djmca Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Witam Passat b5 1997, 1.8t + instalacja gazowa Płyn w chłodnicy się gotuje. Auto łapie temperaturę między 90-130 stopni, wszystko dzieje się nagle po wymianie katalizatora (uszkodzony) na używany orginal. Wymienili mi katalizator, fajnie mocy przybyło, ponieważ stary był uszkodzony (środek już latał). Odebrałem autko, poczekałem aż spokojnie złapie sobie 90 stopni i przejechałem się nim dość szybko. Passat zagotował się i "wypłuł" płyn przez korek od zbiorniczka, widoczny wyciek z tego miejsca... Pojechałem z powrotem do mechanika, który stwierdził, ze to termostat, wymienił mi go, sytuacja taka sama.. auto dalej się gotuje i to nawet, gdy jade spokojnie 60km/h. Nie musze nic przyspieszać, on sam łapie temperaturę. Informacje dodatkowe: -brak piany na korku od oleju -wydech lekko kopci, ale bez zadnych zmian -wypluwa płyn przez korek po zagotowaniu się -w płynie nie zauwazylem sladow oleju -stan poziomu oleju bez zmian -pompa wody widocznie działa, ponieważ górnym węzykiem od zbiorniczka wpływa tam z powrotem płyn chlodniczy -układ niby był odpowietrzany przez godzine.. Chłodnica: -wszystkie górne węże gorące -ten na samym dole chłodny, delikatnie może coś tam łapie ciepła, ale to naprawde delikatnie Pytanie, czy to może być uszczelka pod głowica? Czy może chłodnica? Auto zabrałem od tego mechanika stoi w garazu i czekam na wolny termin u innego... przeciez to jest bez sensu wymianic termostat, który jest sprawany (tylko po to aby skasować mnie..) Czekam na wypowiedzi, ponieważ, tutaj ostatnim razem uzyskałem profesjonalna pomoc, gdzie wielu mechaników nie wiedziała co to, tutaj dostałem od Was prawidłowe przyczyny usterki. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez djmca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt.b Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2014 W starym golfie miałem podobny problem, w silniku 2E. Wszystko robiłem, wymieniałem i nic nie pomagało. Nawet nagrzewnice odłączałem. Okazało się, ze powstał zator w kanale gdzieś w bloku i po przeplukaniu wróciło wszystko do normy. Natomiast to, że problem pojawił sie po wymianie kata raczej uznałbym za przypadek, zbieg okoliczności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #3 Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Czy u Ciebie również temperaturę łapało w nieokreślonych momentach ? Ja nie jestem w stanie stwierdzić w jakim momencie on złapie tą temperaturę. Czy jadę powoli, czy jadę szybko, różnie nie ma takie punktu w ktory moglbym stwierdzic gotowanie sie płynu chłodniczego. Boję się strasznie, ze to uszczelka, z tego co mi mechanik mówił, może być taka możliwośc, ze uszczelka strzeliła i robi "bombel powietrzny" i nie musi wcale kopcić, ani nie widać aby się pienił korek od oleju Potrafi złapać temperaturę również na postoju, kiedy się go jakiś czas pogazuje... Najlepsze jest to, że jak go zgasze i odpale po chwili znowu łapie 90stopni... - - - - - aktualizacja - - - - - Licze na Was i czekam na odpowiedzi... sami wiecie jaka to jest sytuacja.. jeszcze takie koszta osiwieć idzie totalnie... wiem, ze przez internet to ciężko coś powiedzieć na ten temat, ale każda informacja będzie dla mnie bardzo istotna i wszystko biorę pod uwagę. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez djmca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matt.b Zgłoś #4 Napisano 25 Czerwca 2014 No u mnie gotował sie zawsze. Jak tylko sie rozgrzał to juz nie mógł zejść z temperatury. Dodatkowy objaw ale to raczej passata nie dotyczy to wentylator raz sie włączała a raz nie jednak nawet jak sie włączył to i tak nie potrafił schłodzić. W passacie mamy na wisku wiec tego nie sprawdzimy. Sprawdź moze chłodnicę jak sie biedactwo zagrzeje czy jest gorąca. Przynajmniej będziemy wiedzieć czy jest obieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #5 Napisano 25 Czerwca 2014 Jesli dolna rura zimna to termostat nie puszcza. Momo tego ze jest nowy. Jak z ogrzewaniem w srodku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2014 Masz najprawdopodobniej uszkodzoną pompe wody. Sprawdź na zimnym silniku czy woda idzie przelewem do zbiornik czka wyrownawczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #7 Napisano 25 Czerwca 2014 Chłodnica:-wszystkie górne węże gorące -ten na samym dole chłodny, delikatnie może coś tam łapie ciepła, ale to naprawde delikatnie Dolny wąż także powinien być gorący, nie aż tak jak górny, ale wyczuwalnie gorący. Ja bym sprawdził czy kanały w chłodnicy nie są pozatykane. Nowy termostat może puszczać wodę na chłodnicę, ale jak ta nie ma przepływu to się gotuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #8 Napisano 25 Czerwca 2014 Masz najprawdopodobniej uszkodzoną pompe wody. Sprawdź na zimnym silniku czy woda idzie przelewem do zbiornik czka wyrownawczego. Ok sprawdzę to jak najszybciej będę mógł. Na ciepłym silniku na 100% pompuje, nie sprawdzałem tego na zimnym. Czy na zimnym również pompa musi pompować ją ? Dziękuję za odpowiedź na mój problem Odpisze jak tylko to sprawdze - - - - - aktualizacja - - - - - Jesli dolna rura zimna to termostat nie puszcza. Momo tego ze jest nowy. Jak z ogrzewaniem w srodku? Sprawdzę również ogrzewanie. Na co zwrócić uwagę dokładnie ? - - - - - aktualizacja - - - - - Dolny wąż także powinien być gorący, nie aż tak jak górny, ale wyczuwalnie gorący. Ja bym sprawdził czy kanały w chłodnicy nie są pozatykane.Nowy termostat może puszczać wodę na chłodnicę, ale jak ta nie ma przepływu to się gotuje. Witam, na dole są dwa węże połączone ze sobą (gruby i w niego wchodzi chudy) Ten który idzie w stronę silnika jest zimny, natomiast ten który idzie do zbiorniczka wyrównawnczego jest ciepły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #9 Napisano 25 Czerwca 2014 Ten który idzie w stronę silnika jest zimny, Wedle mnie nie może być zimny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #10 Napisano 25 Czerwca 2014 kolego wyjmij całkiem termostat i tak przejedz się i zobacz co się dzieje. Jak będziesz wyjmował to sprawdź przez otwór termostatu czy nie kręcą się łopatki od pompy da się to wyczuć powinno być sztywno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #11 Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Byłem przy samochodzie. Sprawdziałem. Obieg na zimnym silniku nie wraca do zbiorniczka wyrównawczego, jak złapał 90 stopni obiegł się załączył i płyn wraca do zbiorniczka. Moim zdaniem termostat działa prawidłowo. Druga sprawa czego nie sprawdzałem, fakt ogrzewania w aucie nie ma, climatronic podkrecam na 28,29, HIGHT i ciągle zimne powietrze, a nawet powiem, ze chłodne, biorąc pod uwage, ze dzisiaj nie jest za ciepło na dworze to jest chłodne powietrze jakby z klimy. Pod przednią szybą obok akumulatora idą dwa weze (od nagrzewnicy?) one również są zimne, jeden i drugi Trzecia sprawa działa wentylator od chłodniy, sąsiad stał obok i mówił mi, że wentylator się załączył. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez djmca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #12 Napisano 25 Czerwca 2014 Czekam z niecierpliwością na dodatkowe informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MrBloodyAXE Zgłoś #13 Napisano 25 Czerwca 2014 Czekam z niecierpliwością na dodatkowe informacje A jak Ci pali 'z rana' ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #14 Napisano 25 Czerwca 2014 Skoro nie masz ogrzewania a weze sa zimne to nie masz przeplywu gdzies. Jak kolega wyzej napisal wywal termostat i sie przejedz, napewno bedzie sie dluzej zagrzewal ale jezeli nie bedzie sie gotowal to masz pewnosc ze to termostat a jak dalej bedzie sie grzal i nie bedziesz mial ogrzewania i weze od nagrzewnicy beda zimne to pompa kaput, bez termostatu i na sprawnej pompie sam sie szybko odpowietrzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #15 Napisano 25 Czerwca 2014 A jak Ci pali 'z rana' ? Nie ma żadnych problemów, wszystko odpala, temperaturę łapie normlanie jak zawsze, tylko po jakiś 5-10 minutach jak złapie 90stopni gotuje się do przedziału miedzy 90-130, czyli spokojnie 110 stopni ma.. - - - - - aktualizacja - - - - - Skoro nie masz ogrzewania a weze sa zimne to nie masz przeplywu gdzies. Jak kolega wyzej napisal wywal termostat i sie przejedz, napewno bedzie sie dluzej zagrzewal ale jezeli nie bedzie sie gotowal to masz pewnosc ze to termostat a jak dalej bedzie sie grzal i nie bedziesz mial ogrzewania i weze od nagrzewnicy beda zimne to pompa kaput, bez termostatu i na sprawnej pompie sam sie szybko odpowietrzy Czyli wykluczasz uszczelke pod glowica ? Tylko ze pompa normlanie pompuje, jak jest zimny obiegu nie ma, jednak jak jest juz 90 stopni to pompa normlanie pompuje na postuju. Druga sprawa do wymiany rozrzadu i pompy zostało mi 15kkm, wiec nie myslalem wymianie w tym roku, bo jeszcze rok do tego czasu mogę pojeździć. Wszystko wymieniam na czas. Ostatnio mechanik wymieniał płyn w chłodnicy, kiedy wymieniałem filtry i olej. Jednak po tej wymianie nie zauwazylem zadnych niepokojacych objawow. Było to miesiac temu. Dolewam do chlodnicy prestone, niby mieszalny ze wszystkimi plynami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #16 Napisano 25 Czerwca 2014 A ja bym jeszcze podjechał do jakiegoś kumatego mechanika,na pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach,nie powinno to wiele kosztować,a może wiele wyjaśnić,jak będzie przedmuch to zaraz wyjdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #17 Napisano 25 Czerwca 2014 A ja bym jeszcze podjechał do jakiegoś kumatego mechanika,na pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach,nie powinno to wiele kosztować,a może wiele wyjaśnić,jak będzie przedmuch to zaraz wyjdzie. wezmę to pod uwagę, fakt łatwo wyjdzie to, tylko najgorsze jest w tej chwili to, ze autem jezdzic nie moge i w gre wchodiz tylko holowanie i z tym jest problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver187 Zgłoś #18 Napisano 25 Czerwca 2014 Przedmuch jak przedmuch moze i bedzie tylko czemu nie ma ogrzewania i weze do nagrzewnicy zimne a auto sie grzeje, jak pisalem gdzies cos przytkane i nie ma przeplywu cieczy. Piszesz, ze dolewasz jakiegos ustrojstwa Prestone - wycieki sie usowa a nie zalecza bo to jest tymczasowe a mozna sobie balaganu narobic i tez tak moglo sie stac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #19 Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Ogrzewania może nie byc przez to że układ jest cały czas zapowietrzony,jak dmucha spod uszczelki. Dodam tylko że miałem podobny przypadek,tylko że w megance,tak samo gotowało płyn,i o dziwo uszczelka głowicy trzymała,i głowica była szczelna,prawdopodobnie musiało byc jakieś mikro pęknięcie w bloku,skończyło sie na wymianie silnika. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #20 Napisano 25 Czerwca 2014 Ja stawiam na pompe wody. Mozesz jeszcze sprawdzic czy maly obieg dziala prawidlowo (silnik i nagrzewnica to maly obieg), zdejmij powrot z nagrzewnicy i obserwuj, jak przeplyw bedzie znikomy to dla pewnosci dodaj gazu- przy wiekszych obrotach powinno sie polepszyc. Jesli tak bedzie pompa do wymiany. Jeszcze jedno, jesli odpowietrzasz to zdejmij gorna rure od chlodnicy, jak zacznie leciec plyn zaloz spowrotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach