Scyhe Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2011 Witam, mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu w 1.9 AFN Autoryzowany serwis fiata, gdzie poprzedni właściciel serwisował VW :dobrze zrobił znaki na kołach zębatych wałka oraz pompy. Ja teraz przy wymianie chciałem zrobić tak jak przykazano blokując wałek oraz koło pompy spreparowanymi do tego przyrządami jednak coś jest nie halo bo jak zablokuję wałek i pompe to znak "0" na sprzęgle ucieka mi lekko za obudową w prawo. Dosłownie chowa się jakieś 5mm i już go nie widać. Skad mogą wynikać te różnice ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2011 używałeś szczelinomierzy do zablokowania wałka rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2011 szczelinomierzy? jakieś objaśnienie poproszę, bo nie rozumiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2011 Pewno chodzi mu o włożenie szczelinomierza we wpust z tyłu wałka rozrządu po jednej i drugiej stronie. Nie tego nie robiłem, przygotowałem sobie dość pasowne narzędzie do blokady 4,4mm. Ale dodam, że aby ustawić znak na obudowie skrzyni idealnie na 0 to wałek rozrządu trzeba na tyle obrócić od pozycji zablokowania, że widać gołym okiem że nie włoży się blokady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek_g60 Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2011 A odkreciles kolo walka rozrzadu ( kolo jest plywajace ) wał w zero pompa powinna pasowac zreszta i tak regulacja konta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mustang727 Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2011 Jeśli mówisz że 0 ucieka Ci dalej na obudowę, to bardzo możliwe że pompa wtryskowa była przestawiana np. o 1 ząbek na pasku. Pozostaje Ci teraz regulacja pompy wtryskowej aby wszystko chulalo, jeśli bardzo ciężko pali to prawdopodobnie będziesz musiał przestawić pompę wtryskową o 1 ząbek na pasku rozrządu a w którą stronę to już zależy czy masz za późny czy za wczesny zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) kolego Scyhe, jak mogłeś poprawnie zblokować wałek rozrządu płaskownikiem 4,4mm jak tam wchodzi płaskownik 4,5mm i jeszcze dwa szczelinomierze o grubości listków po 0,45mm każdy? Edytowane 8 Listopada 2011 przez sylwek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2011 No właśnie nie wiedziałem dokładnie jakie mają być wymiary tej blokady. Muszę zatem postarać się o płaskownik 4.5mm. a przy okazji zapytam czy blokada koła pompy ma mieć dokładnie 15mm średnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2011 blokada koła pompy ma mieć 15,5 mm średnicy w wałek rozrządu wsadzasz płaskownik 4,5 mm, mierzysz szczelinomierzem grubość między płaskownikiem a obudową głowicy - jak np wyjdzie 0,9 mm to jeden szczelinomierz o grubości listka 0,45 mm wsadzasz z jednej strony i drugi też o grubości 0,45mm wsadzasz z drugiej strony (między płaskownik a obudowę głowicy) Przy takim ustawieniu wałka musi się dać zblokować koło pompy trzpieniem o średnicy 15,5 mm. Znak na kole zamachowym musi się wtedy pokrywać ze znakiem na obudowie skrzyni. może delikatnie nie pokrywać się jeżeli stary pasek rozrządu jest bardzo rozciągnięty ale nie tak jak u Ciebie (5mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek_g60 Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2011 blokada koła pompy ma mieć 15,5 mm średnicy w wałek rozrządu wsadzasz płaskownik 4,5 mm, mierzysz szczelinomierzem grubość między płaskownikiem a obudową głowicy - jak np wyjdzie 0,9 mm to jeden szczelinomierz o grubości listka 0,45 mm wsadzasz z jednej strony i drugi też o grubości 0,45mm wsadzasz z drugiej strony (między płaskownik a obudowę głowicy) Przy takim ustawieniu wałka musi się dać zblokować koło pompy trzpieniem o średnicy 15,5 mm. Znak na kole zamachowym musi się wtedy pokrywać ze znakiem na obudowie skrzyni. może delikatnie nie pokrywać się jeżeli stary pasek rozrządu jest bardzo rozciągnięty ale nie tak jak u Ciebie (5mm) wszytko sie zgadza tylko trzeba kolo wałka rozrzadu odkrecic zeby bylo ok, wtedy wszystko pasuje idealnie i pasek jest dobrze naciagniety, pasek naciaga sie bez blokady pompy i luznym kolem wałka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #11 Napisano 9 Listopada 2011 jarek_g60 ale ja pisałem o zblokowaniu rozrządu na starym pasku, natomiast jak zakłada się nowy pasek to trzeba robić tak jak napisałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek_g60 Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2011 jarek_g60 ale ja pisałem o zblokowaniu rozrządu na starym pasku, natomiast jak zakłada się nowy pasek to trzeba robić tak jak napisałeś no tak, ale jak ktos robil wcześniej na markera to znaki nie bedą sie teraz pokrywac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scyhe Zgłoś #13 Napisano 14 Listopada 2011 No i poległem, rozrząd ustawiłem wg fabrycznych znaków i blokad. Pompa rozebrana przez pompiarza i sprawdzona - czyszczony nastawnik, wymienione zaworki ( chodź nie sądzę aby one były problemem) pompa OK ale pompiarz za bardzo nie był przekonany, że niezapalanie auta to wina pompy. Złożyłem wszystko do kupy i auto dalej nie odpala. Nic się nie zmieniło - no może poza tym, że teraz tryka ciągle jakiś zaworek w pompie po przekręceniu zapłonu - gdy przekaźnik cyknie po tym jak zgaśnie kontrolka świec to trykanie także ustaje. Już rozłożyłem ręce. Może to wina elektryki gdzieś jeszcze albo komp padł VAG milczy - brak błędów w sekcji Engine i immo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach