Skocz do zawartości
Marek1

wymiana mieszka na dzwigni zmiany biegów

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem czy to było, ale potrzebuję wymienić mieszek na drążku zmiany biegów w B5 FL

i nie mogę odkręcić gałki. Boję się urwać. Czy jest to problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec, powinno normalnie sie odkrecic, co dokladnie sie dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce sie odkręcić. a w allegro znalazłem notkę, mówiącą żże jest jakiś sposób na wymianę mieszka. Sprzedawca prosił o kontakt w tej sprawie ale jest nie osiągalny w tej chwili. Spróbuję mocniej pociągnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wlasnie, jakies niby byly podono wersje z nieodkrecana galeczka, niestety musisz poszukac na forum dokladniej mze cos ktos pisze

 

niestety nie pomoge

 

pozdrawiam

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ściągnąłeś lekko w dol sam mieszek i dopiero później probowałeś odkręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już ok. całość jest opisana w części warsztatowej. myślę że sobie poradzę. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jak poradziłeś sobie z włożeniem skóry pomiędzy gałkę a plastikowy pierścień, da się to jakoś rozmontować czy trzeba nożem (śrubokrętem) wciskać? Bo robiąc to w ten sposób zajęło mi to trochę czasu. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pomysł z wciskaniem skóry nowego mieszka pod pierścień przy użyciu płaskich narzędzi nie jest najlepszy- prędzej czy później wysunie się. Po wyciągnięciu - bez szczególnej delikatności kołnierza starego mieszka, trzeba przy użyciu niewielkiego śrubokręta zsunąć czarny pieścień z trzpienia gałki zmiany biegów ( tworzywo z którego zrobiony jest pierścień jest elastyczne i ja nie miałem z tym żadnego problemu , a robiłem to trzykrotnie z tym samym pierscieniem ).

Kołnierz nowego mieszka należy wsunąć pomiędzy pierścień a trzpień gałki.

Pierścień należy wcisnąć aż do zaskoczenia zaczepów - czasem ( to zależy od grubości skóry ) należy użyć niewielkiej siły.

Ostatnio znalazłem odpowiednią szczelinę w grzejniku niecio mniejszą od średnicy pierścienia ( może być cokolwiek ) oparłem o nią brzegi pierścienia i po dociśnięciu zaczepy ładnie zaskoczyły.

W sumie to bardzo proste, a takie mocowanie kołnierza mieszka jest trwałe i zbliżowe

do montaży fabrycznego. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie mieszki fabrycznie zakładane są z DERMY a nie ze skóry! Derma jest materiałem cieńszym. Oczywiście są wersje pasków z mieszkiem skórzanym.

 

Problem wymiany mieszka przerabiałem w Golfie IV - kupiłem wówczas skórzany mieszek na jednej z aukcji allegro u Super Sprzedawcy koszt ok 35 zł z przesyłka. Nie powiem że największy problemem stało się wsunięcie mieszka pod gałkę oraz demontaż pierścenia - który z braku swojej nie wiedzy i umiejętności poprostu przeciołem.

 

Teraz do Passata zdecydowałem że kupie oryginalna gałkę z mieszkiem i ramką - są takie nowe na allegro cena 110 zł z przesyłką. Idę na łatwiznę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności