Skocz do zawartości
roofy_1

użytkowanie diesla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Jestem nową osobą na tym forum i jednocześnie nowym użytkownikiem disela; niedawno zakupiłem passata 1,9 TDi 94' i mam pytanie co do użytkownia silnika; czy ma na niego wpływ krótka jazda i częste odpalanie i zgaszanie? słyszałem też że przed rozpoczęciem jazdy i po jej zakończeniu należy ok 2 min. trzymać zapalony silnik na wolnych obrotach czy to prawda?

 

Proszę o opinie w tej kwestii

 

POzdr,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krotkie odcinki, czeste odpalanie, maja zawsze zly wplyw na silnik, niezaleznie czy to diesel czy benzyna, a przede wszystkim na spalanie.

 

raz w tygodniu zabierz auto na przejazdzke, rozgrzej olej do temp powyzej 80st i daj mu w pizde porzadnie, to przedmuchasz wydech, cylindry, turbine, wtryski, i pozdbedziesz sie wilgoci z oleju i reszty silnika.

 

dbaj o turbo - zimny silnik=delikatnie wciskasz gaz, doladowanie powinno byc ponizej 0.5 [dla posiadaczy wskaznikow]. dopiero gdy olej przekroczy 60 stopni mozna delikatnie zwiekszac obciazenie, powyzej 80st oleju mozna spokojnie butowac.

 

zimny silnik - w lato mozesz spokojnie wsiadac i jechac, natomiast zima dobrze jest poczekac 1-2min, zeby olej dotarl w kazdy zakamarek, a przy okazji nabierze juz lekkiej temp, co niebagatelnie wplywa na stan silnika.

 

po ostrej jezdzie zaleca sie minimum 2 minuty pracy na wolnych obrotach w celu schlodzenia oleju, silnika, turbiny i wyhamowania jej [film olejowy itd.]. ja robie tak po kazdej jezdzie, nawet delikatnej, tylko ze zmieniam czas takiego postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne za szybką odpowiedź

 

ja mam nie daleko do pracy i raczej nie jeżdżę zbyt dynamicznie oczywiście wiadomo spalanie jest przy nierozgrzanym silniku największe...niestety

 

Jeszcze mam jedno pytanie jak to jest czy turbina przy większym wciśnięciu powinna wydawać jakieś odgłosy czy też nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie lekki gwizd, ale jak dla mnie nie słyszalny w normalnych warunkach.

 

PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja akurat mam możliwość i "przysłuchuję" się 2 passatom b4 i w jednym słyszę wyraźny i nawet w miarę głośny gwizd natomaist w drugim przy dodaniu gazu nie jest to gwizd tylko raczej...używając terminologii z zaświatów ;) troszeczkę hhhhhhhuczy tak cichutką czy to jest właściwe???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie silniki =jakie turbiny, jakie roczniki, jaki przebieg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u jednego slychac, u innego nie. reguly nie ma, aczkolwiek swist swistowi nie rowny. powszechnie uwaza sie, ze delikatny SWIST jest dopuszczalny, natomiast glosne gwizdanie moze oznaczac zblizajacy sie koniec zywota suszarki albo jakis feler w aucie - dziurawy wydech, nieszczelny dolot, uszkodzone lopatki, zbyt duzy luz wirnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silniki 1,9 TDi z b4 roczniki 9,4 przebiegi jeden ok 200tys a drugi 300tys; turbiny niestety nie wiem jakie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ufokk

Witam!

W moim Pasku B3 1.6 TDi był słyszalny wyraźny świst (szum) przy dodawaniu ostro gazu - przyczyną była dziura w przewodzie turbina-intercooler. Całe ciśnienie z turbiny szło w tą dfziurę i w efekcie jeździło się jak bez turbo.

 

A tak przy okazji zauważyłem, że mój Passacik zaczął mieć ostatnio zwiększony apetyt na ropę - wcześniej spalał 5-5.5l / 100km, a teraz rozpanoszył się nawet do 7 i więcej. Może wiecie co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój Passacik zaczął mieć ostatnio zwiększony apetyt na ropę - wcześniej spalał 5-5.5l / 100km, a teraz rozpanoszył się nawet do 7 i więcej. Może wiecie co może być przyczyną?

 

tak jakby zimniej sie zrobilo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ufokk
tak jakby zimniej sie zrobilo

 

No ale jeszcze nawet mrozów nie ma a tu aż taka różnica by była? (2 l/100km) :zdziwko:

A jaka jeszcze może być przyczyna? Styl jazdy też pozostał niezmienny - raczej spokojny.

 

Pozdrawiam!! :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krotkie odcinki, czeste odpalanie, maja zawsze zly wplyw na silnik, niezaleznie czy to diesel czy benzyna, a przede wszystkim na spalanie.

 

raz w tygodniu zabierz auto na przejazdzke, rozgrzej olej do temp powyzej 80st i daj mu w pizde porzadnie, to przedmuchasz wydech, cylindry, turbine, wtryski, i pozdbedziesz sie wilgoci z oleju i reszty silnika.

 

dbaj o turbo - zimny silnik=delikatnie wciskasz gaz, doladowanie powinno byc ponizej 0.5 [dla posiadaczy wskaznikow]. dopiero gdy olej przekroczy 60 stopni mozna delikatnie zwiekszac obciazenie, powyzej 80st oleju mozna spokojnie butowac.

 

zimny silnik - w lato mozesz spokojnie wsiadac i jechac, natomiast zima dobrze jest poczekac 1-2min, zeby olej dotarl w kazdy zakamarek, a przy okazji nabierze juz lekkiej temp, co niebagatelnie wplywa na stan silnika.

 

po ostrej jezdzie zaleca sie minimum 2 minuty pracy na wolnych obrotach w celu schlodzenia oleju, silnika, turbiny i wyhamowania jej [film olejowy itd.]. ja robie tak po kazdej jezdzie, nawet delikatnej, tylko ze zmieniam czas takiego postoju.

 

witam, nie jestem archeoFORUMologiem

stalem sie wlascicielem diesla 1.9 cDi

generalnie ciekawi mnie stwierdzenie: dac w pizde.

chodzi o wcisniecie pedalu gazu na maxa i jazde 200/h?

butowanie takze oznacza dodawanie gazu?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o częste kręcenie silnika na wyższe obroty. Kotleta ładnego odgrzałeś :D 2007 rok :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem

poprostu kupilem diesla

czyli jednak nie jade 200/h tylko przykladowo na dwojce daje wiecej gazu right?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nie chodzi żeby jechać cały czas z tą samą prędkością, ale żeby częściej zmieniać biegi i butować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
butować
Czyt. przyciskać mocno gaz aby wkręcić silnik na wysokie obroty. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źródło nie jest mi znane. Te przykazania powinien znać każdy użytkownik silnika Diesla.

 

10 przykazań dla użytkownika Diesla

 

1) Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie,

które nie wie co to liczba cetanowa w oliwie,

Lej za to wszystko, co czyste łącznie z opałem,

by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Lepiej samemu napchać się tanim żarciem

niźli w swój wehikuł zapuścić kiepskiej ropy na starcie

 

2) Przed zimą sprawdź kable i stan akumulatora,

a także stan świec żarowych, rozrusznika i alternatora,

a i kąt wtrysku może u zegarmistrza nastroisz

wtedy rozruchów w żadną zimę się nie boisz.

 

3) Czcij turbinkę swą i szanuj, jako najcenniejszą na świecie,

Albowiem po dłuższej jeździe zawsze studzić ją będziecie.

A na zimnym silniku niech się noga trwoży

nie deptać z buta mocno, bo silnik się wyłoży.

Ciskać zaś możesz rozgrzanego potwora,

bo konie twe lubią ciepłego traktora.

 

4) Miarkę oleju będziesz miał często w ręce,

bo motor twój bez oleju jest w wielkiej udręce

a i postrzegać będziesz częstej jego zmiany,

bo na cóż ci stary olej po zatarciu rozlany

Lepsza, bowiem niewierność małżeńska,

niźli wielka w twym dieslu rozterka.

 

5) Zimą lej dużo uszlachetniaczy paliwa,

aby parafina obca twojemu zbiornikowi była.

Zmarznięta ropa w kaszkę zrobić się może

i wtedy nawet kopciuch Ci nie pomoże.

 

6) Dbaj o wtryski swej Niuni albowiem zaprawdę,

odpalanie zimą łatwiejsze będzie naprawdę

a i chmura dymu za twym Ciągnikiem

zniknie jak za zgaśniętym płomykiem.

Wtryski w twym aucie ważniejsze są czasem

niźli za panną latanie z gołym *****em

 

7) Pamiętaj, że szczelność przewodów z turbiny

ważniejsza niźli prędkość twojej machiny,

bo rumak twój zacznie kopcić samą smolą

a konie twe w moment do lasu pogonią,

Momentu również Ci na pewno zabraknie,

gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

 

8) Twa bryka jak człowiek potrzebuje dużo tlenu

wymieniaj często filtr powietrza, aby nie było problemu,

bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste

autko pchnie do piekieł a z koni zrobi czystkę

 

9) Pilnować będziesz wymian paska rozrządu,

niczym kobietę swą od popełnienia nierządu.

Przy wymianie zdobądź dobrego magika,

dla którego nieobca traktorowa mechanika,

bo gdy źle do kupy rozrząd Ci założy

to Cię za to traktor nieźle wybatoży,

Stanie w środku lasu w z rysą w silniku

a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

 

10) Jak braknie Ci wody w twym gorącym silniku

nie lej weń zimnej nie mądry człowieku

gdyż bloki twej machiny nie są z tytanu

i takim traktowaniem będziesz miał je łatane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności