Dzolero Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2011 witam czytalem na forum ze nie ma wiekszych problemow podczas wymiany zawieszenia a tu lipa - wlasnie jestem w trakcie wymiany i stoje w jednym miejscu nie moge wybic obu dolnych wahaczy z tego stelazu na ktorym jest tarcza itd... - jak to sie wyciaga bije mlotkiem a one ani drgna prosze szybko o pomoc bo auto rozkrecone a dzis na nocke musze jechac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2011 Kolego jak nie masz żadnego ściągacza to dobry młotek ręce i "pierz". Banana od góry będzie łatwiej wybić. A ten prosty też młotkiem, ale najpierw amor odkręć bo będzie sprężynował. Możesz też od dołu pod śrubę podłożyć lewarek podnieść trochę i uderzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzolero Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2011 juz wszystko mam poodkrecane trzyma sie tylko wlasnie na tych dwoch koncowkach - walilem chyba z godznine w oba i ani drgnely myslalem ze cos pominalem i dlatego napisalem ale widze ze trzeba bedzie lepszy mlotek skombinowac a jak nie to mowi sie trudno po mechanika trzeba bedzie jutro dzwonic aby to zdjal jakby ktos mial jeszcze jakies rady to jestem otwarty na propozycje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekmax Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2011 (edytowane) Bijesz dużym młotkiem w "stelaz" na dole w miejscu gdzie są swożnie od wahaczy pod kątem 90 stopni do nich , muszą wyjść.Czasami czujnik ABS też wyjdzie:mlask Edytowane 9 Maja 2011 przez slawekmax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2011 Breszką napręż najpierw wachacz i potem bij musi wyskoczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2011 nie moge wybic obu dolnych wahaczy z tego stelazu na ktorym jest tarcza itd... - jak to sie wyciaga bije mlotkiem a one ani drgna wymienialem wszystkie wachacze 2 tygodnie temu, tez mialem problem z wybiciem tych dolnych ale sobie poradzilem, podloz pod stelaz ten metalowy co ida do niego wachacze jakis klocek, przekrec cala os w lewo, i mlotek minimum 5kg i wal w niego do tego uzyj jakiegos dornia, i bij w ta srube co jest na imbus, polej to jakims wd40 i wal inaczej tego nie wybijesz, zapieklo sie i juz, ewentualnie polecam podgrzanie tylko uwazaj na przewody, podgrzanie pomaga w 100%. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2011 wymienialem wszystkie wachacze 2 tygodnie temu, tez mialem problem z wybiciem tych dolnych ale sobie poradzilem, podloz pod stelaz ten metalowy co ida do niego wachacze jakis klocek, przekrec cala os w lewo, i mlotek minimum 5kg i wal w niego do tego uzyj jakiegos dornia, i bij w ta srube co jest na imbus, polej to jakims wd40 i wal inaczej tego nie wybijesz, zapieklo sie i juz, ewentualnie polecam podgrzanie tylko uwazaj na przewody, podgrzanie pomaga w 100%. powodzenia a po co to podstawiać jakimś dornem czy klockiem ? Bierzesz młotek łyżkę do opon zahaczasz o taki występ przy zwrotnicy i o dany wahacz potem opierając się nań walisz młotkiem w zwrotnicę na skręconym kole odkręcony wahacz musi wyskoczyć nie ma bata a podgrzewanie do alu, przewodów hamulcowych, ABS-u, czujników klocków to nie za bardzo dobry pomysł wg mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pprymek Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2011 Ja naprężam ściągacz ile sie da i wale jak jeden kolega pisał w miejsce w którym są zamocowane i wyskakuje. Prosta sprawa. A jak nie ma ściągacza to łyżka do kół pomocna para rąk i dwa młotki. Jeden przykładamy do piasty a drugim w niego uderzamy. I po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2011 ja podgrzewalem i tez poszlo, to juz indywidualna sprawa kazdego z nas jak kto sie do tego zabierze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78 Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2011 podstaw lewarek pod gwint, podnieś lekko, potraktuj jakimś odrdzewiaczem od strony gumki i naparzaj młotkiem w zwrotnicę - nie ma bata żeby nie wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2011 Ja też miałem probem z wybiciem ich ale pojechałem do sklepu po widelec do wybijania końcówek drążka kierowniczego troszkę powiększyłem w środku wciecie i wyszło pięknie własciwie to powinien to być ściągacz ze śrubą ale większość uniwersalnym ma inny rozstaw w środku i trudno dopasować do tych sworzni a jak wiadomo inna jest wielkość sworznia wachacza dolnego i banana:):)w piaście koła:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzolero Zgłoś #12 Napisano 11 Maja 2011 ni cholery nie chcialo wyjsc - musialem zadzwonic po znajomewgo mechanika - wzielismy rure - ja podwarzalem z calej sily jak sie dalo a on walil mlotkiem z boku i po kilku naprawde solidnych uderzeniach dopiero wyszlo - w pojedynke nie bylo opcji aby to wylozyc dzieki wszystkim za odpowiedz do tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piorun9 Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2011 Ja miałem taki sam problem przy wymianie wachaczy, z jedną stroną męczyłem się prawie godzinę i stwierdziłem że musi być na to jakiś prostszy sposób, zadzwoniłem do znajomego przed rozebraniem drugiej strony i okazało się że wystarczy dobrze uderzyć w zwrotnice i same wyskakują. Trzeba tylko trafić w odpowiednie miejsce. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #14 Napisano 28 Maja 2011 Wklej foto i zaznacz jakie to miejsce, żeby wszyscy wiedzieli :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDC Zgłoś #15 Napisano 26 Sierpnia 2011 (edytowane) No, jeszcze fajniej będzie jak zwrotnicę uszkodzisz (kombinacja siły młotkowego i wagi młotka). Pany i Panie ! Jeżeli nie macie ściągacza do sworzni to: dwa młotki ślusarskie (to takie typowe z jednej strony ścięte) - pierwszy 150-300g wkładasz wąską stroną między sworzeń a zwrotnicę (czyli to coś w co wchodzą wahacze), drugi młotek 1-1,5kg max. dobrze pieprznąć (nfo dla moderatora - chodzi o potraktowanie pieprzem) w ten pierwszy młotek. W przypadku niepowodzenia czynność powtarzać do skutku. Działa w 100% przypadków. I między bajki włóżcie "zapieczone" wahacze i WD40 stosowany na każdą dolegliwość. W przypadku dolnych wahaczy dobrze pod zwrotnicę podłożyć jakiś klocek drewniany czy inną cegłę chociaż. Kiedy wymieniasz np. przedni dolny, to pod sworzeń banana podkładasz a jak wymieniasz banana, to podeprzyj gdzie chcesz, bo banana wybijasz do góry. Jeśli pomogło poproszę o pkty Edytowane 26 Sierpnia 2011 przez MDC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysztofn1983 Zgłoś #16 Napisano 26 Sierpnia 2011 Kolego musisz mieć specjalne "widełki" do wybijania tego typu końcówek. Lepiej jedź na warsztat bo możesz coś jeszcze uszkodzić w aluminiowym zawieszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #17 Napisano 26 Sierpnia 2011 a nie widzicie żeście odgrzali kotleta z maja ? I jeszcze to proszenie się o punkty pomógł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #18 Napisano 26 Sierpnia 2011 "Robcyk" powyżej wstawił fotkę takiego widelca z tym biciem młotkiem w młotek to uważajcie, bo to są twarde materiały i może skończyć odpryskiem jednego z nich.... jeśli trafi w .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stopik Zgłoś #19 Napisano 26 Sierpnia 2011 z tym biciem młotkami to też trzeba uważać, ja u siebie teżtak robiłem tylko na końcówce drążka i skonczyło sie założeniem nowej zwrotnicy bo stara pękła. a to jakieś stopy żeliwa i nie bardzo idzie pospawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
samael Zgłoś #20 Napisano 28 Sierpnia 2011 Witam panowie powiedzcie jaki wahacz zakupić bo prawdopodobnie siadł mi dolny lewy zerwało osłonę gumowa i teraz strasznie skrzypi . Podpowiedzcie jaka firma najlepiej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach