Gość Zdz Zgłoś #1 Napisano 28 Maja 2007 Szanowni koledzy mam pytanie odnośnie zaworu EGR ,passat 130KM AVF,wiele róznych rzeczy działo sie z moim passatem dopóki nie odłaczyłem zaworu EGR,mianowicie - szarpanie przy ruszaniu,szartpanie na obrotach 1600-1800 nierówna praca silnika i wiele innych wszystko ustąpiło jak wypiąłem węzyk. Teraz mam pytanie czy wypięcie tego wężyka ma negatywny wpływ na prace silnika i czy to zwór EGR padł czy sterowanie zaworem ,czy sdamochód traci na mocy bez tego zaworu??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boostertd Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2007 ja u siebie po wywaleni EGR zauwazylem same plusy, auto jest mniej zamulone lpiej sie wkreca i nie ma to zadnych skutkow ubocznych jesli chodzi o silnik, jedynie eokolodzy moga zaczac protestowac przed twoim domem jezeli samo wypiecie wezyka zmienilo cos to znaczy ze to padlo sterowanie PS mam taki sprzecik jezeli chcesz to podaj nr ze swoejgo to porownamy czy to to samo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2007 Szanowni koledzy mam pytanie odnośnie zaworu EGR ,passat 130KM AVF,wiele róznych rzeczy działo sie z moim passatem dopóki nie odłaczyłem zaworu EGR,mianowicie - szarpanie przy ruszaniu,szartpanie na obrotach 1600-1800 nierówna praca silnika i wiele innych wszystko ustąpiło jak wypiąłem węzyk.Teraz mam pytanie czy wypięcie tego wężyka ma negatywny wpływ na prace silnika i czy to zwór EGR padł czy sterowanie zaworem ,czy sdamochód traci na mocy bez tego zaworu??? auto nic nie traci. pewnie sterowanie wariowalo albo sie przycinal i dlatego tak bylo. jesli komp nie zglasza bledow to mozesz wypiac wtyczke elektrozaworu a wezyk zalozyc. najlepiej jest wszystko zostawic jak fabryka i dac kawal blachy na kolektor - zaslepic. koniec syfu w dolocie. potem jeszcze wyczyscic kolektor mozna, bo tam to dopiero jest masakra przez ten egr. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dest Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2007 ja tez u siebie wstawilem kulke z lozyska w ten wezyk i zalozylem go znowu ( teraz napewno nie dziala) na gorze i auto zaczelo lepiej z dolu chodzic niczego zlego po tym nie zaobserwowalem:) jedynie co to ekologia ale tez nie tak bardzo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1maniek69 Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2009 ja mam pytanko mam paska 2002 b5 104 km i mam problem z zaworem egr strasznie szczela czy to jest normalne wiem ze on ma za zadanie muszczac nadmiar ciśnienia ale on puszcza cisnienie kiedy mu pasuje nawet na wolnych obrotach myslalem ze to sterownik ale na wagu nie wywala zadnego błędu da sie cos z tym zrobic czy nowy egr:( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #6 Napisano 16 Września 2009 spróbuj go wyczyścić benzyną ekstrakcyjną może coś da Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zbyszko8406 Zgłoś #7 Napisano 6 Października 2009 witam : postanowiłem zaslepic egr czyli blaszka i do tego wezyk zaslepiłem i nie wiem czemu ale u mnie silnik jest słabszy ..jakos głosniej chodzi i twardo strasznie i mam pytanie czemu tak jes u mnie ? jakies pomysły? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #8 Napisano 6 Października 2009 Dlatego ja bym nie ryzykował jednak poczytam jeszcze i poszukam innych mniej ryzykownych sposobów:) (umnie są dość duże te wycieki oleju przez ten EGR) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 7 Października 2009 jakies pomysły? Takie żebyś poczytał forum i co użytkownicy piszą na temat zaślepiania EGR w PD. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passatgtur Zgłoś #10 Napisano 30 Grudnia 2009 ja u siebie po wywaleni EGR zauwazylem same plusy, auto jest mniej zamulone lpiej sie wkreca i nie ma to zadnych skutkow ubocznych jesli chodzi o silnik, jedynie eokolodzy moga zaczac protestowac przed twoim domem jezeli samo wypiecie wezyka zmienilo cos to znaczy ze to padlo sterowanie PS mam taki sprzecik jezeli chcesz to podaj nr ze swoejgo to porownamy czy to to samo Witam kolegęja wczoraj tj. 29.12.2009 walczyłem z kolektorem ssącym i EGR, (Mój Pasek 1,9TDI 110KM AFN 99 rok ma niby 180 tyś km przebiegu) TYLE SYFU TO JA NA OCZY NIGDY NIE WIDZIAŁEM SZOK SZOK SZOK ZWIĄZKI WĘGLA + NIEDOPALONY OLEJ SILNIKOWY + PÓŁ TABLICY MENDELEJEWA ... NAGARU MIAŁEM CAŁY KOLEKTOR ( PRZELOTY MIZERNE) JAK GO CZYŚCIŁEM TO WYBRUDZIŁEM GRAŻ + POMIESZCZENIE OBOK NIE POLECAM ROBIĆ TEGO BEZ GUMOWYCH RĘKAWICZEK !!!!!!!! RĘCE MAM STRASZNIE UFAJDANE I NIE MOGĘ DOSZOROWAĆ NIE ŻYCZĘ NIKOMU DOZNAŃ MÓJ KOLEKTOR ZROBIŁ SIĘ 2 RAZY LŻEJSZY NA DOMIAR ZŁEGO SPADŁY MI JESZCZE IMBUSY POD SILNIK WALCZYŁEM Z PŁYTĄ O 23.00 A JAK ODPALIŁEM ZAUWAŻYŁAM NIBY MNIEJSZE ZADYMIENIE W GARAŻU I BARDZIEJ TWARDĄ PRACĘ DIESLOWSKĄ A CO DO ZBIERANIA SIE TO NIC NIE POWIEM , BO JAK POJECHAŁEM NA JAZDĘ PRÓBNĄ PO ROZGRZANIU CHCIAŁEM POKRĘCIĆ GO NA 3500 - 4000 OBROTÓW ŻEBY PRZEDMUCHAĆ SYFY (JAK CZYŚĆIŁEM WLOTY W GŁOWICY TROCHE SYFU WPADŁO MI DP ŚRODKA NA ZAWORY ---- PADŁ MI ALTERNATOR !!!??!?!? CHOLERA PECH ALE JAK ZROBIE JAZDĘ TO DAM KOLEGOM (KOLEŻANKOM) ZNAĆ CO I JAK PÓKI CO TO MAM JESZCZE GOLFA 1,9 TD 98 ROK I CARAVELLE 2,5 TDI 102 KM I JUŻ PLANUJE ZABIERAĆ SIE ZA TE AUTKA NIE LUBIĘ BYC EKOLOGICZNY SKORO NA MOIM OSIEDLU WSZYSCY PALA ZIMĄ PAPĄ OPONAMI FOLIAMI SZMATAMI I TAKIE TAM WIDZĘ ŻE EGR NIESIE SAME MINUSY DLA UŻYTKOWNIKA A PLUSY DLA ŚRODOWISKA MOŻE SIĘ MYLĘ ALE EGR MÓWIE WYRAŹNE NIE NIE NIE ZASTANAWIAŁEM SIĘ DLACZEGO MÓJ BUSIK CARAVELE LEKKO SOBIE DYMI I SŁABY JEST U SPODU ( 1000-2000 OBR) A TU TAKIE ZABIEGI DŁAWIĄCE MAJĄ MIEJSCE ! JEŚLI KTOŚ PYTA ILE CZASU ZAJĘŁO MI CZYSZCZENIE KOLEKTORA, TO MÓWIĘ OD 17 DO 22 OK 5h OCZYWIŚCIE EGR MA ŚCIĄGNIĘTY WĘŻYK I ZASLEPINY ŚRUBĄ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #11 Napisano 30 Grudnia 2009 _niekrzycz Zedytuj, a przy okazji - interpunkcja. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2009 Panowie w AWX i AVF mozna zaślepiac EGR'a i nic sie niedzieje! natomiast AVB jakoś czasem nie lubi miec zaslepionej recyrkulacji i moza wywalać błędy badz zrobi się słabszy, głosniejszy, czasem wystepują drgania silnika itp... Czy ktoś może rozwinąc ten temat i napisac dlaczego tak sie dzieje???( w przypadki tego silnika? avb) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2009 moze to nie tylko zalezy od EGRu moze cos jeszcze jest przytkane Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2009 Panowie w AWX i AVF mozna zaślepiac EGR'a i nic sie niedzieje! natomiast AVB jakoś czasem nie lubi miec zaslepionej recyrkulacji i moza wywalać błędy badz zrobi się słabszy, głosniejszy, czasem wystepują drgania silnika itp...Czy ktoś może rozwinąc ten temat i napisac dlaczego tak sie dzieje???( w przypadki tego silnika? avb) Jest do do wykrycia przez ECU tylko na podstawie danych z przepływki - kiedyś była już taka dyskusja na forum. W takim przypadku próbowałbym rozwiązania takiego jakie zaleca FIAT w niektórych silnikach JTD - nie zaślepienie tylko częściowe(duże) przyślepienie zaworu. http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=74051 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marian11 Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2009 Koledzy od dwóch tygodni mam zaślepiony EGR silnik 1.9 TDI AVB i wszystko w jak najlepszym porządku,zero błędów.A VW chodzi o niebo lepiej więcej mocy jest to odczuwalne przy niższych obrotach.Więc nie wiem skąd opinie że przy silnikach AVB jet to nie wskazane Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #16 Napisano 11 Marca 2011 odgrzeje stary temat, zeby nie zakladac nowego podobnego. sasiad ma paska z silnikiem awx, ma problem z za niskim cisnieniem doladowania, tylko ze tyrbo ma czyszczone, gruszka sprawna, weze i ic szczelne, podcisnienia tez sa ok, n75 podmienialem odemnie, bo mam nowy, przeplywka ok. Byl u kolegi mechanika, on zdlaj wezyk od egr i przykladal do niego palec albo jezyk i gdy sasiad dawal gazu, to on mu powiedzial ze przy wyzszych obrotach nie ma w ogole podcisnienia, czyli ta klapka sterujaca nie otwiera sie na 100%, kupil nowy n18, zamontowalem mu go i dalej to samo, od okolo 2,5-3tys obr juz do konca nie ma podcisnienia w wezyku i auto przy wyzszych obrotach wraznie wolniej przyspiesza, co to moze jeszcze byc? sam egr jest wyczyszczony. skoro to nie n18 to co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 11 Marca 2011 odgrzeje stary temat, zeby nie zakladac nowego podobnego. sasiad ma paska z silnikiem awx, ma problem z za niskim cisnieniem doladowania, tylko ze tyrbo ma czyszczone, gruszka sprawna, weze i ic szczelne, podcisnienia tez sa ok, n75 podmienialem odemnie, bo mam nowy, przeplywka ok. Byl u kolegi mechanika, on zdlaj wezyk od egr i przykladal do niego palec albo jezyk i gdy sasiad dawal gazu, to on mu powiedzial ze przy wyzszych obrotach nie ma w ogole podcisnienia, czyli ta klapka sterujaca nie otwiera sie na 100%, kupil nowy n18, zamontowalem mu go i dalej to samo, od okolo 2,5-3tys obr juz do konca nie ma podcisnienia w wezyku i auto przy wyzszych obrotach wraznie wolniej przyspiesza, co to moze jeszcze byc? sam egr jest wyczyszczony. skoro to nie n18 to co? zawór elektromagnetyczny 12.pdf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #18 Napisano 11 Marca 2011 to podmienie od siebie i zobacze, a jakie on spelnia zadanie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 11 Marca 2011 to podmienie od siebie i zobacze, a jakie on spelnia zadanie? coś musi być nie tak ze sterowaniem turbin zrób mu logi to się wyjaśni Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #20 Napisano 11 Marca 2011 logi byly robione i pokazywalo ze cisnienie jest za niskie, zadnych innych bledow, a turbo czyste, nie ma luzow, oleju nie bierze i auto nie kopci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach