Gość timc Zgłoś #1 Napisano 9 Grudnia 2006 Witam wszystkich i mam pytanie. Posiadam Pasata 1,9 TDI z 1999 silnik AJM 115 KM.Od momentu zakupu auto nie posiada mocy. W serwisie stwierdzono uszkodzone pompowtryskiwacze pomimo, ze inny serwis wcześniej je wykluczył. Tak wiec teraz mam dylemat - kupic nowe czy nie. No ale to drugorzędna sprawa. W tej chwili mam włożone pompowtryskiwacze o numerze 038 130 073 F, ale serwis WV nie potrafi mi powiedziec czy pompowtryski ktore aktualnie mam są dokładnie od tego modelu. Pomimo to każe mi kupić takie same o tym samym numerze. Nigdzie nie moge takich dostać, wszyscy podają mi inny numer .Nie wierze za bardzo serwisowi i nie chciałbym niepotrzebnie ponosić kosztów. W związku z tym mam pytanie. Jaki numer pompowtrysków powinien znalezc sie w moim silniku ? Czy takie objawy jak drgania silnika miedzy 1900 -2100 obr, predkosc max. 170 i wolno przyspiesza (ale caly czas płynnie) mogą faktycznie wskazywac na uszkodzone pompowtryskiwacze ? Czy pompowtryski ktore posiadam są od tego modelu silnika czy moze powinienem kupic inne ? Z gory dziekuje za odpowiedź i pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 9 Grudnia 2006 W tej chwili mam włożone pompowtryskiwacze o numerze 038 130 073 F No i takie powinny byc fabrycznie. Czy takie objawy jak drgania silnika miedzy 1900 -2100 obr, predkosc max. 170 i wolno przyspiesza (ale caly czas płynnie) mogą faktycznie wskazywac na uszkodzone pompowtryskiwacze ? Ja akurat mam takie objawy, tzn. te drgania silnika w tym przedziale obrotów, dodatkowo mam błędy pompowtryskiwaczy. Ja na Twoim miejscu nie spieszyłbym się tak z wymianą pompek bo serwis stwierdził uszkodzenie, tym bardziej jeżeli mówisz że inny serwis to wykluczył. Takie objawy jak opisałeś może wywołac wiele czynników, także ja bym proponował dokładną diagnostykę w jakims dobrym warsztacie który się specjalizuje w TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 9 Grudnia 2006 Podałeś kupę danych napisałeś kilkakrotnie serwis i co fachowcy wymiękają. Najlepsze jest to że nie widzą jakie ale wiedzą że trzeba wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość timc Zgłoś #4 Napisano 9 Grudnia 2006 To juz 2 serwis (autoryzowany) który go diagnozuje. Wczesniej byli prywatni ,ktorzy tez nie mogli znalezc przyczyny. Najgorsze że ich komputery nie wykazywały do tej pory zadnych błędów - ciekawe. Wszystko podobno jest ok. Turbina nowa i przwpływomierz juz mi wstawili tez nowy a problem nadal. Czujniki i elektronika ok. Teraz przyszla kolej na pompowtryski, ale nie dają gwarancji ze to to. Dodatkowym objawem jest to ze auto kopci na bialo. Moze ktos jeszcze mial taki przypadek ? Moze zna ktos miejsce w gdzie mozna by tanio kupic pompowtryski albo dobrego fachowca w Poznaniu od tych samochodów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość timc Zgłoś #5 Napisano 9 Grudnia 2006 A czy jest jakiś zamiennik do pompowtrysku o nr. 038 130 073 F ? Czy prawdą jest ze mozna włożyc jakis inny (ten sam numer ale inna koncowka . zamiast F np.T ) i zrobić upgrade komputera ? Nigdzie nie moge dostac takiego jak mam teraz stąd to pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2006 Sprawdź Powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość timc Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2006 Marek ! Dzieki za powietrze. Kazda podpowiedz jest cenna... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #8 Napisano 9 Grudnia 2006 to nie jest podpowiedź tylko odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość timc Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2006 Podrzuce im temat powietrza w serwisie. Moze jeszce na to nie wpadli. Czuje się jak bym im podrzucil latający spodek. Myslalem ze jak serwis to dadzą w końcu rade a tu klops. Jutro im zabieram auto i moze w koncu trafie na jakiegos fachowca. Prosze innych o pomoc . Gdzie jest jakis dobry mechanik od TDI ? Poznań i okolice .... dzieki ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robdol Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2006 spróbuj u "Bartnika" na ul . Wołczyńskiej , na 100% daruj sobie VW krotoski-cichy ( tam nawet Etki nie umieją obsłużyć) nie wiem jak pozostałe autoryzowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość timc Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2007 Koniec końców okazało się, że w moim aucie była uszkodzona turbina. Od początku wyglądało tak, że kiedy pojawił się problem z mocą pojechałem do serwisu na jej regenerację. Prawdopodobnie podczas demontażu turbiny mechanik zostawił w otworze kawałek szmaty/papieru o którym zapomniał podczas jej przykręcania. Moc po regeneracji nie wróciła a było jeszcze gorzej więc winę zwalono na pompowtryskiwacze. Ta szmata po 20 km jazdy dostała się w łopatki turbiny i ją uszkodziła po raz kolejny ale juz tak że nie było co zbierać. Zdziwili się w serwisie, że tak szybko padła. Reklamowałem naprawę i zażądałem wymiany turbiny. Założyli inną, przeczyścili układ smarowania, wymienili olej i filtr i moc wróciła. Teraz ładne przyspiesza. Pozostał jednak mały problem z drganiami. Mianowicie podczas przyspieszania silnik zaczyna drgać w zakresie 1900-2100 obr. Dzieje sie to tylko kiedy podtrzymuję prędkość lub przyspieszam. do 1900 i powyżej 2100 obr. wszystko jest ok. Na biegu jałowym jak i przy schodzeniu z obrotów nic nie drga i silnik ładnie pracuje. Czy faktycznie może to wskazywać na kończące się koło dwumasowe ? A moze jednak to te nieszczęsne pompowtryski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2010 Jest jakaś możliwość sprawdzenia jak mam pompowtryski w samochodzie włożone (bez rozbierania pokrywy)chodzi mi o numer bo mam walnięty jeden i mi vag pokazuje błąd a objaw jest taki ze nie równa praca na biegu jałowym czyli falowanie obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dred007 Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2010 Witam. sprawdzić się raczej nie da bez małego demontażu, no chyba że w programie ETKA. Co do twojego objawu ja miałem podobny... Jak silnik mi się rozgrzał obroty zaczeły delikatnie falować i zaczynały iść wibracje po nadwoziu... Wymieniłem pompki i jest GIT! Co do Twoich pompek to powinieneś mieć według ETKA: 038 109 451 B lub 045 130 073 T lub 045 130 079 X ten pierwszy nr 038 ... to zamiennik (ory) dwóch pozostałych... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2010 Kurdę dałem ciała jak rozbierałem pokrywę żeby złączki po podginać dzięki za info , ale jak mi pokazuję błąd na pierwszej pompce to wymieniać wszystkie czy tylko jedną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dred007 Zgłoś #15 Napisano 21 Lutego 2010 Musiałbyś zrobić logi VAGiem bloku 013 tam będzie widać w jakim stanie są Twoje pompki. Ja miałem problem z dwiema więc można było wymienić tylko te dwie, ale nie mogłem nigdzie takich dostać w dobrej cenie (serwis zawołał 2300 za szt) więc wymieniłem wszystkie 4 na inne oczywiście po wcześniejszej konsultacji z serwisem na jakiem można je zamienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2011 038 109 451 B 045 130 073 T 045 130 079 X czyli pompki muszą być wszystkie 4 jednakowe tego samego numeru czy mozna zmieniać ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margmi Zgłoś #17 Napisano 28 Marca 2011 038 109 451 BTo chyba nie jest pompowtryskiwacz, a śruba regulacyjna pompowtryskiwacza. 045 130 073 TTen numer to udoskonalona wersja 038 130 073 F (różni się sposobem regulacji pompowtrysku). Wymieniając 073 F na 073 T należy również wymienić śruby regulacyjne.Z tego co wiem, nie trzeba wymieniać wszystkich. Tyle z mojego doświadczenia, bo jak rozpadły mi się fabryczne 038 130 073 F, to wymieniłem je na 045 130 073 T i to były numery dobierane przez ETKE w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2011 Etak po vin pokazuje numery takie 045 130 073 T 079 X lub 038 130 073AJ 079CX to są do AVB To ajm ma takie same jak AVB ?? pompki ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2011 To znów ja jestem juz po demontażu pompki mam takie 038 130 073F wiadomość z zakładu ze mam coś uszkodzone i koszt tej cześci 400zł plus 270zł regeneracja 12 miesiecy dają gwarancji, bez problemowo mogę wymieniać na 045 130 073 T lub 045 130 079 X tak etka pisze tylko ciekawe dlaczego nie ma nic o tym numerze co ja mam w etce ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #20 Napisano 7 Kwietnia 2011 koszt jakiej części 400 i czego regeneracja 270...? bo czegoś tu nie rozumię, AVB 101 koni miały pompki 038 130 073J, te co piszesz 038 130 073AJ to od 115 są właśnie Paweł odezwij się na PW nie daleko mieszkamy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach