Skocz do zawartości
sznikers23

Siła hamowania tylnego koła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Wymieniałem wczoraj w tylnich kołach cylinderki u mechanika, ponieważ delikatnie ubywał płyn hamulcowy. Jak się okazało owe cylinderki ciekły. Na komputerze wykazało, że jedno z tych kół hamuje 350, a drugie 1500. Z czego może wynikać ta różnica, skoro wszystko wg mechanika jest sprawne? Istnieje prawdopodobieństwo ze te szczęki nie wyschły i dlatego jest ta różnica w sile hamowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

reduktor sily hamowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
reduktor sily hamowania
Korektor siły hamowania.Znajduje się pod siedzeniem pasażera za kierowcą. Oczywiście pod autem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o reduktor, czy też korektor siły hamowania to wystarczy od spodu auta coś podregulować tylko kluczem, czy coś jest po prostu do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli to korektor to można go wyregulowac (a jeśli się nie da wyregulowac to wtedy do wymiany), regulacja polega na podłaczeniu i odpowietrzeniu manometrów do zacisków kola przedniego lewego i tylnego prawego, na nie obciązonym aucie, sprawdzasz ciśnienie (przód 5,0 tył 3,0-3,6, przód 10,0 tył 5,1-5,7), jeśli ciśnienie z tyłu jest za małe - naciągasz spręzynę, jeśli za duże - luzujesz, korektor znajdziesz pd autem, tak pomiedzy tłumikiem i belką tylnego zawieszenia po lewej (kierowcy) stronie auta,

 

tylko zastanawiam się czy to rzeczywiście korektor, bo jego zadanie to korygowanie siły hamowania pomiedzy osiami a kolega masz problem jak rozumiem z rózną siłą hamowania na tej samej tylnej osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82

Albo masz zalane okładziny płynami (w co wątpię bo każdy mechanik powinien to dobrze powycierać), albo masz poprostu niewyrególowane szczęki w jednym kole. Ta regulacja jest automatyczna, także powinna sama się ułożyć, ale czasami się przyblokuje i się nie ruszy :rotfl: wtedy trzeba jej pomuc: odkręcić koło i doregulować ją ręcznie tak aby dość ciasno wszedł bęben hamulcowy :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze EDDE i tak jak właśnie czytałem inne fachowe strony nt. korektora siły hamowania to rzeczywiście problem nie dotyczy różnych osi auta, tylko w moim wypadku jednej osi - tylnej, więc rozumiem, że korektor siły hamowania mogę wykluczyć tutaj.

Istnieje jeszcze opcja tego rodzaju, że jedna szczęka jest po prostu mocno nasączona płynem hamulcowym, tylko musi wyschnąć np. podczas zdrowego hamowania? - Taką opinię też słyszałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Ja od siebie tylko dodam takie przemyślenie:

korektor siły hamowania jest dwuobwodowy: wchodzą do niego 2 przewody z pompy i wychodzą 2 do kół. Z tego wynika, że w środku są 2 osobne zawory otwierane tą samą dźwignią korektora. Może jeden z nich szwankuje i stąd taki objaw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy jeden z tych obwodów nie jest odpowiedzialny za blokadę korektora przy zadziałaniu ABS.. - opis zaworów w hydromodulatorze jest taka -div valve i rear valve (poza front right i front left)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odnawianie tematu, ale potrzebuję zdjęcia sprężyny przy korektorze siły hamowania (nie wiem czy były inne dla wersji kombi i sedam - jeśli tak potrzeba mi do kombi). Nigdzie na necie nie mogę tego znaleźć. Jakby ktoś mógł zrobić takie zdjęcie i mi podesłać na maila, byłbym bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuję zrobić fotkę - jutro będę pod autem.

czy ktoś się orientuje jekie ciśnienie jest w układzie hamulcowym??? może bym sobie kupił takie dwa manometry - na allegro są różnie po 10 zł tylko nie wiem jaki zakres.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak w załączniku .

 

herflik-00

cisnienia.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwie wartości dla różnej siły na hamulcu tak?? proszę popraw jeśli źle zrozumiałem

 

W książce pisze że regulator trzeba ustawić tak by w układzie tylnym i przednim było równe ciśnienie... może te ciśnienia w tabelce są ciśnienieami maksymalnymi

 

czyli potrzebne manometry na jakieś 100 atm czli 10 Mpa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na moją glowe to jest tak - naciskasz hamulec zeby z przodu bylo 5 i wtedy regulujesz zeby uzyskac z tylu 3 do 3.6 , naciskasz mocniej hamulec zeby z przodu uzyskac 10 i wtedy dla tyłu ma wyjsc ponad 5 ... jak nie to regulacja az do skutku lub wymiany regulatora.

 

Z tego wynika ze tak .. taki do 10 MPa powinien wystarczyc .

Plus do tego jakis wężyk i gwintowane koncówki .

 

pozdrawiam herflik-00

 

ps Jakbys sie zdecydowal bawic w tą regulację to opisz to prosze potem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto fotka sprężyny - trochę słaba ale kształt widać

co do ustawiania regulatora to chyba jedna na razie dam sobie spokoj bo byłem dziś na rolkach i nie jest źle

DSC02473_edited a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności