Gość vomer Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2007 Dobiega końca pierwszy rok odkąd mam mojego paska. Skłoniło mnie to do podsumowania kosztów eksploatacji. Jasne, że co jakiś czas coś tam trzeba zrobić ale takie podsumowanie nie poprawia wcale humoru. XI.07 Wym. filtrów paliwa i oleju, olej 300 05.01.07 Regeneracja turbosprężarki + montaż 937 XI.06 Test komp, wym. czujnika temp 170 07.02.07 Wymiana szyby przód – pękła 500 .05.07 Wym. oleju i filtrów 265 VI.07 Montaż haka holowniczego 250 06.07 Klejenie szyby przód – kamień odprysk 150 IX.07 Czyszczenie intercoolera, wymiana osłony przegubu, rura intercoolera. 290 X.07 Aktualizacja mapy do navi MCD 70 04.10.07 Wymiana klocków przód 255 Łączne wydatki obsług i napraw w I roku eksploatacji: 3.187 Koszt paliwa (zgodnie z kompem śr. łączne spalanie to 7 l/100 km) 8.059 Ubezpieczenie OC i częściowe AC 1.400 Zapaszki, płyny do spryskiwacza, myjnia,inne 350 RAZEM KOSZTY 12.996 Matko - to są kosmiczne kwoty. Idę się napić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr Wilq Zgłoś #2 Napisano 12 Października 2007 To ja też idę się napić Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2007 Teraz policz to samo np. dla pospolitego Fiata Punto (o klasie auta nie wspomnę). Podejrzewam, że koszta nie byłby wcale sporo niższe bo w miejsce >900zł za turbosprężarkę wdałbyć ponad 500zł na remont zawieszenia, które w Fiatach bywa naprawę bardzo marnej jakości. Koszty kosztami, wszysto kosztuje. Jeżdżenie Passatem, Puntem czy innym automobilem to są tylko koszty i wydatki. Jak ktoś nie chce mieć kosztów i wydatków to pozostaje tylko duży czerwony lub zółty diesel + pociąg zółto niebieski, a dokąd? do połowy Tego nie ma co liczyć po kazdy sie przerazi ile jego krwawicy idzie na metalowe pudło jakim jest auto. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2007 I tu HHA ma racje Studnia bez dna zwana samochodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gregfr Zgłoś #5 Napisano 12 Października 2007 ja bym prosił żeby już nikt nie liczył strasznie to wygląda nocke mam z głowy;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #6 Napisano 12 Października 2007 A ktos przeliczyl moze ile to wychodzi za 1km przejechany... Bo to juz tak zle chyba nie wychodzi Tak to juz jest... Chce sie miec auto, to tzeba je utrzymywac... Ja sam wpakowalem ostatnio 1200 w ciagu tygodnia w auto... I nie narzekam, bo musialem-wolalem uniknac powazniejszych napraw... A za paliwo przez ponad rok eksploatacji-wole nie liczyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lalka78 Zgłoś #7 Napisano 12 Października 2007 ta pozycja klocki hamulcowe to troszeczke przesadzonabo ja klocki kupuje za 180 i wymieniam sam zajmuje to dosłownie 40 minut wiec może zacznij szukac oszczędności albo zmień stajnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzycho007 Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2007 To jeszcze nie wszystko, trzeba doliczyć koszty przeglądów technicznych i roczną utratę wartości samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wiecho Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2007 nie bede oryginalny i jak juz koledzy napisali na tym forum to jak juz coś grzebie przy autku samodzielnie to pomoc drugiej osoby i pare piwek jest na wage złota - biorac pod uwage te koszta (kobita+browar)... ech ide spac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2007 Najciekawsze w tym wszystkim jest to (nie żebym się użalał !!) , że kupiłem paska bo miał mało palić, być bezawaryjny i takie tam. Jestem z samochodu ogólnie zadowolony ale nie wiem, czy podjąłbym ponownie taką samą decyzję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2007 vomer, ale z drugiej strony to poniosłeś w tym takie (i to duże) wydatki, których wiekszość z nas byc może nigdy nie poniesie: turbina, szyba, hak (no to już na Twoje życzenie). Sam zaliczałem w czterech autach służbowych TDI (2 Golfy i 2 Passaty) przebiegi rzędu 300kkm, po czym oddawałem auta z turbinami bez żadnych niedomagań. Pozostałe rzeczy też zapłaciłes raczej słono. Serwisowałeś w ASO ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #12 Napisano 12 Października 2007 Witam! po pierwsze Twoje załozenie przy kupnie passata były z gruntu fałszywe . passata nie kupuje sie po to zeby tanio jezdzic ,bo jak widac po forum jest to auto drogie w eksploatacji . ja w ciagu ostatnich 2 lat(30 tys) wpakowałem w swojego ponad 5000 zł , z czego około 3 tys zł na naprawe rzeczy ,które w normalnym aucie nie powinny sie zepsuc. dlatego na prawde nie masz sie czym przejmowac ,mogło byc duzo gorzej Teraz policz to samo np. dla pospolitego Fiata Punto (o klasie auta nie wspomnę). Podejrzewam, że koszta nie byłby wcale sporo niższe bo w miejsce >900zł za turbosprężarkę wdałbyć ponad 500zł na remont zawieszenia, które w Fiatach bywa naprawę bardzo marnej jakości. Koszty kosztami, wszysto kosztuje. Jeżdżenie Passatem, Puntem czy innym automobilem to są tylko koszty i wydatki. Jak ktoś nie chce mieć kosztów i wydatków to pozostaje tylko duży czerwony lub zółty diesel + pociąg zółto niebieski, a dokąd? do połowy Tego nie ma co liczyć po kazdy sie przerazi ile jego krwawicy idzie na metalowe pudło jakim jest auto. HHA w pospolitym fiacie punto 2 kompletny remont zawieszenia przedniego i tylbnego z amortyzatorami konczy sie kwota około 1000 zł . w passacie nie kupisz nawet za to kompletu dobrych wahaczy na przod . kazde auto kosztuje ,zgadza sie ,ale sa auta o wysokich kosztach serwisu ,do takich nalezy passat i porówanie z punciakiem na prawde wydaje mi sie mocno nietrafione ,tym bardziej ,ze punto II ma zawieszenie trwalsze niz passat b5 3b. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136 Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2007 Witam Ja powiem tak!! Passata nie kupuje osoba ktora nie ma pieniedzy( albo ktora na wszystkim oszczedza) bo za ta cene woli sobie kupic cos nowszego i mniejszego. Przeciez nie kupujemy swoich wozów zeby stały!!! I wez jedna rzecz pod uwage!! Ponad 8000 zł to koszt paliwa!! wiec musiałes w ciagu roku zrobic ok 32000 km!! Ten przebieg tez robi swoje!!! Reasumujac I tak kochamy swoje pasztety i na inne nigdy nie zamienimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vomer Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2007 Ponad 8000 zł to koszt paliwa!! wiec musiałes w ciagu roku zrobic ok 32000 km!! Niestety zrobiłem 27.000. Średnie spalanie wychodzi mi 7 l/100 km przy czym w mieście jest to 11-12 l/100 km a na trasie 6,5 l/100 km. Od początku jak kupiłem tego paska to staram się znależć przyczynę tak wysokiego spalania. Najpierw była turbina - okazało się że była "zagotowana". Naprawa nic nie dała. Było kilka testów u różnych fachowców na VAG-u ale wszystko było w normie. Wymieniłem nawet rurę od intercoolera bo był odkształcony aluminiowy pierścień i robił się przedmuch. Czujnik temp. też wymieniony a przepływomierz czyściłem dwa dni temu. Wszystkie te zabiegi nie przyniosły rezultatu. Chyba dlatego przestałem lubić mojego paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #15 Napisano 13 Października 2007 Super - ja jak narazie podsumowując 5rok eksploatacji - wydałem około 10 tys. Oczywiście są to w większości wymiany eksploatacyjne ... Więc jak by podzielić tą kwotę /5 to wyszło by jakieś 2 tys. rocznie... Co do kosztów paliwa to widzę że te niby oszczędne DIeselki dużo nie odbiegają od cichutkiej benzynki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #16 Napisano 13 Października 2007 A spróbujcie policzyć ile by Was wyniosło gdybyście wszędzie jeździli TAKSÓWKAMI !!! Do pracy, do domu, na zakupy, do znajomych, na imprezki, a nawet nad morze lub w góry na wakacje i niech Was na miejscu też by dowoziła na plażę lub pod wyciągi narciarskie... Myślę, że koszty były by mniej więcej porównywalne - nie zapominajmy o tym że nie musielibyśmy kupować auta .......no i cały czas z browarkiem w ręku moglibyśmy chodzić Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136 Zgłoś #17 Napisano 13 Października 2007 Niestety zrobiłem 27.000. Średnie spalanie wychodzi mi 7 l/100 km przy czym w mieście jest to 11-12 l/100 km a na trasie 6,5 l/100 km.: No to rzeczywiscie duzo ci pali!! Ja codziennie jezdze po wawce i nie załuję gazu i srednie spalanie w miescie wynosi 8-8,5 l. natomiast w trasie jadac do szwajcarji zrobiłem na baku 1150 km jadąc srednio 140-160 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2007 Za wygodę trzeba płacic :rotfl:a tak poważnie nikt chyba kto kupił B5 nie myślał, że to jest tanie w eksploatacji auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #19 Napisano 13 Października 2007 Co do kosztów paliwa to widzę że te niby oszczędne DIeselki dużo nie odbiegają od cichutkiej benzynki... Różnica w kosztach paliwka waha się w okolicach 12 - 15 zł na 100 km. Jak łatwo policzyć przy 15.000 km rocznie będziemy mieli oszczędność ponad 2000 zł na rok. Różnica ta z biegiem lat pokryje większe koszty zakupu autka z TDI i w niektórych przypadkach droższe części zamienne. Jeżeli ktoś planuje właśnie przebiegi w granicach 15kkm rocznie i jazdę autkiem przez 3-4 lata to z pewnością majątku nie zaoszczędzi - taka osoba po prostu musi lubić jazdę z TDI wraz ze wszystkimi jego zadami i waletami Ja nadal nie potrafię określić czy bardziej bym lubił kręcenie 1.8T do 7000 rpm od miażdżących 300 Nm które mam dostępne od 1700 rpm w swoim TDI... ...każdy ma swój smak - powiedział pies liżąc się po jajach Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #20 Napisano 13 Października 2007 05.01.07 Regeneracja turbosprężarki + montaż 937 07.02.07 Wymiana szyby przód – pękła 500 VI.07 Montaż haka holowniczego 250 06.07 Klejenie szyby przód – kamień odprysk 150 IX.07 Czyszczenie intercoolera, wymiana osłony przegubu, rura intercoolera. 290 X.07 Aktualizacja mapy do navi MCD 70 04.10.07 Wymiana klocków przód 255 to moze ja sie podziele swoimi kosztami: zabezpieczenia p/wlamowe virus 1400zl tarcze ZIMMERMANN sport przod 560zl klocki FERODO DS przod 400zl tarcze ZIMMERMAN sport tyl 440zl plyn hamulcowy 2 litry 200zl FMIC 1000zl miekki kierunkowskaz 155zl etui na okulary zamiast uchwytu nad glowa 120zl opony TOYO 1700zl okolcowanie opon zimowych 700zl hak 300zl robocizna w 90% wlasna na wiosne do zrobieniea: nowa dmuchawka GT 20 lub GT 22 + wystrojenie 2000-2500zl moze 2mas+sprzeglo 2000zl widzisz roznice?? problem w tym ze filtry paski szybe i inne duperele wymienial bys TEZ w innym samochodzie w podobnej cenie. JA ...to sa moje kaprysy bez ktorych mozna smialo jezdzic ALE nie ujmuje tego w rocznej eksploatacji samochodu. A Twoje kaprysy pod tytulem hak, NAVI, sa identyczne jak moje..bez nich mozna jezdzic. Co do TURBO...to TWOJA wina....dmuchawka nie pada od tak...kupiles juz strucla albo sam ja TAK katowales ze w koncu padla. Moja ma 200tys i zaczyna juz dogorywac, ale ona dostaje w dupe i jestem swiadom konsekwencji. IC zaolejony...efekt padnietej dmuchawki, ale na litosc boska z tym mozna jezdzic albo samemu zrobic. Jedyne z czym sie zgodze to wymiana oslony przegubu....ja za to wymienilem lacznik elastyczny na kolektorze wydechowym ale na upartego po 200tys ma to tez prawo pasc. Wymienilem 2 palniki zenonowe bo tez mi padly. UWAZAM, ze niezetelnie wykonales swoja kalkulacje ....zapaszki napewno sa niezbedne dla zywotnosci samochodu...a prales moze tapicerke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach