Skocz do zawartości
Gość adamus_cf

czy zaslepic EGR w 1.9tdi 115 ajm

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamus_cf

mialem kiedys audi 80 b4 tdi 90km

 

tam mialem wyciagniety i zatkany wezyk z bebenka na egr

i autko mialo kopa

inni tez ka mieli to wszystko bylo ok

 

jak podlaczalem spowrotem tak jak orginalnie to mul

 

czy moge tak zrobic w 1.9tdi 115 ajm

czy moge tak zrobic i jak najlepiej czy moge tak samo jak w audi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Lepiej nie. Zregenerować EGR-a i przeczyścić cały dolot i będzie OK. Można się pokusić o zakup nowego zaworka bo teraz potaniały o jakieś 40%.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zaslepisz EGR to wywali Ci blad w kompie. Jesli chcesz go wylaczyc to TYLKO programowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem i sam przetestowałem, to całkiem wyłączyć się nie da, można zmienić wartość liczbową, (u mnie chyba na 33 687 a domyślnie było 32 768), co spowoduje takie sterowanie zawarem EGR, które ograniczy przepuszczanie spalin do kolektora ssącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf

planowalem wyciagnac waz podcisnienia co idzie do tego bebenka

 

zrobilem tak i wszystko ok

 

ale wiecej mocy nie czuje

 

w sumie zadnej roznicy

 

a audi 80tdi 90km byla kolosanna roznica

 

co wy na to

 

wedlug mnie to ten bebenek jest odpowiedzialny za powrot spalin do kolektora

 

jak wyciagne przewod podcisnienia to on opada i nie przepuszcza spalin

 

czy mam racje ?

 

edytuj posty :!:

20080318545.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog

Nie wiem dlaczego na tym forum panuje przekonanie że EGR to rzecz niezbedna i potrzebna w waszych autach.Wrecz bez tego auto nie bedzie jeżdzic. Nie ma bardziej nic mylnego!!!

EGR nalezy zaslepić i nic zdnych błędów nie bedzie pokazywac. Jak zaślepisz EGR to z ekologią lipa.Egr jest odpowiedzialny za powrót spalin do silnika. A co bedzie jezeli ten wasz silnik zamiast owych spalin dostanie w zamian czyste powietrze?

Spróbujcie na sobie taki test: Zamknij się w małym pomieszczeniu i oddychaj trochę CO2 wydychanym i powietrzem pozostałym. I jak się czujesz? a teraz wyjdz na pole (dwór). I jak się oddycha?

 

Tak samo jest z waszymi silnikami.Nie wierzycie? zapytajcie pompiarzy(tylko!) - bo mechanicy nie mają o tym pojecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

maslog, są jeszcze inne przypadki działania EGR-a a nie tylko ekologia. Pozytywne dla silnika i dla ucha jak sprawnie działa zawór EGR.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
maslog, są jeszcze inne przypadki działania EGR-a a nie tylko ekologia. Pozytywne dla silnika i dla ucha jak sprawnie działa zawór EGR.

 

HHA

 

Pewnie tak,masz rację ale ja i tak jadę zaslepić swojego EGRa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamus_cf
Pewnie tak,masz rację ale ja i tak jadę zaslepić swojego EGRa

 

 

po co zatykac tam cos

 

wystarczy wyciagnac przewod podcisnienia i zatkac go czyms innym

a pompka ktora jest odpowiedzialna za przeplyw spalin bedzie zamknieta i z glowy

 

mam racje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i zastanawiam sie dlaczego wszyscy kombinują z tym zaworem EGR (nie tylko w tym wątku) i po jakiego diabła go zatykac? Gdyby on nie był potrzebny z pewnością producent nie wsadziłby go tam. NIe rozumiem czy to Wasza nadgorliwość czy chęć "ulepszenia sobie czegos"? Tylko nie rozumiem czego? Polecam poczytac o recyrkulacji spalin. http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/recyrkulacja_spalin.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Czytam i zastanawiam sie dlaczego wszyscy kombinują z tym zaworem EGR (nie tylko w tym wątku) i po jakiego diabła go zatykac? Gdyby on nie był potrzebny z pewnością producent nie wsadziłby go tam. NIe rozumiem czy to Wasza nadgorliwość czy chęć "ulepszenia sobie czegos"? Tylko nie rozumiem czego? Polecam poczytac o recyrkulacji spalin. http://www.zssio.pl/joomla/dmdocuments/recyrkulacja_spalin.pdf

 

Czego tu nie rozumieć? Producent to wsadził aby ograniczyć "coś" w spalinach. Jezeli mój silnik może do spalania dostawać tylko czyste powietrze a nie spaliny, to czemu nie?

 

A jak ci padnie katalizator to lecisz nadgorliwie kupić nowy, czy tylko usuwasz stary?

Tylko proszę nie pisz że egr jest dobry i nie ma po co producenta poprawiać, bo odpowiem tak:

Nasze auta mają okolo 110km. Więc po co poprawiać fabrykę i je wirusowac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"wyłączyć" go można ale kopa nie poczujesz, sprawdzałem. Może jedynie mniej będzie dymił. Błędu też na pewno nie będzie wywalało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adamus ja tak miałem zaślepiony. Kulka była wsadzona w przewód. Wyjąłem ją i wyczyściłem zawór. W mocy nie ma różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR powoduje obnizenie emisjii tlenkow azotu w spalinach, po przez dodanie spalin, na wolnych obrotach do czystego powietrza, co w konsekwencji obniza temperature spalania, a co w konsekwencji troszke wydluza zycie glowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR powoduje obnizenie emisjii tlenkow azotu w spalinach

 

oraz utlenia węglowodory. :)Fresh Air:)

 

Zawór EGR otwiera się (podaje spaliny do komory spalania) tylko wtedy kiedy obroty i obciążenie silnika na to pozwala (są niskie). W pozostałych przypadkach dopływ spalin jest ograniczony lub zamknięty całkowicie. Więc moim zdaniem jego obecność lub nieobecność nie powinna mieć wpływu na dynamikę w znaczącym stopniu. Natomiast sprawność i drożność układów od filtra powietrza po przez przpływkę, turbinę, kolektor ssący, wydechowy, EGR i powrotu spalin do kolektora ssącego raczej ma znaczenie.

 

Jeżeli się mylę to proszę o poprawienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak masz dobry EGR`ek to nie zaślepiaj. Ktoś kiedys na forum powiedział ze w silniku TDI-PD nie powinno sie zaślepiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Maslog skoro jesteś taki mądry to zatrudnij sie jako inzynier w VW. Moze tym co pisałes ich przekonasz. Świat idzie do przodu i tylko patrzec jak którys rząd wymysli podatek od normy Euro (a u nas jest wszystko nieprzywidywalne).Wtedy nie bedziesz juz taki mądry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Kolego Maslog skoro jesteś taki mądry to zatrudnij sie jako inzynier w VW. Moze tym co pisałes ich przekonasz. Świat idzie do przodu i tylko patrzec jak którys rząd wymysli podatek od normy Euro (a u nas jest wszystko nieprzywidywalne).Wtedy nie bedziesz juz taki mądry.

 

Czy możesz się ode mnie odpierwiastkować?! wypowiedziałem się i tyle. mozesz się zgadzać lub nie. Ale nie bądz taki do przodu bo cię sznurowadła wyprzedzą...(czytaj uszczypliwy)

Każdy zrobi co uważa za słuszne dla siebie a ja nikogo nie przekonuję do słuszności moich teorii, praktyki.

Jak poczytasz to ludzie mają rózne na ten temat zdanie.Jedni nie zrobią, a inni już zrobili i nic im to nie dało.

 

Więc panie inżynierze daj sobie na luz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panooowie!! dajcie sobie po razie na PW

 

EGR to wymysl ekologow. Samochod ma spelniac norme EURO 3...na wolnych obrotach wiec VW wstawil EGR. W polsce malo ktora stacja kontroluje spaliny w TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam..

ja miałem problem z turbiną (przechodziła w tryb awaryjny) pojechałem do http://www.tune-up.pl i okazało się że EGR się wiesza, wyciągneliśmy i zaślepiliśmy przewód powietrza od góry, a w domu z puszki wyciołem kóło i cały Egr zaślepiłem.

Efekt: turbina się wkręca koncertowo, ale niestety pali mniej/więcej o 1ltr/100km więcej :(

myślałem o wymianie egr-u na sprawny, ale po co - tak też jest dobrze.

 

polecam zaślepienie a każdy zrobi jak uważa :)

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności