Skocz do zawartości
shoei

Szarpie podczas jazdy B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem. Podczas jazdy samochód szarpie tzn wcisnę mu do oporu to ciągnie do przodu ale tak co sekundę na chwile przerywa i dalej idzie. Przy spokojnej jeździe nie jest to odczuwalne. Jak jadę i na chwilę zdejmę nogę z gazu i wcisnę znowu to przez chwilę jest normalnie i tak w koło. Na jałowym tak samo, samochód stoi w miejscu ale czuć że przerywa i wskazówka od obrotomierza delikatnie opadnie. Obroty ma 820-840 na rozgrzanym. Wymieniałem filtr paliwa. Robiłem przekładkę przepływki, turbo jest po regeneracji, sprzęgło po wymianie, poprawiałem zaciski na pompowtryskach. W VAGu w sekcji silnika nie pokazuje żadnych błędów, grupa 4 wartości mam -1.4 0.4 0.7 0.6. Synchronizacja rozrządu wartość mam od 0 do -1,1 faluje sobie. Wody nie ubywa, oleju stan ciągle taki sam. Silnik to ATJ 85kW z automatyczną przekładnią. Coś więcej można sprawdzić? Szkoda żeby samochód się męczył. Co to może być za przyczyna? Liczę na waszą pomoc.

Edytowane przez shoei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy jak u Ciebie. Problemem okazała się walnieta elektryczna pompa w zbiorniku która nie podawała paliwa. Po wymianie auto ciągnie normalnie bez żadnego przerywanie. Oczywiście całkiem możliwe że jeszcze coś innego jest nie tak, ale zacząłbym od sprawdzenia pompy (przekaźnika, bezpiecznika) na poczatek

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to wina automatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z garażu po wstępnych oględzinach to prawdopodobnie pompa. Podłączyłem pompę pod prostownik 12V, biegunowość sprawdziłem z wtyczką, czyli w dobrym kierunku się kręci. Podłączyłem węża gumowego w wyjście paliwa. Koniec węża do kanisterka, podłączam pompę i po kilku chwilach widać jak w żółwim tempie 1 cm węża gumowego na 2-3 sek idzie powoli ropa. Wydaje mi się że wydajność musi być większa. Jeszcze idę sprawdzę filtr siatkowy tylko muszę rozebrać to ustrojstwo.

 

Po sprawdzeniu w drugim takim samym pasku tam zdecydowanie szybciej paliwo leci, pompa paliwowa dokończyła swój żywot. Po wymianie napisze czy pomogło.

 

Rozebrałem pompę paliwową do weryfikacji i okazało się że łopatki do tłoczenia paliwa ich po prostu nie ma zostały same skrawki.s7000409.jpg

 

 

Po wymianie pompy samochód nie do poznania. Od razu ożył. Żwawo reaguje na gaz.

Edytowane przez shoei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam mały problem ale nie wiem czy mam się tym martwić czy też nie?! mam nadzieję że nie.

Wczoraj jak jechałem to przy obrotach około 2000-2200obr/min wyczułem jakby przerwę w dostarczaniu paliwa tzn. na 0,5sekundy brak reakcji na dodawanie gazy ale tylko w powyższym przedziale obrotów. - NIE WIEM CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ?

Dzisiaj jak jechałem również tak się stało. :-(

W zbiorniku paliwa mam jakieś 1/5 baku (zbliżam się do rezerwy), na filtrze paliwa i powietrza mam blisko 30tyś km najechane (niedługo wymiana). Do tej pory nie miałem z nim problemów żadnych. Ostatnio wymieniałem rozrząd, pompę wody oraz wymieniałem żarówki przez co musiałem zdemontować kanał dolotu powietrza.

Macie jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Czy bez kompa da się coś oszacować?

 

---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:48 ----------

 

Właśnie pojeździłem trochę samochodem, zajrzałem pod maskę i to co zauważyłem:

1. rura ssąca którą demontowałem żeby włożyć żarówkę była trochę wysunięta więc ją lepiej wsadziłem - myślałem że to pomoże ale nic z tego - może trzeba pojechać na kompa i skasować błędy?.

2. Jak wyłączę wszystkie odbiorniki w samochodzie wentylator, radio to jak dodaję gazu przy obrotach 1900 - 2200obr/min to słyszę wyraźnie jak coś wciąga powietrze (odgłos zasysanego powietrza - tego wcześniej nie było).

 

Obroty nie falują wszystko ogólnie chodzi OK. samochód przyspiesza tak mi się wydaje że raczej tak samo jak było wcześniej.

 

Co to może być co muszę sprawdzić, w silniku to się zbytnio nie bawiłem więc śmiało można powiedzieć że jestem laikiem.

Czy można tak nim jeździć? bo żona go teraz na co dzień używa a ja go tylko dzisiaj zabrałem i klops. :(

 

Pozdrawiam i proszę o porady.

Edytowane przez 6-tec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przejrzyj prewody prowadzace z interkulera do turbo. Jak słychać syczenie i jest mała moc to może być dziura w któryms. Da się to tylko ręką wyczuć. Trzeba po wszystkch przeleciec. Nawet nie duża dziurka i jest ten obiaw. Może to to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to!!!

Dziura w wężu łączącym turbinę z rurą metalową (wzmocnieniem) z intercoolera do turbiny. Dziura na palec. Teraz muszę poszukać gdzieś części zamienników chyba nie produkują???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Ja sprawdziłem już u siebie wszystkie doloty,podciśnienia i tp. ciekawi mnie kolego 6-tec, czy jak usuniesz tą dziurę w przewodzie, to zniknie ta dziura 0,5 sek przy dodawaniu gazu? ja mam to samo, tyle, że u mnie skończyło się przejściem w tryb awaryjny. było tak samo, zacięcie w gazie (mała turbo dziurka) przy 1800 obr/min. i tak chyba następowało kolejno. nie jeżdże mulasto. raczej ostro. ale mimo wszystko chyba turbo do roboty. zbieram się i zbieram, ale jakoś czasu nie mam. ten tryb awaryjny kończy się jak zgaszę auto. przy uruchomieniu - piiiiii - (moje ulubione):manga, migająca kontrolka świec i wkręca się od nowa. u mnie turbo siedzi na 99%, także sprawdź potem, jak usuniesz tą dziurę w dolocie, czy ta przerwa 0,5 sek w reakcji zniknęła.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę to robił dopiero w sobotę jak dostanę część dzisiaj mam zamiar chociaż zakleić ją.

Dodatkowo w dniu dzisiejszym zapaliła mi się kontrolka silnika (pomarańczowa) i wyskoczył napis abgas werkstatt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będę to robił dopiero w sobotę jak dostanę część dzisiaj mam zamiar chociaż zakleić ją.

Dodatkowo w dniu dzisiejszym zapaliła mi się kontrolka silnika (pomarańczowa) i wyskoczył napis abgas werkstatt.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6736&highlight=abgas+werkstatt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Mielke podsunął sporo dobrej treści. Mnie już zaczyna bardzo denerwować ten zanik przyspieszania przy 1800obr/min. wcześniej też gdzieś czytałem, że to może być czujnik temperatury spalin. parę razy już go czyściłem, ale wtedy po podpięciu VAG pokazywało exhaust temp.sensor. a teraz pokazuje mi, że wartość graniczna doladowania przekroczona. N75 wymieniony, EGR - OK, więc chyba pozostaje mi turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolega Mielke podsunął sporo dobrej treści. Mnie już zaczyna bardzo denerwować ten zanik przyspieszania przy 1800obr/min. wcześniej też gdzieś czytałem, że to może być czujnik temperatury spalin. parę razy już go czyściłem, ale wtedy po podpięciu VAG pokazywało exhaust temp.sensor. a teraz pokazuje mi, że wartość graniczna doladowania przekroczona. N75 wymieniony, EGR - OK, więc chyba pozostaje mi turbo.
albo wężyki albo przewody elektryczne do N75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. sprawdzę jeszcze te wężyki i elektrykę N75. ale już tracę nadzieję. i wzrosło spalanie:dolamam.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok. sprawdzę jeszcze te wężyki i elektrykę N75. ale już tracę nadzieję. i wzrosło spalanie:dolamam.....
a sprawdzałeś przepływkę i czy nie ma lewego powietrza ?

Sprawdź jeszcze rury od IC do turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka -ok. sprawdzałem. rury też, wszystkie, jakie tylko są. wzelkie objawy wskazują na kierownice turbo. i co najciekawsze, dźwignia od turbo pracuje, ale jak ją ponaciągałem to przez 1 dzień było ok. but wrócił i fajnie było. ale 1 dzień. na drugi dzień to samo. ja do wyprzedzania, 130km/h i STOP. awaryjny. to jest niebezpieczne. posprawdzam wszystko jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka -ok. sprawdzałem. rury też, wszystkie, jakie tylko są. wzelkie objawy wskazują na kierownice turbo. i co najciekawsze, dźwignia od turbo pracuje, ale jak ją ponaciągałem to przez 1 dzień było ok. but wrócił i fajnie było. ale 1 dzień. na drugi dzień to samo. ja do wyprzedzania, 130km/h i STOP. awaryjny. to jest niebezpieczne. posprawdzam wszystko jeszcze raz.
bo może być tak że sama gruszka od turbo nie trzyma podciśnienia a sama turbina jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

po zgaszeniu silnika ją cofa, jak odpalę też reaguje. to jak ją sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po zgaszeniu silnika ją cofa, jak odpalę też reaguje. to jak ją sprawdzić?
a robiłeś logi jeśli tak to co koledzy na to, a gruszkę sprawdzasz podobnie jak pompę Vacum manometrem ze skalą ujemną gdzieś na forum jest opis chyba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi nie zrobione. poszukam o gruszce. dzięki Kolego Mielke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wczoraj usunąłem nieszczelność dziura ładna na chwilę obecną zakleiłem ją wzmocnioną taśmą - jestem ciekaw jak długo wytrzyma - jak myślicie ile??? bo chyba tam dużego ciśnienia nie ma co?!.

Jak założyłem wąż to dałem mu ostro po garach żeby nagar wydmuchał z systemu. I po przejechaniu jakiś 2-3km kontrolka zniknęła (zgasła). Ale i tak muszę pojechać na VAG żeby go wykasować. Samochodzik przyspiesza bez problemu i bardzo dobrze się zbiera :dobrze.

Jak wyciągałem ten wąż to zauważyłem że intercooler jest trochę zaolejony tzn. na łączeniu węży poci się myślałem żeby go wyczyścić wraz z przewodami. Moje pytanie jak do tego się zabrać w jaki sposób go można wyciągnąć tzn chłodnicę muszę ściągać zderzak czy da się to zrobić bez ściągania zderzaka. No i najważniejsze czym go wypłukać, umyć te elementy?

Dzięki za podpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam

16062011334.jpg

16062011337.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności