Skocz do zawartości
k0b3

Czy w DSG wymienia się sprzęgła??

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam pytanie. Posiadam Passata Variant 170 TDI z DSG z przebiegiem 153000 km. Od pewnego momentu słyszę takie stukanie na przełożeniu P i N na skrzyni. Z tego co wiem do wymiany będzie koło dwumasowe. I w związku z tym mam pytanie. Czy jak wymieniam koło dwumasowe w tej skrzyni to w kole tym zawarte są także 2 sprzegła, czy jest to oddzielny element podlegający wymianie. Przypominam skrzynia DSG.

 

I druga sprawa. Brat posiada VW Tourana dokładnie z taką samą skrzynią biegów i tym samym silnikiem z tym, ze z mniejszym przebiegiem. Samochody waża praktycznie tyle samo. Jest bodajze około 60 kg przewagi w Passacie tzn. jest on lzejszy.Ostatnio sprawdzalismy przyspieszanie tych 2 samochodów. Testy różne: start z zatrzymania i drugi przyspieszanie od określonej prędkości (ten sam bieg i te same obroty silnika przy rozpoczynaniu przyspieszania). Wynik zawsze ten sam. Touran zdecydowanie lepiej sie zbierał. Czy powodem takich róznic może być uszkodzone koło dwumasowe. Tzn. chodzi mi o to, że może mieć problemy z przeniesieniem momentu obrotowego i zaczyna lekko slizgac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej czy nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zuzywa. Na tym schemacie widac ze sprzęgła raczej są wymienne ;)

 

32auditt-dsg.jpg

 

http://allegro.pl/item759936540_sprzeglo_nowe_oryginal_2_0_tdi_skrzynia_dsg.html tu gosc pisze ze ma do sprzedania sprzęgło do dsg takze chyba cos w tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy te tarcze sprzęgła nie są czasem zamontowane w kole dwumasowym?

 

Ten gość z aukcji to na zdjęciach ma pokazane coś co bardzo przypomina mi koło dwumasowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO są zmontowane ;) Ale nie mam DSG, takze nie sugeruj sie mną ;)

 

 

 

Mój 900 post ;) Na tą okazję nowy avatar ;) RS6 ;)

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie koło zamachowe jest montowane tradycyjnie na wale siilnika i nie sa w nim ani na nim montowane zadne sprzegła od dsg, sprzegła sa zamontowane na skrzyni widac to na schemacie wyzej. ze skrzyni wychodzi wałek jak ze zwykłej manulanej i wchodzi w dwumase. sprzegła w dsg sa wymienne osadzane sa na wałku i zabezpieczone poteznym segerem, sprzegła przychodza tylko w komplecie i sa ze soba juz zmontowane gotowe do zalozenia do skrzyni trzeba uwazac zeby sie to nie rozsypalo bo w warunkach warsztatowych nie ma mozliwosci wyustawiania tego a i po montarzu nowych sprzegiel robi sie nastawy podstawowe skrzyni bo inaczej szarpac bedzie przy przełaczaniu np P na D badz gasniecie samochodu przy delikatnym ruszaniu i zacznie glupiec mechatronika :)

Edytowane przez mati1700

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymiania się tylko koło dwumasowe

 

mam ten sam problem na luzie słychać stuki jeżdżę z tym już jakiś czas i nic więcej się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe w DSG jest zwykłym kołem jakie znajdują się w większośći aut nowo produkowanych, z tym że zamiast masy wtórnej w postaci żeliwnej powierzchni na której pracuje tarcza sprzęgłowa znajduje się piastka podobna do zwykłej piasty w tradycyjnej tarczy. najczęstszą przyczyną stuków w kole dwumasowym jest pęknięta sprężyna lub jej zużycie. Sprężyny takie wymienia się na nowe (niebędne jest rozcięcie koła po fabrycznym spawie) Zapraszam na stronę http://www.regeneracja.kw.pl Cena regeneracji koła do DSG to ok 1200zł. Udzielamy 7 miesięcznej pisemnej gwarancji.

Czas oczekiwania 1 dzień. Można wysłać pocztą lub kurierem. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzegla dsg sa w pelni wymienialne.w sklad zestawu wchodzi kompletny modul z dwiema tarczami dwie lapy wysprzeglajace podkladki regulacyjne.mialem przyjemnosc wymiany takiego sprzegla na szkoleniu.caly modul jest zamontowany w skrzyni biegow i sterowany ukladem w ktorym jest zawarta cala mechatronika.podstawowy warunek podczas wymiany takiego sprzegla jest taki ze przez otwory w skrzyni np.odpowietrzniki itp.nie moze wyciec kropla oleju.jakikolwiek wyciek spowoduje wadliwe dzialanie ukladu .calosc nalezy takze odpowiednio wyregolowac.na koniec dokonywany jest pomiar luzu miedzy tarczami a dociskiem.dwumas w takim sprzegle jest normalnym dwumasem i zasada dzialania pozostaje taka sama

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności