Skocz do zawartości
Hudzior

Uszkodzony przeplywomierz i "Abgas Werkstat"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczow.

Dzis oddalem Passaka do warsztatu na wymiane szyby i bylo wszystko OK.

Przy odbiorze chce odpalic silnik i patrze:eek: a tu napis Abgas werkstat, kontrolka swiec zarowych mruga, a kontrolka silnika caly czas sie swieci, poszedlem poPana, ktory wymienial szybe i powiedzial ze niby niema to nic wspolnego i podlaczyl auto pod komputer, pokazalo, ze uszkodzony jest przeplywomierz,samochod jest mulowaty jakby bez turbo, ale zeby tak naraz?

Pozniej jeszcze zauwazylem, ze niedzialaja mi wsteczne swiatla, patrze a tu walniety bezpiecznik, wiec go wymienilem, wlanczam wsteczny i tu znowu bezpiecznik szlag trafil.

Koledzy macie jakies pomysly czy to z silnikiem to tylko wina przeplywomierza, czy moze winne jest cos jeszcze, martwi mnie troche sytuacja bo za tydzien mam jechac do polski i chcialbym to zrobic, no i druga sprawa to mam ten mokry DPF, ale z tego co mi wiadomo (potwierdzone przez VW) to przy przebiegu 121tys. km byl uzupelniony Adiative i wymieniony DPF.

Prosze o wszelkie podpowiedzi jak sie pozbyc tego problemu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zobaczyć czy np. przepływki nie podmienili... powinno być widać... ale ogólnie stawiam że coś narobili z instalacją np. zwarcie.

 

Na pecha raczej bym nie liczyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze zobaczyć czy np. przepływki nie podmienili... powinno być widać... ale ogólnie stawiam że coś narobili z instalacją np. zwarcie.

 

Na pecha raczej bym nie liczyl.

Tez juz o tym myslalem, ale troche niechce mi sie wierzyc zeby pozwolili sobie na cos takiego i psuli renome.

Chociaz w tych czasach niemozna nikomu wierzyc.

Szybe mialem wymieniana tu:

http://www.atu.de/pages/shop/home.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzili, że przepływomierz nie działa? Bo jeśli komputerem, to musiał być fizycznie odłączony, żeby zobaczyli błąd... klasycznego uszkodzenia przepływki nie stwierdzą.

 

Nie zalali Ci filtra powietrza czymś? Bo to skutecznie zjara każdą przepływkę w mig... :| Szukaj... generalnie to im niczego nie udowodnisz, bo jak... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale bym sie wq***il, co to ma być jedziesz wymienić szybe a tu sie okazuje ze auto nie dziala ! nie odbieraj samochodu niech naprawiają we wlasnym zakresie ! jak nie to sprawa do sądu, Niech wykreca przeplywke i pokaza Ci rok produkcji. Oraz stan filtra powietrza ! jesli dbasz o auto to wiesz ile ma przejechane i w jakim jest stanie ! powodzenia nie daj sie tym oszustom !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem takie samo zachowanie się samochodu. przy wymianie swiec żarowych zapomnieli jednej kostki podpiąć i turbina nie działała, świeciła się kontrolka silnika i świece żarowe. Spróbuj odkręcić maskownicę plastkiowa silnika i zobacz czy kostka po prawej stronie obok filtra paliwa jest podpięta. U mnie się wypieła i taki był efekt.

 

pozdrawiam

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, przeplywka wykluczona, podmienilem z innego auta i to samo, a to drugie auto z moja przeplywka zbiera sie super.

mkmisiek juz lece do auta to sprawdzic.

mkmisiek mozesz wrzucic jakac fotke, ktora to kostka, bo jakos tam nic niewidzialem.

--- scalone ---

mkmisiek mozesz wrzucic jakac fotke, ktora to kostka, bo jakos tam nic niewidzialem.

Bylem w VW i dalej wywala blad ze przeplywomierz, widzialem na wlasne oczy, moze byc ze poprostu jakis kabelek jest urwany?

Koledzy a gdzie jest czujnik ze swiatel wstecznych?

Edytowane przez Hudzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, przeplywka wykluczona, podmienilem z innego auta i to samo, a to drugie auto z moja przeplywka zbiera sie super.

mkmisiek juz lece do auta to sprawdzic.

mkmisiek mozesz wrzucic jakac fotke, ktora to kostka, bo jakos tam nic niewidzialem.

--- scalone ---

mkmisiek mozesz wrzucic jakac fotke, ktora to kostka, bo jakos tam nic niewidzialem.

Bylem w VW i dalej wywala blad ze przeplywomierz, widzialem na wlasne oczy, moze byc ze poprostu jakis kabelek jest urwany?

Koledzy a gdzie jest czujnik ze swiatel wstecznych?

 

Najprościej niech kolega na spokojnie popatrzy na miejsca gdzie fachowcy robili... jeśli to jest błąd po ich robocie to tam będzie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najprościej niech kolega na spokojnie popatrzy na miejsca gdzie fachowcy robili... jeśli to jest błąd po ich robocie to tam będzie problem.

No w sumie tak, musze sprawdzic przy komputerze silnika, bo jest w podszybiu, moze cos przez przypadek odlaczyli, a jak wyglada jazda w trybie awaryjnym, stanie sie cos?

Bo za tydzien musze jechac do polski, a tu w VW wolaja 300euro za same zdiagnozowanie co jest przyczyna, inaczej bede musial poszukac kogos tanszego.

Koledzy, wsteczne swiatla juz dzialaja i nie pali bezpiecznika, powod byl taki, ze jak przykrecali ten plastki ze swiatelkiem i wlacznikiem szyberdachu w podsufitce to przykrecili takze kable ze sciemniania lusterka i robilo zwarcie, teraz mam pytanko czy moglo to byc powodem, kontrolka ze swiec zarowych tez juz niemruga, tylko swieci mi sie jeszcze kontrolka silnika, silnik jakby troche konikow odzyskal, ale to jeszcze niejest to, teraz mam pytanko, czy wystarczy tylko wykasowac bledy, zeby sie poprawilo?

Prosze o szybka odpowiedz.

 

Kontrolki pogasly, bledy bylem wykasowac w VW, ale jeszcze troche mulowaty jest, wie moze ktos co moze byc jeszcze tego przyczyna?

 

No i problem z glowy, bylem sie jeszcze troche przewiezc i na poczatku byl troche mulowaty, pozniej wlaczylo sie wypalanie DPFa (cale szczescie, bo o niego sie najbardziej balem jak silnik chodzil w trybie awaryjnym) i zaczol znowu ciagnac jak dawniej.

Taka niby mala przyczyna, a kosztowala mnie tyle nerwow, no ale na szczescie to znalazlem bez zadnych kosztow, bo o dziwo bylem 2 razy w VW, raz sprawdzic bledy, a dzis sprawdzic i wykasowac i mnie nieskasowali, a panom gdzie mi wymieniali szybe powiedzialem, ze zrobie im ciekawa reklame.

 

Tak dla info to przeplywka w VW kosztuje okolo 80-90euro, bo wydaje mi sie ze w polsce jest drozsza.

 

Dzieki wrzystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.

Edytowane przez Hudzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dlugo sie niepocieszylem, w sobote znow mi sie oswiecila kontrolka solnika i komunikat ABGAS WERKSTAT, w poniedzialek blad zostal wykasowany i do wczoraj bylo OK.

Blad jaki zapisuje to przeplywomierz, ale auto tak od 2tys. obrotow zbiera sie dosyc dobrze, przy temp. -7 zapala bez problemu tylko ta kontrolka i komunikat mnie dobijaja, mial moze juz ktos z was podobny problem, co to moze byc, jakis czujnik?

Prosze o odpowiedzi bo w piatek czeka mnie trasa 800km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Blad jaki zapisuje to przeplywomierz

 

błąd przepływomierza występuje w chwili gdy przepływka nie działa w ogóle... Jak widzisz, można jeździć bez niej ;) Ale ani to nie będzie chodzić jak należy, ani palić tyle, ile by paliło z przepływką...

--- scalone ---

80-90euro

 

Do S3, 3" przepływka stoi za 370 PLN z oddaniem starej... jak masz zniżki to jeszcze mniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marecek to jak najlepiej sprawdzic czy to przeplywka, a moze gdzies poprostu kabel jest przerwany co podlaczony jest do przeplywki, bo z tego co wczesniej pisales przeplywka musi byc odlaczona, zeby komputer pokazal taki blad, a pokazal bo sam widzialem, jak sprawdzic, czy ktorys z kabli niejest przerwany, lub ma zly styk, gdzie moge jeszcze szukac przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. jak sprawdzic, czy ktorys z kabli niejest przerwany,

2. lub ma zly styk, gdzie moge jeszcze szukac przyczyny?

 

1. Co do przerwy najlepiej wydaje mi sie zebys sprawdzil przerwe od wtyczki do jakies 20 cm za nia przy wtyczce najlepiej sie wyrabiaja i lamia przewoody.

 

2. poprosty we wtyczce masz takie meskie i zenskie styki te zenskie trzeba ciutek pozginac do srodka zeby byl ( mniejszy otworek ) :-) i to czesto pomaga przy nielaczacym styku.

 

Ps. A nie masz kogos w okolicy co mozesz podmienic ??? wymiana przeplywki to okolo 15 minut.

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie masz kogos w okolicy co mozesz podmienic ??? wymiana przeplywki to okolo 15 minut.

Juz podmienialem i niema roznicy, ale wydaje mi sie, ze jak przeplywka byla by padnieta to by sie rorozpedzi nawet do 180km/h, bo tyle jechalem, mysle ze poszedlby jeszcze wiecej ale niebylo mozliwosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jednak winna byla przeplywka, okazalo sie ze podaje bledne dane i jest nieorginalna, po wymianie zero bledow i Passek znowu lata jak dawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pozwolę się podpiąć pod powyższy wątem. W pasku AVB zaczęły się palić kontrolki abs i tc - po odpaleniu silnika wszystko było OK, po jakimś czasie ok 15 do 20 min. jazdy zapalały się i nie gasły. Dodatkowo po dłuższej jeździe zaczęła migać kontrolka świec żarowych i napis motorstorung verkstatt. Podpiołem VAG i kopm. wskazał błąd 00526, po prześledzeniu forum wymieniłem włącznik świateł stop i teraz jest heca światła stop palą się bez przerwy bez względu na to czy jest załączona stacyjna czy nie - myślę że nastąpiło zwarcie - może jakieś sugestie - VAG wskazuje dalej ten sam błąd 526.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Pozwolę się podpiąć pod powyższy wątem. W pasku AVB zaczęły się palić kontrolki abs i tc - po odpaleniu silnika wszystko było OK, po jakimś czasie ok 15 do 20 min. jazdy zapalały się i nie gasły. Dodatkowo po dłuższej jeździe zaczęła migać kontrolka świec żarowych i napis motorstorung verkstatt. Podpiołem VAG i kopm. wskazał błąd 00526, po prześledzeniu forum wymieniłem włącznik świateł stop i teraz jest heca światła stop palą się bez przerwy bez względu na to czy jest załączona stacyjna czy nie - myślę że nastąpiło zwarcie - może jakieś sugestie - VAG wskazuje dalej ten sam błąd 526.

 

Zly czujnik zamontowałes kiedys to przerabiałem w golfie 4 wymien ten czujnik bo sa chyba 3 albo 4 rodzaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zly czujnik zamontowałes kiedys to przerabiałem w golfie 4 wymien ten czujnik bo sa chyba 3 albo 4 rodzaje

 

gratulacje , odpowiedziałeś na post z przed 2 lat i 2 mieś ... od tego czasu na pewno czujnik wymienił a może nie jeden tylko ... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności