Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Temperatura sama rośnie na 90 stopni

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Wchodze do samochodu przekręcam kluczyk w pozycje zapłon i mimo że auto stało całą noc i nikt go wcześniej nie odpalał temperatura rośnie na 90 stopni. Dobra pwoiedział bym uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej ale odłączam go i DALEJ TO SAMO. Dodatkowo podczas jazdy srednio co 2 minuty zapala mi się czerwona kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika i słysze potrójny sygnał ostrzegawczy. Podejrzewam ze mam walniety czujnik temperatury który zrobił zwarcie i spalił mi coś w liczniku który to teraz wskazuje zawsze 90 stopni i wysyła jakieś błedy dlatego zapala mi się ta czerwona kontrolka (czujnik w zbiornickzu wyrównawczycm jest ok i poziom płynu też więc nie pisac mi żebym to spradził bo już sprawdziłem BARDZO DOKŁADNIE:). Czy ktoś miał podobny problem?? wie jak usunąć tą usterke albo moze ktoś wie jakie rezystancje powinny byc na czujniku temperatury przy odpowiednich temperaturach cieczy??? :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale nie ma on ujemnego współczynnika temperaturowego?? Jak odłączysz to może iść w góre, spróbuj przywrzeć go do masy przez rezystorek koło 20 ohm lub żarówkę i obserwuj zegar. Nie znam tego na pamięć, ale mi się wydaje, że tam leci w dół przy niższej oprności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Czech

A jesteś pewny, że sprawdziłeś właściwy czujnik / jest ich kilka/. Prosty sposób zdjąc przewód z czujnika i dotknąc masy i obserwowac wskaźnik przy właczonym zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny że to czujnik temperatury cieczy chyba że są jeszcze jakieś inne czujniki cieczy chłodzącej oprócz tego o którym mówie i tego od załaczania wentylatorów w chłodnicy. Czujnik ma dodatni współczynnik rezystancyjny ponieważ po odłączeniu go całkowicie i przekręceniu zapłonu silnik grzeje świecie przez około 10 sekund. Jak wiadomo czujnik ten to dwa czujniki zintergrowane w jednym dlatego są 4 piny. Dwa z nich odpowiadają za wskazania licznika dwa pozostałe piny wysyłają wartośc temperatury do komputera. Wychodzi na to że jedna czesc tego czujnika działa ponnieważ jak napisałem pod odłazceniu go całkiem komputer daje znak że jest niska temperatura i grzeje długo świece natomiast nie działa druga częsc odpoweidzialna za wskaźnik licznika. Ja tylko zakładam że jest walnietay czujnik bo po odłączeniu tego czujnika temperatura powinna pójsć na ZERO a jesli by miał ujemny współczynnik to na MAXA a tutaj czy czujnik jest podłączony czy nie i obojetnie jaką temperature ma silnik wskazówka natychmiast węrdruje na 90 stopni. Co o tym myślicie? czy wymieniać cały licznik?? czy może pod drodze z czujnika jest jeszcze jakaś elektronika odpwoeidzailna za ten sygnał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak w temacie. Wchodze do samochodu przekręcam kluczyk w pozycje zapłon i mimo że auto stało całą noc i nikt go wcześniej nie odpalał temperatura rośnie na 90 stopni. Dobra pwoiedział bym uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej ale odłączam go i DALEJ TO SAMO. Dodatkowo podczas jazdy srednio co 2 minuty zapala mi się czerwona kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika i słysze potrójny sygnał ostrzegawczy. Podejrzewam ze mam walniety czujnik temperatury który zrobił zwarcie i spalił mi coś w liczniku który to teraz wskazuje zawsze 90 stopni i wysyła jakieś błedy dlatego zapala mi się ta czerwona kontrolka (czujnik w zbiornickzu wyrównawczycm jest ok i poziom płynu też więc nie pisac mi żebym to spradził bo już sprawdziłem BARDZO DOKŁADNIE:). Czy ktoś miał podobny problem?? wie jak usunąć tą usterke albo moze ktoś wie jakie rezystancje powinny byc na czujniku temperatury przy odpowiednich temperaturach cieczy??? :eek:
EEKTRONIK2 ;

Proszę bardzo .Powodzenia.:)

 

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62 :

montaż : 1- zawleczka , 2- króciec , 3- o-ring ( 19,6x3,6 mm ) , 4- czujnik ( nr kat. 059 919 501 A ) , 5- wtyczka.

b5czujniktemp3ju7.th.png

rozmieszczenie pinów: 1-3 czujnik temperatury cieczy chłodzącej , 2-4 czujnik wskaźnika temp. cieczy chł.

 

b5czujkatempaar2.th.png

 

Zakres A - rezystancja w temperaturze od 0- 50 st C

Zakres B rezystancja w temperaturze od 50-100 st C.

b5wykresczyjkitempjp1.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu kąkretna odpowiedź, czegoś takiego szukałemi dzięki temu i pomocy multimetra cyfrowego będę mógł sprawdzić czy mamd ow ymiany czujnik czy wskaźniki. Liedyś jak miałem GOLFA III z silnikiem 1Z TDI to własnie takie coś znalazłem i za pomoca multimetra sprawdziłem sobie rezystancje i wykluczyłem czujnik temperatury jak się później okazało diagnoza byała właściwa ponieważ był źle wyskalowany wskaźnik i mimo ze silnik trzymał idealnie temperature to na wskaźniku było tylko 75 stopni. Punkt dla kolegi JurekW bardzo mi się przydadzą jego zdjęcia i opisy. Jak pomierze czujnik to dam znać co mi wyszło. Za pewne mam gdzieś zaware na przewodach albo to co się obawiam najbardziej czli walniety wskaźnik temperatury który nie dojrze że źle wskazuje temperature to co chwile zapala mi kontrolke zbyt wysokiej temperatury silnika a kontrolka ta powoduje wyłączanie KLIMATRONICA ! i jak jade to kompresor klimy się wyłącza w momencie zapalenia czerwonej diody zbyt wysokiej temperatury więc jest to PODWÓJNIE złośliwe zwłaszcza jak jest upał i KLIMATYZACJA bys ię przydała a tu zonkk ontrolka zaczyna migać i koniec chłodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w B5 ale w B3/4 jest jeszcze czujnik który podaje sygnał na wskaźnik w desce rozdzielczej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale w B5 ja znalazłem tylko dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej jeden jest w chłodnicy i ten na 100% odpowiada za załączanie wentylatorów natomiast drugi wychodzi u góry silnika i jest zamontowany na rurze którą wychodzi płyn chłodzący z bloku silnika z prawej strony patrząc od przodu pojazdu. Z tego co mi wiadomo to ten ostatni odpowiada za wskazania zegarów ale czy ktoś mi może powiedzieć czy jest tak na pewno?? moze jest jeszcze inny czujnik cieczy chłodzącej i zegary prawidłowo wskazują tylko mam walniety czujnik który jest gdzies zamontowany a ja nie wiem gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak ale w B5 ja znalazłem tylko dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej jeden jest w chłodnicy i ten na 100% odpowiada za załączanie wentylatorów natomiast drugi wychodzi u góry silnika i jest zamontowany na rurze którą wychodzi płyn chłodzący z bloku silnika z prawej strony patrząc od przodu pojazdu. Z tego co mi wiadomo to ten ostatni odpowiada za wskazania zegarów ale czy ktoś mi może powiedzieć czy jest tak na pewno?? moze jest jeszcze inny czujnik cieczy chłodzącej i zegary prawidłowo wskazują tylko mam walniety czujnik który jest gdzies zamontowany a ja nie wiem gdzie?
G2/G62 to jest ten czujnik który podaje sygnał na wskaźnik oraz do ECU( rozmieszczenie pinów )Sam go zlokalizowałeś - jest zamontowany na wychodzącym z głowicy plastikowym trójniku z prawej strony silnika .Opisałem to w poście dotyczącym G2/G62 w tym wątku.;) Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury dla wskaźnika masz w króćcu wychodzącym z głowicy, ma 4 piny

odłącz wtyczkę i nie łącz z niczym - jeśli wskaźnik opadnie to masz odpowiedź

ps. jeśli masz klimatyzację to czujników w tym króćcu są 2 albo 3 i może odłączasz nie ten co trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK w takim razie wychodzi na to jeśli wrzuce między piny 2 i 4 rezystancje 6 Kilo to licznik powinien wskazywać około 0 stopni zgadza sie? a już na pewno jeśli po wrzuceniu takiej rezystancji bedzie wskazywał nadal 90 stopni to zespół wskaźników do wymiany mam. Czy ktoś się orientuje czy jeśli kupie takie wskaźniki to uda mi się przelutowac sam wskaźnik temperatury czy raczej do wymiany sa całe zegary?? i jesli uda mi się kupić wskaźniki w wersji Angielskiej to da rady przełożyc tarcze z mojego licznika wyskalowaną w Km/h?? bo wersje angielskie są wyskalowane w Milach/h na allegro chodza juz po 70zł/sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro włącza się alarm brzęczyk to na 99% liczniki masz sprawne i pokazują to co wysyła im czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panowie mam licznik do wymiany coś jest uszkodzone. Rzecz jest zwiazana z blokiem odpoweidzialnym za wskazania temperatury licznik pokazuje non stop 90 stopni nawet jak silnik jest całkowicie zimny lub jest odłączony czujnik temperatury. Kupiłem inny licznik i wskaźnik na nim działa OK po odłączeniu czujnika temperatury wskazówka spada na zero czyli tak jak powinno być. Przeglądnołem mój licznik pod względem spalonym elementów czy ścieżek i nic nie znalazłem, przedmuchałem go równiez sprężarką i NIC. Teraz jest problem bo już kupiłem odpowiedni licznik i nie wiem czy da rady przelutowac sam element odpowiedzailny za wskazania temperatury a jak nie dam rady przelutowac tego elementu to bedę musiał zmienic cały licznik a jak wiadomo jest tam IMOBILISER który nie jest zgodny z IMOBLISEREM mojego kluczyka. Czy ktoś mi powie czy da rady samemu zaprogramować licznik tak żeby pasował do IMOBLISERA w moim kluczyku???

 

Druga sprawa musze przełożyć tarcze bo w liczniku który kupiłem jest angielski SKALA PRĘDKOŚCI NIE JEST W km/h lecz w milach/h. Żeby przełożyc tarcze nalezy wyciągnąć jakoś wskazówki prędkosci, obrotomierza, temperatury i paliwa czy ktoś to moze już robił???

 

Nik nic nie pomoże? mam licznik przed sobą ten co kupiłem wersje angielską, widze że skala kilometrów pokrywa się z moją więc wysatrczy przełożyć tarcze ale żeby to zrobić to musze zdemontować wskazówki czy ktoś wie jak to zrobić?? jutro jescze postaram się poprawić wszystkie luty na starym liczniku może akurat jakiś zimny lut załapał?

 

 

Drugie pytanie czy da rady dopasować liocznik i komputer tak żeby chodziły z immobiliserem ze starego kluczyka? czy może będę musiałdorobć kluczyk do nowego licznika?

 

 

Trzecia sprawa jak już wszystk zrobię to gdzie mogę przeprogramować ten licznik żeby na MFA pokazywał mi spalanie w LITRACH na KILOMETRY a nie NA MILE bo przeycztałem juz na forum że to da rady zrobuić tylko nie wiem gdzie i czy ktoś takie coś już robił?? Znacie może kogos z Wrocławia kto przeprogramuje immobiliser w liczniku i dodatkowo zamieni jesgo wskazania w Mlach na Kilometry???

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. I przeczytaj pkt 2.3 regulaminu forum. Dzięki.

 

 

Edytowałem jak szanowny MODERATOR zasugerował? znaczy się chce odświeżyć post bo nikt mi nie odpisał, udało mi odczepić wskazówki nalezy je podważyć wkrętakiem sa bardzo mocno wciśniete. Natomiast nie wiem co robic z moim lizcnikiem i dgzie szukać przyczyny. Ma ktoś jakis pomysł na naprawe mojegos tarego licznika?:(

Edytowane przez EEKTRONIK2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności