-spermik- Zgłoś #1 Napisano 29 Marca 2009 pytanie z czystej ciekawości padł mi silnik okazało sie ze pekł mi tłok mechanik mi powiedział ze jeszcze sie z taka usterką nie spotkał i ze silnik musiał mieć bardzo duzo przejechane na liczniku mam 182 tyś , chyba ktos mi licznik przekrecił nie ? to jakim czasie pekają tłoki w silniku i jak mozna sprawdzic rzeczywisty przebieg ? ps zamówiłem juz dół silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 29 Marca 2009 to jakim czasie pekają tłoki w silniku i jak mozna sprawdzic rzeczywisty przebieg ? Przebiegu nie sprawdzisz a pękł bo mógł mieć faktycznie dużo najechane a do tego nie był zadbany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 29 Marca 2009 wady materiałowe też się zdarzają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2009 tak jak napisał kulczaw przebieg swoja drogą ale faktycznie silnik mogł byc strasznie zaniedbany, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 29 Marca 2009 wady materiałowe też się zdarzają No tak bo tłoki od tak nie pękają Spermiak, a brał Ci olej ? po tym można się domyśleć o ile był licznik cofany... ---------- Post added at 21:52 ---------- Previous post was at 21:43 ---------- Przed chwila znalezione na forum, zobacz jak trzeba katować silnik żeby zatrzeć. Do końca nie oglądałem bo mi się szkoda go zrobiło i nie wiem czy tłok pękł czy nie... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=494701#post494701 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2009 (edytowane) zrobiłem uszczelniacze zaworów i póki mi nie padł silnik dolałem litra na jakies 4 tyś sa jeszcze jakies rysy na głowicy (nie wiem o co chodzi_) pdodbno na silniku sa takie wystajace bolce które sie obcina po kazdym 100 tys jak samochód jest serwioswany ja mam obciete juz 3 takze mysle ze moge miec juz jakies 500 tys. ale udało misie kupic cały doł silnika za 100zł tylko ciekawe w jakim stanie ? a jak należy dbac o silnik wymiana reg oleju i filtra i tyle nie ? Edytowane 29 Marca 2009 przez -spermik- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #7 Napisano 29 Marca 2009 Zmień mechanika - to napewno . Co do dołu to ja bym się nie bawił w wymianę wału - zmienił bym tylko tłoki ( oczywiście komplet - ze względu na wyważenie) , no i pierścienie zapodać nowe i pośmigasz jeszcze a i na oleju zaoszczędzisz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #8 Napisano 29 Marca 2009 pdodbno na silniku sa takie wystajace bolce które sie obcina po kazdym 100 tys jak samochód jest serwioswany ja mam obciete juz 3 a gdzie się one znajdują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2009 a jak należy dbac o silnik wymiana reg oleju i filtra i tyle nie ? no jak najbardziej filtry wszystko w swoim czasie to bedzie słuzyc, a mozesz powiedziec gdzie te bolce sa??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #10 Napisano 29 Marca 2009 (edytowane) ja nie wiem czy bedzie wał wymieniamy tłoki wiadomo ze komplet tylko nie wiem jak ye pierscienie ? to sie kupuje osobno czy beda w tym dole silnika (ja sie nic nie znam ) pewnie o tych bolcach powiedział mi sasiad sa na silniku z lewej strony takich pięc okrągłych wystajacych dzyndzli jak otworzysz maske szukaj z z lewej strony u mnie z 2e sa ' Edytowane 29 Marca 2009 przez -spermik- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #11 Napisano 29 Marca 2009 pewnie o tych bolcach powiedział mi sasiad Pewnie jakiejś starej daty ten sąsiad. Takie wąsy to w warszawach, żukach i fiatach mechanicy po 100 tys obcinali tylko że przy tym przebiegu to juz remont był. A temat o wąsach był na forum, proszę odszukać i tam pisać a nie tutaj zbaczacie z tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 30 Marca 2009 padł mi silnik okazało sie ze pekł mi tłok mechanik mi powiedział ze jeszcze sie z taka usterką nie spotkał i ze silnik musiał mieć bardzo duzo przejechane mało widział nie padł Ci wtryskiwacz przypadkiem, nie jeździłeś na 3 garach jakoś ostatnio? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #13 Napisano 30 Marca 2009 mozliwe ze jezdziłem na 3 :\prosze jeszcze o info co moge wymienic teraz jeszcze przy wymiane tych tłoków zeby silnik jeszcze troszke pochodził i zebym juz miał spokój , robiłem kiedys uszczelniacze zaworów ... co przy takim remoncienjeszcze wymienic pierscienie panewki ? dzieki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 30 Marca 2009 mozliwe ze jezdziłem na 3 :\ ...to koniecznie sprawdź czy masz wszystkie wtryski sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #15 Napisano 30 Marca 2009 jak mozna sprawdzic rzeczywisty przebiegJak kupowałem swojego paska to licznik pokazywał 168 tys. Po zakupie, robiąc porządki znalazłem oryginalną książkę serwisową z przebiegiem 195 tys odnotowanym w roku 1999. Auto kupowałem w 2004. Jaki był rzeczywisty przebieg w momencie zakupu? Nie mniej założyłem gaz i zrobiłem autem jeszcze 60 tys. Jedyny problem to bierze olej. Reszta do przyjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #16 Napisano 31 Marca 2009 A ja wiem czemu ci pękł, taki przypadek miałem. Znajomemu zerwał siepasek rozrządu zawory przywaliły w tłoki zrobił głowice poskładał i zrobił jakies 40 tkm i auto staneło. Okazalo sie że udeżający zawór naruszył strukture tłoka i w miare upływu czasu i przejechanych km degradacja tłoka postępowała. Koniec nastapił gdy pęknięcie doszło do sworznia i tłoczysko sie rozdwoiło. Tak to bywa z autami w których zerwał sie pasek, w znajomym warszrsztacie gdzie robia głowice mieli kilka takich przypadów auta przejezdzały od 10 tkm do 150 tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #17 Napisano 1 Kwietnia 2009 ale mi sie pasek nigdy nie zerwał chyba ze w poprzedniego włascieiela ? ile mechanik powieniem wziac za naprawe takiego silnika ? tzn. wymiane tłoka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach