Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdzecznie

Niestety autko się zachorowało:636:...Mam ropę w oleju. Przeczytałem wiele postów ale nie uzyskałem konkretniejszych odpowiedzi. Proszę o pomoc ponieważ uż wymieniłem uszczelki pompowtrysków a problem istnieje nadal. Płynu chłodzącego nie ubywa a auto jeżdzi normalnie. Tylko ten ole pompuje w czasie jazdy. Na wolnych obrotach tego nie ma albo mnie mechanik w ..... robi. W każdym razie wymieniono wspomniane uszczelki wyeliminowano wtryskiwacze a problem jest. Macie jakiś dobry warsztat w Wawie z sensownymi stawkami?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na uwaloną uszczelkę pod głowicą w specyficzny i rzadki sposób. Sama wymiana uszczelki nic nie daje. Musi być splanowana głowica. Jedź do warsztatu gdzie podepną Vaga który dopiero pokaże na którym cylindrze ucieka ciśnienie i dla pewności sprawdzą ciśnienie na cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczoł bym od sprawdzenia pompy wtryskowej prawdopodobnie padły w niej uszczelniacze sekcji podjedzi do pompiarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zaczoł bym od sprawdzenia pompy wtryskowej prawdopodobnie padły w niej uszczelniacze sekcji podjedzi do pompiarza.

Tak tylko kolega ma pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to nie może być uszczelka pod głowicą bo skąd moniędzy głowicą a blokiem ma sie wziąć ropka? Albo cie mechanik zrobił w trąbe(może przy montarzu uszkodził nowe oringi), albo przy pompie wyskiego ciśnienia tej na głowicy jest jakaś nieszczelność i tamtędy pompuje do oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

J@ceq wymyślił strasznie dziwną historię z tą uszczelką pod głowicą. Dla mnie to historia z piekła rodem.

Radzę sprawdzić pompę paliwa (wysokiego ciśnienia). Widzę że kolega J@ceg też chyba myśli że pompowtryski doprowadzają paliwko prosto z baku???;) Jeżeli jesteś pewny że mechanik dobrze wykonał wymianę oringów na pompaczach to teraz diagnozował bym pompę. Niestety żeby sprawdzić trzeba ją wymienić. (nie koniecznie na nową). I moja rada-nie jeździ autem zbyt dużo w takim stanie bo turbinka Ci padnie przez brak właściwego smarowania.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Leszekfr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc może z piekła rodem. Mówię o przypadku gdy pracowałem na warsztacie mechanicznym i sprawa dotyczyła silnika wolnossącego wówczas nowości w autobusie Berliet. Paliwo podczas sprężania w komorze przez nieszczelność w uszczelce dostawało się do kanału olejowego a tym samym do miski olejowej. Dlatego podkreśliłem że to niezwykle rzadki przypadek i dlatego proponuję logi Vagiem i sprawdzenie ciśnienia. Tak wiem że konstrukcyjnie te silniki są inne ale zasada działania taka sama. Objawiało się to ciśnieniem w misce olejowej, paliwem w misce oraz dmuchaniem oleju przez wlew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może w jakimś autobusie tak się stało.Passat to jednak nie autobus i nie wierzę w to że kolega ma taką usterkę.Jeżeli pompacze są prawidłowo uszczelnione to bardzo prawdopodobne jest że to pompa wysokiego ciśnienia. Chyba że gniazda pompowtrysków tak się wytarły w głowicy że ropa dostaje się tamtędy. Ale ja bym radził sprawdzić najpierw pompę. Przerabiałem ten przypadek na własnej skórze.Mi jednak pomogła wymiana oringów na pompowtryskach.Niestety do tego wszystkiego posypała się na koniec turbina prze brak właściwego smarowania.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki, ale ja już wymieniłem oringi i pompę. I dalej pompuje. Wydaje mi się, że gniazda pompaczy są wyrobione i trzeba będzie wymienić głowiczkę. A to będzie bolało..........Czy znacie lub polecacie jakiś warsztat w Wawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu przd wymianą głowicy sprawdziłbym jednak jeszcze same pompowtryski.Spróbuj wymiwnić pompowtryski na inne niekoniecznie nowa ale musisz mieć pewność że są OK. Mi też uszczelnienie na początku nie pomogło.Potem była wymiana pompy która również nie przyniosła efektu. Też już myślałem że to gniazda pompaczy i że będzie trzeba wymienić głowicę.Jednak znajomy poradził mi żebym spróbował najpierw wymiany samych pompowtrysków i oczywiście nowych oringów. No i na szczęście pomogło.Ale pompowtryski musisz sobie załatwić i mieć pewność że są OK.Wiem że to irytująca metoda prób i błędów bo strasznie kosztowna ale wydaje mi się że wina może być samego pompwtrysku.Pewnie tylko jednego ale żeby usterkę wyeliminować musisz niestety wymienić wszystkie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki chłopaki, ale ja już wymieniłem oringi i pompę. I dalej pompuje. Wydaje mi się, że gniazda pompaczy są wyrobione i trzeba będzie wymienić głowiczkę. A to będzie bolało..........Czy znacie lub polecacie jakiś warsztat w Wawie

 

Jaki jest przebieg samochodu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg około 200 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przebieg około 200 tys

 

jeśli przebieg jest rzeczywisty to trochę wcześnie na wyrobienie gniazd... ale to tylko moja sugestia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eko1974 mógł bys odpowiedziec jak się zakończyla sprawa z ropa w oleju ponieważ mój kumpel ma taki sam problem a serwisie powiedzieli ze glowica do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal z tym walczę. Ponownie zmieniłem oringi dzisiaj tylko tym razem zebrałem gniazda papierem ściernym. Tak naprawdę to nie wiem czy to coś da. Będę niebawem wiedział. jeśli to nic nie da to wymieniam głowicę na nową. Całkiem nową. Koszt gołej nówki około 1500 złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyczailes problem?

Zwiekszal sie poziom oleju (jezeli tak to w jakim czasie?), w oleju wyczuwasz zapach ropy czy wyczajasz, ze olej jest za bardzo "sikowaty"?

moze, ktorys pompowtrysk ma gdzies mikropekniecie?

Nie wiem czy w vagcomie sa do odczytu "korekcje pompotryskow" (w 1.9VP37 i 2.5vp44 sa na bloku 13/14 korekcje wtryskow) - jezeli jeden "wystaje" Ci znaczaco od reszty to sprawa jasna

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie taka gołą nówke glowice można kupic masz jakieś namiary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Leje dalej. Po przejechaniu 100 km poziom oleju na bagnecie wzrósł o 4 mm. olej śmierdzi ropą i robi sie co raz bardziej wodnisty. Auto jeździ normalnie i nie kopci ale problem jest nadal. Głowicę znalazłem na allegro. Firma z łodzi sprzedaje gołe głowice (zamienniki) po około 1500-1600 zł do tego trzeba doliczyć przełożenie i uszczelkę. Zostawiłem telefon w pracy jak będę w robocie to spiszę i podam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eko1974 dzięki za info , w twojej głowicy musi gdzieś być mikropęknięcie , ale napisz jak się to skończyło.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja widze dwie mozliwosci.

1. Problem z glowica. Dokladniej z uszczelniaczami na zaworach. Jezeli gniazda sa wypalone to ropa napewno nie dostanie sie do oleju.

2. Pierscienie na cylindrach sa do wymiany. Moze ktorys pekl. Sprawdzic cisnienie w cylindrach. Wydaje mi sie ze powinna byc ok 20 atmosfer ale moge sie mylic.

 

A moze problem z uszczelka pod glowica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności