Jotes Zgłoś #1 Napisano 17 Listopada 2007 Witam. Co może być przyczyną tego, że sonda lambda stoi na bogatej mieszance (0,87 V) w czasie pracy silnika na benzynie na wolnych obrotach (także na gorącym silniku)? Zaczyna chodzić (0,2 - 0,8 V) dopiero na wyższych obrotach. Na gazie sonda lambda chodzi zarówno na wolnych jak i na wyższych obrotach (gaz mogę regulować). Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2007 Witam. Wracam do swego wątku. Coraz bardziej zaczynam podejrzewać, że przyczyną tego stanu rzeczy jest czujnik temperatury powietrza. Co ciekawe, samochód zaczął ostatnio palić więcej benzyny (w tamtym roku palił ok. 20 - 25 l/100 km, a teraz ok. 40 l/100km - oczywiście przez pierwsze 1 - 2 km, zanim włączy się gaz). Na zimnym silniku przy temperaturze otoczenia ok. -1 st. C rezystancja czujnika jest w normie (ok. 6 kiloohm), natomiast na gorącym silniku dzieją się komedie - rezystancja zamiast wynosić mniej, jest 10-krotnie większa (wynosi ok. 60 kiloohmów) i co ciekawe zmienia się (raz wynosi 3 kiloohm, a drugi raz jest znowu 10-krotnie wyższa). Nadmieniam, że dokładnie przykładałem końcówki miernika do zewnętrznych stykow gniazda wtryskiwacza i czujnika temperatury - także nie może być mowy o niedokładnym styku. Miernik też jest dobry, bo dobrze pokazuje opór wtryskiwacza. Zresztą mierzyłem innym miernikiem i wychodziło to samo. Jeśli chodzi o czujnik temperatury silnika, który też w dużym stopniu odpowiada za dawkowanie paliwa, to jego rezystancje w poszczególnych temperaturach są w normie. Co o tym wszystkim myślicie? Czy mój czujnik temperatury powietrza jest do wymiany i czy można go oddzielnie wymienić bez wymiany wtryskiwacza? Proszę, zwłaszcza elektroników samochodowych, o podzielenie się Waszymi doświadczeniami, spostrzeżeniami i przemyśleniami w tej kwestii. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2007 Nie wielę pomogę w temacie, ale czy na pewno czujnik temperatury powietrza jest odpowiedzialny za informacje, które ecu wykorzystuje do dawkowania mieszanki itp.? Prędzej czujnik temperatury cieczy chłodzącej (temp. silnika). Masz licznik z mfa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #4 Napisano 20 Listopada 2007 cześć może Ci gaz wykończył sondę, ja tak miałem w swoim passacie B5, lambda nagle przestała działać (jak działała to ciągle był błąd - za wysokie napięcie). Kilka dni i po sondzie, postanowiłem ją nie wymieniać i tak został samochód sprzedany sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2007 Nie wielę pomogę w temacie, ale czy na pewno czujnik temperatury powietrza jest odpowiedzialny za informacje, które ecu wykorzystuje do dawkowania mieszanki itp.? Prędzej czujnik temperatury cieczy chłodzącej (temp. silnika).Masz licznik z mfa? Jeden i drugi jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa. Nie mam licznika z MFA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #6 Napisano 20 Listopada 2007 cześćmoże Ci gaz wykończył sondę, ja tak miałem w swoim passacie B5, lambda nagle przestała działać (jak działała to ciągle był błąd - za wysokie napięcie). Kilka dni i po sondzie, postanowiłem ją nie wymieniać i tak został samochód sprzedany sojkis Na gazie sonda lambda chodzi, zarówno na wolnych jak i na wyższych obrotach. Widzę to na wskazaniach lampki kontrolnej sondy (kupionej na Allegro), którą sam zamontowałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #7 Napisano 20 Listopada 2007 Hmm, a w B3 też był czujnik temp. zewnętrznej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #8 Napisano 6 Grudnia 2007 Cześć. Co do czujnika temperatury zewnętrznej w B3 to ja mam w swoim passku taki czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #9 Napisano 19 Listopada 2009 Problem został już dawno rozwiązany. Pomogło zresetowanie ECU (odłączenie ujemnej klemy akumulatora na ok. 15 min.). Po zresetowaniu ECU sonda lambda pracuje prawidłowo. Widocznie niezbyt udana instalacja LPG miesza coś od czasu do czasu w sterowniku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach