k0b3 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2009 Witam. Mam pytanie. Posiadam Passata Variant 170 TDI z DSG z przebiegiem 153000 km. Od pewnego momentu słyszę takie stukanie na przełożeniu P i N na skrzyni. Z tego co wiem do wymiany będzie koło dwumasowe. I w związku z tym mam pytanie. Czy jak wymieniam koło dwumasowe w tej skrzyni to w kole tym zawarte są także 2 sprzegła, czy jest to oddzielny element podlegający wymianie. Przypominam skrzynia DSG. I druga sprawa. Brat posiada VW Tourana dokładnie z taką samą skrzynią biegów i tym samym silnikiem z tym, ze z mniejszym przebiegiem. Samochody waża praktycznie tyle samo. Jest bodajze około 60 kg przewagi w Passacie tzn. jest on lzejszy.Ostatnio sprawdzalismy przyspieszanie tych 2 samochodów. Testy różne: start z zatrzymania i drugi przyspieszanie od określonej prędkości (ten sam bieg i te same obroty silnika przy rozpoczynaniu przyspieszania). Wynik zawsze ten sam. Touran zdecydowanie lepiej sie zbierał. Czy powodem takich róznic może być uszkodzone koło dwumasowe. Tzn. chodzi mi o to, że może mieć problemy z przeniesieniem momentu obrotowego i zaczyna lekko slizgac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2009 Hej czy nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2009 Wszystko się zuzywa. Na tym schemacie widac ze sprzęgła raczej są wymienne http://allegro.pl/item759936540_sprzeglo_nowe_oryginal_2_0_tdi_skrzynia_dsg.html tu gosc pisze ze ma do sprzedania sprzęgło do dsg takze chyba cos w tym jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k0b3 Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2009 Zastanawiam się czy te tarcze sprzęgła nie są czasem zamontowane w kole dwumasowym? Ten gość z aukcji to na zdjęciach ma pokazane coś co bardzo przypomina mi koło dwumasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #5 Napisano 9 Października 2009 (edytowane) IMO są zmontowane Ale nie mam DSG, takze nie sugeruj sie mną Mój 900 post Na tą okazję nowy avatar RS6 Edytowane 9 Października 2009 przez Michal.Enter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati1700 Zgłoś #6 Napisano 16 Października 2009 (edytowane) nie koło zamachowe jest montowane tradycyjnie na wale siilnika i nie sa w nim ani na nim montowane zadne sprzegła od dsg, sprzegła sa zamontowane na skrzyni widac to na schemacie wyzej. ze skrzyni wychodzi wałek jak ze zwykłej manulanej i wchodzi w dwumase. sprzegła w dsg sa wymienne osadzane sa na wałku i zabezpieczone poteznym segerem, sprzegła przychodza tylko w komplecie i sa ze soba juz zmontowane gotowe do zalozenia do skrzyni trzeba uwazac zeby sie to nie rozsypalo bo w warunkach warsztatowych nie ma mozliwosci wyustawiania tego a i po montarzu nowych sprzegiel robi sie nastawy podstawowe skrzyni bo inaczej szarpac bedzie przy przełaczaniu np P na D badz gasniecie samochodu przy delikatnym ruszaniu i zacznie glupiec mechatronika Edytowane 16 Października 2009 przez mati1700 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saharek Zgłoś #7 Napisano 18 Października 2009 wymiania się tylko koło dwumasowe mam ten sam problem na luzie słychać stuki jeżdżę z tym już jakiś czas i nic więcej się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
regeneracja Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2009 Koło dwumasowe w DSG jest zwykłym kołem jakie znajdują się w większośći aut nowo produkowanych, z tym że zamiast masy wtórnej w postaci żeliwnej powierzchni na której pracuje tarcza sprzęgłowa znajduje się piastka podobna do zwykłej piasty w tradycyjnej tarczy. najczęstszą przyczyną stuków w kole dwumasowym jest pęknięta sprężyna lub jej zużycie. Sprężyny takie wymienia się na nowe (niebędne jest rozcięcie koła po fabrycznym spawie) Zapraszam na stronę http://www.regeneracja.kw.pl Cena regeneracji koła do DSG to ok 1200zł. Udzielamy 7 miesięcznej pisemnej gwarancji. Czas oczekiwania 1 dzień. Można wysłać pocztą lub kurierem. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dsg Zgłoś #9 Napisano 30 Października 2010 Sprzegla dsg sa w pelni wymienialne.w sklad zestawu wchodzi kompletny modul z dwiema tarczami dwie lapy wysprzeglajace podkladki regulacyjne.mialem przyjemnosc wymiany takiego sprzegla na szkoleniu.caly modul jest zamontowany w skrzyni biegow i sterowany ukladem w ktorym jest zawarta cala mechatronika.podstawowy warunek podczas wymiany takiego sprzegla jest taki ze przez otwory w skrzyni np.odpowietrzniki itp.nie moze wyciec kropla oleju.jakikolwiek wyciek spowoduje wadliwe dzialanie ukladu .calosc nalezy takze odpowiednio wyregolowac.na koniec dokonywany jest pomiar luzu miedzy tarczami a dociskiem.dwumas w takim sprzegle jest normalnym dwumasem i zasada dzialania pozostaje taka sama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach