Skocz do zawartości
snoop15

Passat b5 AFN - po naprawie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W koncu odebralem passata od emchanika gdzie byla czyszczona turbina i wymienione lopatki bo byly pogiete, oraz wymieniany rozrzad, w moim odczuciu passat idzie tak samo jak przed tylko ze nie lapie juz notlaufów, przedchwilka ylem z ciekawosci ze stoeprem w rece zmierzyc przyspeiszenie od 0-100km/h i wyszlo 13.25s, katologowo ejst to ponizej 12 sekund, co moze ejszcze byc, mmoze byc to wina przeplywki Pierburga? od 60-120km/h z 4 biegu robi w 15.7s, jak myslicie? z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslę,że rzeczywiście przed chwilą wróciłeś z pomiaru bo Ci się jeszcze ręce trzęsą(literówki):).A tak na poważnie to pewnie Koledzy z Forum poproszą Cię o logi,bo bez tego to tylko zgadywanka.Pozdrawiam.

Jesteś z Ostrowca?To Ty "przed chwilą" piszczałes oponkami?-miasto już śpi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mialem czyszczoną turbine oraz wymiana uszczelek o tubiny itp bo notlauf miałem. Po czyszczeniu turbiny i zmierzeniu na hamowni okazało sie ze mam 119,2 KM a nie oryginalne 110 KM :D to nawet i dobrze bo mój passat bystro teraz chodzi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem z Ostrowca. Jestem z Ostrzeszowa, to miejscowosc polozona niedaleko : Ostrowa Wlkp, Kępna, Kalisza. Juz nie wiem co myslec o tym samochodzie, raczej silnik zarzniety nie jest bo az tak duzo oleju nie bierze, tak mysle 100-200ml na 1000km, a mapowanie silnika mogloby pomoc? I jeszcze o tych logach, czy tkos z forum jest z okolic Ostrzeszowa? Kępno, Ostrów Wlkp, ewentualnie Kalisz?, Z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Jak juz wczesniej pisalem jestem po wymianie kpl. rozrzadu, oleju, filtru oleju oraz czyszczeniu turbiny w ktorej rowniez byly wymienione lopatki poniewaz byly pogiete i przez to samcohod lapal notlafuy, po naprawie autko nie mialo notlaufów, a dzisiaj pech chcial i zlapal i lapie notlauf ciagle na 3 biegu przy 4tys obrotów. I teraz moje pytanie, czy jesli turbina jest sprawna, wyczyszczona to czy wina tych notlafow moze byc przeplywomierz, zaworek n75, zawor EGR, itp ? Z gory serdecznie dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR i N75 tak, ale przepływomierz nie. Jak przepływomierz będzie uwalony w sensie że będzie pokazywał złe odczyty możesz stracić troszke mocy, i trochę kopcić ale nie złapać notlaufa. Jak go odłączysz czyli go nie będzie to od początku będziesz miał tryb awaryjny, od rozruchu silnika będziesz mógł jechać max 120 na godz. I to zanim zbierzesz się do 120 to minie dłuuuższa chwilka. Zbadaj i przepływke i zaworki. Najlepiej niech ktoś zrobi Ci pomiar dynamiczny silnika. W wyszukiwarce jak wpiszesz pomiar dynamiczny będziesz miał, jakie powinny być wartości dla Twojego silnika, warto sprawdzić czy one wszystkie się zgadzają. Bo 13.5 sek to faktycznie dużo. Mi rozpędzenie od 0 do 100 bez ruszania z piskiem opon zajmuje około 10.5 może 11 sek. A mam AHU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z moich odczuc jest tak ze tak przy tych koncowych obrotach nie ma tego doladowania tak jaby cisnienie bylo ograniczone. I mam zamiar zrobic cala diagnoze statyczna i dynamiczna VAGIEM, myslisz ze VAG mi wszystko pokaze co jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

90% spokojnie wykryjesz VAGiem, tzn pokażą to dobrze zrobione logi. Jeszcze się na zapas nie martw,możliwe że sztanga jest źle wyregulowana.Nie dziw się że nie idzie na wysokich obrotach jak należy skoro przeładowuje(bo to przypuszczalnie powoduje notlaufy). Masz za dużo powietrza w stosunku do paliwa a to powoduje spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, jak masz możliwość to pożycz od kogoś n75 i sprawdź czy to jego wina, ja tak miałem w golfie był walnięty n75 i jak miałem ponad 3tys obrotów to się przeważnie wyłączała turbina, po ponownym uruchomieniu silnika turbina się załączała i było wszystko okej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w najblizszym czasie postaram sie zlogowac cale autko u kolegi z tego forum, ktory mi sie polecil na privie. Mysle ze to nie wina turbiny poniewaz jak bede zmienial biegi przy 3-3.5tys obrotow i dojde do 5 biegu to moge cisnanc sobie 160km/h i nie bedzie notlaufu, tylko przy 4-4.2 tys obrotow sie odcina turbina i ciagle na 3 biegu.

Edytowane przez snoop15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności