olakla Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2012 (edytowane) witam to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.pierwsze poranne odpalenie i na zimnym troszke trzesie jakby na 3cyl 1pracował (początkowo myslałem że to wina zaślepionego egr)machnełem reka zima paliwo ? pozniej tracił moc (vag do wymiany n75 oraz czujnik temp paliwa)jednak cały czas w trakcie pracy motoru na wolnych jak i podczas przyspieszana wyczuwałem delikatne szarpniecia.pojawiły sie tez problemy z rozruchem ciepłego silnika(długie kręcenie jakby paliwo zeszło)teraz po podpięciu vag są 2błedy 17678 oraz 18265dodatkowo po osągnieciu pewnych obrotów zapalają kontrolki abs esp i silnik wpada w wibracje podejrzewam pompowtr .pytanie co dalej ? oznaczenie moich pompow to końcowka AT lub AA(jakie zamienniki?) passat awx 2001r Edytowane 9 Marca 2012 przez olakla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2012 Może wystarczy przeczyścić styki na pompkach, sprawdź to zanim będziesz wymieniał,. Koszt zerowy a może unikniesz kosztownej wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2012 dzis zdjęłem pokrywę ale ni w ząb nie zdjęłem wtyczki z 4pompki po założeniu i jeździe dalej to samo kontrolki i wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2012 według tego co pokazuje vag to 4 pompka troszkę leje ale to nie powód do tego by wymieniać PD. Posprawdzaj np EGR turbo czujniki przyczyn może byc wiele. Zrób logi dynamiczne i zapodaj wykresik wtedy dokładnie sprawdzimy co jest nie tak. Blok silnik grupy 9,10,11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2012 dostępu do vag nie mam aktualnie ale przed wystąpieniem błędów (17678&18265oraz kontrolkami )zrobiłem foto (marna jakość) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2012 brak log dynamicz jeszcze foto...teraz przy krótkiej ale dynamicznej jezdzie kontrolki nie zaświeciły sie ale było szarpniecie aha te foto są sprzed błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2012 według tego co pokazuje vag to 4 pompka troszkę leje ale to nie powód do tego by wymieniać PD. Posprawdzaj np EGR turbo czujniki przyczyn może byc wiele. Zrób logi dynamiczne i zapodaj wykresik wtedy dokładnie sprawdzimy co jest nie tak. Blok silnik grupy 9,10,11 Kolego po czym wnioskujesz że 4 pompka leje skoro wskazania mieszczą się w noromie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2012 Kolego po czym wnioskujesz że 4 pompka leje skoro wskazania mieszczą się w noromie ? a według ciebie jest idealna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2012 wiesz zależy kto jak widzi ideał wg vaga w grupie 13 jest od +2,8 do - 2,8 a w 23 bipy w pełni sprawnego pompowtryskiwacza nie powinny przekraczać na wolnych obrotach -+30 ze screnów widać że nie przekraczają tych wartości więc pytam z kąd wiesz że 4 wtrysk leje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2012 dziś jeżdżę od rana i kontrolki się nie zapaliły(wczoraj i przedwczoraj praktycznie co uruchomienie auta to błysk)być może ze poruszanie wtyczek na pompach pomogło ewentualnie przegonienie na wyższych obrotach na chwilę pomogło aby nie zapeszyć.proszę o spr tych foto czy tam coś nie gra.te błędy jednak coś oznaczają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2012 (edytowane) .te błędy jednak coś oznaczają? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17678/P1270/004720Przekroczono zakres regulacji czwartego pompowtryskiwacza. Napisałeś, że próby zdjęcia wtyczki z 4-ej pompki zakończyły się niepowodzeniem... Moim zdaniem jest znaczące. Reasumując- uszkodzenie wewnętrzne pompowtryskiwacza lub słaby kontakt na stykach wtyku. Sprawdź jeszcze połączenie elektr.gniazdo-wtyk w głowicy. Edytowane 10 Marca 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #12 Napisano 10 Marca 2012 tak nie mogłem wyjąc wtyczki więc dałem spokój(plastik lubi pękać)rozruszałem ja wpiąłem multimetr opór 2ohm rozłączyłem wtyk główny z tyłu głowicy podłączyłem z powrotem.po odpaleniu dalej to samo.ale dziś jeżdżę od rana ...i nic(odpukać). puki co.dziwne bo taka usterka powinna chyba być sygnalizowana migającą kontrolką świec w czasie jazdy a u mnie nie paliła się zapalały się równocześnie abs i asr i motor w zakresie 1800-2100obr wpadał w wibracje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #13 Napisano 10 Marca 2012 puki co.dziwne bo taka usterka powinna chyba być sygnalizowana migającą kontrolką świec w czasie jazdy a u mnie nie paliła się zapalały się równocześnie abs i asr i motor w zakresie 1800-2100obr wpadał w wibracje .W moim przypadku, gdy brak było dobrego styku na wtyku pompki, zapalała się na pewno kontrolka ESP(u Ciebie ASR) i jesli mnie pamięć nie myli, ABS też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #14 Napisano 10 Marca 2012 tak przepraszam kontr. ESP (nie asr)będe jeszcze raz musiał spr. A gdzie sa w takim razie zatrzaski od tej wtyczki przy pompce? A czy u ciebie tomnik kontrol. świec się zapalała? Poł dnia jazdy i zapeszyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #15 Napisano 10 Marca 2012 (edytowane) tak przepraszam kontr. ESP (nie asr)będe jeszcze raz musiał spr. A gdzie sa w takim razie zatrzaski od tej wtyczki przy pompce? A czy u ciebie tomnik kontrol. świec się zapalała? Poł dnia jazdy i zapeszyłemNie pamiętam ...ale co to ma za znaczenie ? Sprawdzając Vagiem wychodzi błąd pompki 4-ego cylindra, no tak ?Możesz sprawdzić jeszcze, jaka cyferka pojawia się w okienku cyl 4(a może i innych?) grupy 18 , w trakcie wystąpienia i trwania usterki. Bo jakaś musi. Ciekawe byłyby też dane z bloku 23 i 13 logowane w tym właśnie czasie. I nie sugeruj się jedną z podpowiedzi napisanych wyżej- u mnie na jednej pompce cały czas jest coś około 1.35(gr. 13) i silnik chodzi równo. Nie wrzucaj zdjęć ekranu, bo i tak ...no na nich widać.Załatw jakiś program do zrzutu ekranu albo najlepiej - http://forum.vw-passat.pl/threads/59879-vagLOG-platforma-analizy-danych-(wersja-beta)?p=606599&viewfull=1#post606599 Edytowane 10 Marca 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #16 Napisano 11 Marca 2012 dziś zrobiłem screeny z vag + logi zamieszczam do analizy są one po zapaleniu kontrolek abs+esp http://vaglog.rtnet.pl/olakla_75934.html http://vaglog.rtnet.pl/olakla_75935.html http://vaglog.rtnet.pl/olakla_75936.html http://vaglog.rtnet.pl/olakla_75937.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2012 wczoraj posprawdzałem wtyczki na pompkach pozdejmowałem podoginałem i kontrolki znów sie zapalają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Asia Zgłoś #18 Napisano 13 Marca 2012 wczoraj posprawdzałem wtyczki na pompkach pozdejmowałem podoginałem i kontrolki znów sie zapalająCzwarta pompka ewidentnie umiera, miałam u siebie to samo. Kontrolka ESP zapala się gdy bipy rosną jak szalone, a że leje też widać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olakla Zgłoś #19 Napisano 13 Marca 2012 Czwarta pompka ewidentnie umiera, miałam u siebie to samo. Kontrolka ESP zapala się gdy bipy rosną jak szalone, a że leje też widać. dziękuję Asia .szukam pd ---------- Dodano o 18:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:11 ---------- przy "używce"dać nowy zestaw uszczelek na pd a jak wygląda sprawa z podkładką mosiężną bo coś mi sie obiło o oczy na forum jest w komplecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #20 Napisano 14 Marca 2012 przy "używce"dać nowy zestaw uszczelek Obowiązkowo. jak wygląda sprawa z podkładką mosiężną bo coś mi sie obiło o oczy na forum jest w komplecie? Tak, jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach