skrzypek1975 Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2011 Wymieniając olej zauważyłem olej na bloku silnika.Okazało się że olej delikatnie wycieka z pod pokrywy zaworów.Na moje pytanie,czy trzeba wymienić uszczelkę pod pokrywą , na twarzy mechanika zagościł uśmiech.Podobno nie wymienia się uszczelki tylko całą pokrywę zaworów.Wymiana samej uszczelki podobno może tylko powiększyć wyciek.Czy spotkaliście się może z taką opinią? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michas2222 Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2011 Witam Ja wymieniałem samą uszczelkę tylko w 2 litrówce bo bez zdjęcia pokrywy trudno mi było wyjąć turbinę, przy starej uszczelce delikatnie był blok zapocony z miejsc pewnie gdzie są śrubki ale po wymianie na nową jest oki już ponad pół roku. Tylko przy zmianie trzeba dobrze odtłuścić blok i pokrywę zaworów. A dla mnie to co Twój mechanik mówi jest śmieszne najlepiej go zmień, za uszczelkę w vw płaciłem 67zł bodajże. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2011 A może w 1.9 jest inaczej?Ty masz 2.0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michas2222 Zgłoś #4 Napisano 22 Grudnia 2011 Postaram się zobaczyć jutro w 1,9 ale pokrywa zaworów jest podobna, po to są uszczelki żeby wymienić a nie z całą pokrywą. A bardzo Ci to cieknie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #5 Napisano 22 Grudnia 2011 Trochę blok jest oblany.Tragedii nie ma,ale nie lubię jak coś jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #6 Napisano 22 Grudnia 2011 skrzypek, u CIebie w BKC uszczelka też jest wymienna. Kup tylko oryginalną. Koszt 50-60zł w ASO. Jeżeli sam bedziesz wymieniał to kup sobie jeszcze butelkę benzyny ekstrakcyjnej i pędzelek. Bo przed okreceniem pasuje wyczyscić cała pokrywe (tam gdzie srubki) z brudu i piachu żeby nie wpadł potem do silnika. No i potem przyda się też do czyszczenia reszty. Jak założysz nową uszczelke to przykręcaj śrubki na krzyż zaczynając od środka. I nie bardzo mocno bo to plastik i pęknie. Mocno ale z czuciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #7 Napisano 22 Grudnia 2011 Zrobię tak jak mówisz.Tylko dziwi mnie wypowiedz mojego mechanika.Nie sądzę żeby chciał mnie naciągnąć na kaskę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekb6 Zgłoś #8 Napisano 22 Grudnia 2011 Wiesz co skoro to mały wyciek to przeważnie mechanicy śmieją się z takich rzeczy. Ale rozumiem cię bo ja też nie lubię nawet jak mam najmniejszy wyciek i zaraz to naprawiam także spoko. Mechanikiem się nie przejmuj a robota jest prosta. Aha. Dla potomnych. Cała pokrywę wymienia się w 1.9TDI bo tam nie była dostępna sama uszczelka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #9 Napisano 22 Grudnia 2011 Wiesz co skoro to mały wyciek to przeważnie mechanicy śmieją się z takich rzeczy. Ale rozumiem cię bo ja też nie lubię nawet jak mam najmniejszy wyciek i zaraz to naprawiam także spoko. Mechanikiem się nie przejmuj a robota jest prosta. Aha. Dla potomnych. Cała pokrywę wymienia się w 1.9TDI bo tam nie była dostępna sama uszczelka. No to jednak prawda ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2011 W 1,9 TDI ale w B5, a w B6 jest wymienna uszczelka - występuje jako część zamienna więc musi być wymienna. Sprawdzałem ponieważ też chyba będę musiał kupić, bo mam olej na bloku z jednej strony. Tylko jeszcze muszę się upewnić czy to aby na pewno spod uszczelki, czy może z EGR albo turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2011 Jutro z ciekawości zadzwonię do ASO i zapytam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmoto Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2011 Jest dokładnie tak jak mówi mechanik wymiana samej uszczelki może pomóc a może i zaszkodzić. U siebie założyłem 3 uszczelki w tym jedną oryginalną i jak się lało tak się lało nadal albo i gorzej, dopiero kupno używanej pokrywy z uszczelką z silnika po przebiegu 60 tys. km usunęło wyciek. Czyli jednym słowem wszystko zależy od szczęścia ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2011 Cała pokrywę wymienia się w 1.9TDI bo tam nie była dostępna sama uszczelka Uszczelki byly dostepne ale nie w aso, tylko w sklepach z czesciami. Jednak po samej uszczelki zawsze cos tam cieklo - u siebie wymienialem 2 zanim kupilem cala pokrywe i dopiero wtedy bylo sucho. Bylo to w B5Fl jednak tez w 1.9. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2011 Koledzy ja jestem po regeneracji pokrywy tzn uszczelniłem ja siilokonem wysokotemp. Zobaczymy czy wystarczajaco dobrze to zrobiłem, jak narazie przejechałem 600 km i nie ma śladów oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #15 Napisano 28 Listopada 2016 Witam. Mam pytanie odnośnie 1.9 TDi BLS. Uszczelka pod osłoną zaworów jest wymienna i była już wymieniania dwa razy (za każdym razem na ori) i na głowicy nie wydać wycieków. Ale za to mam "zasmarkany" blok silnika po prawej stronie (patrząc od przodu samochodu - zdjęcia poniżej). Czy to uszczelka pod głowicą? I czym mogę to wyczyścić, żeby ewentualnie zidentyfikować wyciek? Czy benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem jak pisał kolega lolekb6? Oczywiście mechanior twierdzi że "..ten typ tak ma". Proszę o odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys Zgłoś #16 Napisano 28 Listopada 2016 Na moje oko to nie idzie z uszczelki z klawiatury tylko z prawej strony jak patrzysz od przodu, tam jest taka okrągła kostka która prowadzi do pompowtrysków ,prawdopodobnie jest tam oring który puszcza olej ,to sprawdż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #17 Napisano 28 Listopada 2016 Czyli na załączonych zdjęciach tego nie widać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys Zgłoś #18 Napisano 28 Listopada 2016 sprawdż kadłub silnika nad skrzynią tam zobaczysz tę okrągłą kostkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #19 Napisano 28 Listopada 2016 Ok, dzięki, sprawdzę :-) A czym mogę umyć to co już wypłynęło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys Zgłoś #20 Napisano 28 Listopada 2016 Ok, dzięki, sprawdzę :-) A czym mogę umyć to co już wypłynęło? KUP bęnzyne estrakcyjną mały pendzel i delikatnie zmywaj póżniej gorącą wodą spłucz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach