quli Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2009 ...wiem że wazne jest zeby były takie same opony ale co sie dzieje kiedy założymy np: na przód alufelge szeroką na 8,5 cala a na tył powiedzmy na 9,5??? przy tym co bedzie sie działo jak na przód dam 225 a na tył np 255?? noi jak wyglada sprawa dystansów jesli dam powiedzmy na tył 20mm a na przód 15mm??? noi zeby nie zakladac nowego wątku jaką max szerokość alu można dać na przód a jaką na tył zakladajac ze nic nie poszerzam blotnikow??? felga wielkości 18". Passat sedan B5 3BG z góry dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2009 Tez mnie ten temat interesuje i chętnie poczytam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2009 panowie nikt nie kombinował w 4motion z kołami???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2009 Wiesz, z tego co wiem to rozmiar felg,opon ma być taki sam na dwóch osiach. Może ktoś się wypowie co miał szersze lacze i szersze felgi i rozdupcył napęd Myślę że więcej się dowiesz na AKP, ja na razie nie mam czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneke Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2009 Z tego co wiem to szerokość nie gra roli. Wujek miał w A6 z przodu 225 z tyłu 245. Jakoś nic się nie stało po przejechaniu 50kkm. Ja na razie jeżdżę na takich samych kołach z tyłu jak i z przodu więc od siebie nic nie dodam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maska Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2009 Dokładnie w 4motion musisz mieć takie same koła. Mam kolege który zrobił podobny numer i miał z tym sporo problemów ponieważ nawet niewielkie różnice na obwodzie jednej z osi powodują że auto sie rozrywa. Trzeba zachować obwód kól Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
x-plood Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2009 Było o tym niedawno w jakiejś gazecie motoryzacyjnej. Średnica kół z przodu i z tyłu w aucie z napędem na 4 koła musi być identyczna. Dlatego należy też często kontrolować ciśnienie w oponach i jak wymieniać to wszystkie na raz. Róźnica w średnicy kół na osiach powoduje ciągłą prcę mechanizmu róźnicowego Torsen i jego przeciążanie. Szerokość opony jest nieistotna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2009 Średnica kół z przodu i z tyłu Masz na myśli np 17" i 18" to jest dla mnie średnica , a temat dotyczy szerokości np 8.5 i 9.5 cali Szerokość opony jest nieistotna. Czyli to nie problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris01 Zgłoś #9 Napisano 20 Lutego 2009 Po zalozeniu ruznych szerokosci opon auto bedzie ci plywac i sciagac,a nie mowie co sie w koleinach bedzie dziac... Radze ci nie cudowac z szerokosciami w 4 motion bo wiem co mowie bo sam mam takiego passka.Ja mam zalozone 17 z W8 z oponami 225 i jestem bardzo zadowolony. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pro rider Zgłoś #10 Napisano 20 Lutego 2009 (edytowane) Koła powinny byc takie same czyli np. 8.5 przod to tył też 8.5 zakładajac 9.5 cieżko bedzie uzyskac ta sama srednice koła-inaczej Torsen bedzie wariował i źle sie to zakończy dla twojego autka. Widziałem wiele aut tuningowych z napędem na 4 koła i prawie wszystkie posiadały takie same koła!! Niestety nie można sobie poszaleć z kołami tak jak w osce. Edytowane 20 Lutego 2009 przez pro rider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #11 Napisano 20 Lutego 2009 Musi byc taka sama srednica w mm kola a nie calach felgi czy szerokosci, Oraz masa kola! Poniewaz jak masz staly naped na 4 kola to musi byc równe obciazenie na kazde z 4 kół, Tak samo jak masz naped na jedna oske i bys zalozyl różne koła samochod pojedzie ale do czasu.. A to ze ktos tu zuci ze jego wujek (kolaga kolegi zony...) mial różne koła i jezdzil to sie zgodze da sie jezdzic na gumach bez powietrza ale na krutkim dystansie i nie uszkodzisz opony. Ale jak masz jezdzic samochodem 4x4 szybko i dynamicznie to uklad napedowy cierpi, a jak mu namotasz w kołach to dostaje po dupie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #12 Napisano 20 Lutego 2009 dobra czyli musze miec takie same kola na przodzie i na tyle(szerokość) w takim razie jaki max wejdzie na przód przy wielkości 18" ??? 8,5J moze 9J?? auto bedzie delikatnie glebniete... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogalik17 Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2009 Ja w swoim 4motion mam na przodzie 225/45/17 na tyle 235/45/17 i nic sie nie dzieje a przejechalem na nich juz sporo kilometrow, ale jak bede zmienial opony to juz napewno zaloze 4 takie same opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #14 Napisano 20 Lutego 2009 (edytowane) koledzy a jak jest np w audi A6 quattro czy Rs6 mają często z tyłu mocno szerokie 255, z przodu węższe i tam ok,bo w sumie wiemy że mają mocniejsze elementy ale czy napewno muszą być takie same,teoretycznie nawet opony są do aut 4-napędowych np dunlop sp sport 9090 a nie 9000,ale na niemieckich zlotach fele są z tyłu z reguły szersze jak i w FWD,RWD i 4WD Edytowane 20 Lutego 2009 przez pawelb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pro rider Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2009 (edytowane) Audi RS6 ma stały napęd na 4 koła, układ 4Motion to nie jest stały napęd na 4 koła-dlatego należy trzymać sie zasady ''równych kół'' Edytowane 20 Lutego 2009 przez pro rider Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #16 Napisano 20 Lutego 2009 moment... 4motion w b5 3bg to torsen czyli to samo co quattro wiec napęd stały, co innego haldex który stosuje sie w b6 czy golfie pod nazwą 4motion... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #17 Napisano 20 Lutego 2009 rozumiem,no właśnie coś mi tu dziwnie wyglądało,bo żeby pasek miał stały napęd to bez problemu by podeszło z różnymi szerokościami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
quli Zgłoś #18 Napisano 20 Lutego 2009 zobacz co napisałem wyżej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pro rider Zgłoś #19 Napisano 20 Lutego 2009 Oznaczenie quattro to nie jest oznaczenie stałego napędu!! Tak jak pisałem RS6 posiada stały napęd a np. TT lub S3 NIE!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #20 Napisano 20 Lutego 2009 (edytowane) Dobra, dobra. Nie przeczytałem dokładnie co pro rider napisał zna się chłopak:cool: Edytowane 21 Lutego 2009 przez maniek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach