golab21 Zgłoś #1 Napisano 23 Maja 2011 Wczoraj zadzwonił do mnie znajomy, mówi że zmieniał bieg z 2 na 3 coś zrobiło "bum" i auto zgasło. jeszce mówił, że nie może zwolnić ręcznego i czy przyjade pomóc. no to jadę. ręczny zwolniłem bez problemów, chyba znajomy był za bardzo przestraszony i zapomniał wcisnąć hamulec nożny przed guzikiem. otwieram maskę, a tam na wiatrakach, wężach i obudowie chłodnicy kropki oleju, zdjąłem pokrywę i co?... dziura w bloku wielkości pięści tak jak w linku tylko na drugim cylindrze, auto to passat 2008 rok przebieg 103000km. ładne jaja. ciekawe dlaczego tak się dzieje. będę wymieniał mu silnik to postaram się porobić foty i wstawię. http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3.0.5/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=3359 i tu jeszcze coś znalazłem http://autokacik.pl/showflat.php?Number=283851782 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #2 Napisano 23 Maja 2011 jaaaaaaa mam BXE i 240 tyś przelotu. kurde jak mam wrócić teraz z pracy do domu ? boje się boję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #3 Napisano 23 Maja 2011 No to załamka, mam GOlfa V BXE z 2006 roku z przelotem 85kkm. Zaczynam się bać, ponieważ zamierzam polata nim troche czasu... Myślę że należy zebrać jakieś dane na temat silników. Czy to jest jakaś seriia silników ? Jak widze to dotyczy silniczków z 2008, czyli dość młodych. Co na to Kulczyk ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #4 Napisano 23 Maja 2011 mój passek wyjechał z fabryki 12.06.2007 numer silnika BXE 445583 głowica jest MADE IN POLAND ustawiony mam LL od nowości, co 30 tyś wymiana oleju, no i aktualnie 239 tyś przelotu. Dziwnych objawów oprócz sowy brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2011 właśnie był telefon od volkswagen ireland, że wymienią silnik na gwarancji. jak będę coś więcej wiedział to napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2011 daj znać coś więcej koniecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2011 Potwierdzam...znajomy 80tys km seat -buuuummmm Auto firmowe - seryjne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #8 Napisano 26 Maja 2011 (edytowane) właśnie był telefon od volkswagen ireland, że wymienią silnik na gwarancji. jak będę coś więcej wiedział to napiszę. To żeby kolega i inni nie musieli czekać na opinię - VW ze względów nikomu nie znanych wpadł na pomysł zastosowania w tych silnikach panewki bez tzw. zamka, a i prawdopodobnie do tego doszedł lipny materiał. Z tego też względu po wystąpieniu luzu wał-panewka po pewnym przebiegu obraca panewkę, urywa korbowód i powstają piękne dziury w bloku. Przychodzące nowe panewki są już z innego materiału, na pierwszy rzut oka wpada aż w pomarańcz, ale dalej na próżno szukać zamka. Czyli następny bubel VW i całej grupy. Taką wiedzę posiada każdy serwis tyle czy na pewno chcą aby każdy użytkownik to wiedział, a przypadków jest sporo. Edytowane 26 Maja 2011 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cwieku Zgłoś #9 Napisano 26 Maja 2011 czy to dotyczy silników BXE od roku 2008 czy też są znane przypadki awariii w silnikach 2006/2007?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #10 Napisano 30 Maja 2011 faktycznie pełno pada tych BXE, jeden za drugim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2011 Też mam BXE w Passacie, nic mi się nie dzieje - według mojego mechanika silnika igiełka, wszystkie paski i podzespoły. Jedyne, co wymieniłem to DWUMASE - szarpało czasami, ale lubie odpowiedni komfort jazdy. Dwumaska już była solidnie wychuśtana, widziałem ją po demontażu. Przelot to 192 tys km. Kupiłem go 1,5 roku temu przy 164tys. Zgasł mi może raz, dwa razy przy zmianie biegu, ale to bardziej jak z luzu wskakiwałem na dwójke, bo toczyłem się z górki i czekało mnie wejście w zakręt i but na gaz. A zgasł, bo za szybko puściłem sprzęgło, no ale bez "bum!". Jak rozkminicie, co dokładnie nie halo, to opiszcie ten problem. Czekam na foty z ciekawości. Na wp.pl psioczą na temat 2.0TDI dzisiaj - http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Wszystko-o-silniku-20-TDI,wid,13462365,wiadomosc.html a tu proszę... o 1.9TDI BXE tez można coś powiedzieć ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebA0406 Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2011 (edytowane) Witam wszystkich właśnie nabyłem takiego passka najlepsze że kupiłem go dokładnie 23 maja tego samego dnia co ten temat został założony:) 28-04-2008 HIGHLINE 94.000km i teraz się zastanawiam co dalej robić bo jak to wada fabryczna to chyba się go lepiej pozbyć. golab21 jak możesz to podaj dokładnie jaki numer silnika i gdzie składany i jak z ta gwarancja poszło bo rozumiem że on był jeszcze na gwarancji? Kurcze moja się właśnie skoczyła luccass masz swojego od nowości? Edytowane 1 Czerwca 2011 przez SebA0406 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam wszystkich właśnie nabyłem takiego passka najlepsze że kupiłem go dokładnie 23 maja tego samego dnia co ten temat został założony:) 28-04-2008 HIGHLINE 94.000km i teraz się zastanawiam co dalej robić bo jak to wada fabryczna to chyba się go lepiej pozbyć.golab21 jak możesz to podaj dokładnie jaki numer silnika i gdzie składany i jak z ta gwarancja poszło bo rozumiem że on był jeszcze na gwarancji? Kurcze moja się właśnie skoczyła luccass masz swojego od nowości? nie popadajmy w zbędną panikę. kupiłem jak miał 190 tyś serwisowany w ASO, sprawdziłem historię i żadnych napraw nie odnotowano a byłoby to na gwarancji. teraz jest dokładnie 241.000 i jeszcze nic się nie urwało co nie znaczy ze może być to np. jutro przydałoby się info czy to dotyczy wszystkich BXE czy może wyszła jakaś seria. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2011 Narazie BXE i pochodne to ostatnie dobre TDI (pod wzgledem niezawodnosci) Jesli nawet jest wada wabryczna to narazie dotyczy ona bardzo malego odsetku aut. Moze sie okazac ze za kilka lat beda sypac sie nagminnie... tego nie wie nikt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #15 Napisano 2 Czerwca 2011 jak auto wróci z naprawy to spiszę VIN, ale autko wyprodukowane w drugiej połowie 2008, udało sie, bo auto sprowadzone z UK, a w UK jest 3 lata gwarancji. jakby było kupione w irlandii to już by było po, bo tu dają tylko 2 lata. na razie wiem tyle, że silnik cały wymienią i dwumasę na gwarancji, za tarczę sprzęgła trzeba dopłacić 200 funtów. na początku mówili, że wymienią sam blok, ale rozebrali i chyba stwierdzili, że czapka też dostała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebA0406 Zgłoś #16 Napisano 2 Czerwca 2011 golab21 jak mozesz to sprawdz gdzie składany silnik pl czy de kurcze mój z pl 23-03-08 sam niewiem co teraz robić stare auto jeszcze mam 2005 bmw e60 160tys miała być zmiana na tani w eksploatacji i opłatach potrzciwy 1.9 tdi a tu taki zonk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #17 Napisano 2 Czerwca 2011 golab21 jak mozesz to sprawdz gdzie składany silnik pl czy de nie dam rady sprawdzić, bo auto wróci już z nowym motorkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cwieku Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2011 Panowie, nie popadajmy w skrajną panikę. Tak jak pisze rob555, BXE mają opinię bardzo dobrych silnków. Jeździć i szanować auto, a nie zamartwiacie się na zapas... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #19 Napisano 5 Czerwca 2011 Czy motory BXE maja na 100% panewki bez zamkow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicek22 Zgłoś #20 Napisano 5 Czerwca 2011 Ludzie ale wy panikujecie komuś sypło się coś i od razu wszystkie maja wade fabryczną kwestia exploatacji samochodu może ktoś kupił auto z przebiegiem 60 tys km i silnik padł po tygodniu a drugi kupił z przebiegiem 240 tys km i auto smiga , ktoś katuje auto to poźniej ma w samochod uzywany nikt nigdy nie wejdzie nie wiesz co kupujesz nawet jak zrobisz 1000 testów i tak nastepnego dnia moze nas zawiesc to po prostu życie , chcecie mniej stresów kupujcie nowe na gwarancji ( tylko te szalone ceny ) a jak narazie jezdzijcie dalej tym co macie serwisujcie a bedziecie jezdzic dalej passat to naprawde dobre autko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach