Skocz do zawartości
djmca

b5 1.8t gotuje się, łapie temperature, wielka zagadka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Passat b5 1997, 1.8t + instalacja gazowa

 

Płyn w chłodnicy się gotuje. Auto łapie temperaturę między 90-130 stopni, wszystko

dzieje się nagle po wymianie katalizatora (uszkodzony) na używany orginal. Wymienili

mi katalizator, fajnie mocy przybyło, ponieważ stary był uszkodzony (środek już latał).

Odebrałem autko, poczekałem aż spokojnie złapie sobie 90 stopni i przejechałem się

nim dość szybko. Passat zagotował się i "wypłuł" płyn przez korek od zbiorniczka, widoczny

wyciek z tego miejsca... Pojechałem z powrotem do mechanika, który stwierdził, ze

to termostat, wymienił mi go, sytuacja taka sama.. auto dalej się gotuje i to nawet, gdy

jade spokojnie 60km/h. Nie musze nic przyspieszać, on sam łapie temperaturę.

 

Informacje dodatkowe:

-brak piany na korku od oleju

-wydech lekko kopci, ale bez zadnych zmian

-wypluwa płyn przez korek po zagotowaniu się

-w płynie nie zauwazylem sladow oleju

-stan poziomu oleju bez zmian

-pompa wody widocznie działa, ponieważ górnym węzykiem od zbiorniczka wpływa tam

z powrotem płyn chlodniczy

-układ niby był odpowietrzany przez godzine..

 

Chłodnica:

-wszystkie górne węże gorące

-ten na samym dole chłodny, delikatnie może coś tam łapie ciepła, ale to naprawde delikatnie

 

Pytanie, czy to może być uszczelka pod głowica? Czy może chłodnica? Auto zabrałem

od tego mechanika stoi w garazu i czekam na wolny termin u innego... przeciez to jest

bez sensu wymianic termostat, który jest sprawany (tylko po to aby skasować mnie..)

 

Czekam na wypowiedzi, ponieważ, tutaj ostatnim razem uzyskałem profesjonalna pomoc,

gdzie wielu mechaników nie wiedziała co to, tutaj dostałem od Was prawidłowe przyczyny usterki.

Edytowane przez djmca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starym golfie miałem podobny problem, w silniku 2E. Wszystko robiłem, wymieniałem i nic nie pomagało. Nawet nagrzewnice odłączałem. Okazało się, ze powstał zator w kanale gdzieś w bloku i po przeplukaniu wróciło wszystko do normy. Natomiast to, że problem pojawił sie po wymianie kata raczej uznałbym za przypadek, zbieg okoliczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u Ciebie również temperaturę łapało w nieokreślonych momentach ? Ja nie jestem w stanie stwierdzić w jakim momencie on złapie tą temperaturę. Czy jadę powoli, czy jadę szybko, różnie nie ma takie punktu w ktory moglbym stwierdzic gotowanie sie płynu chłodniczego. Boję się strasznie, ze to uszczelka, z tego co mi mechanik mówił, może być taka możliwośc, ze uszczelka strzeliła i robi "bombel powietrzny" i nie musi wcale kopcić, ani nie widać aby się pienił korek od oleju

 

Potrafi złapać temperaturę również na postoju, kiedy się go jakiś czas pogazuje... Najlepsze jest

to, że jak go zgasze i odpale po chwili znowu łapie 90stopni...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Licze na Was i czekam na odpowiedzi... sami wiecie jaka to jest sytuacja.. jeszcze takie koszta :( osiwieć idzie totalnie... wiem, ze przez internet to ciężko coś powiedzieć na ten temat, ale każda informacja będzie dla mnie bardzo istotna i wszystko biorę pod uwagę.

Edytowane przez djmca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie gotował sie zawsze. Jak tylko sie rozgrzał to juz nie mógł zejść z temperatury. Dodatkowy objaw ale to raczej passata nie dotyczy to wentylator raz sie włączała a raz nie jednak nawet jak sie włączył to i tak nie potrafił schłodzić. W passacie mamy na wisku wiec tego nie sprawdzimy. Sprawdź moze chłodnicę jak sie biedactwo zagrzeje czy jest gorąca. Przynajmniej będziemy wiedzieć czy jest obieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli dolna rura zimna to termostat nie puszcza. Momo tego ze jest nowy. Jak z ogrzewaniem w srodku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz najprawdopodobniej uszkodzoną pompe wody. Sprawdź na zimnym silniku czy woda idzie przelewem do zbiornik czka wyrownawczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłodnica:

-wszystkie górne węże gorące

-ten na samym dole chłodny, delikatnie może coś tam łapie ciepła, ale to naprawde delikatnie

Dolny wąż także powinien być gorący, nie aż tak jak górny, ale wyczuwalnie gorący. Ja bym sprawdził czy kanały w chłodnicy nie są pozatykane.

Nowy termostat może puszczać wodę na chłodnicę, ale jak ta nie ma przepływu to się gotuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz najprawdopodobniej uszkodzoną pompe wody. Sprawdź na zimnym silniku czy woda idzie przelewem do zbiornik czka wyrownawczego.

 

Ok sprawdzę to jak najszybciej będę mógł. Na ciepłym silniku na 100% pompuje, nie sprawdzałem tego na zimnym. Czy na zimnym również pompa musi pompować ją ? Dziękuję za odpowiedź na mój problem :) Odpisze jak tylko to sprawdze

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jesli dolna rura zimna to termostat nie puszcza. Momo tego ze jest nowy. Jak z ogrzewaniem w srodku?

 

Sprawdzę również ogrzewanie. Na co zwrócić uwagę dokładnie ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dolny wąż także powinien być gorący, nie aż tak jak górny, ale wyczuwalnie gorący. Ja bym sprawdził czy kanały w chłodnicy nie są pozatykane.

Nowy termostat może puszczać wodę na chłodnicę, ale jak ta nie ma przepływu to się gotuje.

 

Witam, na dole są dwa węże połączone ze sobą (gruby i w niego wchodzi chudy) Ten który idzie w stronę silnika jest zimny, natomiast ten który idzie do zbiorniczka wyrównawnczego jest ciepły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten który idzie w stronę silnika jest zimny,

Wedle mnie nie może być zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego wyjmij całkiem termostat i tak przejedz się i zobacz co się dzieje. Jak będziesz wyjmował to sprawdź przez otwór termostatu czy nie kręcą się łopatki od pompy da się to wyczuć powinno być sztywno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem przy samochodzie.

 

Sprawdziałem. Obieg na zimnym silniku nie wraca do zbiorniczka wyrównawczego, jak złapał 90 stopni obiegł się załączył i płyn

wraca do zbiorniczka. Moim zdaniem termostat działa prawidłowo.

 

Druga sprawa czego nie sprawdzałem, fakt ogrzewania w aucie nie ma, climatronic podkrecam na 28,29, HIGHT i ciągle zimne

powietrze, a nawet powiem, ze chłodne, biorąc pod uwage, ze dzisiaj nie jest za ciepło na dworze to jest chłodne powietrze

jakby z klimy. Pod przednią szybą obok akumulatora idą dwa weze (od nagrzewnicy?) one również są zimne, jeden i drugi

 

Trzecia sprawa działa wentylator od chłodniy, sąsiad stał obok i mówił mi, że wentylator się załączył.

Edytowane przez djmca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością na dodatkowe informacje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MrBloodyAXE
Czekam z niecierpliwością na dodatkowe informacje :)

 

A jak Ci pali 'z rana' ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz ogrzewania a weze sa zimne to nie masz przeplywu gdzies. Jak kolega wyzej napisal wywal termostat i sie przejedz, napewno bedzie sie dluzej zagrzewal ale jezeli nie bedzie sie gotowal to masz pewnosc ze to termostat a jak dalej bedzie sie grzal i nie bedziesz mial ogrzewania i weze od nagrzewnicy beda zimne to pompa kaput, bez termostatu i na sprawnej pompie sam sie szybko odpowietrzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak Ci pali 'z rana' ?

 

Nie ma żadnych problemów, wszystko odpala, temperaturę łapie normlanie jak zawsze, tylko po jakiś 5-10 minutach jak złapie 90stopni gotuje się do przedziału miedzy 90-130, czyli spokojnie 110 stopni ma..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Skoro nie masz ogrzewania a weze sa zimne to nie masz przeplywu gdzies. Jak kolega wyzej napisal wywal termostat i sie przejedz, napewno bedzie sie dluzej zagrzewal ale jezeli nie bedzie sie gotowal to masz pewnosc ze to termostat a jak dalej bedzie sie grzal i nie bedziesz mial ogrzewania i weze od nagrzewnicy beda zimne to pompa kaput, bez termostatu i na sprawnej pompie sam sie szybko odpowietrzy

 

Czyli wykluczasz uszczelke pod glowica ? Tylko ze pompa normlanie pompuje, jak jest zimny obiegu nie ma, jednak jak jest juz 90 stopni to pompa normlanie pompuje na postuju. Druga sprawa do wymiany rozrzadu i pompy zostało mi 15kkm, wiec nie myslalem

wymianie w tym roku, bo jeszcze rok do tego czasu mogę pojeździć. Wszystko wymieniam na czas. Ostatnio mechanik wymieniał

płyn w chłodnicy, kiedy wymieniałem filtry i olej. Jednak po tej wymianie nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow. Było to miesiac temu. Dolewam do chlodnicy prestone, niby mieszalny ze wszystkimi plynami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jeszcze podjechał do jakiegoś kumatego mechanika,na pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach,nie powinno to wiele kosztować,a może wiele wyjaśnić,jak będzie przedmuch to zaraz wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym jeszcze podjechał do jakiegoś kumatego mechanika,na pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach,nie powinno to wiele kosztować,a może wiele wyjaśnić,jak będzie przedmuch to zaraz wyjdzie.

 

wezmę to pod uwagę, fakt łatwo wyjdzie to, tylko najgorsze jest w tej chwili to, ze autem jezdzic nie moge i w gre wchodiz tylko holowanie i z tym jest problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedmuch jak przedmuch moze i bedzie tylko czemu nie ma ogrzewania i weze do nagrzewnicy zimne a auto sie grzeje, jak pisalem gdzies cos przytkane i nie ma przeplywu cieczy. Piszesz, ze dolewasz jakiegos ustrojstwa Prestone - wycieki sie usowa a nie zalecza bo to jest tymczasowe a mozna sobie balaganu narobic i tez tak moglo sie stac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewania może nie byc przez to że układ jest cały czas zapowietrzony,jak dmucha spod uszczelki.

Dodam tylko że miałem podobny przypadek,tylko że w megance,tak samo gotowało płyn,i o dziwo uszczelka głowicy trzymała,i głowica była szczelna,prawdopodobnie musiało byc jakieś mikro pęknięcie w bloku,skończyło sie na wymianie silnika.

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na pompe wody. Mozesz jeszcze sprawdzic czy maly obieg dziala prawidlowo (silnik i nagrzewnica to maly obieg), zdejmij powrot z nagrzewnicy i obserwuj, jak przeplyw bedzie znikomy to dla pewnosci dodaj gazu- przy wiekszych obrotach powinno sie polepszyc. Jesli tak bedzie pompa do wymiany.

 

Jeszcze jedno, jesli odpowietrzasz to zdejmij gorna rure od chlodnicy, jak zacznie leciec plyn zaloz spowrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności