Skocz do zawartości
orson06

po regeneracji pompowtrysków dalej zbyt mała dawka?

Rekomendowane odpowiedzi

witam

walczyłem z brakiem mocy i w końcu u mechanika podmieniłem pompki na te ktore on posiada i moc wrócila wiec swoje wysłałem na regeneracje. Wybrałem serwis boscha. Zrobili mi wszystkie 4 ( wszystkie podawały podczs testów na stole probierczym za słabe ciesnienie) wiec troche kasy położyłem..trudno. Po zamontowaniu moich moc jest ,auto ciszej chodzi ale:

-spalanie na postoju 1,0- 1,1 l/h przed naprawa było 0,8-0,9

-wartość pompek jak poniżej:-przed naprawa bardzo podobnie

nowe lig.jpgnowe lig.jpg

- i cały czas wartość w gr 001 poz 2 i 3 wysoka-za wysoka- jak widac wyzej

Co moze byc przyczyna, wspomne ze tak własnie było wczesniej przed naprawa, takie same wartosci na tych pompkach od mechanika i teraz na tych po naprawie,

http://forum.vw-passat.pl/threads/142490-avf-po-wymianie-rozrzadu-i-uszczelek-pompek-s%C5%82abszy

w tym wczesniejszym poscie pisaliscie ze tak wysoka wartosc wskazuje na uszkodzone pompowtryski, ale taka wartosc była na wszystkich ktore wkładałem do auta. Mozna tak jezdzic??

I powiedzcie mi czy jak wg Etki powinieniem miec pompowtryski z końcówka BA a mam założone AR to czy musi byc zmiana w sofcie??

nowe lig.jpg

Edytowane przez orson06

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co sprawdzic w zwiazku z poz 2 gr 001 czyli injected quantity?? Jeszcze w canie mam błędy- jeden to napewno 00476- control module for fuel pump j 538. Co robic? To nie moze byc wina pompek bo na 2 tak samo i na zregenerowanych tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odnosnie tego zwiekszonego spalania...czasem nie miales wlaczonych nawiewów/klimy/radia itp?....u mnie bez wlaczonych tych elementów na postoju mam 0.8-0.9l...ale jak wlacze nawiew i/lub klime i/lub radio to wzrasta do 1.0-1.1 l :P wydaje mi sie ze to normalne zjawisko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

własnie nie mialem. jak ma ok 70 st to wtedy jest 0,8 ale jak sie rozgrzeje to 1,0-1,1.. bardziej martwi mnie ta wartość paliwa..czy nie jest za mała??moze te pompki musze dostroic softem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz różnice w ciśnieniu sprężania między poszczególnymi cylindrami i stąd sterownik koryguje pompkami aby wyrównać pracę silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest w grupie 004.

Może rozrząd troszkę trzeba ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grupa 004 mam ustawione na -0,6 -1,1. Ale to wtedy przez ustawianie dawek na cylinder byloby tak ze mam dawke ponad 8,0mg/R w gr 001 poz 2??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulowałeś pompki po wymianie ? Chodzi mi o śrubę z kontrą, która naciska na element tłoczący pompowtryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem..pompki wymienial mechanik, ten ktory uzyczyl mi swoich pompek aby sprawdzic moje czy trzeba regenerowac...jest jedna duza fajna poprawa..praca silnika o wiele cichsza naprawde fajnie cyka no i moc wrócila.jedynie widze ze tez spalanie na kompie pokazuje mi 10 na 100 ale to na krótkich trasach pewnie dlatego.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na probe wsadzil mi swoje pompki z 2,0 tdi 140 i auto latalo. na tych regenerowanych chodzi fajnie ale juz tak nie lata..ale jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze ten mechanik dobrze wyregulował pompki.

Zna sie na grupie VW. Co może byc przyczyna małej dawki paliwa?? Filtr paliwa wymieniony ok. 2 tys km temu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc przyczyna zbyt małej dawki paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co odpowiada za podawanie odpowiednie dawki paliwa na pompki?? Czy wskazania sa ok?? Moze jakis czujnik?? pompa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie szarpie. ogólnie chodzi ok. Takie same wartości były na tych próbnych pompkach, przed i po regeneracji tez.

Czy pompki z końcówka BA sa zamienne z AR??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

zauwazyłem jeszcze ze w gr. 023 przy ok 3000 obrotów bipy na 3 cyl. schodza na minus-nie za duzy bo w normie.cos to znaczy?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

jezdzac tak nie zajade pompek?? bo sa swiezo po regeneracji i troche kasy wydałem i nie chciałbym zeby własnie przez to padły ponownie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji pompowtrysków w silniku AVF miałem podobny problem tzn była moc, silnik pracował bardzo dobrze a dawka się pokiełbasiła z tym, że na minus tzn była poniżej zalecanego przedziału. Jak się okazało winny był soft napisany do pompek przed regeneracją - wgranie standardowego softu rozwiązało problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to sa te same pompki tylko zregenerowane, a te same wartości były przed i po naprawie jak również takie same na tych od mechanika...

A ile kosztuje taka zmiana softu?? Gdzie zrobie w okolicach Gorzowa??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a miałes tez może że zawyzalo spalanie na kompie i na postoju wysokie bo w okolicach 1 litra??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejdź do problemu bardziej projektowo.

Co ma wpływ na spalanie? Co z układem paliwa? Co z układem powietrza do spalania? Co z układem zawracania spalin?

Jak wyglądają pomiary z czujników temp. paliwa, powietrza, ciśnienia, MAF?

Eliminuj problemy. Przeanalizuj spalanie /100km wylicz sam.

Zrób logi turbo + MAF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób pomiar ciśnienia na cylindrach i logi jak kolega wyżej radzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi turbo,egr i przepływka robiłem wcześniej i wszystko ok było. Dziś zmieniłem ustawienie kąta z -1,1 na 0,0 i spalanie przez chwile zmieniło sie na 0,8 oraz poz 2 w gr 001-dawka paliwa spadła na 6,1 do 6,6 mg/R wiec ucieszyłem sie ale po probnej jezdzie wszystko wróciło do wartości wyjściowych czyli spalanie 0,9 l/h oraz od 7,1 do 7,7 mg/R. Wydaje mi się że to pewnie jednak trzeba ten soft na pompki. jak myślicie??

A ciesnienie na cylindrach ma znaczenie na to że jest mała dawka paliwa podawana na pompki??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dzis zrobiłem log czujników temp i gr 000,007:

http://vaglog.pl/log_191701.html

ocencie czy wporzadku.Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zauwazylem ze w canie mam błedy:

2 Faults Found:

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

 

Czy którys mogłby miec wpływ na sytuacje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności