Gość slawa Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2009 Witam. Poczytałem na forum podobne tematy ale niczego konkretnego się nie doszukałem. Zaobserwowałem w swoim passacie że czasami po uruchomieniu silnika zaczyna dymić na niebiesko ale tak dopiero po około 5-8 min. jak sobie pracuje na wolnych obrotach. ( do tego czasu widać tylko parę z rury wydechowej). Taka sytuacja nie występuje systematycznie. Bywa że przez parę dni tak nie kopci. Poza tym mimo że nie kopci to "zapach" spalin jest bardzo ciężki tak jakby silnik pracował po dużym obciążeniem. Jaka może być przyczyna takiej sytuacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.g Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2009 Cześć. Może EGR lub odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal27 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2009 Witam u mnie jest podobny problem.Gdy odpale i chodzi na wolnych obrotach to wszystko jest w klasie ale gdy tylko rusze widze we wstecznym lusterku chmurke nie duza niebieskiego dymu,oczywiscie dzieje sie to na zimnym silniku bo po rozgrzaniu nie kopci wcale.Tylko ze u mnie ubywa oleju i obstawiam na uszczelniacze zaworow bo gdyby polecialy pierscienie to nawet na rozgrzanym by kopcil na niebiesko tak mi sie wydaje,ale niech wypowiedza sie weterani tego forum sa bardziej doswiadczeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2009 Sprawdzaliście poziom oleju ?? Niebieski dym - proponuje poczytać na forum o braniu przez turbinę oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal27 Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2009 ale przy braniu przez turbine oleju kopcilby caly czas na niebiesko a u mnie tylko na zimnym silniku bo na cieplym ani dymka(chyba ze sie myle) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2009 Niesprawne wtryskiwacze też potrafię generować taki kolor dymu. Miałem zapowietrzony układ paliwowy, ciężko kręcił a po odpaleniu puszczał wielki siwy/błękitny dym - wstępna i błędna diagnoza to uszczelka. Wymieniony filtr paliwa, nie puści już nawet dymka podczas odpalania. Pocieszę Cię, ostatnio po zlocie odpalamy samochody i patrzymy co się dzieje. AHU, AFN 2x, AVF - wszystkie dymiły podobnie. Nie twierdzę że tak ma być, stwierdzam tylko fakt Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal27 Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2009 ale odnosnie mojego pytania:jezeli turbina bierze olej to silnik dymil by na niebiesko caly czas tak czy nie?Bo u mnie tylko na zimnym silniku na cieplym ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2009 Tu poczytaj klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawa Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2009 Turbo to raczej nie jest bo po pierwsze kopciłby podczas jazdy a po drugie brałby znaczne ilości oleju a ja od wymiany do wymiany nie dolewam chociaż na bagnecie oczywiście ubędzie.Co z tym EGR? Właśnie też uważam że to może być coś koło tego bo wygląda to tak że jakiś zawór może od sterowania spalinami się otwiera i kieruje spaliny do kolektora ssącego. Myślę że albo cosik jest nie tak z tym sterowaniem albo coś nieszczelne. Bo tak jak już pisałem silnik w innych sytuacjach nie kopci ani na niebiesko ani na czarno nawet z butem w podłodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) U mnie jak odpalę i nie jadę tylko klepie sobie a ja idę zamykać garaż i bramę to po ok 5 min też spaliny są ciężkie i trochę kopci.. to normalne przy zimnym wydechu i silniku. Kiedy silnik jest ciepły to może stać godzinę i spalin nie widać. Kiedy klepie sobie na wolnych obrotach na zimnym to normalne.. jeśli pyzatym z silnikiem nie żadnych problemów.. spalanie w normie itp. To diesel a nie benzyna gdzie spalinki zawsze są czyste. Ten głęboki niebieski kolor to normalny kolor spalin zimnego TDI. Wydech w TDI jest bardzo duży.. kiedy silnik nie wchodzi na obroty to spaliny się w nim kumulują i tak wygląda jak by kopcił.. innego wytłumaczenia nie widzę.. TDI to brudas wśród silników więc nie szukajmy dziur ta gdzie nie trzeba Edytowane 10 Lutego 2009 przez Slay Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2009 Jak sie rozgrzeje, to tolerancja pomiedzy elementami robi sie taka jak powinna...gdy jest zimny, ma wieksze luzy i olej ma ktoredy uciekac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarhead Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2009 hmmm z tym niebieskim dymkiem to i ja mam. Tzn po odpaleniu po około 5 minutach, zaczyna dymić leciutko na taki błękitny kolorek(dzieje się to tylko zimą). Po rozgrzaniu silnika, nic już nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2009 Podejrzewam,że to EGR.Załancza się po 0-2-3-5 min(w zależności od temperatury) doładowuje spaliny oraz podgrzewa krążące w układzie dolotowym drobiny oleju, które nastepnie zostaja spalone.Taka jest diagnoza w moim TDI a przyczyna główna tkwi w wadliwej odmie, która puszcza olej.Kiedyś odciołem EGR blaszką przy samym bloku, to po jakiś 5 tys. miałem pełna rurkę oleju pod EGR ( ta rurka co doprowadza spaliny była pełna oleju- od dołu zatkana stała się zbiorniczkiem z olejem).Stary diesel z EGR , starym katalizatorem itd.- zamkniete koło. Dlatego ktoś się ich pozbywa a my je kupujemy!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalos84 Zgłoś #14 Napisano 8 Marca 2009 Ja mam problem z dymieniem rano po nocy (zima) odpalam to w momencie rozruchu wyrzuci niebieski dymek pozniej spoko jak to zauważyłem przejechałem parę kilometrów i zagrzałem silnik do 70 stopni na postoju poprosiłem o przygazowanie i dopiero przy 3000 obr leciutko leciała błękitna mgiełka, zaznaczam podczas jazdy nic nie widze w lusterku a wim ze to moga być pierścienie lub cylindry ale miałem tak kiedys w innym aucie i dymiło strasznie tu jest ledwo zauważalne ale jednak, Samochod od lat bez zarzutu chłodzona zawsze turbina nie przekraczam jak silnik zimny 1500 obr co sie mogło porobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 8 Marca 2009 kowalos84 Skoro to minimalne kopcenie to daj sobie spokój.. sprawdzaj stan oleju, jak będzie brał naprawdę dużo to będziesz się martwił, sprawdź też czy nie masz żadnych wycieków, pewnie standardowo jak to w TDI pocieka ci przy misie żebyś nie myślał że cały ubytek oleju to wina spalania go przez silnik. Jak silnik jest w dobrej kondycji to stawiam na turbine.. i nie ma znaczenia czy potrafisz się z nią obchodzić czy nie, kiedyś będzie musiała się skonczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowalos84 Zgłoś #16 Napisano 8 Marca 2009 po wymianie oleju zrobiłem 4000 pełęn syntetyk shell i nic nie zżerało ale dziś dopiero się przyjrzałem że troszkę dymi wieć od dzis bede czuwał nad tym a silnik napewno zadbany ale juz swoje przejechał 210000 mam tez rozrząd do wymiany i lekko sie poci taka plastikowa rura idzie u góry silnika jest połaczona małym weżykiem z turbo nie wiem czy to ma znaczenie ale pisze bo sie nie znam kąpletnie a poci sie na łączeniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 8 Marca 2009 Pewnie piszesz o odmie.. Radze skorzystać z wyszukiwarki i napewno wszystkiego się dowiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi162 Zgłoś #18 Napisano 9 Marca 2009 Mój passat przy porannym rozruchu też puszcza niebieską chmurę dymu, później jest ok. Myślałem że turbina puszcza olej, ale przy ostatniej wymianie oleju zauważyłem że zawór ERG zalewa się olejem... co to może oznaczać? dodam ze intercooler też jest zapocony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alkrys Zgłoś #19 Napisano 9 Marca 2009 Właśnie miałem takie objawy , i to właśnie turbo , dymił tylko na postoju i tylko na niebiesko , w czasie jazdy nie aż ...poszło turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cygan1188 Zgłoś #20 Napisano 9 Marca 2011 podpinając sie pod temat mój pasek tez dymi na niebiesko jak jest zimny dpoiero po przejechaniu ok 3-5 km przestaje nawet dość sporo mi bierze oleju no i jak odpale na zimnym to zawory tykotają z 5 min powiedzcie od czego zacząć z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach