Skocz do zawartości
ACTINA

Duży ubytek oleju i brak reakcji czujnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowym na tym forum i nie wiem czy w dobrym dziale piszę tego topica.Jestem posiadaczem Passata B5 1.9 TDI 110 KM AFN 1998 r.Ostatnio około 3 miesiace temu mialem wymieniany olej.Jakieś 2 tygodnie temu podczas rutynowej kontroli poziomu oleju okazało się że stan oleju jest masakrycznie mały.Pisząc masakrycznie mały nie mam tu na myśli że stan gdzieś w połowie wskazania.Po wykonanym badaniu okazało się że bagnet jest komletnie suchy !!!Czyli stan oleju jest tak niski ze nie siega nawet do bagnetu.

 

I tu pytanie: jak to możliwe że tak szybko ten olej zniknął?:mad:

Musiałem dolać dobre 1,5 litra oleju .

 

Czy to możliwe że turbina była w stanie to wciągnąć?:eek:

 

Jak to możlwe że czujnik nie zareagował na taki niski poziom oleju? Czy nie powinien zareagować na niski stan oleju, który siega jeszcze na bagnecie?

 

 

Proszę o jakieś racjonalne sugestie.Dodam że badałem VAG i nic nie wskazuje że coś nie działa poprawnie.Może w tych rocznikach nie montowano czujników poziomu oleju?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to możliwe że turbina była w stanie to wciągnąć?
TDI to bardzo olejożerne silniki. Nie wiem ile kilometrów zrobiłeś przez te 3 miesiące ale kazdy TDI lubi pić olej i dlatego trzeba sprawdzać często. U ciebie prawdopodobnie przy takiej ilości gdzieś jeszcze podcieka. Plam pod B5 tak od razu nie widać bo jest osłona pod silnikiem. Co do stanu to może byłeś już blisko chwili że kontrolka się miała zapalić. Widzisz ją jak włączasz zapłon? Dolej do odpowiedniego stanu i poszukaj wycieków..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kontrolka to nie jest przypadkiem od ciśnienia oleju ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gool

u mnie torche cieknie ze sruby od spuszczania oleju ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie torche cieknie ze sruby od spuszczania oleju ;]
Nowa podkładka załatwi sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak czy to czerwona czy to żółta kontrolka mi sie nie zapaliła:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kris podkładke ? No pewnie ! Zwykła miedziana podkładka ! Dobre warsztaty zmieniają ją razem z olejem. Moje ASO tak robiło jak u nich serwisowałem.

 

Greg auto nie zaczeło kopcic ? Zdejmij osłony pod silnikiem i spójrz na IC i weze od niego.

Edytowane przez Michal.Enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gool

zaloze i sprawdze jak nie pomoze to bede myslal dalej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamietaj ze ci olej wyleci :) jak bedziesz zmieniał podkładke. W Aso spokojnie kupisz ale tez w kazdym "zelaznym" sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko pamietaj ze ci olej wyleci jak bedziesz zmieniał podkładke. W Aso spokojnie kupisz ale tez w kazdym "zelaznym" sklepie.
Bywa ze dają ją w komplecie z filtrem oleju ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gool

olej to ja sobie sam wyminiema drogi kolego ;] ale dzieki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kontrolka to nie jest przypadkiem od ciśnienia oleju ?

 

jest od ciśnienia i wtedy świeci (miga) na czerwono, a jak kontrolka poziomu oleju daje znać o sobie to świeci (miga) na pomarańczowo to jakby dwie kontrolki w jednej.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, nie ma co trzeba chyba sprawdzic przy intercoolerze może tam coś kapie a że jest oslona to nie widać:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat mam 2 miesiące auto i kapie mi olej z chłodnicy interkulera dzisiaj zobaczyłem że było spawane ale nie wiem skąd on się tam bierze przecież chłodnica jest do powietrza bo chłodzi powietrze ,morze mi to ktos wyjaśnic . Z góry dzieki za podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to moze byc to turbo juz do wymiany, odma moze puszczac. Zdejmij ten wąż i sprawdz ile oleju ci wyleci. Jesli nic nie wyleci to mozesz jeździc jesli będzie sie lał ciurkiem albo wyleci sporo to trzeba myslec o naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam takie same objawy. Jakieś 15kkm temu mój 1.8T zaczął brać olej. Wcześniej wcale. Ale to raczej nic nowego. Zastanawiający jest właśnie ten brak reakcji kontrolki poziomu oleju. U mnie się nie zapaliła nawet jak musiałem uzupełnić z 2.5l, czyli sporo poniżej końcówki bagnetu! (Było to na samym początku kiedy nie zdawałem sobie sprawy z tego że nie paliła, poźniej sam już pilnowałem poziomu co tysiąc km). Podczas autotestu kontrolka pali się prawidłowo. Diagnostyka VAGiem zrobiona w dwóch warsztatach nic nie wykazała. Czy to jest normalne? Jeżdżę na Mobilu 5W50.

 

Może ktoś wie przy jakim poziomie ubytku oleju powinna się palić kontrolka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wie przy jakim poziomie ubytku oleju powinna się palić kontrolka?

Kontrolka powinna się zaświecić jak poziom oleju spadnie do minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam problem z ta kontrolka

dzis sprawdzalem poziom oleju i na bagnecie bylo tak posrodku miedzy minimum a koncem bagnetu

kontrolka normalnie gasnie

dolalem prawie litr oleju po prawie 10k km od wymiany

takze nie wiadomo kiedy ta kontrolka dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrola raczej dziala ale jak sie juz zapali to oleju jest juz tragicznie malo nuzka czujnika cisnienia ma wyskosc 6 cm a miska na dole nie jest zbyt duza wiec jak czujnik zapipczy to zostaje okolo 1 litra moze 1.5 wiec jak juz ta kontrola zapipczy to silnik juz dostaje po d...ie.

lepiej czasem sprawdzic poziom.

 

fotka czujnika.

http://s4.zapodaj.net/31863190.jpg.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności