Skocz do zawartości
gulu666

Kalibracja licznika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jamper

Wchodzisz w 17 instrumental i spisujesz Soft.coding i sobie sprawdzasz co masz

czyli XXXXX cyferek a odpowiadaja one za

KODOWANIE ZEGARA 17 ->07

 

??xxx: Wyposarzenie dodatkowe

+00 - keine extra Optionen

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv

+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv

+16 - Navigation aktiv

xx?xx: Kraj

1 - Europa (EU)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN)

4 - Großbritannien (GB)

5 - Japan (JP)

6 - Saudi Arabien (SA)

7 - Australien (AUS)

xxx?x: Typ silnika(od 09/2000)

4 - 4-Cylinder

5 - 5-Cylinder

6 - 6-Cylinder

xxx?x: Wskazania serwisowe (ab 09/2000)

0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)

1 - LONG LIFE (QG1)

2 - Stałe z czujnikiem poziomu oleju (QG2)

3 - (USA,Kanada)

xxxx?: Typ silnika (bis 07/1999)

0 - Diesel (TDI)

2 - Benziner

xxxx?: Liczba "k" prędkość (ab 08/1999)

3 - 4134 - 6 Cylinder

5 - 4182 - Wszystkie inne

6 - 4128 - 8-Cylinder W8

 

i sobie porównaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Softing Code mam 00005. To nie wiem jak mam zmienic. Prosze o rade.

 

Zakodowalem 00142 i jest juz chyba ok bo zaczal juz normalnie wskazywac. Zamykam temat. Dziekuje za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wystarczy poprawić kod i przełożyć tarczki aby z licznika od benzyny zrobić diesla, tzn poprawią się wskazania obrotomierza zakres do 5krpm zamiast 8krpm ?

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie jestem pewien. Ja przekladalem licznik z 2.0 do 1.6 i zmienilem kodowanie. Trzeba poprostu sprawdzic ustawic kodowanie na ostatnio cyfre np zamiast 00142- ustawic 00140 i zobaczyc czy bedzie obroty inaczej wskazywal. Bo 2 znaczy benzyna a 0 diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odświeżę temat.

Znalazłem coś takiego na forum.tdiclub.com. Trochę rozumiem co tam piszą po angielsku, ale nie wiem jak to koleś robi vagiem.

Sprawa dotyczy skorygowanie błedu prędkościomierza i zbliżenie jego odczytów do prędkości rzeczywistej oraz skorygowanie błedu przy wyliczaniu śr. zużycia paliwa.

Oto treść i linki:

 

Strona 7:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=153338&page=7&highlight=clusters

"My odometer has been reading about 0.8% short, according to my GPS. In addition, my MFA economy readings have been reading high by about 4%.

 

So I changed my K-value down 1% (from 3528 to 3493...fewer impulses to the mile will raise the number of miles odo'd per mile traveled), and changed the MFA fudge factor from 100 to 105. The K-value change will set the odometer correct, but will *also* (I guess) raise the error in the MFA by another 1%, so the 105 should bring it down by 5%.

 

I'll report back in a few tanks and let you all know how it worked.

 

Interesting note: Now that I've changed the K-value, my cluster coding has changed from 05232 to 05230. The final "2" used to indicate a fixed K-value of 3528. Since there is no coding value for 3493, it's reverted to "0" on its own. "0" usually means that the cluster receives the impulse readings through the CAN-bus.

 

I have to remember not to recode the cluster with the trailing "2"."

 

Strona 8:

http://forums.tdiclub.com/showthread...light=clusters

"After about 100 miles, the error in the odometer had swung to 0.3% in the opposite direction...my car's odometer was reading about 0.3% too high, in comparison to my GPS. So I went back in and changed my K-value to 3503. Another hundred miles and it was within 0.1% of the GPS.

 

Unfortunately, every time I changed the K-value, it resets the cluster's trip information, so I had to wait until today to start the data collection for the fuel consumption test.

 

Again, I'll check back in to let you know how it went."

--- scalone ---

Dodam jeszcze, że mój licznik jest oryginalny, niezmieniany. Passat jak w opisie.

Próbowałem zmienić ostatnią cyfrę w kodowaniu na jaką kolwiek inną niż xxxx5, ale bezskutecznie, za każdym razem wracało do 5. Próbowałem też zmienić liczbę 4182 na kanale 16 poprzez adaptację, w 17-wskaźniki, ale każda zmiana tej liczby na inną generuje błąd.

A co do samego odczytu: to licznik pokazuje 100 km/h, a vag pokazuje 95 km/h, a dokładnie, skacze między 94 a 96 km/h. Chciałbym zrównać te odczyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno nie sprawdzaj auto z GPS-em bo liczniki zawsze zanizaja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ktoś robił takie rzeczy, jakie opisełem w poście powyżej???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie kodowanie w swoim liczniku 06105 silnik 1.8t AUQ) 2002r. Czy jest ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napewno nie sprawdzaj auto z GPS-em bo liczniki zawsze zanizaja ;)

 

Dziwne, bo według moich informacji, to licznik ma prawo zawyżać prędkość podawaną na wskaźnikach ale nie ma prawa podawać prędkości niższej niż jest w rzeczywistości. Tak są skalowane liczniki we wszystkich pojazdach.

 

ps. Żeby było jaśniej, to licznik może wskazywać 100km/h, a samochód będzie jechał z prędkością 98km/h - w rzeczywistości. Jeden tylko raz miałem przypadek, że licznik pokazywał 80km/h, a samochód jechał 120km/h. Był to maluch w wytartą końcówką linki prędkościomierza, która w przekroju była prawie okrągła, a powinna być kwadratowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich podpinam się pod temat mam Passata b5 98r 2,3 vr5 4 motion i mam trosze nietypowy problem,mój licznik oszukuje na prędkości i na obrotach silnika.Prędkość mierzyłem gps-em i prędkość jest zaniżona o 10km/h zaś obroty silnika o jakieś 250 obr/min tez są zaniżone po podłączeniu do kompa obrotomierz pokazuje 500 obr/min a vag-com pokazuje 750 obr/min kodowanie licznika 04152 może ktoś wie co się możne z nim dziać.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki ze tak późno odpisuje ale udało mi się to zrobić z podłączonym vagiem musiałem rozebrać zegary i od nowa ustawić wskazówki prędkościomierza i obrotomierza poluzowały się i opadły oto cały efekt problemów.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności