Skocz do zawartości
lysy_23

wspomaganie brzęczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam od 2mieśięcy passata 1.9TDI (130KM) AWX z 2000.12.Zrobilem juz pare tyś i pozatym jest ok.Mam problem tego typu że bardzo malej prędkości gdy skrecam kirownicą obojętnie w którą strone brzeczy wspomaganie(tak sodzę).Co wy nato powiecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz napiecie paska od pompy wspomagania.

wyszukiwarka tez pomoze.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zużyty napinacz paska wielorowkowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jutro sprawdze. Tylko sie poprawie to jest bardziej jak buczenie.Moze to jest cos normalego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa się odzywa. Może byc pasek a może umierac łożysko pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez "buczało, trzeszcało" okazało sie ze jest uszkodzona końcówka drążka kierowniczego.

pozdrawiam maciej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem w T-4 .

Pompa wspomagania się kończy. Następnym objawem będzie ciężko pracująca kierownica. U mnie pasek był ok, pompa bez paska lekko się obracała bez jakichkolwiek oznak zatarcia, wymiana płynu nic nie pomogła. W rezultacie wymiana na nową i wszystko się uspokoiło. Po rozebraniu starej okazało się, że cylinder pompy ma głębokie rysy, a płytki krótsze o 1.25 mm.

Nie chce być złym prorokiem, ale czeka Cię jej wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To samo miałem w T-4 .

Pompa wspomagania się kończy. Następnym objawem będzie ciężko pracująca kierownica. U mnie pasek był ok, pompa bez paska lekko się obracała bez jakichkolwiek oznak zatarcia, wymiana płynu nic nie pomogła. W rezultacie wymiana na nową i wszystko się uspokoiło. Po rozebraniu starej okazało się, że cylinder pompy ma głębokie rysy, a płytki krótsze o 1.25 mm.

Nie chce być złym prorokiem, ale czeka Cię jej wymiana.

To samo mam w T4. Buczy, kierownica ciężko się obraca. A ostatnio buczenie się nasiliło (oby na trasie nie rozleciała się)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To samo mam w T4. Buczy, kierownica ciężko się obraca. A ostatnio buczenie się nasiliło (oby na trasie nie rozleciała się)
Nie rozleci się bo tam nie ma co się rozlecieć chyba że się zatrze. Ja mam silnik 2,4 to może się jedynie zerwać pasek, ale bez wspomagania też da się jechać. Ja kupiłem do mojego zamiennik z firmy KYB za około 220PLN i po drobnych przeróbkach śmiga już 3 lata. Jak będziesz ją wymieniał trzeba przepłukać cały układ wspomagania ponieważ jest w nim pełno opiłków ze zużytej pompy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... http://www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam :)
Na jakiś czas pomoże, ale prędzej czy później czeka Cię wymiana.Takie kwiczenie przy max. skręcie świadczą o kończących się zaworkach ciśnieniowych w pompie. Ale z tym można długo jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45
pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... http://www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam :)

 

 

może i pomoże na trochę ale jak zetnie ci łopatki w pompie i dostaną się do magla to dopiero będziesz miał koszty w naprawie ja jak słyszę pompę to wolę ją wymienić razem z płynem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może i pomoże na trochę ale jak zetnie ci łopatki w pompie i dostaną się do magla to dopiero będziesz miał koszty w naprawie ja jak słyszę pompę to wolę ją wymienić razem z płynem

Z moją kwiczącą pompą w mercedesie zrobiłem 52 000 km. Kwiczenie świadczy o zaworkach, a buczenie i ciężko pracująca kierownica o słabym ciśnieniu pompy. Nie mniej w obu przypadkach należy ją wymienić bo świadczy to o jej niesprawności. Wszystko zależy od zasobności portfela,chęci i firmy Provident:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45

U mnie pompa wyła w LT-ku nie zwracałem na to uwagi (pracowałem tym samochodem codzienne jeżdził 200km) efekt był taki że w pewnym momencie nie mogłem uruchomić auta zablokowała się pompa wspomagania.Akumulator był dobry i rozrusznik przełamał ten opór.Auto odpaliłem ale wspomagania nie było tak dojechałem do serwisu i widziałem po rozebraniu wnętrze tej pompy.Wspomaganie polega na tym że z wirującej głowicy wysuwają się łopatki w zależności od potrzebnej siły wspomagania więcej lub mniej.Gdy pompa wyje zarówno zawory jak i łopatki sę kończą.U mnie zablokowały się wpozycji wysunętej i rozrusznik je wszystkie wycioł.Mechanik pierwsze co zrobił po wyjęciu pompy to ją rozebrał i policzył czy są w środku wszystkie łopatki stwierdził że chyba są wszystkie ale i tak dla pewności wypłukał maglownicę bo jak opiłki dostaną się do magla to jego żywot jest już bardzo krótki i to jest prawda bo po 4 miesiącach poczułem że maglownica chodzi coraz słabiej sprzedałem auto i tak już było do wymiany ale teraz jak słyszę pompę wspomagania wymieniam.Trzeba też sprawdzić poziom płynu gdy jest za niski też słychać wspomaganie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i juz nie buczy,przez przypadek doszedlem,po prostu był zapowietrzony cały układ, musialem krecąc kołami,pare razy dolewac płyn i teraz jest ok ale gdzie on sie podział, musi gdzies uciekac, jeszcze musze chyba przyopserwowac kiedy na kanale.dzieki pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam paska b5 1.6 benzyna.co rano od czasu jak sa mrozy to strasznie brzeczy mi wspomaganie kiedy ruszam kierownica brzeczy niemilosiernie.po 5 min jak silnik sobie popracoje przestaje brzeczec i podczas jazdy nie ma z tym problemu tylko jak postoi i ostygnie co to moze byc.plis o pomoc pozdrawiam

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na poczatek sprawdz poziom płynu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam paska b5 1.6 benzyna.co rano od czasu jak sa mrozy to strasznie brzeczy mi wspomaganie kiedy ruszam kierownica brzeczy niemilosiernie.po 5 min jak silnik sobie popracoje przestaje brzeczec i podczas jazdy nie ma z tym problemu tylko jak postoi i ostygnie co to moze byc.plis o pomoc pozdrawiam

_scalone

A masz zalany zimowy płyn do wspomagania?;)

_pomysl

O jeju tak bardzo się tym martwię :P Do życia z jajem trzeba podchodzić :D

Edytowane przez zippo68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przylacze sie

od poczatku :

moja pompa (wiem ze to pompa) jak jest zimny silnk to ladnie dziala wspomaganie jak pochodzi troszke to na wolnych obrotach bardzo ciezko jest mi krecic kierownica , dodam troche gazu i chodzi lekko ,

plyn mam zbiorniczku , nie mam ubytkow.

jak skrece kierownica na maxa w lewo lub prawo to pompa wydaje takie glosne stuki , nie wiem co jest??

kupilem pompe wspomagania i

dzis probowalem wymienic , oczywiscie odkrecilem ja ale jak ja wyjac to nie mam bladego pojecia poniewaz tam sa 3 sruby (patrzac od frontu) ktorych naprawde nie moglem wyjac bo kolo pasowe od pompy jest zablisko (lub sruby sa za dlugie) i ni czorta nie moglem ich wyjac , po drugie patrzac od frontu , to na kole pasowym (od pompy) sa nastepne 3 sruby oczywiscie na imbus nr 8 tez je odkrecilem ale niestety jest jeszcze jedna "ala" sruba w srodku , tez na imbus , jej juz nie dalem rady odkecic , nie wiem czy ona wogole sie wykreca??? a z tego co ja tam widze to trzeba ja odkrecic bo inaczej to chyba nie da rady wyciagnac tych trzech srub ktore trzymaja pompe przy silniku.

inaczej nie wiem juz jak to mozna wymienic , bardzo porosze o podpowiedzi bo juz dzis stracilem nerwy na ta pompe.

dzieki z gory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zdejmujesz pasek

2. Odkrecasz torxem 3 sruby i zdejmujesz koło z pompy

3.zdejmujesz wąż gumowy i spuszczasz płyn

4. odkrecasz chyba kluczem 22 przewód od pompy

5 wyjmujesz pompe

 

nie robilem tego nigdy poszukalem na forum :) ale przed proponuje sprubowac wymienic plyn wspomagania moze pomoze

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1037&highlight=wymiana+pompy+wspomagania

Edytowane przez wojta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności