Jump to content

ciastkooo3

  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About ciastkooo3

  • Birthday 10/10/1991

Informacje osobiste

  • Imię
    Kamil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Łódź

Samochód

  • Generacja
    B7
  • Silnik
    CC 2.0 TSI 210KM
  • Rok produkcji
    2013
  1. Wielkie dzięki @nTomek , działa!! Jesteś wielki
  2. Modułu kierownicy? Oto ono: @nTomek https://imgbbb.com/image/LppqTv
  3. Witam, podłączę się pod ten wątek, aby nie tworzyć nowego, gdyż widzę, że wiele podobnych kwestii było już tutaj poruszanych. Jestem po montażu manetek tempomatu to VW CC 2013 2.0TSI Rline Manual (montował zaprzyjaźniony serwis Bosch). Wymieniliśmy moduł kierownicy 5K0-953-569-S nie obsługujący tempomatu na 5K0-953-569-AB oraz manetki na te z "wajchą do tempomatu" 3C5953501BN. Zdecydowałem się na moduł AB, gdyż był na allegro do kupienia już razem z manetką i przeczytałem, że AB ma w zasadzie wszystko oprócz obsługi automatu - co nie było mi potrzebne. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Steering_Wheel_Control_Module_Versions Został także poprowadzony dodatkowy przewodzik z kolumny kierownicy do komputera silnika wg instrukcji: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(1K) Serwis zaprogramował tempomat w module silnika, moduł kierownicy już był zaprogramowany pod tempomat (skoro go miał). W każdym razie tempomat działa pięknie, pojawił się natomiast problem z bezkluczykowym odpalaniem silnika. Mój samochód ma fabryczny KESSy i po wymianie modułu kierownicy niestety odpala poprawnie tylko używając kluczyka włożonego w "stacyjkę". Po uruchamianiu silnika przyciskiem start-stop - samochód odpala i od razu gaśnie. Po ponownym zapaleniu już tylko kręci rozrusznikiem, więc od razu było dla mnie oczywiste, że immo musi się nierozkodowywać i odcina mu paliwo. Gdy pierwszy raz po otwarciu samochodu odpalę samochód kluczykiem, następnie zgaszę - ponowne uruchamianie przyciskiem start/stop jest możliwe i bezproblemowe (tak jakby już był rozkodowany). Sprawdziliśmy także czy w kolumnie kierownicy jest zaprogramowana opcja na "Byte 1 bit 7" "Ignition Switch via Steering Wheel Control Module" (zaznaczenie tej opcji było nawet w Bosch'owskiej instrukcji montażu części 5K0-953-569-AB, którą pokazywał mi kolega) - jest zaznaczona. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna, bo serwis już rozłożył ręcę z tezą, że może 5K0-953-569-AB nie obsługuje tej funkcji, z drugiej strony miał już zaprogramowany ten bit, więc tak jakby jednak był wymontowany z samochodu, który KESSy miał (tak na moją chłopską logikę). @nTomek kolega w tym wątku, kilka stron wcześniej wyraził niepewność czy AB obsługuje KESSy, stąd sam się zaczynam nad tym zastanawiać. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że antena do kluczyka jest w tym module (wg Boscha), to działa poprawnie wszystko oprócz zapalania, więc tak jakby jednak obsługiwał. Mianowicie: mając kluczyk w kieszeni mogę włączyć zapłon (bez uruchamiania silnika bez problemu). Samochód także wykrywa czy kluczyć jest w pobliżu kierownicy - nie zgłasza komunikatu że brak kluczyka. Zgłasza go zato poprawnie gdy kluczyk położę dalej od samochodu i próbuję "Startem" włączyć zapłon i zegary czy próbować uruchamiać silnik z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem. Kolega w Boschu podczas nieudanej próby uruchomienia zauważył błąd w jakimś komputerze Boscha (nie vcds) z niepoprawnym kluczem rozkodowującym. (niestety nie wpisałem sobie dokładnie co tam było napisane). Sprawdzaliśmy sprawę także z kolegą który ma vcdsa i ani moduł kierownicy ani immobilizera nie mają zapisanych żadnych błędów. Prosiłbym o pomoc albo jakąś podpowiedź, bo mam 14 dni (zostało już tylko kilka) na ew. zwrócenie tego modułu i kupienie innego. Podejrzewam, że być może także ten konkretny egzemplarz ma coś uszkodzone w transmiterze. Jeśli ktoś w okolicy Łodzi zajmuje się takimi sprawami i wie jak sprawę uderzyć to proszę dać znać, chętnie zapłacę jakąś rozsądną kwotę, jeśli ktoś potrafi rozwiązać mój problem Z góry dzięki i przepraszam za długi post, ale chciałem się podzielić wszystkimi obserwacjami
  4. Hej, Mam podobny problem od około roku, od przebiegu ok 80 tys. Przy opadaniu obrotów taki dźwięk, jak przerzutki shimano na rowerze jak się nie pedałuje. Diagnozowali to w zaufanym serwisie i stetoskopem szukali źródła i powiedzieli, że dźwięk z okolic turbiny i pewnie coś się lekko poluzowało, ale turbina trzyma parametry, więc nie ma co jej regenerować ani rozbierać. Strasznie mnie to jednak denerwuje jak jadę z otwartym oknem (takto nie słychać). @przemo861 Da radę samemu zdiagnozować bez większego rozbierania czy ten klips jest czy nie? Daj znać czy zamontowanie pomogło?
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy