Skocz do zawartości
olakla

pompowtryskiwacz awx

Rekomendowane odpowiedzi

witam to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.pierwsze poranne odpalenie i na zimnym troszke trzesie jakby na 3cyl 1pracował (początkowo myslałem że to wina zaślepionego egr)machnełem reka zima paliwo ? pozniej tracił moc (vag do wymiany n75 oraz czujnik temp paliwa)jednak cały czas w trakcie pracy motoru na wolnych jak i podczas przyspieszana wyczuwałem delikatne szarpniecia.pojawiły sie tez problemy z rozruchem ciepłego silnika(długie kręcenie jakby paliwo zeszło)teraz po podpięciu vag są 2błedy 17678 oraz 18265dodatkowo po osągnieciu pewnych obrotów zapalają kontrolki abs esp i silnik wpada w wibracje podejrzewam pompowtr .pytanie co dalej ? oznaczenie moich pompow to końcowka AT lub AA(jakie zamienniki?) passat awx 2001r

2012-03-02-025_1.jpg

Edytowane przez olakla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy przeczyścić styki na pompkach, sprawdź to zanim będziesz wymieniał,. Koszt zerowy a może unikniesz kosztownej wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzis zdjęłem pokrywę ale ni w ząb nie zdjęłem wtyczki z 4pompki po założeniu i jeździe dalej to samo kontrolki i wibracje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według tego co pokazuje vag to 4 pompka troszkę leje ale to nie powód do tego by wymieniać PD. Posprawdzaj np EGR turbo czujniki przyczyn może byc wiele. Zrób logi dynamiczne i zapodaj wykresik wtedy dokładnie sprawdzimy co jest nie tak. Blok silnik grupy 9,10,11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostępu do vag nie mam aktualnie ale przed wystąpieniem błędów (17678&18265oraz kontrolkami )zrobiłem foto (marna jakość)2012-03-02-023_1.jpg

2012-03-02-014_1.jpg

2012-03-02-015_1.jpg

2012-03-02-016_1.jpg

2012-03-02-017_1.jpg

2012-03-02-018_1.jpg

2012-03-02-019_1.jpg

2012-03-02-020_1.jpg

2012-03-02-021_1.jpg

2012-03-02-022_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brak log dynamicz jeszcze foto...teraz przy krótkiej ale dynamicznej jezdzie kontrolki nie zaświeciły sie ale było szarpniecie aha te foto są sprzed błędów2012-03-02-025_1.jpg

2012-03-02-024_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
według tego co pokazuje vag to 4 pompka troszkę leje ale to nie powód do tego by wymieniać PD. Posprawdzaj np EGR turbo czujniki przyczyn może byc wiele. Zrób logi dynamiczne i zapodaj wykresik wtedy dokładnie sprawdzimy co jest nie tak. Blok silnik grupy 9,10,11

 

Kolego po czym wnioskujesz że 4 pompka leje skoro wskazania mieszczą się w noromie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego po czym wnioskujesz że 4 pompka leje skoro wskazania mieszczą się w noromie ?

 

a według ciebie jest idealna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz zależy kto jak widzi ideał wg vaga w grupie 13 jest od +2,8 do - 2,8 a w 23 bipy w pełni sprawnego pompowtryskiwacza nie powinny przekraczać na wolnych obrotach -+30 ze screnów widać że nie przekraczają tych wartości więc pytam z kąd wiesz że 4 wtrysk leje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś jeżdżę od rana i kontrolki się nie zapaliły(wczoraj i przedwczoraj praktycznie co uruchomienie auta to błysk)być może ze poruszanie wtyczek na pompach pomogło ewentualnie przegonienie na wyższych obrotach na chwilę pomogło aby nie zapeszyć.proszę o spr tych foto czy tam coś nie gra.te błędy jednak coś oznaczają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
.te błędy jednak coś oznaczają?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17678/P1270/004720

Przekroczono zakres regulacji czwartego pompowtryskiwacza.

Napisałeś, że próby zdjęcia wtyczki z 4-ej pompki zakończyły się niepowodzeniem... Moim zdaniem jest znaczące.

Reasumując- uszkodzenie wewnętrzne pompowtryskiwacza lub słaby kontakt na stykach wtyku.

Sprawdź jeszcze połączenie elektr.gniazdo-wtyk w głowicy.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak nie mogłem wyjąc wtyczki więc dałem spokój(plastik lubi pękać)rozruszałem ja wpiąłem multimetr opór 2ohm rozłączyłem wtyk główny z tyłu głowicy podłączyłem z powrotem.po odpaleniu dalej to samo.ale dziś jeżdżę od rana ...i nic(odpukać).

puki co.dziwne bo taka usterka powinna chyba być sygnalizowana migającą kontrolką świec w czasie jazdy a u mnie nie paliła się zapalały się równocześnie abs i asr i motor w zakresie 1800-2100obr wpadał w wibracje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
puki co.dziwne bo taka usterka powinna chyba być sygnalizowana migającą kontrolką świec w czasie jazdy a u mnie nie paliła się zapalały się równocześnie abs i asr i motor w zakresie 1800-2100obr wpadał w wibracje .
W moim przypadku, gdy brak było dobrego styku na wtyku pompki, zapalała się na pewno kontrolka ESP(u Ciebie ASR) i jesli mnie pamięć nie myli, ABS też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak przepraszam kontr. ESP (nie asr)będe jeszcze raz musiał spr. A gdzie sa w takim razie zatrzaski od tej wtyczki przy pompce? A czy u ciebie tomnik kontrol. świec się zapalała? Poł dnia jazdy i zapeszyłem. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak przepraszam kontr. ESP (nie asr)będe jeszcze raz musiał spr. A gdzie sa w takim razie zatrzaski od tej wtyczki przy pompce? A czy u ciebie tomnik kontrol. świec się zapalała? Poł dnia jazdy i zapeszyłem
Nie pamiętam ...ale co to ma za znaczenie ? Sprawdzając Vagiem wychodzi błąd pompki 4-ego cylindra, no tak ?

Możesz sprawdzić jeszcze, jaka cyferka pojawia się w okienku cyl 4(a może i innych?) grupy 18 , w trakcie wystąpienia i trwania usterki. Bo jakaś musi.

Ciekawe byłyby też dane z bloku 23 i 13 logowane w tym właśnie czasie.

I nie sugeruj się jedną z podpowiedzi napisanych wyżej- u mnie na jednej pompce cały czas jest coś około 1.35(gr. 13) i silnik chodzi równo.

Nie wrzucaj zdjęć ekranu, bo i tak ...no na nich widać.Załatw jakiś program do zrzutu ekranu albo najlepiej - http://forum.vw-passat.pl/threads/59879-vagLOG-platforma-analizy-danych-(wersja-beta)?p=606599&viewfull=1#post606599

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj posprawdzałem wtyczki na pompkach pozdejmowałem podoginałem i kontrolki znów sie zapalają:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj posprawdzałem wtyczki na pompkach pozdejmowałem podoginałem i kontrolki znów sie zapalają
Czwarta pompka ewidentnie umiera, miałam u siebie to samo. Kontrolka ESP zapala się gdy bipy rosną jak szalone, a że leje też widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czwarta pompka ewidentnie umiera, miałam u siebie to samo. Kontrolka ESP zapala się gdy bipy rosną jak szalone, a że leje też widać.

 

dziękuję Asia .szukam pd

 

---------- Dodano o 18:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:11 ----------

 

przy "używce"dać nowy zestaw uszczelek na pd a jak wygląda sprawa z podkładką mosiężną bo coś mi sie obiło o oczy na forum jest w komplecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy "używce"dać nowy zestaw uszczelek

Obowiązkowo.

 

jak wygląda sprawa z podkładką mosiężną bo coś mi sie obiło o oczy na forum jest w komplecie?

Tak, jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności