Skocz do zawartości
Dzolero

problem przy wymianie dolnych wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czytalem na forum ze nie ma wiekszych problemow podczas wymiany zawieszenia a tu lipa - wlasnie jestem w trakcie wymiany i stoje w jednym miejscu

 

nie moge wybic obu dolnych wahaczy z tego stelazu na ktorym jest tarcza itd... - jak to sie wyciaga bije mlotkiem a one ani drgna

dsc04341w.th.jpg

 

prosze szybko o pomoc bo auto rozkrecone a dzis na nocke musze jechac :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak nie masz żadnego ściągacza to dobry młotek ręce i "pierz".

Banana od góry będzie łatwiej wybić.

A ten prosty też młotkiem, ale najpierw amor odkręć bo będzie sprężynował. Możesz też od dołu pod śrubę podłożyć lewarek podnieść trochę i uderzać.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz wszystko mam poodkrecane trzyma sie tylko wlasnie na tych dwoch koncowkach - walilem chyba z godznine w oba i ani drgnely :/ myslalem ze cos pominalem i dlatego napisalem ale widze ze trzeba bedzie lepszy mlotek skombinowac a jak nie to mowi sie trudno po mechanika trzeba bedzie jutro dzwonic aby to zdjal :/

 

jakby ktos mial jeszcze jakies rady to jestem otwarty na propozycje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bijesz dużym młotkiem w "stelaz" na dole w miejscu gdzie są swożnie od wahaczy pod kątem 90 stopni do nich , muszą wyjść.Czasami czujnik ABS też wyjdzie:mlask

Edytowane przez slawekmax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Breszką napręż najpierw wachacz i potem bij musi wyskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie moge wybic obu dolnych wahaczy z tego stelazu na ktorym jest tarcza itd... - jak to sie wyciaga bije mlotkiem a one ani drgna

 

 

wymienialem wszystkie wachacze 2 tygodnie temu, tez mialem problem z wybiciem tych dolnych ale sobie poradzilem, podloz pod stelaz ten metalowy co ida do niego wachacze jakis klocek, przekrec cala os w lewo, i mlotek minimum 5kg i wal w niego do tego uzyj jakiegos dornia, i bij w ta srube co jest na imbus, polej to jakims wd40 i wal inaczej tego nie wybijesz, zapieklo sie i juz, ewentualnie polecam podgrzanie tylko uwazaj na przewody, podgrzanie pomaga w 100%. powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienialem wszystkie wachacze 2 tygodnie temu, tez mialem problem z wybiciem tych dolnych ale sobie poradzilem, podloz pod stelaz ten metalowy co ida do niego wachacze jakis klocek, przekrec cala os w lewo, i mlotek minimum 5kg i wal w niego do tego uzyj jakiegos dornia, i bij w ta srube co jest na imbus, polej to jakims wd40 i wal inaczej tego nie wybijesz, zapieklo sie i juz, ewentualnie polecam podgrzanie tylko uwazaj na przewody, podgrzanie pomaga w 100%. powodzenia
a po co to podstawiać jakimś dornem czy klockiem ? Bierzesz młotek łyżkę do opon zahaczasz o taki występ przy zwrotnicy i o dany wahacz potem opierając się nań walisz młotkiem w zwrotnicę na skręconym kole odkręcony wahacz musi wyskoczyć nie ma bata a podgrzewanie do alu, przewodów hamulcowych, ABS-u, czujników klocków to nie za bardzo dobry pomysł wg mnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja naprężam ściągacz ile sie da i wale jak jeden kolega pisał w miejsce w którym są zamocowane i wyskakuje. Prosta sprawa. A jak nie ma ściągacza to łyżka do kół pomocna para rąk i dwa młotki. Jeden przykładamy do piasty a drugim w niego uderzamy. I po sprawie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja podgrzewalem i tez poszlo, to juz indywidualna sprawa kazdego z nas jak kto sie do tego zabierze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podstaw lewarek pod gwint, podnieś lekko, potraktuj jakimś odrdzewiaczem od strony gumki i naparzaj młotkiem w zwrotnicę - nie ma bata żeby nie wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem probem z wybiciem ich ale pojechałem do sklepu po widelec do wybijania końcówek drążka kierowniczego troszkę powiększyłem w środku wciecie i wyszło pięknie własciwie to powinien to być ściągacz ze śrubą ale większość uniwersalnym ma inny rozstaw w środku i trudno dopasować do tych sworzni a jak wiadomo inna jest wielkość sworznia wachacza dolnego i banana:):)w piaście koła:)

1426931.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ni cholery nie chcialo wyjsc - musialem zadzwonic po znajomewgo mechanika - wzielismy rure - ja podwarzalem z calej sily jak sie dalo a on walil mlotkiem z boku i po kilku naprawde solidnych uderzeniach dopiero wyszlo - w pojedynke nie bylo opcji aby to wylozyc

dzieki wszystkim za odpowiedz do tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki sam problem przy wymianie wachaczy, z jedną stroną męczyłem się prawie godzinę i stwierdziłem że musi być na to jakiś prostszy sposób, zadzwoniłem do znajomego przed rozebraniem drugiej strony i okazało się że wystarczy dobrze uderzyć w zwrotnice i same wyskakują. Trzeba tylko trafić w odpowiednie miejsce. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wklej foto i zaznacz jakie to miejsce, żeby wszyscy wiedzieli :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, jeszcze fajniej będzie jak zwrotnicę uszkodzisz (kombinacja siły młotkowego i wagi młotka).

Pany i Panie !

Jeżeli nie macie ściągacza do sworzni to:

dwa młotki ślusarskie (to takie typowe z jednej strony ścięte) - pierwszy 150-300g wkładasz wąską stroną między sworzeń a zwrotnicę (czyli to coś w co wchodzą wahacze), drugi młotek 1-1,5kg max. dobrze pieprznąć (nfo dla moderatora - chodzi o potraktowanie pieprzem) w ten pierwszy młotek. W przypadku niepowodzenia czynność powtarzać do skutku.

Działa w 100% przypadków. I między bajki włóżcie "zapieczone" wahacze i WD40 stosowany na każdą dolegliwość.

 

W przypadku dolnych wahaczy dobrze pod zwrotnicę podłożyć jakiś klocek drewniany czy inną cegłę chociaż. Kiedy wymieniasz np. przedni dolny, to pod sworzeń banana podkładasz a jak wymieniasz banana, to podeprzyj gdzie chcesz, bo banana wybijasz do góry.

 

Jeśli pomogło poproszę o pkty ;-)

Edytowane przez MDC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego musisz mieć specjalne "widełki" do wybijania tego typu końcówek. Lepiej jedź na warsztat bo możesz coś jeszcze uszkodzić w aluminiowym zawieszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość resi

a nie widzicie żeście odgrzali kotleta z maja ?

 

I jeszcze to proszenie się o punkty pomógł :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Robcyk" powyżej wstawił fotkę takiego widelca :)

 

z tym biciem młotkiem w młotek to uważajcie, bo to są twarde materiały i może skończyć odpryskiem jednego z nich.... jeśli trafi w :zeco ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym biciem młotkami to też trzeba uważać, ja u siebie teżtak robiłem tylko na końcówce drążka i skonczyło sie założeniem nowej zwrotnicy bo stara pękła. a to jakieś stopy żeliwa i nie bardzo idzie pospawać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie powiedzcie jaki wahacz zakupić bo prawdopodobnie siadł mi dolny lewy zerwało osłonę gumowa i teraz strasznie skrzypi . Podpowiedzcie jaka firma najlepiej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności