Skocz do zawartości
cocokoko

błąd 17536 brak mocy 1.8 AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie proszę pomóżcie :zeco

Posiadam Passata 1.8 T AWT 2001 rok 220tyś + lpg. Problem polega na pojawianiu się błędu 17536 (bez znaczenia czy jadę na benzynie czy na gazie), auto traci moc - ku mojemu zdziwieniu nie zapala się żadna kontrolka awarii. Jeździłem po fantastycznych mechanikach, którzy zawsze uważali że wszystko jest ok. No cóż śledząc forum znalazłem, że mam uszkodzony zawór DV - wymieniłem i moja radość po skasowaniu błędu trwa ok 15km - moc wróciła. (wcześniej z uszkodzonym zaworem radość z jazdy po skasowaniu błedu trwała ok 2km).

Dodam, że mam zdemontowaną pompę powietrza wtórnego - zatarł się silnik, mam zrobione obejście bezpośrednio do filtra. Jak dobrze będzie to jutro kurier dostarczy pompę. Zobaczę co będzie się działo jak zamontuję pompę.

Wymienione zostały wężyki podciśnieniowe, układ dolotowy jest szczelny.

Dziwią mnie bardzo parametry pracy lambdy - na pierwszym kanale jak się rozgrzeje auto - pokazuje 26-22%, czasami pracuje w prawidłowym zakresie między - 10-10% lub delikatnie się wychyla ponad.Przepływomierz przy prawie czerwonym polu pokazuje mi 110g.

Przepływomierz już czyściłem - ale środkiem do zmywania np. przepustnic - nic to nie dało.

Zawsze auto sprawdzam na benzynie.

A po odpięci przepływomierza nie czułem większej różnicy.

Po odpięciu sondy lekko się dławił przy ok 2-3tyś obrotów.

 

Proszę pomóżcie

Proszę

Edytowane przez cocokoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do błędu 17534 P1126 Long Term Fuel Trim Add.Air.,Bank2 System too Lean myślę ze przepływka jest winna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał dzięki za zainteresowanie, ale wpisałem zły błąd - teraz jest prawidłowy - 17536 - co myślisz o tym błędzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast na zimnym silniku, przez chwile jakieś 100m do 200m silnik nie ma siły dusi się, muszę ująć mu gazu i zaraz przechodzi i idzie normalnie.To samo dzieje się po przełączeniu na gaz tęż chwile 0k. 10sek. nie ma siły i zaraz samo mu przechodzi. Co to może być ?

Silnik 1.8t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał dzięki za zainteresowanie, ale wpisałem zły błąd - teraz jest prawidłowy - 17536 - co myślisz o tym błędzie?

 

17536/P1128/004392 - Fuel Trim, Bank 1 (Mult): System zbyt Lean

Possible Symptoms Ewentualne objawy

 

* Malfunction Indicator Light (MIL) active Awaria Indicator Light (MIL) aktywnych

 

Possible Causes Możliwe przyczyny

 

* Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty Mass Air Flow (MAF) Uszkodzony czujnik

* Oxygen Sensor Control faulty Oxygen Sensor Control uszkodzony

o Oxygen Sensor(s) faulty Oxygen Sensor (s) wadliwe

* Fuel Injector(s) faulty Wtrysku paliwa (y) uszkodzony

 

Possible Solutions Możliwe rozwiązania

 

* Check Mass Air Flow (MAF) Sensor Sprawdź Mass Air Flow (MAF) sensor

* Check Oxygen Sensor Control Oxygen Sensor Control Sprawdź

o Check Oxygen Sensor(s) Czujnik tlenu Check (s)

* Check Fuel Injector(s) Wtryskiwacz paliwa Check (s)

 

Special Notes Uwagi specjalne

 

* Additional Information on Fuel Trim Dodatkowe informacje dotyczące Fuel Trim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokaż 032... i logi przepływomierza. Jeśli bez/z przepływomierzem nie ma różnicy, to auto jest w trybie awarii cały czas (przepustnica otwiera się na kilkanaście % i nie ma praktycznie doładowania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17536 P1128 4480 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blok 32 mieści się w normie - (dwie pierwsze pozycje), logów - nie bardzo potrafię zrobić i nie mam z kim. Jak kogoś poproszę to postaram się zrobić. Które grupy mam przedstawić ? Przepływomierz odłączyłem po skasowaniu błędu. Może było wrażenie, że trochę lepiej przyspieszał. Po odłączeniu sonda w grupie pierwszej wskazywała 26% - czy tak ma być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
logów - nie bardzo potrafię zrobić i nie mam z kim

znajdujes prostą, zatrzymujesz się, włączasz komputer, vag, znajdujesz interesujące Cię bloki silnika np. 002 i 115, wciskasz "log", podajesz ścieżkę (np. pulpit, żeby nie przeciągać), start, odkładasz komputer na siedzenie, grzecznie wyjeżdżasz na prostą upewniwszy się, że jest pusto, delikatnie ruszasz, 1, 2 bieg, wrzucasz trójkę i od 2000 do ponad 5000 (prosta musi być długa) trzymasz pedał w podłodze. Później spokojnie hamujesz, znajdujesz miejsce do zatrzymania, parkujesz, otwierasz komputer - LOG-> STOP. Log zapisany na pulpicie... Wystarczy 1 osoba :)

 

Po odłączeniu sonda w grupie pierwszej wskazywała 26% - czy tak ma być ?

jak odłączyłeś to sygnał sondy przyjmuje wartości skrajne, więc... może tak być.

 

Blok 32 mieści się w normie - (dwie pierwsze pozycje), logów

tzn max +/-5% ? Pierwsza wartość jest z reguły bliska zeru, druga może trochę pływać w okolicy 2-5%. Cokolwiek więcej oznacza jakiś problem. Jeśli masz jakiś błąd i kasujesz go, to zerujesz te wartości - adaptacja następuje od początku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki postaram zrobić się logi. Dzisiaj założyłem pompę powietrza wtórnego.

Po skasowaniu błędu jak w temacie przejechałem jakieś 15 km, błędy nie wskoczyły.

Sonda pracuje już przyzwoicie - delikatnie wychyla się poza zakres.

Sprawdziłem jeszcze raz ten blok 32 i !!!!!!! : at idle: 3,2%, partial throttle: 20,3%.

Co to może oznaczać??

Bez tytu?u.jpg

Edytowane przez cocokoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki postaram zrobić się logi. Dzisiaj założyłem pompę powietrza wtórnego.

Po skasowaniu błędu jak w temacie przejechałem jakieś 15 km, błędy nie wskoczyły.

Sonda pracuje już przyzwoicie - delikatnie wychyla się poza zakres.

Sprawdziłem jeszcze raz ten blok 32 i !!!!!!! : at idle: 3,2%, partial throttle: 20,3%.

Co to może oznaczać??

at idle: 3,2%, partial throttle: 20,3%.
w stanie spoczynku: 3,2%, częściowo otwartej przepustnicy: 20,3%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne kilka km i auto przyspiesza teraz nawet już na gazie - komputera nie podłączałem ale zrobię to w wolnej chwili i sprawdzę czy jakieś błędy nie wyskoczyły no i logi postaram się zrobić - czy ten mój przepływomierz jeszcze trochę żyje (dzwoniłem dzisiaj do ASO i 560 zł, w Boschu chcieli coś koło 800zł). Dodam tylko, że pompa powietrza wtórnego była jednak potrzebna.

Teraz jeszcze zapytam: Zimny silnik po odpaleniu przez moment nierówno pracuje, mam też sporo mazi na miarce oleju -czy coś może być zatkane? Odma? jak tak to gdzie mam szukać? (Jak były duże mrozy coś zamarzło, wysunęło miarkę i olej poleciał aż na maskę.)

Płynu ze zbiorniczka nie ubywa.

O tym kanale 32 możecie coś więcej dodać?

Edytowane przez cocokoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w stanie spoczynku: 3,2%, częściowo otwartej przepustnicy: 20,3%.

cicho mielke ;) bo wprowadzasz w błąd...

 

dodatnie wartości oznaczają mieszankę ubogą (korekty na + czyli zwiększenie czasu wtrysku ze względu na odczyty sondy). Pierwsza wartość to korekty na biegu jałowym (wykrywa się w ten sposób nieszczelności, bo sam przepływomierz niewiele ma do pomiaru w tym stanie), natomiast druga wartość to korekty pod obciążeniem. Wartości +/-5% są w normie. Wartość powyżej/poniżej +/-10% to już error i na desce wywala check engine (ale jeszcze nie wywali trybu awaryjnego). A 25% to maksymalna korekta, którą sterownik może przyjąć. U Ciebie jest to prawie maksymalnie rozjechane.

 

Powodów może być kilka. Przepływomierz to najbardziej prawdopodobna, tymbardziej że twierdzisz, że błąd występuje zarówno na benzynie jak i na LPG (chociaż nie wiemy czy test przeprowadziłeś jeżdżąc na benzynie np. tydzień/cały bak, czy przełączałeś się co godzinę i stąd wniosek, że zasilanie nie ma znaczenia).

 

Polecam zrobić logi przepływomierza i doładowania (blok 002 i blok 115 na jednym ekranie). Będzie czarno na białym widać co i jak mierzy...

 

---------- Post added at 08:38 ---------- Previous post was at 08:34 ----------

 

odma zamarznie jak jest niedrożna, a maź w misce olejowej świadczy o tym, że poprzedni właściciel słuchał ex szefa castrola i za często oleju nie wymieniał. Jeśli tak faktycznie było, to niedługo wrócisz na forum z problemem zapalającej się ikonki ciśnienia oleju. Rzęrzenie na zimno to najprawdopodobniej napinacz łańcucha rozrządu, który tak reaguje jak jest niskie ciśnienie oleju.

 

Przepływomierz oddaje się stary (na wymianę) i tylko w ASO. Nie w Boschu, nie po numerach, nie u przedstawiciela. Tylko w ASO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale poczekaj z wymianą do czasu zrobienia logów...

 

Pompa powietrza wtórnego nie jest potrzebna. Można ją wyłączyć elektronicznie, ale potrzebny jest ogarnięty tuner od 1,8T. Można też ją po prostu odpiąć (wyjście zaślepić, a zostawić samą suszarkę) - wtedy będzie hałasować z rana przez około 30s, ale nie powinna check enginami rzucać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie zrobiłem logi - błąd ubogiej mieszanki już był zapisany. Rano auto już było słabsze.

Dołączam log.

Silnik na zimnym mi nie rzęzi tylko czasami nie równo pracuje.

LOG-01-002-115-xxx.xls

Edytowane przez cocokoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego proponuje odłączyć klemy z akumulatora na jakieś 30 minut a potem pojeździć tylko na benzynie ! ani na chwile nie włączaj lpg.

Miałem kiedyś podobne objawy i winne były wtryskiwacze gazu, co powodowało rozjeżdżanie się mapy benzyny (korekty sięgały 20 %).

Może jeszcze napisz co wchodzi w skład twojej instalacji i kiedy było to montowane, czy filtry regularnie zmieniasz.

W tej chwili u mnie korekty długoterminowe są rzędu -1,2 do 0,8 % a korekty bieżące nie dużo więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klema zdjęta na godzinę, gazu nie włączyłem. Przejechałem tylko 12 km i na razie nic złego się nie działo prócz troszkę nierównej pracy na biegu jałowym chwile po odpaleniu - tak jak zawsze od kiedy go mam.

Gaz: sterownik Stag4, wtryski MagicJet, Reduktor Zavoli niby 200 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klema zdjęta na godzinę, gazu nie włączyłem. Przejechałem tylko 12 km i na razie nic złego się nie działo prócz troszkę nierównej pracy na biegu jałowym chwile po odpaleniu - tak jak zawsze od kiedy go mam.

Gaz: sterownik Stag4, wtryski MagicJet, Reduktor Zavoli niby 200 km.

wtryski MagicJet
to wiemy czo rozjechało mapę PB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co? Pojeździć na benzynie parę dni i zobaczyć co się będzie dziać? Jak będzie ok to na konkretną reg. gazu się mam udać? czy zrobić samemu - mam kabelek i instrukcję. A co z tymi logami? z przepływomierzem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z tymi logami? z przepływomierzem?

wrzuć na vaglog-a (http://vaglog.rtnet.pl) bo u niektórych excela niet ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności