Skocz do zawartości
emcom

B4 variant - jak zrobić otwieranie klapy przyciskiem ?

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że w moim Myśliwcu zamek tylnej klapy chyba nie istnieje :dupablada pomyślałem o zamontowaniu jakiegoś siłownika i otwierania go przyciskiem, z wnętrza samochodu. Fabrycznego centralnego zamka w nim nie ma.

Nie mam tylko pomysłu jak to zrobić.

Może opiszę jak mój zamek działa w tej chwili :

- jak otwór kluczyka jest w położeniu poziomym, można bagażnik otworzyć wciskając zamek,

- jak otwór kluczyka jest w położeniu pionowym - nie można go otworzyć wciskając

 

Problem tylko w tym że przekręcić z jednego położenia w drugie można... czymkolwiek. Nawet paznokciem. :wstyd

 

Co z tym zrobić ?... Wciąż się stresuję że kiedyś ktoś się może "kapnąć" że ten zamek jest niesprawny, a szkoda byłoby pożegnać zawartość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymień zamek, bedzie taniej

 

No ale kurcze, miałbym jeden kluczyk do odpalania, kolejny do drzwi i kolejny do klapy ?...

Godzina szukania po ciemku którym otwierać...

Stąd pomysł z przyciskiem. Patrzę po Allegro, są siłowniki do otwierania klapy bagażnika za 45PLN - o dużym uciągu. Za 45 PLN nie kupię sprawnego zamka...

 

Głównie chodzi mi o to, za co miałby ciągnąć ten siłownik w zamku i co zrobić żeby po kręceniu zamkiem z zewnątrz tak czy inaczej się nie otwierał (a dopiero żeby po wciśnięciu przycisku uruchamiającego siłownik dało się go otworzyć wciskając normalnie zamek) Czyli : Klapa zamknięta - możemy sobie kręcić, wciskać - zamknięta i już. A jak naciśniemy przycisk od siłownika, to wtedy można wcisnąć zamek i otworzyć klapę.

Tylko nie potrafię sobie chwilowo wyobrazić jak mogłoby to działać żeby po zatrzaśnięciu klapy znów było wszystko zamknięte.

 

Mam nadzieję że za bardzo nie zamotałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić elektryczny siłowniczek np. z centralnego zamka i po prostu go podłączyć pod prąd razem z włącznikiem a cięgno od zamka pod siłowniczek. A i zapomniał bym musisz sobie założyć sprężynki na takie gumowe bolce w klapie one opierają się zaraz nad lampą żeby ci odpychały klapę jak ją otworzysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A i zapomniał bym musisz sobie założyć sprężynki na takie gumowe bolce w klapie one opierają się zaraz nad lampą żeby ci odpychały klapę jak ją otworzysz.

 

To jakieś fabryczne elementy ? Jak to jest rozwiązane w fabrycznym centralnym zamku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to musisz założyć zamek. Jeśli chcesz otwierać klapę guzikiem ze środka samochodu, załóż coś takiego: http://www.allegro.pl/item987881148_silownik_tylnej_klapy_bagaznika_bardzo_mocny.html

Podjedź na szrot po zamek i zobaczysz przy okazji o jakich elementach pisze Kris_2000,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjedź na szrot po zamek

 

Czyli jednak muszę mieć działający normalnie zamek ? Szkoda... myślałem że będę mógł go jakoś "zabetonować" i po sprawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Prawdopodobnie możesz klapę otworzyć wszystkim, bo się pozapiekały zapadki w zamku (miałem to samo u siebie). Trzeba wyjąć zamek z zamka wyjąć wkładkę i pewnie młotkiem i śrubokrętem powybijać z wkładki zapadki, wszystko wyczyścić, przesmarować i poskładać z powrotem, tylko nie można pomylić kolejności zapadek i uwaga na sprężynki pod nimi. Generalnie po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować na równo z wkładką.

Po za tym też miałem problem z wieloma kluczykami, bo miałem jeden do stacyjki, osobny do lewych drzwi jeszcze jeden do prawych drzwi, a do klapy nie miałem w ogóle. Więc poprzekładałem zapadki w klamkach pod swój kluczyk do stacyjki i teraz mam jeden do wszystkiego.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo powymieniaj wkłady na nowe, takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Prawdopodobnie możesz klapę otworzyć wszystkim, bo się pozapiekały zapadki w zamku (miałem to samo u siebie). Trzeba wyjąć zamek z zamka wyjąć wkładkę i pewnie młotkiem i śrubokrętem powybijać z wkładki zapadki, wszystko wyczyścić, przesmarować i poskładać z powrotem, tylko nie można pomylić kolejności zapadek i uwaga na sprężynki pod nimi. Generalnie po włożeniu kluczyka wszystkie zapadki powinny się schować na równo z wkładką.

Po za tym też miałem problem z wieloma kluczykami, bo miałem jeden do stacyjki, osobny do lewych drzwi jeszcze jeden do prawych drzwi, a do klapy nie miałem w ogóle. Więc poprzekładałem zapadki w klamkach pod swój kluczyk do stacyjki i teraz mam jeden do wszystkiego.

Pozdrawiam.

I tego sie trzymać...

Dodam że kluczyk w zamku w klapie powinien działać w trzech płaszczyznach-zamknięta przez centralny-zamknięta na stałe-i otwieranie mimo zamknięcia przez centralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jednak muszę mieć działający normalnie zamek ? Szkoda... myślałem że będę mógł go jakoś "zabetonować" i po sprawie...

Źle cię zrozumiałem. Dla mnie "zamek" to jest element który odpowiada za ryglowanie klapy - ten który łapie na dole zaczep przy nadwoziu. A Tobie chodzi o sam wkład zamka - bębenek. Kup nowy poustawiaj sobie zapadki pod swój kluczyk tak jak pisali koledzy. A siłownik do otwierania ze środka zawsze możesz założyć, jednakże nie powinna być to jedyna możliwość otwarcia klapy bo przy rozładowanym aku nie dostaniesz się do bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam założony silownik w klapie. Siłownik kupiłem za 15zł, od niego puściłem kabel 2 żyłowy przez ramę klapy (kabel przymocowałem to linki hamulcowej od roweru którą wcześniej przewlekłem zaczynając od góry klapy przez otwór jakim przechodza kable od wycieraczki) Jedną żyłe puściłem do schowka lewego w bagażiku i tam podłączyłem pod masę do nakretki a drugą puscilem do przodu rogiem dachu do deski rozdzielczej gdzie założyłem włącznik typu dzwonek, następnie gniazdo z bezpiecznikiem i do miejsca z którego jest +. Jak nie chesz przebijac się przez ścianę grodziową do aku to mozesz wpiąć się pod jakiś bezpiecznik na tablicy np od radia ale to sposob troche druciarski. Orginalny zamek w klapie zostawilem jedynie rozpiąłem cięgno między nim a mechanizmem na środku klapy. Cięgno między mechanizmem a siłownikiem wykonałem ze szprychy rowerowej. Pozdrawiam.

Edytowane przez adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności