Gość adamus_cf Zgłoś #1 Napisano 17 Marca 2008 mialem kiedys audi 80 b4 tdi 90km tam mialem wyciagniety i zatkany wezyk z bebenka na egr i autko mialo kopa inni tez ka mieli to wszystko bylo ok jak podlaczalem spowrotem tak jak orginalnie to mul czy moge tak zrobic w 1.9tdi 115 ajm czy moge tak zrobic i jak najlepiej czy moge tak samo jak w audi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2008 Lepiej nie. Zregenerować EGR-a i przeczyścić cały dolot i będzie OK. Można się pokusić o zakup nowego zaworka bo teraz potaniały o jakieś 40%. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 18 Marca 2008 Jak zaslepisz EGR to wywali Ci blad w kompie. Jesli chcesz go wylaczyc to TYLKO programowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #4 Napisano 18 Marca 2008 Z tego co wiem i sam przetestowałem, to całkiem wyłączyć się nie da, można zmienić wartość liczbową, (u mnie chyba na 33 687 a domyślnie było 32 768), co spowoduje takie sterowanie zawarem EGR, które ograniczy przepuszczanie spalin do kolektora ssącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2008 planowalem wyciagnac waz podcisnienia co idzie do tego bebenka zrobilem tak i wszystko ok ale wiecej mocy nie czuje w sumie zadnej roznicy a audi 80tdi 90km byla kolosanna roznica co wy na to wedlug mnie to ten bebenek jest odpowiedzialny za powrot spalin do kolektora jak wyciagne przewod podcisnienia to on opada i nie przepuszcza spalin czy mam racje ? edytuj posty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2008 Nie wiem dlaczego na tym forum panuje przekonanie że EGR to rzecz niezbedna i potrzebna w waszych autach.Wrecz bez tego auto nie bedzie jeżdzic. Nie ma bardziej nic mylnego!!! EGR nalezy zaslepić i nic zdnych błędów nie bedzie pokazywac. Jak zaślepisz EGR to z ekologią lipa.Egr jest odpowiedzialny za powrót spalin do silnika. A co bedzie jezeli ten wasz silnik zamiast owych spalin dostanie w zamian czyste powietrze? Spróbujcie na sobie taki test: Zamknij się w małym pomieszczeniu i oddychaj trochę CO2 wydychanym i powietrzem pozostałym. I jak się czujesz? a teraz wyjdz na pole (dwór). I jak się oddycha? Tak samo jest z waszymi silnikami.Nie wierzycie? zapytajcie pompiarzy(tylko!) - bo mechanicy nie mają o tym pojecia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2008 maslog, są jeszcze inne przypadki działania EGR-a a nie tylko ekologia. Pozytywne dla silnika i dla ucha jak sprawnie działa zawór EGR. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2008 maslog, są jeszcze inne przypadki działania EGR-a a nie tylko ekologia. Pozytywne dla silnika i dla ucha jak sprawnie działa zawór EGR. HHA Pewnie tak,masz rację ale ja i tak jadę zaslepić swojego EGRa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2008 Pewnie tak,masz rację ale ja i tak jadę zaslepić swojego EGRa po co zatykac tam cos wystarczy wyciagnac przewod podcisnienia i zatkac go czyms innym a pompka ktora jest odpowiedzialna za przeplyw spalin bedzie zamknieta i z glowy mam racje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2008 Czytam i zastanawiam sie dlaczego wszyscy kombinują z tym zaworem EGR (nie tylko w tym wątku) i po jakiego diabła go zatykac? Gdyby on nie był potrzebny z pewnością producent nie wsadziłby go tam. NIe rozumiem czy to Wasza nadgorliwość czy chęć "ulepszenia sobie czegos"? Tylko nie rozumiem czego? Polecam poczytac o recyrkulacji spalin. http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/recyrkulacja_spalin.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2008 Czytam i zastanawiam sie dlaczego wszyscy kombinują z tym zaworem EGR (nie tylko w tym wątku) i po jakiego diabła go zatykac? Gdyby on nie był potrzebny z pewnością producent nie wsadziłby go tam. NIe rozumiem czy to Wasza nadgorliwość czy chęć "ulepszenia sobie czegos"? Tylko nie rozumiem czego? Polecam poczytac o recyrkulacji spalin. http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/recyrkulacja_spalin.pdf Czego tu nie rozumieć? Producent to wsadził aby ograniczyć "coś" w spalinach. Jezeli mój silnik może do spalania dostawać tylko czyste powietrze a nie spaliny, to czemu nie? A jak ci padnie katalizator to lecisz nadgorliwie kupić nowy, czy tylko usuwasz stary? Tylko proszę nie pisz że egr jest dobry i nie ma po co producenta poprawiać, bo odpowiem tak: Nasze auta mają okolo 110km. Więc po co poprawiać fabrykę i je wirusowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2008 "wyłączyć" go można ale kopa nie poczujesz, sprawdzałem. Może jedynie mniej będzie dymił. Błędu też na pewno nie będzie wywalało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #13 Napisano 20 Marca 2008 Adamus ja tak miałem zaślepiony. Kulka była wsadzona w przewód. Wyjąłem ją i wyczyściłem zawór. W mocy nie ma różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2008 EGR powoduje obnizenie emisjii tlenkow azotu w spalinach, po przez dodanie spalin, na wolnych obrotach do czystego powietrza, co w konsekwencji obniza temperature spalania, a co w konsekwencji troszke wydluza zycie glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2008 EGR powoduje obnizenie emisjii tlenkow azotu w spalinach oraz utlenia węglowodory. :)Fresh Air:) Zawór EGR otwiera się (podaje spaliny do komory spalania) tylko wtedy kiedy obroty i obciążenie silnika na to pozwala (są niskie). W pozostałych przypadkach dopływ spalin jest ograniczony lub zamknięty całkowicie. Więc moim zdaniem jego obecność lub nieobecność nie powinna mieć wpływu na dynamikę w znaczącym stopniu. Natomiast sprawność i drożność układów od filtra powietrza po przez przpływkę, turbinę, kolektor ssący, wydechowy, EGR i powrotu spalin do kolektora ssącego raczej ma znaczenie. Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2008 Kolego jak masz dobry EGR`ek to nie zaślepiaj. Ktoś kiedys na forum powiedział ze w silniku TDI-PD nie powinno sie zaślepiac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eusso Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2008 Kolego Maslog skoro jesteś taki mądry to zatrudnij sie jako inzynier w VW. Moze tym co pisałes ich przekonasz. Świat idzie do przodu i tylko patrzec jak którys rząd wymysli podatek od normy Euro (a u nas jest wszystko nieprzywidywalne).Wtedy nie bedziesz juz taki mądry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2008 Kolego Maslog skoro jesteś taki mądry to zatrudnij sie jako inzynier w VW. Moze tym co pisałes ich przekonasz. Świat idzie do przodu i tylko patrzec jak którys rząd wymysli podatek od normy Euro (a u nas jest wszystko nieprzywidywalne).Wtedy nie bedziesz juz taki mądry. Czy możesz się ode mnie odpierwiastkować?! wypowiedziałem się i tyle. mozesz się zgadzać lub nie. Ale nie bądz taki do przodu bo cię sznurowadła wyprzedzą...(czytaj uszczypliwy) Każdy zrobi co uważa za słuszne dla siebie a ja nikogo nie przekonuję do słuszności moich teorii, praktyki. Jak poczytasz to ludzie mają rózne na ten temat zdanie.Jedni nie zrobią, a inni już zrobili i nic im to nie dało. Więc panie inżynierze daj sobie na luz.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2008 Panooowie!! dajcie sobie po razie na PW EGR to wymysl ekologow. Samochod ma spelniac norme EURO 3...na wolnych obrotach wiec VW wstawil EGR. W polsce malo ktora stacja kontroluje spaliny w TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2008 witam.. ja miałem problem z turbiną (przechodziła w tryb awaryjny) pojechałem do http://www.tune-up.pl i okazało się że EGR się wiesza, wyciągneliśmy i zaślepiliśmy przewód powietrza od góry, a w domu z puszki wyciołem kóło i cały Egr zaślepiłem. Efekt: turbina się wkręca koncertowo, ale niestety pali mniej/więcej o 1ltr/100km więcej myślałem o wymianie egr-u na sprawny, ale po co - tak też jest dobrze. polecam zaślepienie a każdy zrobi jak uważa pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach