Skocz do zawartości
MauroO

Po wizycie na hamowni 122KM zamiast 150 w 1,8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Dzisiaj z ciekawości pojechałem sprawdzić swojego Paska na hamowni. Okazało się , że zamiast fabrycznych 150 kucy samochód wygenerował jedyne 122. Zupełnie jaby nie miał turbiny. Auto kupiłem 2 miesiące temu i tak mi się właśnie wydawało , że nie jeździ jakby miało 150 koni. Właściciel i cały spec z firmy Kreator Mocy w Warszawie , który mi hamował autko powiedział , że najprawdopodobniej jest to wina przepływomierza. Czy ktoś może coś na ten temat powiedzieć? Jaki numer katalogowy przepływomierza jest w silniku APU? A może ktoś wie gdzie można kupić w dobrej cenie takie urządzonko? Może ktoś ma do sprzedania ?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to w FAQ znaleźć mozna linka do tabeli przepływomierzy :Dhttp://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=10

 

Nie zawsz google prawde powie ale na allegro znalazlem ze takie oznaczenia ludzie pisdzą na aukcjach :D

 

NUMERY ORYGINAŁU:

VW 037906461C

BOSCH 0280217117

 

Zamiennik o numerze katalogowym:

0 280 217 117 0280217117

 

NUMERY ORYGINAŁU I OE:

98VW12B529BA

 

PRZEPŁYWOMIERZ VW AUDI SEAT SKODA

 

PASUJE DO MODELI:

 

 

AUDI A3 1.8T 96-

(AGU AQA ARZ AUM ARX)

 

A4 1,8T 97-01

(AJL)

 

A6 18T 97-05

(AEB AWL ANB APU ARK AWT AJL)

 

SEAT ALHAMBRA 1.8 20V 97-

(AWC AJH)

 

SKODA OCTAVIA 1.8T 97-

(ARZ AGV ARX AVM)

 

VW BORA 1.8T 00-05

(AGU ARX AVM BAE)

 

GOLF IV 1.8T 97-05

(AGU AUM ARZ)

 

PASSAT 1.8T 96-00

(AEB ANB APU)

SHARAN 1.8T 20V 97-

(AJH AWC)

Edytowane przez siemi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NUMERY ORYGINAŁU:

VW 037906461C

 

ten numer oryginału jest do silnika AEB

do modelu APU należy zastosować:

06A906461D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MauroO

Przepływomierz ORI do silnika APU:

 

06A 906 461 D - cena ok.860zł

06A 906 461 DX- cena ok.380zł (na wymianę)

06A 906 473- cena 348zł.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
06A 906 461 DX

ja zakładałem kilka dni temu taki .

pisałem już to kilka razy ale napisze jeszcze raz tez miałem takie zmulone auto, dodatkowo mój się kręcił tylko do 5200 obr/min.

 

zrób tak:

zrób logi przepływki,

jak będzie coś podejrzanego odłącz przepływke, jak będzie lepiej to wiesz co jest.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zrób logi przepływki,

jak będzie coś podejrzanego odłącz przepływke, jak będzie lepiej to wiesz co jest.

Witam. Po pierwsze dzięki za szybkie podpowiedzi. Chętnie bym zrobił te logi , ale muszę się przyznać, że jestem ciemnica w tym temacie. Mam niby interfejs i program Polski VAG 2.5 ale nie wiem czy są tam takie opcje. Ściagnąłem sobie też VAG-COM 409-1 ale w niepełnej wersji . Z resztą i tak pewnie nie miałbym pojęcia jak to zrobić. Czy może ktoś z Warszawy lub okolic byłby tak miły i pomógłby mi w tej kwestii? W internecie znalazłem przepływki za 175 zeta nówki. Co to może być warte?

Edytowane przez MauroO
B??dzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak napisał smok - odłącz przepływomierz i testuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o przepływce Magneti Marelli ? Mam taką do kupienia w sklepie za 175zł. Dobre to będzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co myślicie o przepływce Magneti Marelli ? Mam taką do kupienia w sklepie za 175zł. Dobre to będzie?

 

ja bym nie ryzykował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym nie ryzykował.

A to czemu Smoku? Czy to znaczy , że muszę kupić oryginał Boscha za 600zł? Trochę mi się to nie widzi. :-/ Ps. Wysłałem Ci PW.

Oczywiście najpierw zrobię te logi, żeby być pewien.

Edytowane przez MauroO
:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisali koledzy - 380 a nie 600. Jeśli spec jest w stanie na oko ocenić, że padła przepływka, to gratulujemy specowi... w silniku 1.8T conajmniej kilka rzeczy wpływa na to, że "brak mu mocy". Przepływka to ostani element, a poza tym wystarczy ją odpiąć, żeby auto zaczęło fruwać (tylko z check engine-m na blacie). Zrób logi przepływki - wyjdzie taniej, wierz mi. Przebiegi wartości przepływki w funkcji obrotów znajdziesz w forumowym ABC w dziale analiza logów.

 

Masz 10letnie auto, a tam jest sporo gumowych elementów, które lubią pękać i powodować różnorakie nieszczelności. Poczytaj o N75 i jego wysterowaniu. W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś).

 

powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja , jako ,że też drążę temat przepływomierza , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że :

nowy Hitachi (czyji taki jak do mojego ADR) kosztuje coś ponad 800 zł.

Ale jak oddam stary na wymianę to już 415 zł.

Swoją drogą , skoro oni biorą na wymianę , to znaczy ,że mozna je regenerować jakoś.

Czyli może i domowymi sposobami i częściami zamiennymi można to samemu zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz 10letnie auto, a tam jest sporo gumowych elementów, które lubią pękać i powodować różnorakie nieszczelności. Poczytaj o N75 i jego wysterowaniu. W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś).

Właśnie mam już pełną wersję VAGa więc dzisiaj planuję zrobić test. Kolega Smoku pomaga mi w tym temacie. Wiem , że u mnie przepływka znajduje się w obudowie filtra powietrza. Czy żeby ją odłączyć muszę się dostawać do środka obudowy? Chyba kostka przyłaczeniowa powinna być gdzieś na wierzchu. Czy może się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka znajduje się w obudowie filtra powietrza. Czy żeby ją odłączyć muszę się dostawać do środka obudowy? Chyba kostka przyłaczeniowa powinna być gdzieś na wierzchu. Czy może się mylę?

 

u mnie przepływomierz przykręcony jest do obudowy filtra powietrza , do której dostaje się poprzez zdjęcie osłony jej osłaniajacej :D

Z drugiej strony do przepływomierza przyłączona jest rura za pomocą opaski.

Kostka do podłączenia w przepływomierzu jest skierowana do góry i nie ma problemu do dotarcia do niej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie mam już pełną wersję VAGa więc dzisiaj planuję zrobić test.

 

pewnie dostanę za to pytanie po garbie :), bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ? :) mam VAG'a 311.2, inerfejs Telwis i z tego co wyczytałem kiedyś, to 3ci bieg i but od spodu do końca, tylko nie wiem co ustawić na VAG'u.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływka to ostani element, a poza tym wystarczy ją odpiąć, żeby auto zaczęło fruwać (tylko z check engine-m na blacie).

Właśnie przed chwilą odpiąłem przepływkę i pojechałem sprawdzić co będzie. Musze powiedzieć , że nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w przyspieszeniu. Przejechałem się na odcinku około 3km i nie zaświeciła mi się kontrolka Check engine. Wnioskuję z tego , że to nie będzie wina przepływki. Co dalej sprawdzać? N75? Ale to dopiero Vagiem.

 

pewnie dostanę za to pytanie po garbie , bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ?

Ja też na razie nie wiem. Ale kolega Smoku obiecał pomoc w tym temacie. Dziś wieczorkiem sprawdzę poziom doładowania na kanale 115. Sam jeszcze nie wiem dokładnie jak, ale bedę kombinował. Jak do czegoś dojdę , to opiszę.

 

W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś).

Marecek, jakie wartości powinny się wyświetlać na 115 jak turbina będzie ok? Oczywiście na trójce pedał podłoga i sprawdzam odczyty rozumiem.

Napisał buggie viewpost.gif

pewnie dostanę za to pytanie po garbie , bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ? mam VAG'a 311.2, inerfejs Telwis i z tego co wyczytałem kiedyś, to 3ci bieg i but od spodu do końca, tylko nie wiem co ustawić na VAG'u.

__________________

Wchodzisz w "Engine" potem "bloki pomiarowe" potem wpisujesz kanał 003 potem "GO" . Wyświetlą Ci się bloki: Idle speed;Air Mass In;Throttle Angle;Ignition Angle.

Na dole ekranu wciskasz LOG potem wpisujesz nazwę po jaka LOG ma być zapisany w folderze LOGS. I zaczynasz. 3 bieg 2000 obr. Kierowca pedał w podłogę a Ty wciskasz w tym momęcie START. Ciągniecie tak do 6500 i naciskasz STOP. To wszycho.

 

// korzystaj z opcji "Edytuj"

// kazio

Edytowane przez MauroO
scalone posty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie za 600 , kupiłem boscha za 240 zł w inter carze , co prawda na kumpla karte z upustem ale na pewno bez upustu nie przekroczy 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wchodzisz w "Engine" potem "bloki pomiarowe" potem wpisujesz kanał 003 potem "GO" . Wyświetlą Ci się bloki: Idle speed;Air Mass In;Throttle Angle;Ignition Angle.

Na dole ekranu wciskasz LOG potem wpisujesz nazwę po jaka LOG ma być zapisany w folderze LOGS. I zaczynasz. 3 bieg 2000 obr. Kierowca pedał w podłogę a Ty wciskasz w tym momęcie START. Ciągniecie tak do 6500 i naciskasz STOP. To wszycho.

 

Heh... dopiero teraz zauważyłem :)

wielkie dzięki! W wolnym czasie to przetestuje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009
a ja , jako ,że też drążę temat przepływomierza , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że :

nowy Hitachi (czyji taki jak do mojego ADR) kosztuje coś ponad 800 zł.

Ale jak oddam stary na wymianę to już 415 zł.

Swoją drogą , skoro oni biorą na wymianę , to znaczy ,że mozna je regenerować jakoś.

Czyli może i domowymi sposobami i częściami zamiennymi można to samemu zrobić.

:651:zycze powodzenia przy wymiamie platynki, domowym sposobem:rolleyes:

 

nie polecam szajsu z allegro to obpad produkcyjny jezeli nawet bedzie podawac prawidlowa wartosc to pewnie przez bardzo krotki okres, lepiej dac duzo za oryginal niz po niedlugim czasie usuwac skutki nieprawidlowych wartosci pedawanych do ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie chociaż wiadomo co dolega mojemu Paskowi. Dzisiaj zdecydowałem się na wyjęcie suszary. Zeszło się, ale sam dałem radę. Od razu zauważyłem , że nie mam zaworu WG. Nie dziwne , że nie było doładowania. Moje pytanie brzmi, czy można wymienić sam ten zawór i sztangę, która jak widać na zdjęciu też jest pęknięta, czy czeka mnie regeneracja w jakiejś firmie? Czy w Warszawie tylko Moto Remo dobrze regeneruje turbinki?

Zdj?cie022.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności