Skocz do zawartości
dj_jim

Dymi na niskich obrotach:/ Nowe turbo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem z passacikiem 2002 1.9 TDI 131ps AVF. Dymi na jasny siwy kolor przy ruszaniu spokojnie z 1 biegu lub 2 i 3 z niskich obrotów:( Najgorzej w korku start-stop. Turbo 2 dni po regeneracji, lało bo dymił na czarno przy 3 tys obrotów. Teraz nie dymi przy butowaniu, lecz podczas spokojnej jazdy tak przy około 1200-1300 obrotów przy spokojnej jeździe jak dam gaz w podłogę to ok ani dymka:/ Dolot zasyfiony olejem jest dość konkretnie jeszcze po starym lejącym turbo.

Mechanik mówił ze olej sie musi wypalić z tego dolotu, lub tez olej za rzadki (5w40) choć od wymiany do wymiany nic dolewać nie trzeba (przebieg 194tyś). Trzecią opcją jaką mechanik przedstawia to odma, lecz jest czyściutka oraz filtererek w pokrywie zaworów również.

 

Jutro jadę do Francji nim, dojedzie? czy to faktycznie ten olej z dolotu turbo zasysa?

 

Dzięki za wszelkie sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwszy blad dlaczego nie wyczysciles dolotu ? tak mozesz jechac musi sie wypalic caly syf co jest w intercoler i reszczie dolotu na trasie to minie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ma rację. Olej, który pozostał w układzie dolotowym będzie się długo wypalał. Katalizator jest do wywalenia bo pewnie cały jest w oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gość od turbo powiedział ze to minie i ze szkoda sie ciapać przy czeszczeniu dolotu, ogarnąłem egr, i rury dolotowe, został intercooler, katalizator faktycznie moze ucierpieć? mam zrobić trase 2500km w jedna stronę i pytanie czy ten katalizator da rade? i czy ten syf sie wypali na tym odcinku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno się wypalić kiedyś jakiś koleś z forum pisał że jego auto dymiło przez tys km po wymienia turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe turbo samo w sobie bedzie dymić bo musi się wypalić z niego olej. Dużym błędem było nie wyczyszczenie całego dolotu bo mogą się tam znajdować ciała obce, opiłki itp ze starego turbo jak się przycierało dodatkowo po wymianie turbiny obowiązkowo trzeba wymienić olej wraz z filtrem niezależnie od jego przebiegu. Co do katalizatora to owszem może być przytkany przez olej jak dużo go turbina pompowała w wydech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ten katalizator da rade?

Proponuję wywalić katalizator. Na pewno był już zaklejony syfem a rozwalona turbina jeszcze bardziej się do tego przyczyniła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katalizator to zło :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na pewno był już zaklejony syfem a rozwalona turbina jeszcze bardziej się do tego przyczyniła.

 

Jakub, jaka była historia choroby? Jeżeli turbo się rozszczelniło i poszedł olej w wydech to nie chcę Cię martwić, ale kata trzeba wyjąć. Kluczowym jest czy turbinka wypluła olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności