eko1974 Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2008 Witam serdzecznie Niestety autko się zachorowało:636:...Mam ropę w oleju. Przeczytałem wiele postów ale nie uzyskałem konkretniejszych odpowiedzi. Proszę o pomoc ponieważ uż wymieniłem uszczelki pompowtrysków a problem istnieje nadal. Płynu chłodzącego nie ubywa a auto jeżdzi normalnie. Tylko ten ole pompuje w czasie jazdy. Na wolnych obrotach tego nie ma albo mnie mechanik w ..... robi. W każdym razie wymieniono wspomniane uszczelki wyeliminowano wtryskiwacze a problem jest. Macie jakiś dobry warsztat w Wawie z sensownymi stawkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 27 Listopada 2008 Wygląda mi to na uwaloną uszczelkę pod głowicą w specyficzny i rzadki sposób. Sama wymiana uszczelki nic nie daje. Musi być splanowana głowica. Jedź do warsztatu gdzie podepną Vaga który dopiero pokaże na którym cylindrze ucieka ciśnienie i dla pewności sprawdzą ciśnienie na cylindrach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki11 Zgłoś #3 Napisano 27 Listopada 2008 Ja zaczoł bym od sprawdzenia pompy wtryskowej prawdopodobnie padły w niej uszczelniacze sekcji podjedzi do pompiarza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 27 Listopada 2008 Ja zaczoł bym od sprawdzenia pompy wtryskowej prawdopodobnie padły w niej uszczelniacze sekcji podjedzi do pompiarza. Tak tylko kolega ma pompowtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #5 Napisano 27 Listopada 2008 moim zdaniem to nie może być uszczelka pod głowicą bo skąd moniędzy głowicą a blokiem ma sie wziąć ropka? Albo cie mechanik zrobił w trąbe(może przy montarzu uszkodził nowe oringi), albo przy pompie wyskiego ciśnienia tej na głowicy jest jakaś nieszczelność i tamtędy pompuje do oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2008 (edytowane) J@ceq wymyślił strasznie dziwną historię z tą uszczelką pod głowicą. Dla mnie to historia z piekła rodem. Radzę sprawdzić pompę paliwa (wysokiego ciśnienia). Widzę że kolega J@ceg też chyba myśli że pompowtryski doprowadzają paliwko prosto z baku??? Jeżeli jesteś pewny że mechanik dobrze wykonał wymianę oringów na pompaczach to teraz diagnozował bym pompę. Niestety żeby sprawdzić trzeba ją wymienić. (nie koniecznie na nową). I moja rada-nie jeździ autem zbyt dużo w takim stanie bo turbinka Ci padnie przez brak właściwego smarowania. Pozdrawiam Edytowane 27 Listopada 2008 przez Leszekfr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2008 Byc może z piekła rodem. Mówię o przypadku gdy pracowałem na warsztacie mechanicznym i sprawa dotyczyła silnika wolnossącego wówczas nowości w autobusie Berliet. Paliwo podczas sprężania w komorze przez nieszczelność w uszczelce dostawało się do kanału olejowego a tym samym do miski olejowej. Dlatego podkreśliłem że to niezwykle rzadki przypadek i dlatego proponuję logi Vagiem i sprawdzenie ciśnienia. Tak wiem że konstrukcyjnie te silniki są inne ale zasada działania taka sama. Objawiało się to ciśnieniem w misce olejowej, paliwem w misce oraz dmuchaniem oleju przez wlew. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #8 Napisano 27 Listopada 2008 Być może w jakimś autobusie tak się stało.Passat to jednak nie autobus i nie wierzę w to że kolega ma taką usterkę.Jeżeli pompacze są prawidłowo uszczelnione to bardzo prawdopodobne jest że to pompa wysokiego ciśnienia. Chyba że gniazda pompowtrysków tak się wytarły w głowicy że ropa dostaje się tamtędy. Ale ja bym radził sprawdzić najpierw pompę. Przerabiałem ten przypadek na własnej skórze.Mi jednak pomogła wymiana oringów na pompowtryskach.Niestety do tego wszystkiego posypała się na koniec turbina prze brak właściwego smarowania. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #9 Napisano 29 Listopada 2008 Dzięki chłopaki, ale ja już wymieniłem oringi i pompę. I dalej pompuje. Wydaje mi się, że gniazda pompaczy są wyrobione i trzeba będzie wymienić głowiczkę. A to będzie bolało..........Czy znacie lub polecacie jakiś warsztat w Wawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszekfr Zgłoś #10 Napisano 29 Listopada 2008 Ja na twoim miejscu przd wymianą głowicy sprawdziłbym jednak jeszcze same pompowtryski.Spróbuj wymiwnić pompowtryski na inne niekoniecznie nowa ale musisz mieć pewność że są OK. Mi też uszczelnienie na początku nie pomogło.Potem była wymiana pompy która również nie przyniosła efektu. Też już myślałem że to gniazda pompaczy i że będzie trzeba wymienić głowicę.Jednak znajomy poradził mi żebym spróbował najpierw wymiany samych pompowtrysków i oczywiście nowych oringów. No i na szczęście pomogło.Ale pompowtryski musisz sobie załatwić i mieć pewność że są OK.Wiem że to irytująca metoda prób i błędów bo strasznie kosztowna ale wydaje mi się że wina może być samego pompwtrysku.Pewnie tylko jednego ale żeby usterkę wyeliminować musisz niestety wymienić wszystkie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2008 Dzięki chłopaki, ale ja już wymieniłem oringi i pompę. I dalej pompuje. Wydaje mi się, że gniazda pompaczy są wyrobione i trzeba będzie wymienić głowiczkę. A to będzie bolało..........Czy znacie lub polecacie jakiś warsztat w Wawie Jaki jest przebieg samochodu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #12 Napisano 30 Listopada 2008 Przebieg około 200 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #13 Napisano 30 Listopada 2008 Przebieg około 200 tys jeśli przebieg jest rzeczywisty to trochę wcześnie na wyrobienie gniazd... ale to tylko moja sugestia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darekvw508 Zgłoś #14 Napisano 3 Stycznia 2009 eko1974 mógł bys odpowiedziec jak się zakończyla sprawa z ropa w oleju ponieważ mój kumpel ma taki sam problem a serwisie powiedzieli ze glowica do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #15 Napisano 3 Stycznia 2009 Nadal z tym walczę. Ponownie zmieniłem oringi dzisiaj tylko tym razem zebrałem gniazda papierem ściernym. Tak naprawdę to nie wiem czy to coś da. Będę niebawem wiedział. jeśli to nic nie da to wymieniam głowicę na nową. Całkiem nową. Koszt gołej nówki około 1500 złotych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2009 jak wyczailes problem? Zwiekszal sie poziom oleju (jezeli tak to w jakim czasie?), w oleju wyczuwasz zapach ropy czy wyczajasz, ze olej jest za bardzo "sikowaty"? moze, ktorys pompowtrysk ma gdzies mikropekniecie? Nie wiem czy w vagcomie sa do odczytu "korekcje pompotryskow" (w 1.9VP37 i 2.5vp44 sa na bloku 13/14 korekcje wtryskow) - jezeli jeden "wystaje" Ci znaczaco od reszty to sprawa jasna Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darekvw508 Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2009 A gdzie taka gołą nówke glowice można kupic masz jakieś namiary? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2009 Leje dalej. Po przejechaniu 100 km poziom oleju na bagnecie wzrósł o 4 mm. olej śmierdzi ropą i robi sie co raz bardziej wodnisty. Auto jeździ normalnie i nie kopci ale problem jest nadal. Głowicę znalazłem na allegro. Firma z łodzi sprzedaje gołe głowice (zamienniki) po około 1500-1600 zł do tego trzeba doliczyć przełożenie i uszczelkę. Zostawiłem telefon w pracy jak będę w robocie to spiszę i podam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darekvw508 Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2009 eko1974 dzięki za info , w twojej głowicy musi gdzieś być mikropęknięcie , ale napisz jak się to skończyło.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kameleon7 Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2009 Ja widze dwie mozliwosci. 1. Problem z glowica. Dokladniej z uszczelniaczami na zaworach. Jezeli gniazda sa wypalone to ropa napewno nie dostanie sie do oleju. 2. Pierscienie na cylindrach sa do wymiany. Moze ktorys pekl. Sprawdzic cisnienie w cylindrach. Wydaje mi sie ze powinna byc ok 20 atmosfer ale moge sie mylic. A moze problem z uszczelka pod glowica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach