Skocz do zawartości
Gość Hubert

Obniżanie zawieszenia jakie amortyzatory, sprężyny?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hubert

witam. od kilku dni jestem posiadaczem Paska B5 TDI 1997 kombi. Jest to moje pierwsze auto wiec prosze byc wyrozumialym odnosnie moich pytan.

1. Zawieszenie to padaczka, amortyzatory są do wymiany, więc pomyslalem, że zmienic od razu sprężyny na troche niższe. Nie chce miec PKP w passacie tylko troche stywniejsze i nieznacznie mniej straszace dziury na opony. Jedna firma sprzedajaca na allegro zaproponowala taki zestaw: "552 zł amortyzatory z kayaby gaz ,oraz spręśyny sportowe z lesjoforsa 530 zł". Warto???

Informuje ze samochodem nie zrobie wiecej niz 10tys na rok, a najprawdopodobniej bede mial go ok. roku.

2. Znalazlem ciekawe i niedrogie felgi i oponki ale w rozmiarze 235 (teraz stoi na zimowych). Czy to nieporozumienie do takiego silnika? i czy nie beda wystawac poza obrys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Hey.

Ja u siebie w Pasku mam oponki 235/45 R17 na seryjnym zawieszeniu i musze przyznac ze fajnie sie na tym jezdzi. Rowniez zastanawialem sie nad zmiana zawiasu, ale na jakis dobry gwint. Szybko mi to przeszlo jak pojezdzilem z kumplem, ktory ma takie zawieszenie. Jesli bys chcial zakladac sztywny zawias do paska to musisz sie liczyc z czesta wymiana elementow zawieszenia wielowachaczowego, a czesci tanie nie sa, wiec raczej daj sobie spokoj i zostan przy serii. Seryjne zawieszenie VW wcale nie jest takie miekkie w porownaniu z innymi markami, a przy szerokiej oponce (235) masz komfort jazdy i trzymanie w zakretach, wiec po co wiecej. Zmiana moze Cie wiele kosztowac w przyszlosci (koszty eksploatacyjne).

Kolo 235 poza obrys auta nie wystaje, 245 tez nie wystaje wiec smialo mozesz zakladac, jedyny mankament to jazda w koleinach (kierownice z rak wyrywa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bvrt

Też uważam, że zawieszenie w pasku B5 to rozsądny kompromis między twardym sportowyam a miękkim bujaniem rodzinnego samochodu. Wiem co mówię bo jeździłem dosyć długo hondą civic z zawieszeniem typowo sportowym H&R czerwone spręzyny obniżonym -85mm i było to katowanie się po mieście (dziury, krawężniki...) inaczej sprawa się miała na trasie-wtedy baja. Tak czy inaczej szerokie kapcie i owszem, natomiast zawieszenia bym nie tykał bo zepsujesz coś co działa wg mnie bardzo dobrze.

 

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ŻuReK

Witam, chciałem zapytać odnośnie takiej sprawy. W swoim golfie założyłem sportowe zawieszenie (sprężyny i amorki). Autko wygląda dużo lepiej ale komfortu to tu nigdy już nie będzie :| i teraz myślę nad Passatem... bo nie chce w tym aucie robić takich eksperymentów ponieważ tutaj zależy mi przede wszystkim na komforcie (60 tys. rocznie) także chciałem zapytać jakie optymalne felgi założyć (16, 17) i ewentualnie inne sposoby żeby zmniejszyć "luke" pomiędzy oponą a nadkolem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chcesz utrzymac komfort to felgi 16" i zawieszenie zostawic takie jak jest.

 

Niestety nic wiecej zrobic nie mozesz. Zmienisz sprezyny auto bedzie twardsze, zmienisz z amorkami bedzie bardzo twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ŻuReK

n0w3y_pl, a jak u Ciebie po obniżeniu -35 :?:

 

Jak z komfortem i twardością ? I co zmieniłeś, springi czy gwint ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, ja wsadzilem sprezynki i w polsce bylo ciezko na dziurach. A i na 17 to zbytniego komfortu nie bylo. Milo sie leci w zakretach ;) jak na szynach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ŻuReK

Ja już jestem praktycznie umówiony na zakup felg 17" wzór Audi s-line... a zawias zostawię seryjny. Mam nadzieje, że przy dobrym doborze opon nie będzie zbyt dużej luki pomiędzy nadkolem i oponą a komfort też będzie przyzwoity... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu

Witam.

Przyłączam sie do wątku i dodaje swoje zapytanie.

Mój Passat ma bardzo niskie i twarde zawieszenie... na dłuższych i równych trasach to jest bajka. Ale na lokalnych drogach (80% dróg po jakich jeżdżę ) zdarza sie zawadzić podwoziem o szosę... ;/ Autko mi sie podoba i jestem z niego zadowolony ale muszę zmienić zawieszenie na seryjne. Na allegro znalazłem amortyzatory za około 100 PLN/sztuka i sprężyny za około 80 PLN/sztuka. Nie są to oryginalne części tylko zamienniki. Nie wiem czy opłaca sie kupić taki zestaw... (10-15tys. km rocznie). Może ktoś doradzi? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83

Witam.. Przymierzam sie do wymiant amortyzatorow w moim B5 1.8 20v

Chcialbym kupic juz cos sportowego, z mysla o obnizeniu auta i pozniejszym zalozeniu felg 18''. Cala rzecz bedzie miec miejsce w UK. Chcialbym abyscie polecili mi jakis dobry zestawik (czyt. amory + wszystko co jeszcze trzeba wymienic) w cenie do 400 funtow wraz z robocizna (Jako ze kompletnie sie nie orientuje w temacie, nie znam cen, sklonny jestem dolozyc do tego jeszcze pare funiaczy, aby zestaw byl naprawde trwaly i solidny).

 

Pozdrawiam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stefanoo

Witam.

Kilka miesiecy temu mialem ten sam problem, dylemat, na czym posadzic moje cacko:confused:, koszmar. Podjecie ostatecznej decyzji bylo oczywiscie poprzedzone wieloma godzinami durzliwych i zarazem pouczajacych rozmow. Lecz oplacalo sie, gdyz zaowocowalo to, moim zdaniem bardzo trafnym wyborem. Wybralem zestaw KONI 1110(komplet: sprezyny i odpowiednio dobrane do tego amory).

Nie bede napewno staral sie, nikogo na sile namowic, ani przekonac ze to co ja wybralem jest najlepsze i nic innego nie nalezy brac pod uwage. Moja wypowiedz jest bardziej sugestia, poparta wiedza wyjeta z autopsji.

Wiec jesli masz zamiar zastanowic sie nad zestawem ktory Ci zasugerowalem podam kilka argumetow ktore moga Cie zainteresowac.

Po pierwsze: sa 3 modele tego typu zestawow 1110, 1130 i 1150. Zestaw ktory ja zaproponowalem(1110 street), jest zestawem kompromisowym pomiedzy komfortem a stopniem obnizenia naszego sam. I trzeba zaznaczyc ze zawieszenie jakie otrzymujemy nie jest zawieszeniem strikte sportowym(ale nie wydaje mnie sie zeby kto kolwiek oczekiwal od pasata zachowania godnego "wurcy")lecz uliczna wersja tego zawieszenia. Ale jesli ktos jednak wymaga czegos wiecej(czegos, czego moim zdaniem nie nalezy oczekiwac od prawie poltora tonowej limuzyny) sa jeszcze dwa pozostale warianty(1130 i 1150). 1130 to wariant rowniez bardzo dobry lecz jednak ze zbyt malym nacskiem na komfort. 1130... chyba nie musze nic mowic(gwint do trumny:634:)

Po drugie: Począwszy od 1955 roku KONI zajmuje znaczącą pozycję w wyścigach samochodowych :

13 tytułów mistrza świata i ponad 200 zwycięstw w wyścigach Formuły 1 oraz ponad 10 w LeMans 24h osiągniętych przez samochody wyposażone w amortyzatory KONI. W tym polonez 2000 ktory rowniez bral udzial w wyscigu Monte Carlo.

Po trzecie: daje gwarancje zadowolenia i pelnej satysfakcji, poparta wlasnym doswiadczeniem z ta marka.

Po czwarte: Atrakcyjna cena, miescisz sie w granicach do 300funow max.

Ale tak czy inaczej ostateczny wybor nalezy do Was. Bo przeciez wszyscy wiemy ze, ile forumowiczy tyle opinii i propozycji:668:

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BILSTEIN B6+springi EIBACH-30mm+225/45/17 TOYO

 

 

CACKO !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BILSTEIN B6+springi EIBACH-30mm+225/45/17 TOYO

 

 

CACKO !!

To jedno z tańszych rozwiązań ale do tuningu wizualnego się nadaje, jak chcesz naprawdę sportowo pojeździć, to 400 funtów pomnóż przez 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bilsteiny b6 sa chyba mniej twarde niz koni sporty... a sprezyny to eibachy, h&r - te sa najpopularniejsze. jak chcesz zaoszczedzic to kup uzywke po prostu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bilsteiny b6 sa chyba mniej twarde niz koni sporty... a sprezyny to eibachy, h&r - te sa najpopularniejsze. jak chcesz zaoszczedzic to kup uzywke po prostu.

Ja bym nie polecał używanych, jeżeli już to regenerowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze i nie narzekam. co prawda krotki okres czasu ale nikt mi tego nie odradzal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83

hmmm.. razy 10.. odpada. zuse twoja argumentacja tez mnie nie przekonala, zato stefan, Ty brzmisz sensownie i widac ze jestes zorientowany (btw. coz za elokwencja.. co miales z polaka na maturze ?? ;] )

..i wlasnie o cos takiego mi chodzi. Nie chce oprzec paska o najmniejszy kamyk na drodze, ani robic z niego WRC.. przede wszystkim nowy, trwaly zestaw.. lekki wizual i jak najlepsza kompatybilnosc z 8nastkami (choc nie wiem czy 17 wystarczy..)

 

dzieki za propozyje i czekam na alternatywy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności