Skocz do zawartości
MłodyWilk22

Srebrne obramówki do zegarów...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kuszą mnie z allegro srebrne obramówki do zegraów i myślę, że coś takiego musi ładnie wyglądać w Passacie :)

Ciezko dostać się do zegarów ?? Dużo grzebania?? Bo jak tzrebna spędzic pół dnia to się poddaje :)

Ma ktoś fotki jak to sie prezentuje w Pasku B5? A może gdzieś jest opisówka jak sie dostać do tych zegraów krok po korku...

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bialy

Witam.

Podłączam sie do tematu. Interesuje mnie jak dobrać sie do zegarów i nie popsuć przy okazji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz chyba, poszukajcie na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

witam

mam takie obwódki od ponad półtora roku i dla mnie wyglądają świetnie , kupiłem na allegro za ok 50 zł , wieczorem postaram się zrobić zdjęcie i umieścić na forum, demontaż co prawda nei jest prosty ale spokojnie w ciągu godzinki da sie zrobić- chętnie podpowiem co i jak.

kupiłem je bo w poprzednim samochodzie ( skoda fabia ) założyłem obwódki Miloteca i po zakupie paska zegary wydawały mi sie bez wyrazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem takie obwódki w poprzednim aucie - Peugeot 206

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjąć zegary:

 

Najpierw trzeba wymontować dolną półkę pod kierownicą (4 śruby torsowe) 2 z boku koło bezpieczników, 2 we wgłębieniach koło półki na książkę serwisową. Dolna część przy pedałach jest tylko wsuwana.

img7819lo1.th.jpg

Tu masz 2 wkręty (na nich trzymają się zegary. Schowane są pod żaluzyjką obudowy kierownicy.

img7982fc1.th.jpg

Dostaniesz się do nich długim wkrętakiem torsowym od spodu. Muszisz podnieść trochę żaluzyjkę i będziesz je widział. Najwygodniej jest zdjąć najpierw kierownicę, wygodniej i łatwiej wymontować i zamontować. tu masz temat jak zdjąć kierownicę

img7824po4.th.jpg

Tu masz 2 kostki musisz je odpiąć jak poluzujesz wkręty

img7831xq6.th.jpg

Wtyczki są na zawleczkach uchylanych/ryglowanych,

(ten fioletowy element trzeba opuścić w drugą stronę i wychodzi wtyczka sama)

img7881fs9.th.jpg

Zatrzaski są po obu stronach trzeba je podważyć czymś płaskim i zsunąć przednią część obudowy. Przy montażu dokładnie wszystko oczyść z kurzu bo potem strasznie wiadać za szybką na czarnym). chromowane obwódki są na wewnętrznej stronie obudowy.

img7878eo3.th.jpg

To jest widok po zdjęciu obudowy (przedniej i tylnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

witam ponownie

oto obiecane foty , oraz dodatkowo zdjęcie listew chrom które się z pierścieniami fajnie komponują- dla mnie super co do montażu to mam parę swoich przemyśleń - jak się zdecydujesz to daj zanć a opisze to dokładnie jak zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

przepraszam alemam jakie problemyz uieszceniem zal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najładniej to wyglada jak przełoży się środek z 3BG :) do tego strzałki po lekkim tuningu i tarcze z W8 :) wtedy to jest rarytasek :D Jak znajde czas dam jakieś foteczki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślicznie to wygląda lecz niestety obawiam sie, że pzrekracza to moje umiejętności manualne... i na wzdychaniu się skończy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe do marian.m , czy moglbys podac gdzie takie obramowki do zegarow mozna dostac? Bo jesli chodzi o listwy do boczkach drzwi sa to zwykle tasmy dostepne na Allegro, dobrze rozumiem? A obramowki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtącę się... też kiedyś widziałem na allegro takie obramówki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marek za pomoc, teraz wiadomo jak dostać sie do zegarów :) Widzę, że nie jest tak źle i jestem zdecydowany, więc tylko zamawiać :) Teraz tylko pytanie które, bo na allegro ogłasza się kilka osób a ceny są zróznicowane(od 59 do 99zł). Tańsze znaczy gorsze?? Które wybrac??

 

Marek M. pytanie do Ciebie... Kupiłem sobie ostatnio rówież listwę chromowaną 6mm żeby sobie autko w środku wykleić tak jak Ty. Listwa samochodowa, orginalnie zapakowana. Przy wyklejaniu obramówek szyb listwa na uszczelkach trzyma sie idealnie. Natomiast w środku mimo starannego odtłuszczenia tapicerki listwa zachowuje sie tak, jakby wcale nie miała kleju albo tapicerka nie wiem jak była tłusta... I sam nie wiem co zrobić... może najpier trzeba ten rowek wykleić taśmą dwustroną 3m a dopiero później na to listwę, bo juz sam nie wiew... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian.m

Ja kupiłem zwykła listwę z klejem o gr chyba 5mm w jednym kawałku odtłuściłem i przykleiłem. Wpadłem na taki pomysł widząc skodę superb - zresztą te listwy pasują tam idealnie - jakby cały czas tam były, Później tylko jedna listwa zaczęła się odklejać z brzegu ale przykleiłem ją na kropelkę.

Co do ringów to pamiętam że jedne takie sie pojawiły na allegro i później już na nie nietrafiłem - ale przeglądałem to co mają na allegro. Z tego co kojarzę to gość z Częstochowy miał wtedy ringi ale nie w całości z przecięciem - teraz oglądałem jego aukcję i widzę że ringi są z całości - warto o to zapytać.

jeżeli chodzi o sam montaż to krok po kroku opisał już kolega na forum - ja to robiłem następująco :

1. zdjąc osłone ( tapicerkę pod kolumną kierownicy )

2. rozkręcić obudowę kolumny ( 2 wkręty i zdjąć jej górną cześć - żeby dostać sie do wkrętów trzymających zegary

3. odkręcić osłonę plastikowa z kolumny kierownicy którta dochodzi do zagarów i deski - łatwiej wtedy dostać się do wkrętów mocujących zegary

4. odkręcić zegary i odopiąć kostki - UWAGA NIE WŁĄCZAJ POODOPIĘCIU ZAPŁONU

5. rozkecić zegary i zdjęć płytke z cyferblatem

osobno zostaje nam obudowa z szybą - ja przykleiłem ringi na poxipol elastyczny - całą operację trzeba wykonać ostrożnie żeby nie było zacieków kleju oraz żeby nei pobrudził on szyby od wewnątrz

PAMIETAJ DOBRZE PRZETRZYJ SZYBĘ PRZED ZŁOŻENIEM później widać każde zabrudzenie

Cała operacja nei wymaga zdejmowania kierownicy - jest to zbędne i przysparz wiele dodatkowycjh problemów - np poduszka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się odgrzać ten wątek, gdyż dzisiaj zdecydowałem się dobrać do zegarów w swoim Pasku, celem sprawdzenia symbolu licznika i jeszcze jednej rzeczy. Zdecydowałem się w ten sposób sprawdzić, ponieważ mam wrażenie, że był on kiedyś wymieniony, tak jak została zamieniona nawigacja MCD na MFD. Odczytałem symbol - 3BO 920 842 A. Podłączone jest to wszystko poprawnie, wyświetla co trzeba, problem jedynie w tym, że na dużym FISie są błędy w postaci martwych linii poziomych i pionowych, z przewagą tych pierwszych. Pomyślałem, że zobaczę czy da się coś z tym w warunkach domowych zrobić (nic się nie dało) lub ewentualnie po sprawdzeniu typu licznika, poszukać i zakupić. Dlaczego piszę o tym w wątku dotyczącym obramówek? Bo przyszło mi w trakcie oglądania zegarów do głowy, czy nie można by przenieść z zegarów Paska po lifcie cyferblatów i części czołowej, tj. szybki z plastikową ścianką z fabrycznymi obramówkami. Tu się rodzi pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, czy rozpiski cyferblatów B5 i B5 po lifcie są takie same? Zaznaczam, iż w obu przypadkach chodzi o TDI z limitem prędkości do 260 km/h.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Cie dobrze zrozumiałem ... raczej nie da się. Z tego co pamietam inny kształt jest wskaźników: poziom paliwa i temperatura silnika. Ponadto prędkosciomierz w b53b jest inaczej wyskalowany niż po lifcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to trudno, trzeba będzie poszukać ładnych obramówek i zamontować w tym co jest.

Dzięki za informację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na allegro lub sklepach internetowe (nawet teraz patrzyłem i są sa ńsze niż aledrogo :) ) znajdziesz sprzedawców a instrukcję co i jak robić na naszym Forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem oryginalna szybkę od 3BG - tam były już seryjnie srebrne ringi wokół zegarków, wsadziłem do swojego licznika i jestem zadowolony - wygląda super i przede wszystkim jest oryginalne. uważam że takie rozwiązanie jest lepsze niż doklejanie osobno jakichś aluminiowych ramek

 

---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

 

da się ja tak zrobiłem !!

 

a pomysł podsunął mi użytkownik gbels, który to zrobił i zamieścił zdjęcie na forum.

 

pozwolę sobie podać linka do jego fotki:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=439&highlight=wymiana+licznika&page=12

 

szukajcie na 12 stronie 12 post od góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności