MAJOWY115 Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2009 witam wszystkich.mam problem z moim paskiem 1.9 tdi.wracając z urlopu pękł mi króciec ten przy głowicy gdzie znajduje się czujnik temperatury i uciekło dość sporo wody.zatrzymałem sie i poczekałem az silnik wystygnie.poniewaz było to w drodze byłem w stanie go tylko jakoś sklejć,dolać wody i jechac dalej i tak tez zrobiłem.po powrocie kupiłem nowy i wymieniłem go.i tu sie zaczeły problemy!brak ogrzewania w kabinie i brak obiegu temperatura w normie 90stopni,woda sie nie gotuje wentylatory się załanczają .znajomy mechanik stwierdził iż jest to pompa wody.rozebrałem wszystko pompa jest ok przy okazji wymieniłem rozrząd ,chłodnica drożna,nagrzewnica też i problem jest nadal.sugeruje sie tym ze niema obiegu poniewaz cały czas jest zimny dolny wąz przy termostacie.termostat jest dobry ale na próbe wkładałem też 2 inne i dalej to samo nawet próbowałem bez termostatu i też nic.nawet kiedy ściągam węża z nagrzewnicy ten przez który się odpowietrza układ to woda ledwo leci na zapalonym silniku.pomocy!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #2 Napisano 3 Czerwca 2009 zapowietrzony układ chłodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJOWY115 Zgłoś #3 Napisano 3 Czerwca 2009 a jak go odpowietrzyć?przez górny wąż tak jak pisałem słabo leci woda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #4 Napisano 3 Czerwca 2009 Dziwne żeby po wymianie rozrządu nie odpowietrzyli układu.. Ale jak chcesz odpowietrzyć to odkręć korek zbiorniczka i zagrzej silnik żeby otworzył się termostat.. Samą nagrzewnice też możesz spróbować odpowietrzyć - zdejmij przewód którym płyn wychodzi z nagrzewnicy na tyle żeby odsłonić taki mały otwór którym ucieknie powietrze i trochę płynu przy tym pocieknie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #5 Napisano 3 Czerwca 2009 na forum był już temat szeroko rozpisany o odpowietrzaniu ...poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJOWY115 Zgłoś #6 Napisano 3 Czerwca 2009 kak łapie temperature 90 stopni termostat puszcza ale tak jak pisze ze kiedy ściągam cały wąż ten z dziurką to prawie wogóle woda nie leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 3 Czerwca 2009 (edytowane) kak łapie temperature 90 stopni termostat puszcza ale tak jak pisze ze kiedy ściągam cały wąż ten z dziurką to prawie wogóle woda nie leci. Nie ma innej możliwości- niesprawna pompa płynu chłodzącego (wirnik)- brak ciśnienia w układzie, jaki powinna wytworzyć sprawna pompa cieczy (płyn ledwo leci ze zdjętego węża powrotu na nagrzewnicy,brak ogrzewania w kabinie). Edytowane 3 Czerwca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJOWY115 Zgłoś #8 Napisano 4 Czerwca 2009 pompa jest ok.sam to wszystko rozbierałem i składałem tak że mam pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2009 pompa jest ok.sam to wszystko rozbierałem i składałem tak że mam pewność. Niedrożna nagrzewnica(sprawdzałeś jest OK), niedrożny wąż "zasilający" nagrzewnicę(sprawdzałeś jest OK),patrząc na układ chłodzenia silnika 1,9 TDI dalej w kierunku silnika jest pompa wody z termostatem(sprawdzałeś jest OK). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 4 Czerwca 2009 Wróć do momentu kiedy wymieniałeś ten króciec.. Skoro od tego zaczęły się problemy z ogrzewaniem, to może przy wymianie coś zostało źle zrobione... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJOWY115 Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2009 Temostat założyłem nowy,węże drożne i dalej nie wiem co to jest.w czasie jazdy jako takie ogrzewanie jest ale wąż dolny jest nadal zimny.sam już niewiem a niechce dawać go do mechanika tutaj w anglii bo strach mnie oblatuje jak ma grzebac pakol.raz już miałem nauczke.pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMITAL Zgłoś #12 Napisano 26 Października 2009 Sprawdź przekaźnik który załącza pompę chłodzenia oleju,bo ta jak otworzy się termostat powinna się włączyć i dać dodatkowego ciśnienia w układzie chłodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #13 Napisano 13 Września 2010 (edytowane) niesprawna pompa płynu chłodzącego (wirnik)- brak ciśnienia w układzieCzy niesprawna pompa bedzie powodowala zwiekszenie temp w silniku, a tym samym zobaczymy to na zegarach na wskazowce od temp? Padlo mi ogrzewanie ostatnio. Gdy przytrzymam go na obrotach to cos tam cieplejszego poleci, ale nie jest to gorace powietrze. Wg climatronica temp. w kanale nawiewu wynosi u mnie max 36C, przy zewn. temp 14C (tryb diagnostyczny, kan. 8). Waz idacy do chlodnicy na biegu jalowym letni, po przytrzymaniu na obrotach robi sie cieplejszy. Weze idace do nagrzewnicy letnie. Wszystko robilem na zagrzanym silniku.Aha - nie dziala mi wiskoza, ale ona nie powinna miec na to wplywu. Duzego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym brak, plyn nie bulgocze, barwa bez zmian. EDIT 14.09.2010r. Dzisiaj zrobilem pomiary z VAGiem. Pojezdzilem z wyzszymi obrotami i temp podeszla do 110C na VAGu. Na zegarach rowne 90C. Gdy VAG pokazal 100C, to waz idacy od termostatu do chlonicy byl letni, dopiero 5 minut pozniej zaczynal robic sie goracy, ale nie na tyle zeby parzyl. Lekkie cieplo pojawilo sie w kabinie, ale gdy silnik pracowal przez pare minut na jalowym cieplo spadalo, ale temp na silniku byla stala ok 108-110C i po 5min na jalowym nie spadala. Wiskoza mam niesprawna, ale opisane przeze mnie objawy wskazuja na raczej na walnieta pompe wody - tak mi sie wydaje, po przeczytaniu forum. Swoja droga to niezla tolerancje ma wskaznik na desce skoro czujnik pokazuje 110C a wskaznik na desce 90C. Sprawdzilem czujnik G6 i G62 i wartosci roznily sie o 2C, czyli w normie. Temp. na zewnatrz 15C. EDIT 15.09.2010 Sprawdzilem u kolegi w sprawnej wersji 131PS czy u niego tez sie wlewa plyn do zbiorniczka wyrownawczego przy pracujacym silniku. Krecac go nawet do 3tys obr nic do zbiorniczka nie lecialo. Temp na zegarach 90C. Przewod idacy od termostatu do chlodnicy tez miekki. Cisnienie w zbiorniczku takie jak u mnie, czyli male. EDIT: 03.10.2010r. Wymienilem rozrzad, bo pompa sie ukrecila w srodku. Ogrzewanie wrocilo do normy. W srodkowej kratce nawiewu temp wynosi ponad 80C Edytowane 3 Października 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #14 Napisano 24 Stycznia 2016 Wymienilem dzisiaj nagrzewnice. A tu lipa nadal letnie powietrze leci. Dodam że jest nowy termostat nowa uszczelka pod głowica nowy płyn nie mam pojęcia o co chodzi z tym samochodem.brak cisnienia w ukladzie brak obiegu płynu w przewodach chlodnica zimna przewody zimne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 24 Stycznia 2016 tzn jak ? glowica robi sie goraca a nagrzewnica nie ? pozniej otwiera sie termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #16 Napisano 24 Stycznia 2016 .brak cisnienia w ukladzie brak obiegu płynu w przewodachMOze pompa wody walnieta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #17 Napisano 24 Stycznia 2016 Dokładnie cały silnik gorący a tak to wygląda jak by tylko obieg był w bloku a nie puszcza na przewody. Pompe wykluczam ponieważ samochód się nie przegrzewa i nie przekracza tem 90' a tym bardziej ze pompa była wymieniana z rozrządem. - - - - - aktualizacja - - - - - Tak wygląda jak by termostat nie puszczał a nowy i juz 3 szt próbowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #18 Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) termistat nie ma nic do obiegu on otwiera tylko ujscie do chlodnicy jak silnik zaczyna miec temp pow 87 stopni (czy okolo-nie pamietam) jak termostat sie nie otwiera to silnik sie grzeje jak sie zacina to otwiera za wczesnie lub caly czas otwarty jest wiec plyn przeplywaprzez chlodnice i silnik nie moze sie zagrzac to sa podstawowe wiadomosci od skonstruowania silnika spalinowego niezaleznie czy diezel,benzyna czy gaz Edytowane 24 Stycznia 2016 przez kajos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #19 Napisano 24 Stycznia 2016 Wymienilem dzisiaj nagrzewnice. A tu lipa nadal letnie powietrze leci. Dodam że jest nowy termostat nowa uszczelka pod głowica nowy płyn nie mam pojęcia o co chodzi z tym samochodem.brak cisnienia w ukladzie brak obiegu płynu w przewodach chlodnica zimna przewody zimne. skąd info o braku ciśnienia? Zdejmowałeś przewody z nagrzewnicy na odpalonym silniku? Korek nie spsuty ? zbiorniczek nie pęknięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekvw Zgłoś #20 Napisano 24 Stycznia 2016 Tak zdejmowlem przewody od nagrzewnicy i nic.jutro podmienie zbiorniczek i zobaczę bo faktycznie może gdzieś być nieszczelny i lewe powietrze dostaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach