Skocz do zawartości
Gość dietz

Czujnik halla, napinacz łańcuszka, słaba moc.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dietz

Passat B5 1,8 20V Variant silnik ADR.

Wymieniał mi mechanik napinacz łańcuszka zmiany faz rozrządu. Po tej naprawie metaliczne stukanie ustało ale pojawiła się inne dziwne zjawisko.

Jak chciałem przyśpieszyć dodając gazu autko nie umiało się zebrać ale jak powoli popuszczałem pedał gazu zaczynało przyśpieszać byłem u niego i on powiedział że te silniki nie są za mocne i on nie ma takiego kopyta jak bym chciał.Nauczyłem się z tym jeździć choć mnie to wkurzało. Teraz znów zaczął mi klepać i VAG pokazał uszkodzenie czujnika halla. Kupiłem wymieniłem i błąd jest dalej taki sam ( zwarcie do masy czujnik halla) zrobiłem różne pomiary kabli i wszystko jest w porzadku.

Autko dalej mam słabe i na zimno jak zapalę słychać metaliczne klekotanie, na ciepłym silniku troche jest lepiej.

Pytania!

 

1. Czy przy wymianie napinacza mógł mechanik źle założyć łańcuszek?

i czy powodowało by to takie objawy jak opisałem?

2. Czy nowiutki czujnik halla może być uszkodzony i dawać takie komunikaty?

3. Co powinienem jeszcze sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniał mi mechanik napinacz łańcuszka zmiany faz rozrządu. Po tej naprawie metaliczne stukanie ustało ale pojawiła się inne dziwne zjawisko.

to zmień mechanika, bo passat nie ma zmiennych faz rozrządu (nie 1.8 ADR, ani żaden 1.8 20V).

 

2. Czy nowiutki czujnik halla może być uszkodzony i dawać takie komunikaty?

3. Co powinienem jeszcze sprawdzić?

wtyczkę, gniazdo, cały przewód (czy gdzieś nie jest zamoczony, przerwany). Szansa, że nowy czujnik jest uszkodzony istnieje, ale nie jest za duża...

 

poza tym możesz przeprowadzić test na odłączonym czujniku halla - czy błąd jest ten sam (jesli czujnik jest odłączony to komputer powinien sygnalizować przerwę, a nie zwarcie do masy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dietz

 

[to zmień mechanika, bo passat nie ma zmiennych faz rozrządu (nie 1.8 ADR, ani żaden 1.8 20V).]

 

Jeżeli nie ma to co to za ustrojstwo za które musiałem dać 1600zł do czego ono służy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ustrojstwo to napinacz łańcuszka,a do Twojego silnika niestety tyle kosztuje,i tak jak kolega Marek,pisał zmień mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dietz

 

Tak się składa ze tez jestem z Tych ;)

Powiedz mi do kogo dałeś ten silnik ? nazwa warsztatu itp..

 

Jest tylko jeden facet w samych Tychach który się specjalizuje w VW ( jest wielu bardzo dobrych mechaników lecz trzeba wiedzieć gdzie zapukać )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słabo coś sprawdzałeś te przewody od czujnika Halla. U mnie był przytarty przewód w okolicy dołu silnika. Wtyczkę od czujnika masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym - więc "jedź" po kablu od strony zbiorniczka z płynem chłodniczym. I skoro ci pokazywało zwarcie to za bardzo się pospieszyłeś z kupnem czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek1079

Kolego u mnie mechanik tak same spie....... robotę. MIałem te same objawy i również wywalało czujnik HALA. Masz źle założony łańcuszek rozrządu. Obydwa wałki muszą stać na znakach i wtedy musi być 16 ogniw łąńcuszka. Na 100% obstawiam że tak nie masz, bo włąśnie sam to poprawiłem po mechaniku. gdybyś miał jeszcze założony zwykły gaz, to nie miał byś jazdy tym samochodem, bo by przez cały czas trzelał gazem.

Jeżeli rozbierzesz i poprawisz, przelicz ogniwa łańcuszka i czy znaki stoja idealnie na swoich miejscach, bo u mnie wałek zaworów ssących jest lekko przesunięty i do końca nie ma tej mocy jaką powinien mieć. Daj znać i jak możesz to zrób zdjęcie.

 

---------- Post added at 09:03 ---------- Previous post was at 09:01 ----------

 

I jeszcze jedno MARECEK nie zgodze się z tobą, bo ADR ma zmiennik faz rozrządu. Ten włąśnie napinacz pracuje do góry i dołu i na tym polega jego zmiana faz. Sam to sprawdziłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I jeszcze jedno MARECEK nie zgodze się z tobą, bo ADR ma zmiennik faz rozrządu.

zwracam honor. Fakt. silniki 20V (poza najwcześniejszymi ADR) posiadają zmienianą fazę rozrządu wałka wydechowego w celach ekologiczny (faza, nie czas otwarcia zaworów - opóźnia zamknięcie zaworu, przez co spaliny zostają w cylindrze w początkowej fazie suwu ssania - ekologia). Dzięki za zwrócenie uwagi...

 

...nasuwa się od razu pytanie czy faktycznie potrzeba hydrauliczny napinacz zmieniać czy nie wystarczyłoby po prostu zostawić go na stałe w pozycji "spoczynkowej". Trzebaby jeszcze rozpracować w jaki sposób wpływa on na spadek ciśnienia oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
passat nie ma zmiennych faz rozrządu (nie 1.8 ADR, ani żaden 1.8 20V).

 

 

Silniki APT,ARG,ADR oraz 1.8T- AWT,AWM posiadają zmienne fazy rozrządu.

Silniki AEB,APU,ANB,AFY nie posiadają zmiennych faz rozrządu .;)

 

---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:29 ----------

 

zwracam honor. Fakt. silniki 20V (poza najwcześniejszymi ADR) posiadają zmienianą fazę rozrządu wałka wydechowego w celach ekologiczny (faza, nie czas otwarcia zaworów - opóźnia zamknięcie zaworu, przez co spaliny zostają w cylindrze w początkowej fazie suwu ssania - ekologia). Dzięki za zwrócenie uwagi...

 

 

Wszystkie silniki ADR bez wyjątku są wyposażone w zmienną fazę wałka rozrządu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek8622

Koledzy mają racje zmień mechanika ja wymieniałem ten napinacz tylko że w silniku 1.8T AEB i u mnie takich objawów nie było może przez to właśnie że nie mam zmiennych faz rozrządu i mój mechanik nie miał problemów żeby go założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hveti
dietz

 

Tak się składa ze tez jestem z Tych ;)

Powiedz mi do kogo dałeś ten silnik ? nazwa warsztatu itp..

 

Jest tylko jeden facet w samych Tychach który się specjalizuje w VW ( jest wielu bardzo dobrych mechaników lecz trzeba wiedzieć gdzie zapukać )

 

Akurat dałem do mechanika w Mysłowicach bo podobno miał być taki dobry i tylko się specjalizuje w autach grupy VW.

Jeżeli masz namiary na jakiegoś fachowca w Tychach to będę wdzięczny.

 

---------- Post added at 13:11 ---------- Previous post was at 12:52 ----------

 

Kolego u mnie mechanik tak same spie....... robotę. MIałem te same objawy i również wywalało czujnik HALA. Masz źle założony łańcuszek rozrządu. Obydwa wałki muszą stać na znakach i wtedy musi być 16 ogniw łąńcuszka. Na 100% obstawiam że tak nie masz, bo włąśnie sam to poprawiłem po mechaniku.

 

ale chyba sam nie dam rady poprawić tego łańcuszka, a co się tyczy czujnika to mam zwarcie około 1 kohm między żyłą 1 a 3 i to postaram sobie zrobić.

Edytowane przez hveti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hveti

Problem wylądował w serwisie VW. Czujnik przepływu masy powietrza przekłamywał i to był powód spadku mocy i dziwnego zachowywania się silnika. Sprawdzili też rozrząd i łańcuszek z napinaczem i było OK! czyli ten mechanik prywatny co mi robił napinacz robotę wykonał dobrze.

Niestety koszt całej usługi był niemały 1032zł.(sam czujnik 557zł) ale cóż musiałem wybulić bo nikt nie chciał się podjąć.

Jak ktoś ma Passata 3B53E5 - B5 1,8 92kW 5-G silnik ADR to przepływomierz (058133471X) na allegro kosztuje 200zł z przesyłką nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata jakis miesiac i nie moge dojsc z nim do ladu,a konkretnie jest slaby,gora 120km na godzine.Zmienilem juz chyba wszystko tj przeplywke swiece, przewody filtry i nic.Komputer nie pokazuje zadnych bledow.Dowiedzialem sie ze mial robiona glowice i tu moze byc caly problem.Ponoc przyczynom moze byc mozliwosc przestawienia lancuszka walka rozrzadu.Bylem nawet u szpeca,ten mi powiedzial ze na 200% jest zle ustawiony lancuszek albo uszkodzony hydrauliczny napinacz lancuszka,tylko ze ten napinacz kosztuje ponoc 1500zl.Czy moze mial ktos taki przypadek? albo jakis inny pomysl zeby go wyleczyc:(

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dd28

kolego mam ten sam problem.jezeli wiesz juz o co chodzi to daj sie znac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,pojawilo sie u mnie takie cos:po odpaleniu na zimnym zarzezi ale po ok. 2sek ustaje.Podejrzewam lancuszek.Olej mam 5W Mobil.Jaka może byc przyczyna.Chodzi o łancuszek po pokrywa zaworów od zmiany faz rozrządu. Moze zbyt pózno napełnia sie olejem.Slyszałem że trzeba czyścić dolot oleju.Ktos przerabiał to?

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten napinacz walczy z łańcuszkiem.. może to być opcja że łańcuch jest rozciągnięty. gość u którego robiłem swój opisywał, że w większości takich dźwięków (przy adr) wymiana samego łańcuszka pomogła..

tak było- raz ciszej raz głośniej.. a przy czujniku brak mocy- miejscami odczucie hamowania"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności