Rosa Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2009 Panowie takie pytanko .. czy jest taka możliwość żeby spod kolektora ssące ciekł olej ? Mi się wydaje , że tam same spaliny i nie powinno być oleju ale to mechanik powiedział , że wyciek oleju tak jakby spod kolektora ssącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramire Zgłoś #2 Napisano 2 Lipca 2009 Jak najbardziej może cieknąć lub raczej pocić się bo nie powinno tam być dużo oleju. Olej w dolocie pochodzi glównie z odmy i z turbiny. Turbina zawsze puszcza "mgiełkę olejową" - im bardziej zużyta tym więcej puszcza w dolot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #3 Napisano 2 Lipca 2009 Jak najbardziej może cieknąć lub raczej pocić się bo nie powinno tam być dużo oleju. Olej w dolocie pochodzi glównie z odmy i z turbiny. Turbina zawsze puszcza "mgiełkę olejową" - im bardziej zużyta tym więcej puszcza w dolot. Problem w tym że turbo nówka sztuka jest ... po wymianie wyczyszczone rury wszystkie dolotowe i EGR pojeździłem trochę i zalane wszystko .. możliwe że odma i separator oleju padły kompletnie i tamtędy leje się olej . Potem leci na dolot EGR i kolektor ssący ? Wymiana pokrywy zaworów może pomóc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #4 Napisano 3 Lipca 2009 pokrywa zaworow napewno pomoze ale sproboj najpierw waz z odmy dac do butelki plastikowej i pojezdzic kilka dni i wtedy bedziesz wiedzial czy to napewno odma puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #5 Napisano 3 Lipca 2009 Są tylko 2 opicje turbo lub separator oleju w pokrywie zaworów,fredi1 dobrze pisze zrób tak jak radzi i będziesz pewien,ja jeszcze w nissanie wymieniałem turbo i nowe żygało po tygodniu więc musisz być pewien bo pokrywa klawiatóry też tania nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2009 pokrywa w ASO 400-500 jakoś tak .. a z tą butelką to normalnie ją podpiąć tzn wsadzić koniec przewodu w korek czy może jakieś dziurki robić żeby powietrze uciekało ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2009 koniec przewodu do butelki tak aby wchodził z luzem,bez korka-pamiętaj aby wsadzić jakiś korek gumowy w miejsce przy turbo i zacisnąć np.opaską Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eldamianoo Zgłoś #8 Napisano 11 Sierpnia 2009 WITAM!!! mam ten sam problem jak reszta co tu pisze!!! tz. mokro od oleju koło egr-a i tak pod klapom zaworową!!! dzwoniłem do servisu i się dopytywałem co z ta odma w klapie zaworowej i gość ku mojemu zdziwieniu powiedział ze mam se ten wężyk wymienić co idzie z odmy do ic bo on jest walnięty i wiatrak od klimy wszystko rozwala po silniku!!! koszt takiej klapy zaworowej z tym ustrojstwem plastikowym to ok.600zl a co do egr-a to powiedział ze widocznie puszcza i przez to jest mokry (wymienić tak powiedział) !!! będę próbował go wyczyścić i założyć nowe uszczelki zobaczymy co to wyjdzie. jak co dam znać co i jak się potoczyło ---------- Post added at 15:17 ---------- Previous post was at 15:16 ---------- a zapomniałem!!! koszt wężyka 65zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek1111 Zgłoś #9 Napisano 8 Października 2009 Witam Wszystkich. Mam Passata B5 2003 z silnikiem 1,9 TDI 130 KM. Na kolektorze ssącym jest na samej górze taki grzybek i wokół niego zaczął sie pokazywać czarny olej. Niby niewiele ale zaniepokoiło mnie to. Czy ktoś z Was orientuje się do czego jest to "ustrojstwo" i co oznacza ten wydmuchiwany olej? Będę wdzięczny za info. Pozdrawiam Darek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #10 Napisano 8 Października 2009 napewno chodzi ci o to ufo to jest membrana od egr-a ktora zamyka i otwiera doplyw spalin do kolektora ssacego a czarny olej to sadza wymieszana z olejem niczym sie nie przejmuj 90% tdi tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek1111 Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2009 Dzieki za info. Jednak dzieje sie to od niedawna. Wczesniej tego niezaobserwowalem i stad moj niepokoj. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #12 Napisano 9 Października 2009 (edytowane) jest na to rada, zaslep EGR, wyczysc go łacznie z kolektorem dolotowym a odme wsadz do plastikowej butelki.. Wyciek oleju powinien sie skonczyc. Niejednokrotnie po zaslepieniu EGRa pokazuje się olej , to normalne bowiem nie łaczy sie z spalinami (sadza ) i nie gęstnieje (odkładajac sie na sciankach) wiec sobie zaczyna na uszczelce wychodzic na zewnatrz. Tak było u mnie.. Niejednokrotnie nadmiar oleju w dolocie jest spowodowany nie przez turbo ale przez odme i separator oleju. Mozna wymienic pokrywe lecz to chyba jest zbyt kosztowne... mozna odme wsadzic do butelki plastikowej (najtańsze ale niezbyt ekologiczne rozwiazanie) bądz zastosowac dodatkowo jakiś skraplacz olejowy np taki http://moto.allegro.pl/item757294978_oil_catch_tank_zbiorniczek_odmy.html zaczynam się zastanawiac jakby takie ustrojstwo po kosztach zrobic samemu, chyba pojade do castoramy.... Edytowane 9 Października 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #13 Napisano 9 Października 2009 ja ostatnio zrobilem sobie oil catch tank-a z bidonu aluminiowego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424 to jest link do forum golfa zrobilem sobie podobneg tylko troche wiekszy i z kranikiem od spodu do spuszczania oleju narazie latam z nim tydzien zobaczymuy jakie beda efekty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur86 Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2011 Panowie dzisiaj wymieniałem EGR w kolektor wsadziłem szmate żeby mi smieci nie wpadły poczyściłem wszystko złożyłem szmata została zapaliłem auto zassało ją rozkręciłem cały kolektor ale jej nie widać auto wyskakuje bład że pierwszy cylinder nie pali silnik się trzęsie ale jeździ i dymi na biało dym śmierdzi jakby się ta szmata paliła co robić Panowie Pomocy bo nie wiem czy jeżdzić aż się wypali czy nie Proszę o szybką radę przejechalem 40 km czasami trochę jakby lepiej i nie dymi czasami dymi mocno i śmierdzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2011 rozbieraj i wyciąg pozostałości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2011 Panowie dzisiaj wymieniałem EGR w kolektor wsadziłem szmate żeby mi smieci nie wpadły poczyściłem wszystko złożyłem szmata została zapaliłem auto zassało ją rozkręciłem cały kolektor ale jej nie widać auto wyskakuje bład że pierwszy cylinder nie pali silnik się trzęsie ale jeździ i dymi na biało dym śmierdzi jakby się ta szmata paliła co robić Panowie Pomocy bo nie wiem czy jeżdzić aż się wypali czy nie Proszę o szybką radę przejechalem 40 km czasami trochę jakby lepiej i nie dymi czasami dymi mocno i śmierdzi. No to żeś pojechał...Nawet już go nie odpalaj i demontuj co trzeba żeby resztę tego paprocha wyciągnąć.Miejmy nadzieje że nic poważnego się nie stało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur86 Zgłoś #17 Napisano 19 Marca 2011 kurde ale to cały przód trzeba ściągnąć rozrząd rozpiąć głowice ściągnąć co ta szmata może zniszczyć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2011 kurde ale to cały przód trzeba ściągnąć rozrząd rozpiąć głowice ściągnąć co ta szmata może zniszczyć??? Zniszczyć to może cały silnik-o ile już nie zaczęło się sypać sądząc po objawach.Lepiej zadać sobie troche pracy niż później żałować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelg6 Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2011 Niezły motyw koledze w maluchu kiedyś też wciągnęło szmatę. On rozbierał i nic poważnego się nie stało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
duhasz Zgłoś #20 Napisano 2 Kwietnia 2015 cześć, mam takie pytanie czy ktoś z was wie coś na temat wymiany kolektora ssącego w b6 2007r 2.0 tdi 170km BMR, chodzi o zmianę z plastikowego na ten aluminiowy. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach