Skocz do zawartości
shel82

Problem po serwisie klimatyzacji?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszedłem za radą niektórych kolegów z forum i pojechałem napełnić klimę do specjalistycznego serwisu - na razie nie będę pisał, który, ale efekt jest taki:

Klima się już nie załączała, ponieważ było za mało czynnika (czasem zaskoczyła) po sprawdzeniu było około 150g, obsługa miła sprawdzono ciśnienie w układzie i zaczął się proces odsysania starego czynnika.

Zaproszono mnie na kawę, bo proces trwa około 0,5h wiec skorzystałem, wracam po około 45min. a przy aucie dwóch kolesi grzebie w bezpiecznikach i podpiekło się kompem, pytam, co się stało - odpowiedz klima się nie załącza, wiec zacząłem się dopytywać, pytam ile czynnika wleli - koleś zbladł jak mu zadałem takie pytanie i odpowiedział około 600g tak jak w poprzednim Passacie, zacząłem bardziej się dopytywać, (bo przygotowałem się prędzej pytając na forum) i po odpowiedzi, że to wina na pewno tego czernego wycieku obok zaworu-EGR, wkurwiło mnie to i kazałem wszystko poskręcać i zabrałem auto - musiałem jeszcze zapłacić 150zł za napełnienie!

Podpiłem sam Vaga i miałem takie błędy:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01274 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

00792 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-00 - Please Register/Activate

dało się je wykazować i na razie nie wracają, potem przetestowałem climatronika VW-tool i wywala mi teraz taki błąd:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

i tego już nie daje się wykasować - pytanie co to za przelącznik i jak go zlokalizować (F129)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za serwis który się podejmuje roboty i nie kończ jak trzeba? Tam gdzie ja serwisuje klimę to najpierw sprawdzają czy klimatyzacja działa.. jak nie działa to trzeba ustalić dlaczego żeby na darmo nie nabijać i nie tracić czasu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 to jak sie nie myle jest czujnik cisnienia klimatyzacji,a moze wie ktos z was ile czynnika chlodniczego i oleju powinno dokladnie wejsc do passata tdi 110 km, afn, 97rok.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile czynnika chlodniczego i oleju powinno dokladnie wejsc do passata tdi 110 km, afn, 97rok.?

Czynnika 650-700 gramów. Oleju 250ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja zapytam o ilość R134a i ilość oleju, mój Passat - 2001r AVB (1,9TDI), kiedyś koleka JurekW podawał tak:

"W silniku AVB z Twojego rocznika jest zastosowany kompresor firmy DENSO ( 8D0 260 805 J ); w zależności od typu jest wymagana poniższa ilość czynnika R134a:

7SB-16C - ilość R134a = 600g+/- 25g

7SEU16 - ilość R134a = 500g+/-25g."

 

za to w serwisie nalali 600g R134a i 50ml oleju - to chyba nie jest ok (powinno być chyba 250ml)?

Edytowane przez shel82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potwierdzenia załaczam wyciąg i nazwę zakładu (antyreklama)!

clima.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

shel82

 

Kompresor Denso 7SB-16C/7SEU16 PAG oil G 052 300 A2

Kompresor Zexel DCW-17D PAG oil G 052 154 A2 lub G 052 200 A2

Oleju powinno być 250 ml.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak szybko znaleść fizycznie nazwę kompresora w którym miejscu jest numer?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na obudowie powinna być "tabliczka" z oznaczeniem .

 

EDIT

Powinieneś mieć zamontowaną sprężarkę firmy Denso 8D0 260805P ( 8D0 260805J - poprzednie oznaczenie do 01.08.2007)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czynnika 650-700 gramów. Oleju 250ml

 

czy taka dawka jest dla wszystkich passatow od 96-2000r ?

co ile czasu powinno sie serwisowac klime ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co ile czasu powinno sie serwisowac klime

 

Co do 2 lata wystarczająco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy taka dawka jest dla wszystkich passatow od 96-2000r ?

co ile czasu powinno sie serwisowac klime ?

 

Taka jest "dawka" dla sprężarek Zexel DCW-17D oraz Denso 7SB-16C stosowanych w 3B. Serwisanci zalecają co roku (akcja kasa:() lecz co dwa-trzy lata będzie rozsądnie (pod warunkiem, że klima wcześniej nie sprawia żadnych problemów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

jesli wlali Ci 600g to ok, tyle wchodzi. Jesli nie jestes pewnien ile czynnika laduje sie do danej instalacji to powinienes sprawdzic mala etykietke przyklejona albo pod klapa na wysokosci zaworow, albo gdzies na jakims plastiku w okolicach zaworow. U mnie jest 600g.

 

Blad 00792 (zawor cisnieniowy instalacji) pojawi sie jesli:

 

- nieprawidlowe polaczenie presostatu (F129) - sprawdz polaczenia przewodow i kostki

 

- uszkodzony presostat (F129)

 

- zbyt wysokie cisnienie czynnika roboczego w ukladzie:

* zbyt duzo zaladowano - jesli wedlug tego wydruku wpuscili 600g to raczej malo prawdopodobne

* brak chlodzenia czynnika, co powoduje gwaltowny wzrost cisnienia w instalacji i owarcie F129 - sprawdz wentylator klimatyzacji czy dziala, jesli nie to podepnij na krotko do akumulatora, sprawdz 40A bezpiecznik na plytce przekaznikow pod kierownica

 

- zbyt niskie cisnienie czynnika roboczego w instalacji

* nieszczelnosc w ukladzie - nalezy udac sie do warsztatu zajmujacego sie serwisem klimatyzacji na sprawdzenie szczelnosci azotem, moze byc aluminiowa rurka do polutowania, moze jakas uszczelka, moze jakis o-ring, moze osuszacz dziurawy, moze skraplacz etc.

 

Ogolnie jesli pojawia sie blad 00792 czyli zadzialal presostat F129 to klima nie zalaczy sie nigdy i to niekoniecznie musialo byc wina panow z tamtego serwisu, co jednak mnie dziwi to ze maszyna ktorej uzyli do napelnienia instalacji nie zrobila testu szczelnosci instalacji podcisnieniem (przynajmniej nie zauwazylem tego na zalaczonym wydruku), a oni sami zamiast od razu lapac sie za komputery powinni byli sprawdzic dzalanie wentylatora, szczelnosc instalacji i podlaczenie presostatu.

 

Ja mialem ten sam blad, przyczyna byl spalony wentylator i dziura w osuszaczu, oba elementy wymienilem i klima dziala bez zarzutu.

Edytowane przez Ninja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak w w/w serwisie sprawdzili szczelność, nie wiem czym dokładnie bo patrzyłem przez szybę, ale przykulgali butlę, a czy to był azot czy CO2 czy cokolwiek innego nie wiem, ale serwisant pokazł ok, wiec ciśnienie musiał układ trzymać.

 

Blad 00792 - wyskakuje gdy robię test klimay za pomocą VagComa, albo VW-Tool.

Bezpiecznik 40A jest ok.

Wiatrak się nie załącza, ale sprawdziłem na krótko i działa - muszę posprawdzać jeszcze przewody.

Pozostaje jeszcz chyba presostat (F129).

Pytanie czy mozna jakoś sprawdzić sam kompresor i kiedy poznać, że on pracuje?

Jeżeli chodzi o rodzaj kompresora to na pewno nie ma tabliczki od spodu, z przodu i z boku z góry nie wiedzę - ma może ktoś zdjęcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sluchaj, Ty masz climatronica w ogole czy mechaniczna klimke?

Jesli masz climatronika to czy jego wyswietlacz miga wszystkimi znakami przez kilka sekund po przekreceniu zaplonu? Bo rozumiem ze teraz ta klimatyzacja nie zalacza sie w ogole? Jak ja uruchamiasz to nie ma zadnej reakcji - wentylator sie nie kreci, kompresor nie zalacza i jak zczytujesz to masz komunikat o F129?

 

Ogolnie to jest cisnienie w ukladzie, jak by nie patrzyl. Moze byc za wysokie albo za niskie. Jesli uklad jest szczelny, wentylator dziala, instalacje nabili i czynnik jest a ona w ogole nie chce sie zalaczyc juz na starcie to moze faktycznie cos jest z tym presostatem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Tak mam CLIMAtronic-a.

 

Jeżeli wykasuję błędy i załaczam auto to na wyświetlaczu nic nie mryga, dopiero op chwili jak auto popracuje wskakuje błąd i przy ponownym przekręceniu kluczykiem mryga, bo jest błąd - chyba, ale tak to rozumiem...

 

Klima się w cale nie załącza, wiatrak także (na krótko działa) - 40A bezpiecznik ok, jak poznać, że kompresor pracuje nie wiem (chodzi mi o mechaiczne doznanie)?

 

Układ nabity i teoretycznie szczelny, ale to muszę jeszcze ustalić dokładnie jak przejadę się do innego serwisu.

 

Jak sprawdzić, jak działa presostat (na krótko)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak pojechałem jeszcze raz do moich "specjalistów" od klimatyzacji i powiedziałem, że w moim mam Passacie mam kompresor firmy DENSO (8D0 260 805 J), bo taki mam sprawdzałem ;), a typ całej dokładniej:

7SB-16C, gdzie wchodzi 650g +/- 25g R134a i 250ml oleju - zrobili duże oczy i dopuścili jeszcze 50g R134a, teraz mam 650g, ale jeśli chodzi o olej to powiedzieli, że ktoś mi bzdur naopowiadał, że owszem w całym układzie może być 250ml, a oni przy odsysaniu nie wyciągną wszystkiego!

Dodali także, że dla danej ilości odczynnika przyjęło się dodawać 10% oleju.

 

Pytanie czy oni dalej mnie robią w bambuko?

aha i jeszcze przy okazji zapytam o wentylator od klimatyzacji, czy przy załączeniu przycisku "AUTO" w klimatroniku powinien on kręcić się cały czas, czy tylko wtedy, gdy musi (np. przy za wyskoiej temp. na chłodnicy klimatyzacji)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wentylator od klimatyzacji, czy przy załączeniu przycisku "AUTO" w klimatroniku powinien on kręcić się cały czas

Ma się kręcić cały czas dopóki nie dasz ECON:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma się kręcić cały czas dopóki nie dasz ECON:)

 

Dodam tylko,że w przypadku wysokiej temperatury wentylator zostaje przełączony na najwyższe obroty.

 

---------- Post added at 11:21 ---------- Previous post was at 11:16 ----------

 

Więc tak pojechałem jeszcze raz do moich "specjalistów" od klimatyzacji i powiedziałem, że w moim mam Passacie mam kompresor firmy DENSO (8D0 260 805 J), bo taki mam sprawdzałem ;), a typ całej dokładniej:

7SB-16C, gdzie wchodzi 650g +/- 25g R134a i 250ml oleju - zrobili duże oczy i dopuścili jeszcze 50g R134a, teraz mam 650g, ale jeśli chodzi o olej to powiedzieli, że ktoś mi bzdur naopowiadał, że owszem w całym układzie może być 250ml, a oni przy odsysaniu nie wyciągną wszystkiego!

Dodali także, że dla danej ilości odczynnika przyjęło się dodawać 10% oleju.

 

Pytanie czy oni dalej mnie robią w bambuko?

 

Myślę,że czas serwisowania Twojej klimy w tym warsztacie się skończył - samodzielna zmiana procedury serwisowej układu klimy!!! ; zmień na jakiś polecany przez Forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę,że czas serwisowania Twojej klimy w tym warsztacie się skończył - samodzielna zmiana procedury serwisowej układu klimy!!! ; zmień na jakiś polecany przez Forumowiczów.

 

Ok, a to znaczy, że rzeczywiście powinni nalać 250ml oleju?

Jak to jest naprawde można wysysać wszystko (to, że gazu R134a to się zgodzę, a olej)?

Sam się zastanawiam, czy jest możiwość odessania wszystkiego, przecież może zostać coś w komoresorze i obiegu, chyba, że się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności