Skocz do zawartości

jacek-nor

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jacek-nor

  • Urodziny 01.01.1981

Informacje osobiste

  • Imię
    Jacek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Norwegia

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 2.0 115KM (AZM)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Panowie koniec końców okazało się że winny zaświecania się kontrolek ABS/ESP i Engine check był czujnik obrotów wału silnika. Mimo że mechanicy byli sceptyczni co do jego wymiany, kazałem im to zrobić (no bo na chłopski rozum przy odczycie błędu wskazywało że coś się dzieje z tym czujnikiem - ale oni twierdzili że jak by czujnik padł to by nie widzieli obrotów po podłączeniu się kablem w programie diagnostycznym (a były widoczne) oraz twierdzili że jak by czujnik padł to by obrotomierz nie działał (a działał). Jednak uparłem się i kazałem wymienić czujnik i auto jest naprawione :-)
  2. Panowie problem jest głębszy. Teraz dodatkowo zaczęła się świecić kontrolka "engine check", pojechałem w Polsce na komputer i co się okazuje jak gość wchodzi w błędy ABS to tam mu wypisuje by sprawdzić silnik. No to gość wszedł w błędy silnika (kontrola engine check dlatego świeciła) i tam pokazuje że brak danych z czujnika obrotów silnika, ALE gdy w programie diagnostycznym robi odczyt z obrotów to obroty normalnie są !! Do tego na liczniku także obroty normalnie są pokazywane - licznik działa. Póki co mechanicy nie wiedzą co z tym fantem zrobić, mimo że byłem już u dwóch. Póki co kazałem na własne ryzyko by wymienili czujnik obrotów wału, no bo nie widzę innego punktu zaczepienia z tym problemem. Macie jakieś pomysły co innego może być ?? Bo ABS chyba bierze informacje o obrotach z czujnika obrotów prawda ??
  3. Panowie mam podobny problem jak koledzy wcześniej. Odpalam auto i normalnie wszystkie kontrolki gasną, potem bardzo losowo podczas jazdy jednocześnie zapala mi się kontrolka ABS i ta z trójkątem z wykrzyknikiem I teraz tak, jak jedzie się powoli np. dojeżdza na parkingu to w takiej sytuacji auto potrafi mi zgasnąć. Natomiast gdy tak się stanie podczas szybszej jazdy (nawet na autostradzie przy 90-100 km/h) auto jedzie dalej jednak da się odczuć że jest jak by "zamulone" a pedał gazu reaguje wolniej i odczuwa się że auto nie ma takiego "kopa" jak normalnie. Silnik to AZM 2.0 benzyna. Powiedzcie mi proszę czy bez wjazdu na kanał jestem jakoś w stanie sprawdzić czujnik ABS ?? Niestety jestem w Norwegii gdzie ceny na warsztatach są po prostu z kosmosu. W najgorszym wypadku przyjadę autem do Polski to sprawdzić.
  4. Panowie, proszę o pomoc w ustaleniu numeru części brakującej na zdjęciu. Szukałem dziś w Etce z godzine i nie mogłem znaleźć. Nie jest to zaślepka progu/lewarka ! To jest ten plastyk bliżej nadkola ale nie wiem jak to nazwać i jaki ma nr części. Auto to B5 FL z 2001.
  5. Panowie, Niedawno zakupiłem Passat'a B5FL (silnik 2.0 115 KM - rok 2001). Jeszcze nie znam szczegółów dotyczących eksploatacji tego auta i dla mnie nowością jest tak duża liczba kontrolek gdyż dotychczas jeździłem jedynie moim skromnym VW Polo z 1996 roku, gdzie jest prosto i za wiele kontrolek nie ma. Otóż po przekręceniu kluczyka wiadomo wyświetla się sporo kontrolek, ale po 2-3 sekundach większość gaśnie i zostają mi 3 kontrolki dopóki nie przekręce kluczyka i silnik nie odpali. Pierwsza to EPC - nie mam pojęcia co to za jedna, ale akurat ta mnie nie martwi. Druga to kontrolka akumulatora - to wiem akurat że jeśli ona gaśnie to wszystko jest OK, więc też jeszcze mnie nie martwi. Trzecia to kontrolka silnika - no i tu mam zagwostkę, czy ta kontrolka powinna świecić w ogóle ?? Ta kontrolka gaśnie po odpaleniu auta. Czy mam się czym martwić ?? Załączyłem fotkę tego jak to wygląda u mnie po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności