Gość Grinch Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) ... Passat B5 3BG 1.9 TDI AVF Variant 2004 rok. Najpierw napisze co zostało zrobione żeby nie było że sprawdź to co już dawno było sprawdzone. + Turbo Wyczyszczone + Przepływomierz bdb + Cały układ dolotowy sprawdzony wraz z IC, wszystko szczelne + Wszystkie węże podciśnieniowe itp wymienione na nowe + Podmiana zaworu N75 z n18 i pozostawienie do teraz. + Wyczyszczony zawór EGR + kolektor dolotowy ( I co teraz mam błąd Abgas Werkstatt) ... Auto zaczyna mnie piekielnie wkur.... żadne vagi itp nic nie dają także dałem sobie już z tym spokój. ... Auto przed podmianą zaworków n75 i n18 łapało mi tryb awaryjny przy 160 km/h, postanowiłem podmienić te owe zaworki i po pierwsze jest różnica no i tak pozostawiłem. ... Dobra i tak jeździłem przez jakiś czas, ostatnio leciałem na trasie i ogień 180 km/h i koniec więcej auto nie jedzie. Dojeżdżam do zakrętu redukcja do 3 biegu i ogień dla sprawdzenia dlaczego passat nie chce dale jechać no i nie pamiętam dokładnie 3-4 bieg około 3,5 tys obrotów i koniec znów tryb awaryjny. Następne rozpędzanie auta 165 km/h i znów tryb awaryjny. ... Dodam iż auto przyspiesza fajnie, nie ma żadnych szarpnięć ani żadnych dziwnych zjawisk prócz trybu awaryjnego. ... Znając życie to zapewne jakiś mod wrzuci to zaraz do śmietnika bo powie że temat wałkowany ale ja mówię że każdy problem jest inny i dlatego napisałem ostatni raz prośbę do was o pomoc bo powoli zaczynam losować na który szrot to oddać ... także jeśli ktoś potrafi mi wskazać co jeszcze sprawdzić to będę bardzo wdzięczny. ... Pozdrawiam Michał Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez Grinch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2011 Kolego a po czyszczeniu turbo było jakiś czas ok? Ja miałem tez podobną sytuacje tylko że jak miałem wyczyszczone turbo jakąś chwile był spokój, turbo czyszczone miałem 3 razy chwilowo było dobrze ale po ok miesiącu problem nadal występował a auto nie było zamulane. Podmieniałem zawory minimalnie było lepiej ale nadal tryb awaryjny. Problem ustał po wymianie turbiny. A powiedz jeszcze w jakiej kondycji masz pompki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apollo23 Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam. Też przesidziałem na forum kilkanascie godzin i nic ciekawego nie znalazłem. Większość pisze o czyszczeniu turbo, ale je bardzo prosto sprawdzić czy jest walnięte. Jeśli jest sprawne należy szukać przyczyny w czym innym. Mam kilka pytań do Ciebie. Czy to wszystko robiłeś sam, czy w warsztacie, jesli w warsztacie to czy byłeś przy tym jak sprawdzali Ci to wszystko po kolei i czy możesz i masz miejsce samemu się trochę pobawić. Jeśli jesteś trochę mechanikowaty to pewnie sam dasz rady. Widzę że turbo masz sprawne, nieszczelności też nie masz, w/g mnie pozostaje Ci zrobiebie następującej rzeczy. Kup dwa nowe zawory 1J0 906627 i taki sam ale z końcówką A. Jeden ma białą końcówkę, ten obok gruchy, a drugi czarną ( ewentualnie pożycz od znajomego, który ma silnik TDi i u którego podciśnienie działa jak ta lala). Nowe kosztują w granicach 130zł za sztukę, używane możesz kupićdużo taniej , ale nie radzę tego robić - zbędny wydatek pieniędzy i nerwów i wymień je na nowe lub pożyczone od sprawnego auta. W/g mnie te zaworki są trochę niedopracowane i wymiana powinna pomóc na 100%. Czekam na cd historii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2011 ... Wszystko robię sam. Nie ufam nikomu. Zastanawiam czy jeżeli część gorąca Turbosprężarki jest uszkodzona to czy może robić takie rzeczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apollo23 Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2011 A dzwignia w turbawce podnosi się i opuszcza?? Spróbuj podmienić jak pisałem wyżej zawory N75 i N18 na pożyczone od kogoś i zobacz jaki będzie efekt podmiany. A komputer po podłączeniu nie pokazuje Ci żadnego błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) @Grinch Czytając to co piszesz tzn. całą twoją diagnostykę i wnioski z niej płynące to podzielam opinie MDZ. Jeśli masz niemal pewność, że elementy wpływające na na takie objawy są sprawne, a do tego czyszczenie turbo nie pomogło to obawiam się, że pora rozejrzeć się za nową turbiną. Przećwiczyłem dokładnie to samo co Ty (no może bez wymiany węży, bo były dobre i czyszczenia EGR), ale dopiero wymiana turbo pomogła zwalczyć wk...jącą przypadłość. PS: Znając budowę turbo ze zmienną geometrią wiadomym jest że wszelkie czyszczenia jak i ich regeneracja w 9 na 10 przypadkach nie wyeliminuje na dłuższą metę problemów związanych z przeładowaniami czy też rzadszym niedoładowaniem. Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2011 ... Wszystko chodzi dobrze, jednakże coś niedomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2011 ja bym wymienił turbo jak koledzy radzą(przynajmniej na podmianke od kogoś- operacja nie skomplikowana) i przestał tak zapier.. bo życia szkoda.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2011 ... Jeżeli zakładając że turbina od strony gorącej jest rozsypana to to wbijanie trybu awaryjnego jest po to aby motor nie wyskoczył spod maski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2011 ... Jeżeli zakładając że turbina od strony gorącej jest rozsypana to to wbijanie trybu awaryjnego jest po to aby motor nie wyskoczył spod maski ? tryb awaryjny wbija ci bo turbo przeładowuje a nie łyka oleju gdzie motor mógłby wyskoczyć z pod maski w krańcowych przypadkach i nie zgasisz drania nawet na 5 z heblami w podłodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) 2 Faults Found: 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent … Statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42818.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42816.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42815.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42814.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42810.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42812.html Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42811.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42817.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42813.html … Basic Settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42819.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42820.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/grinch_42821.html Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez Grinch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2011 Wrzuć logi dunamiczne. Bo wg błędu masz przeładowanie, możliwe że w górnym zakresie obrotów, a to na logu będzie widać. Aha i jest błąd jak i na logach widać że egr stoi, zaślepiałeś go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2011 Wrzuć logi dunamiczne. Bo wg błędu masz przeładowanie, możliwe że w górnym zakresie obrotów, a to na logu będzie widać. Aha i jest błąd jak i na logach widać że egr stoi, zaślepiałeś go? ... EGR = ciekło z niego więc postanowiłem go wyczyścić, wraz z kolektorem dolotowym, wszystko czyściłem w benzynie itp. Po wyczyszczeniu wystąpił błąd. I jest tak aż do teraz. Co do logów dynamicznych to jakie konkretnie zrobić ? PS: Mario a jak wygląda sprawa z pompkami i z rozrządem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2011 Pompki ok, a rozrząd "mieści się w granicach tolerancji" czyli jako tako A pod egr wsio podpiąłeś? Moze cos nie wtyknąłeś do końca, zapomniałeś o czymś i błąd wywaliło... Wiesz miałem, no może nie podobny, ale w miarę przypadek słabego ciągnięcia w górnych obrotach w audi i lipny okazał się filtr paliwa. Ale nie było żadnych błędów wtedy. U Ciebie ta turbina wywaliła błąd... Logi standard a przynajmniej 3,8,10,11 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2011 Nie wiem czy już pisał ktoś o tym czujniku co załączyłem. U mnie on był winien.Steruje pracą turbiny. Na logach nie wykazało, ze to on ale okazało się, że jednak. Było przeładowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2011 powoli zaczynam losować na który szrot to oddać Przywieź- odkupie, naprawię i na drugi dzień sprzedam Co do tematu to mam jedną sugestię- mądra i spokojna diagnoza. To układ bardzo prosty i łatwy do diagnozowania. 17965 - Charge Pressure Control: Positive DeviationP1557 - 35-10 - - - Intermittent Idz za tym co mówi Ci ECU- sprawdz w vag scope co MAP pokazuje i jak ECU steruje N75. W niektórych przypadkach warto podpiąc analogowy zegar w dolot, ew MAP-a innego podstawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2011 ja przerabiałem kupowanie uzywanego n75 ,i efekt był taki ,ze w gornych partiach mocy przeładowywało ,a skad wiesz ze n18 jest sprawne, i nadaje sie na podmiane ja po gratach uzywanych musiałem kupic nowe ,i po problemie czyszczenie turbo? a moze masz zatarte kierowniczki i czyszczenie im nie pomaga przeplywka ,czyszczenie? w dole spoko ,ale wiecej pedał w podłoge i tryb awaryjny, wiec albo podmien na nowe albo pozycz wmiare swieze. poza tym, to mi mechanik na logach dynamicznych, muwił po kolei co jest do wymiany,wszystko było widac, no chyba ze ktos logi nie umie sprawdzac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Grinch Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2011 (edytowane) ... Maryo co do EGR to wszystko jest podłączone odpowiednio, bo przecież tam nie ma możliwości inaczej tego podłączać. Niestety ale nie jestem w stanie zrobić logów dynamicznych bo ten sprzęt który mam to nadaje się jedynie do zczytania kodów z tel. Także jestem zmuszony się dalej męczyć Edytowane 21 Kwietnia 2011 przez Grinch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2011 Bez logów dynamicznych można tylko dalej dumać co może być nie tak. Na spota przecież jak pojedziesz (tak na przykład) to ktos może ma kompa i logi by zrobił, albo ktoś z okolic może twoich logi zrobi. Bo bez tego możemy gdybać. Masz błąd od przeładowania i wychodzi że coś nie teges z turbiną, no ale właśnie bez logów to gdybanie. Ale wiesz jest na to sposób, zwolnij i nie zapierdzielaj tak to będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #20 Napisano 21 Kwietnia 2011 No niestety jest jak EGR źle podłączyć, mój do niedawna był źle podłączony, i choć mechanik zaglądał nie raz pod maskę to nawet nie zwrócił wcześniej na to uwagi. Upewnij się, że EGR jest właściwie podłączony. To tak przy okazji. Nie pomogę zapewne, ale u mnie pasek wpadał w tryb awaryjny, gdy miałem w baku mniej paliwa niż połowa zbiornika. Gdy paliwa było mniej niż połowa, to z baku dobywało się jakby bulgotanie (zasysanie) przy przekręcaniu kluczyka. Jeśli wtedy uruchomiłem silnik i pojechałem, to potrafił wpadać w tryb awaryjny (zapowietrzony układ paliwa?). Znalazłem na to sposób: mieć paliwa więcej niż pół zbiornika lub jak "zabulgocze", to nie zapalać silnika tylko kilka razy włączać kluczykiem "stand by", wtedy układ się napełnia, przestaje bulgotać i w tryb awaryjny nie wpada. U Ciebie pewnie jest coś innego, ale to tak a propos wpadania w tryb awaryjny, może ktoś ma podobne zmartwienie i doczyta o moim problemie. Sorki za lekki OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach