale wspomaganie to jest to ostatnie kółko po prawej i w sumie patrzyłem u siebie i też nie wiem co to jest.

 

na żółto to chyba wał korbowy

Że co? :szok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zgadywanka ,no i mój rozrząd w roli głównej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem żółte to wał korbowy niebieskie pompa wody a na prawo na dole od pompy wody jest wspomaganie czerwony wałek pośredni a jeśli się myle to i tak za pare dni wymieniam w swoim pasek więc sprawdze pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że co? :eek:

Może wałek rozrządu :D:rotfl:

 

Tak na poważnie, na żółto zaznaczone jest koło zębate wału korbowego. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez tak mysle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

811911144.jpeg

a tak wygląda pompa wody to chyba sporo wyjaśni;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc panowie po kolei.

Fiolet - wałek rozrządu

Biały - napinacz paska rozrządu

Granatowy - sprężarka klimatyzacji

Czerwony - wałek pośredni

Żółty - wał korbowy

Niebieski - pompa cieczy chłodzącej

Zielony - pompa wspomagania

Różowy - sprzęgło wiskostyczne wentylatora chłodnicy

Czarny - alternator

 

Chyba wszystko jasne?

obrazek.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poprawna odpowiedz:580:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując ,pytałem o "czerwone kółko".Jest to wałek pośredni napędzający pompę oleju .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli podsumowując ,pytałem o "czerwone kółko".Jest to wałek pośredni napędzający pompę oleju .

 

Tak, napędza on pompę oleju w silnikach benzynowych ADP, ADR, AEB, AFY, APT, ARG, APU, ANB

silniki diesla AFN, AHU, AHH, AVG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności