Skocz do zawartości

lizarr26

  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O lizarr26

  • Urodziny 02.11.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    Mr.T
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    DW

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Wyciek jest trudny do zlokalizowania ale wydaje mi się, że jest on między pompą a głowicą. Uszczelkę założyłem na czystą powierzchnię bez żadnych uszczelniaczy, silikonów, etc. Słyszałem, że niedobrze jest czymkolwiek smarować bo zanieczyszczenia mogą się przedostać do układu wtryskowego. Jest opcja, że nie trzyma gdzie indziej i przez to puszcza? Ktoś słyszał o podobnym przypadku?
  2. Po wymianie pompy LUK na BOSCH (z wkręcanym króćcem) i zapodaniu nowej uszczelki metalowej mam wyciek ropy. Ktoś poradzi? Nie jestem pewien ale możliwe, że nie do końca starannie dokręciłem ostatnią, ciężko dostępną śrubę na imbus No.5. W sensie dokręciłem starannie ale nie wiem, czy należycie mocno. Wiadomo, że w takich wypadkach śruby dokręca się w miare możliwości i z głową ale skoro nie najmocniej jest ona dokręcona może być również winna. Czy to może być powodem wycieku, czy raczej loteria zakupionej używki nie była dla mnie szczęśliwa?
  3. Logów nie będzie trzeba. Auto gania jak szalone. Przy wymianie N75 pomyliłem przewody. Mechanik - naprawdę respekt dla chłopaczka - podszedł do tematu profesjonalnie i nie zdarł ze mnie (co jest bardzo ważne). Symboliczna wręcz kwota. Chyba po moich opowieściach i przeprawpach nie chciał mnie już bardziej dołować. Spytałem się, odpowiedział mi i sprawdził co trzeba. Od razu trafił. Pewnie zęby zjadł na podciśnieniach. Nie oczekuję żadnego komentarza... naprawdę, jestem zażenowany swoim brakiem pokory i ogłady. Znając siebie wymieniłbym pół auta za m-c. Dzięki wszystkim komentującym. Dla wszystkich innych - sprapwdzać, sprawdzac, sprawdzać wężyki podciśnienia. Jak nie one, to na pewno samo sterownaie N75) albo kierownice. Innej opcji nie ma. U mnie działa teraz wsio. Poza innymi duperelami ale o tym gdzie indziej. Jak to mówią - kto pyta jest głupcem przez 5 minut, kto nie zadaje pytań pozostaje głupcem na całe życie.
  4. No to współczuję. gdybym chociaż miał odrobinę wiedzy - może z czasem zdobędę - to pomógłbym Ci ustalić co i jak z Twoim autem. Rozumiem ból, aczkolwiek 1.szy raz mam takie przeboje. Jak widać TDI-ki są kochane. Ciągle masz problemy? Jeśli chodzi o mnie to logi już są! - przecież człowiek w domu nie usiedzi jak takie gówno się dzieję.. poważnie, kota idzie dostać. Oto one: BS http://vaglog.pl/log_257995.html - 000 http://vaglog.pl/log_257993.html - 003 http://vaglog.pl/log_257992.html - 004 http://vaglog.pl/log_257994.html - 011 Statyczne http://vaglog.pl/log_257996.html - 001 http://vaglog.pl/log_258000.html - 003 http://vaglog.pl/log_257998.html - 004 http://vaglog.pl/log_257997.html - 007 http://vaglog.pl/log_258001.html - 010 http://vaglog.pl/log_258002.html - 013 http://vaglog.pl/log_258003.html - 018 http://vaglog.pl/log_257999.html - 023 Dynamiczne: http://vaglog.pl/log_258004.html - 001 http://vaglog.pl/log_258007.html - 003 http://vaglog.pl/log_258005.html - 008 http://vaglog.pl/log_258006.html - 010+011 Nowe spostrzeżenia! 1. Zszedłem do auta, odpaliłem i patrzę pod maskę jak ten szpak w przysłowiową dupę. Zauważyłem delikatnie odchyloną rurę plastikową-dolotową do EGR. Nie stykała idealnie. Na zgaszonym nie widziałem tego, więc włożyłem coś na parcie ściana grodziowa-rura (butelka plastikowa) na razie. Można temu zapobiec? Jakiś patent typu podkładka, uszczelka? Dziwne bo dziwne ale to charczenie zniknęło! Najwyraźniej wcześniej sprawdzając jak auto jeździ z nową pompą vacum nie zwróciłem na to uwagi. Teraz już wszystko sprawdzam i wszędzie patrzę. 2. Nie wiem jednak czy to powody do zadowolenia, bo pojawił się nowy kolega - a na imię mu: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - Muszę teraz się zmóżdżyć i zachęcić do zmóżdżenia kolegów z forum, co to do diaska znaczy i dlatego wystąpił tym razem... 1-szy raz. Od czego mógł się pojawić ten błąd? Jeśli ktoś zasugeruje, że od niedomagania pompy vacum, to odpowiem nie - bo miałem power zaraz jak wystartowałem z garażu po jej założeniu ale tylko w zakresie 2100 obr/min w górę auto zamulało. 3. Z obserwacji pod maską przyuważyłem, że mam nieruchomą sztangę. Zaświeciłem latarką i leży/wisi. Ściągam wężyk z gruchy i zonk... wisi, wygląda na wyciągniętą. Czyżby grucha nie miała siły jej zassać? Czy możliwe jest zatem uszkodzenie gruchy i przez to mam złe wysterowanie podciśnieniem? Jak to zdiagnozować bez ściągania turbo? - pomyślałem przez sekundę i ściągnąłem wężyk z gruchy. Efekt? - zasysanie zerowy. Brak jakiegokolwiek ssania na gruszce. Nic dziwnego, że mam SDI zamiast TDI Przypominam, że mam czyszczone turbo. Pierścionek i kierowniczki chodziły jak złoto. 4. Czy to możliwe, żeby w BS 003 przy EGR On i OFF były podobne wartości? Nie rozumiem już co jest nie tak. Nie mam pomysłu. 4. Teraz nawet po próbie szybkiej jazdy auto nie wpada w notlauf 17965. Tego też nie rozumiem Po wyłączeniu auta nie udaje mi się uzyskać poprzedniego stanu, gdzie jeszcze auto miało siły jechać. Teraz mam totalne SDI... sugestie?
  5. Tak. Właśnie skończyłem. Efekty? Widoczna poprawa. Jest już lepiej, autko zbiera się żwawiej w dolnych obrotach, inaczej reaguje na gaz. Widoczna poprawa do 2100obr/min ale potem znów jakby coś go delikatnie blokowało. Miałem wcześniej Golfa ASZ i to auto pomykało niesamowicie. Tutaj też na to liczę jak tylko uporam się z jego chorobą. Hamulce działają podobnie ale moc w aucie jakby większa. Niestety ciągle zostaje twardy pedał po kilku naciśnięciach na postoju. Aaaa...te charczenie nie ustało. Nie zmieniło się nic w tym temacie. Przy puszczaniu gazu i zmianie biegów oraz przy mocnym wduszeniu gazu ciągle słychać charczenie. Za wielu forach naczytałem się o tym, że to turbo się kończy. Tyle, że moje pompuje i auto idzie. Czuć, że jakby nagle dostało odpowiednią dawkę powietrze-paliwo, to poszedłby jak wariat. Logi zapodam jutro, bo dzisiaj już nie dam rady. Moje pytanie: jak mogę sprawdzić który z elementów nie domaga? Chciałbym powpinać w różne miejsca jakiś ciśnieniomierz i porównać wartość zadane z osiąganymi. Nie wiem, czy VCDS pokaże wszystko. Myślę, że trzeba posprawdzać podciśnienia ale nie wiem które i w którym miejscu. Myślę, że jestem już blisko..w końcu poza wymianą EGR wymieniłem i poczyściłem już wszystko co mogłem. Zamierzam jeszcze zrobić zabieg z odłączeniem węża z odmy i zaślepienia tego do turbo z filtra powietrza. Nie wiem, czy to coś da ale czytałem, że jak olej w dolocie, to czasami też tak może się dziać.
  6. No i jest, po teście bez przepływomierza nie dało się zlogować. Od razu wywaliło błąd przepływomierza 17552 (P1144 - 35-00). W przydomowym elektryku kupiłem diodę. Niestety i tutaj porażka, bo z diodą auto...zgasło. Nie podaję logów, bo nie było co logować. Było kilka spadków obrotów i podczas wymuszenia BS Pasek zgasł. Ot takie jajca Po włożeniu nowej przepływki (oryginał BOSCH) niestety nie widać dużej poprawy. Zapodaję logi: BS http://vaglog.pl/log_257727.html - 004 http://vaglog.pl/log_257728.html - 000 http://vaglog.pl/log_257729.html - 011 http://vaglog.pl/log_257730.html - 003 Stayczne http://vaglog.pl/log_257731.html - 001 http://vaglog.pl/log_257732.html - 004 http://vaglog.pl/log_257733.html - 007 http://vaglog.pl/log_257734.html - 010 http://vaglog.pl/log_257735.html - 003 http://vaglog.pl/log_257736.html - 000 http://vaglog.pl/log_257737.html - 013 http://vaglog.pl/log_257738.html - 018 http://vaglog.pl/log_257739.html - 023 Dynamiczne http://vaglog.pl/log_257740.html - 004 http://vaglog.pl/log_257741.html - 008 http://vaglog.pl/log_257742.html - 010 http://vaglog.pl/log_257743.html - 011 i jeszcze 001 i 003 w innej formie (bo podzieliłem już na kolumny) [ATTACH=CONFIG]143579[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]143580[/ATTACH] Co myślicie? Nie wygląda jakby się wiele poprawiło. Ciekawostka: mianowicie postanowiłem nagrać jak reaguje sztanga po odpięciu wężyka od gruchy i wypadło dobrze. Sztanga chowała się i grucha zasysała sztangę, po odpięciu wężyka opadała swobodnie w dół: Niestety już logi BS nie wskazują na zmianę ruchu sztangi. Więcej - nie zaobserwowałem naocznie żadnych ruchów. Co myślę? Myślę, że jest gdzieś problem ze sterowaniem podciśnieniem i obstawiam pompę vacum. Do tego zaobserwowałem, że podczas kilkukrotnego naciskania pedału hamulca on zwyczajnie twardnieje. Czy to na postoju, czy w wolnej jeździe (toczeniu się). Poprawcie mnie jeśli się mylę, że zarówno za złe sterowanie turbo jak i hamulce może być winna pompa i przez to łapię 17965.
  7. Chciałem dodać, bo nie wspomniałem o tym wcześniej - mea culpa - że auto łapie Notlaufa. Jest mułowate i łapie błąd 17965 - przeładowanie (P1557 - 35-00). Najgorzej jak jadę pod górkę. Miasto - tragedia, prawie non stop jak przekroczę jakiś moment, a w trasie to max 120-130km/h polecę. Ale auto nie chodzi jak powinno. Robiłem czyszczenie turbo, wymieniłem MAP sensor, nowy zawór sterowania turbo N75 (Pierburg) i wszelkie filtry. Wymieniłem podejrzane wężyki podciśnienia. Auto charczy przy przyspieszaniu i zmianie biegów z okolic deski rozdzielczej. Jest ogólny brak mocy.
  8. 1. Termostat jest nowy WAHLERa, więc nie podejrzewam jego uszkodzenia. Chociaż wiadomo, wszystko jest możliwe. Co może wpływać na jego przedwczesne otwarcie? 2. Dziury nie mogę mieć chyba na łączeniu turbo - filtr powietrza, bo niby czemu miałaby się zrobić? Sprawdzę jutro jeszcze i dam znać. 3. Jutro też wjeżdża nowa przepływka na Wrocław, więc wymienię jeśli mój zabieg z wczoraj - dziurka wg konceptu kolegi z forum - podczas logowanie nie wykaże poprawy. Wrzucę logi jutro z dziurawą przepływką, zobaczymy przed wymianą. Podaje jeszcze logi z dyn 010: czy to nie dziwne, że przepływka daje zadane wartości na pewien czas i ucina gdzieś później? Co może jeszcze poza przepływką tak skutkować? Turbo pompuje wysoko i w notlaufie coś zbija ciśnienie ale MAF jest na constant poziomie. 4. synchro to osobny temat Czytałem na forum, że podciśnienie w układzie powinno być odpowiednie. Wczoraj zdjąłem wężyk idący z gruszki EGR do plastikowego węża przy rurze dolotowej i nie zaobserwowałem jakiegoś dużego podciśnienia. Nie zasysało mi jakoś specjalnie palca, delikatnie przyciągało ale tak bardzo słało. Czytałem gdzieś, że powinno zasysać mocno. Czy tutaj można coś zasugerować? Jak coś nowy EGR już czeka. Ze starego już wycieka tymi dziurkami pod grzybkiem, więc jak coś to mogę wymienić (WAHLER również). Druga rzecz to temat pompy vacum - nie dający mi spać. Nie mam żadnego vacumetra i raczej nic nie pomierzę ale podczas przyspieszania i zmiany biegów słyszę takie soczyste charczenie/szum na desce rozdzielczej. Dziura w dolocie to raczej nie będzie. W nocy się przejechałem i patrzyłem czy nie ma za mną chmury dymu aby wykluczyć te założenie - w normalnym wypadku tak powinno być gdyby auto dostawało więcej paliwa niż powietrza. To charczenie jest dziwne Turbawka pracuje inaczej, ją słyszę osobno. Ona ładnie podgwizduje jak na prawidłowe turbo przystało (tutaj akurat mam porównanie z moimi wcześniejszymi TDIkami, z którymi wsio grało). Stawiam zatem na jakiś problem ze sterowaniem podciśnienia. Możliwe? Szczerze powiedziawszy to jutro też powinno mi się udać podmienić pompę Lukasa na Boscha (z tym zakręcanym króćcem) oraz nową uszczelką. Muszę sprawdzić czy to nie przypadkiem problem z nią.Coś musi być z tym charczeniem - albo pompa albo EGR. Nic normalnie tak charczeć nie powinno. Reasumując: - przepływka z dziurką nie wykazała super polepszenia. Fakt - jest lepiej ale i tak wpada w notlauf. Podłączyłem kabel jadąc do pracy i obserwowałem dynamiczne na MAF - dawała równo w granicach 950-1100. Zrobię jeszcze jutro prawidłowe logi. - pompa będzie wymieniona z powodu harczenia/luźnego króćca - choć za charczenie może być odpowiedzialny EGR. Króciec w pompie się rusza, więc i tak wypada to zrobić. Może pomoże. Na forach czytałem, że jest taka opcja. - sprawdzę rurę filtr powietrza-turbo, bo filtr (FILTRON) wymieniałem 2 m-ce temu, a zrobiłem może 1,5tys km. Jestem ciekaw efektów. Nie chcę wkładać milionów w to auto ale wierzę, że z pomocą ludzi z forum i swoich dociekań uda mi się jeździć właściwie funkcjonującym samochodem.
  9. Zrobiłem jak pisałem, tyle że czasu mi umknęło. Ale przy okazji wymieniłem nie tylko termostat ale i N75, wężyki (te podejrzane) oraz wyczyściłem EGR, dolot oraz całe turbo. Do tego wyczyszczona została odma i założona nowa uszczelka pod pokrywę zaworów. Turbo wylizałem wręcz - takie miałem święta - i auto dalej nie lata... masakra jakaś. Tracę już wiarę w TDI, bo jeszcze nie miałem takich przebojów. Te same objawy ciągle - zbiera się do 2200 obr/m, nagle jakiś muł, 2500 obr i koniec, tryb awaryjny i błąd VAG 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation - P1557 - 35-00. Rozpędzić dziada nie da rady powyżej 100-120km/h, a idzie to i tak bardzo mozolnie. Zapodam logi i proszę, poradźcie coś, bo mnie krew zalewa.. Nie wiem co obstawiać ale myślę o czujniku w dolocie, tym małym zaworku zwrotnym (biało czarny bodajże), ew. pompie vacum i tam coś pogrzebać... nie wiem. Poradźcie proszę. BS http://vaglog.pl/log_256305.html http://vaglog.pl/log_256306.html http://vaglog.pl/log_256307.html http://vaglog.pl/log_256308.html Statyczne http://vaglog.pl/log_256309.html http://vaglog.pl/log_256310.html http://vaglog.pl/log_256311.html http://vaglog.pl/log_256312.html http://vaglog.pl/log_256313.html http://vaglog.pl/log_256314.html http://vaglog.pl/log_256315.html Dynamiczne http://vaglog.pl/log_256316.html http://vaglog.pl/log_256319.html http://vaglog.pl/log_256317.html http://vaglog.pl/log_256318.html http://vaglog.pl/log_256321.html pierwszy wynik nie jest miarodajny, kolejny jest dobry http://vaglog.pl/log_256320.html Dalej widać również olej delikatnie przedostający się w okolicach zaworu EGR. Chyba uszczelka, bądź silikon się przyda.
  10. Termostat zmieniony. Po weekendzie zapodam logi. Turbo wpada w tryb awaryjny... to przez przycinanie kierownic? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce i ponownym odpaleniu znowu jak ręką odjął - na jakiś czas oczywiście.
  11. Tak, auto było rozgrzane. Termostat już zamówiony. Jak tylko mi wpadnie do ręki wymieniam dziada. A propos pompek - nie wydaje Ci się, że na 1szym cylindrze BIPy są dużo lepsze niż na pozostały? Jak ogarnąć synchronizację rozrządu? Dodam, że robiony jakieś 5 lat temu mimo, iż wg Hansa i papierów do kolejnej wymiany jakieś 20tys km. Luźne przewody klimy uderzały o koło pasowe (poszło mocowanie), akumulator nie był w ogóle przykręcony, no i szyba wypadła z prowadnicy (popiskiwała) po mojej stronie. Ogarnąłem te problemy. To chyba na tyle z drganiami mechanicznymi, do których można się zabrać ręcznie Zamierzam jeszcze popracować czyszcząc układ jakimś środkiem czyszczącym do diesla. To, że tankuję tylko VERVA'ę to jedno ale wiadomo, co środek to środek. Jak sprawdzić łopatologicznie sprawność świec żarowych? Może te dławienie z rana przy zimnych temperaturach to efekt niedogrzania w komorze? Ktoś coś jeszcze w temacie dawki i długości wtrysku?
  12. Proszę o analizę logów AVF BS 000 http://vaglog.pl/log_247677.html 003 http://vaglog.pl/log_247680.html 011 http://vaglog.pl/log_247679.html 004 http://vaglog.pl/log_247678.html Static 023 http://vaglog.pl/log_247691.html 003 http://vaglog.pl/log_247690.html 018 http://vaglog.pl/log_247689.html 013 http://vaglog.pl/log_247688.html 011 http://vaglog.pl/log_247687.html 003 http://vaglog.pl/log_247686.html 000 http://vaglog.pl/log_247685.html 010 http://vaglog.pl/log_247684.html 004 http://vaglog.pl/log_247683.html 007 http://vaglog.pl/log_247682.html 001 http://vaglog.pl/log_247681.html 010 http://vaglog.pl/log_247697.html Dynamic 003 http://vaglog.pl/log_247696.html 008 http://vaglog.pl/log_247695.html 004 http://vaglog.pl/log_247694.html 011 http://vaglog.pl/log_247693.html 001 http://vaglog.pl/log_247692.html
  13. Przepraszam, że tak od razu pod kolegą ale widzę, że wątek pasuje do mojego problemu i tez mam AVF. Mój problem to Sporadyczny brak mocy i dziwne palenie w zimne dni - potrzebna pomoc! Auto kupiłem w Rzeszy od Niemiaszka. Po sprowadzeniu miałem niedoładowanie w układzie dolotowym od sprowadzenia. Znalazłem przyczynę - pęknięty wąż IC-turbo. Wadliwy okazał się również N75. Wymieniłem na zregenerowany z mojego poprzedniego auta. Wymieniłem wszystkie filtry, olej i zatankowałem lepszego Diesla (jeżdżę tylko na takim). Auto normalnie jeździło ale ostatnio pojechałem w góry i ku mojemu zdziwieniu po ok.80km przy górkach dostało zadyszki i moc gwałtownie spadła. Czytając kiedyś o niesprawnych zaworkach etc. zgasiłem go w jeździe i odpaliłem ponownie. Moc znów wróciła ale na chwilę. Musiałem tak robić non stop do powrotu do domu. Odpaliłem VCDSa, nie znalazł błędów. teraz jeżdzi normalnie. Po postoju w garażu znów jeździ normalnie. Logowałem go wczoraj i nie zauważyłem jakiś przycineki. Ogólnie Pasek chodzi dość surowo, jakby cos było z układem wtryskowym... nie wiem (autosugestia). Wyczuwalne są drgania na jałowym i miejscami przy przyspieszaniu. Na jałowym czy na sprzęgle czy bez jest tak samo. Poduchy są OK, przy puszczaniu i dodawaniu gazu w gwałtowny sposób jest naprawdę komfortowo. Przy odpalaniu i gaszeniu również. Nie słyszę dwumasu jak kiedyś słyszałem w MK4 (tarabanił na postoju). Stawiałem na filtr paliwa ale nic to nie dało. Stawiałem na łącznik elastyczny ale wg mechanika jest on w porządku. Nie wiem co może być przyczyna drgań ale zrobiłem wszystkie logi i prosiłbym Was o pomoc. Dodam, że z rana przy temperaturze ok. -8st pali ciężko i puszcza dyma po odpaleniu ale nie czarnego, tylko niebiesko szarego. Chwilę chodzi nie równo (jakieś 10sek), potem się stabilizuje. Coś mu dolega ale nie bardzo wiem co. Jak jest ciepły pali od starzała. Jak na zewnątrz jest 0st i wyżej tez nie ma problemów. Zaobserwowałem również, że temperatura płynu nie osiąga 90st na budziku. Po logach stawiam na termostat. Co do pozostałych problemów nie mam pojęcia. Proszę o sugestie - poniżej załączam logi: BS 000 http://vaglog.pl/log_247677.html 003 http://vaglog.pl/log_247680.html 011 http://vaglog.pl/log_247679.html 004 http://vaglog.pl/log_247678.html Static 023 http://vaglog.pl/log_247691.html 003 http://vaglog.pl/log_247690.html 018 http://vaglog.pl/log_247689.html 013 http://vaglog.pl/log_247688.html 011 http://vaglog.pl/log_247687.html 003 http://vaglog.pl/log_247686.html 000 http://vaglog.pl/log_247685.html 010 http://vaglog.pl/log_247684.html 004 http://vaglog.pl/log_247683.html 007 http://vaglog.pl/log_247682.html 001 http://vaglog.pl/log_247681.html 010 http://vaglog.pl/log_247697.html Dynamic 003 http://vaglog.pl/log_247696.html 008 http://vaglog.pl/log_247695.html 004 http://vaglog.pl/log_247694.html 011 http://vaglog.pl/log_247693.html 001 http://vaglog.pl/log_247692.html Dzięki z góry!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności