Skocz do zawartości
Gość krystian_s1

problem z chlodzeniem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian_s1

witam !mam taki problem w b4 tdi kombi gdy jezdze po miescie lub stoje w korkach mam problem z chlodzeniem silnika wentylator sie załacza termostat sie otwiera ale nic to niedaje temperatura silnika ciagle wzasta pow 100 st. niedawno musialem zrobic uszczelke pod glowica bo niestety niewytrzymala!mam załozony pojedynczy wentylator na chlodnice a w ksiazce jest napisane ze powinny byc dwa sprzezone ze soba niewiem co mam zrobic niechce zarznac silnika prosil bym o kilka porad dotyczacych chlodzenia w tym aucie! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Cosmo

nie wiem jak jest w tym aucie ale powodem jest czesto zapowietrzony uklad no i jak ktos leje wode zamiast plynu to tez sie tak dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

W korku temperatura skacze mi powyzej 110st. tylko ja nie patrze na wskaznik temp.plynu tylko na temp.oleju.Podobnie mam w trasie,jezeli na obrotomierzu mam 4tys obrotow lub ponad to tez mam powyzej 100st.Zwroce uwage jak to wyglada na wskazniku,tylko cos mi sie wydaje ze temp.plynu a oleju to dwie rozne rzeczy :? Jaki olej wlewasz???Jaki masz na tym aktualnym przebieg???Na starym oleju przed wymiana temp mialem wyzsza o jakies 15st.Wymienilem tez plyn chlodzacy bo bylo petrygo,a spotkalem sie z opiniami ze potrafi doprowadzic do ubytkow w bloku lub glowicy!!!Jezeli powinno byc dwa wentylatory to mozliwe ze to tez ma wplyw na za wysoka temp cieczy chlodzacej!!!I jescze jedna rzecz..uszkodzony termostat jezeli sie nie otwiera do konca blokuje duzy obieg i silnik sie przegrzewa.

Ps: oczywiscie nie mam diesla z tylko bezyniaka.

Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat sie otwiera ale nic to niedaje

hmm... ja mialem kiedys podobny problem. termostat sie niby otwieral, ale nie przy takiej tempraturze jak trzeba. kupilem jakies gowno a okazalo sie jeszcze, ze koles dobral nie od tego modelu! Sprawdz to!

mam załozony pojedynczy wentylator na chlodnice a w ksiazce jest napisane ze powinny byc dwa sprzezone ze soba

to tez moze byc przyczyna! Moze zanim pasek dotarl w Twoje rece przeszedl wymiane silnika albo cos takiego? Moze wczesniej siedzial tam benzyniak a wsadzili diesla? Cholera wie - rozne kombinacje widzialem :/

 

poza tym:

1) czy napewno masz spojler pod przednim zderzakiem? tzw. hokeje? Ja kiedys go przypadkiem urwalem i pasek zaczal sie grzac jak glupi!

 

2) Czy przy napelnianiu ukladu plynem chlodzacym napewno zrobiles to poprawnie? Tzn. otworzyles nawiew cieplego powietrza w samochodzie? Niezla garsc wody wchodzi w nagrzewnice. Jesli chcesz wkleje Ci pozniej opis z ksiazki o pasku jak poprawnie napelniac uklad.

 

BTW - czy silnik naprawde sie grzeje? Paski z tamtego okresu słyna z awarii wskaĽników właśnie od temp. wody, poziomu paliwa itp. - moze i u Ciebie to zwariowało?

 

PS: daj znac czy i jak rozwiazales problem - moze ktos ma podobny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet

Witam. Dzisiaj wymieniłem chlodnicę, stara się rozsypała i mam taki problem: woda ze zbiornika się wylewa (gotuje czy uchodzi powietrze?) na zegarze jest wtedy ok. 90 stopni. Natomiast jak wyłącze silnik woda nagle ze zbiornika jest zasysana do środka a pózniej ze zbiornika ulatnia się para i syczy. Do wyższych temp. nie dochodzę ponieważ wylałaby sie chyba cała woda. Apropo jaka jest pojemność ukł. chłodzenia w passacie 1.8 95r.

Wodę wlałem tak na spróbę czy nigdzie się nie leje itp. Za dużo w ostatnim czasie wydałem na borygo. I mam pytanie chlodziwo trzeba wlewać przy włączonym silniku czy nie, może jeszcze trzeba wykonać jakieś ine czynności?

 

Czy to może być uszczelka na głowicy, jakie są objawy uszkodzenia uszczelki lub samej głowicy?

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Edytowane przez Du?y
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Apropo jaka jest pojemność ukł. chłodzenia w passacie 1.8 95r.

6 litrów

I mam pytanie chlodziwo trzeba wlewać przy włączonym silniku

Jeśli silnik jest gorący to przy włączonym, ale najlepiej poczekać aż ostygnie.

 

A sprawdzałeś termostat czy dobrze działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może wystarczy mu pozwolić się odpowietrzyć? Bo rozumiem że nowa chłodnica jest drożna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet

Oczywiscie ze jest drożna. Dziwi mnie to że po wyłączeniu silnika płyn gdzieś znika jest szybko zasysany. Jeszcze jedno: jaka jest różnica pomiędzy małym a dużym obiegiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży obieg - chłodnica

Mały obieg - nagrzewnica

Ile weszło Ci płynu? Daj mu się odpowietrzyć - ja swój zostawiłem na noc z odkręconym korkiem i rano znikły wszelkie problemy związane z wymianą cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie ze jest drożna. Dziwi mnie to że po wyłączeniu silnika płyn gdzieś znika jest szybko zasysany. Jeszcze jedno: jaka jest różnica pomiędzy małym a dużym obiegiem?
Mały obieg to silnik oraz nagrzewnica , duży obieg to silnik ,nagrzewnica oraz chłodnica: sterowanie termostatem umożliwia przełączenie się z małego obiegu (silnik zimny) na duży( silnik rozgrzany, wysoka temp, ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet

Czyli jak jest duży obieg to oba węże z chłodnicy gorące? Z tego wynika że termostat pracuje poprawnie. Problem pewnie jest z czujnikiem uruchomiającym wiatrak dodam że wiatrak podpięty na krótko działa i na I i na II biegu dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ma następujący problem a mianowicie gdy silnik osiągnie 90 stopni to mam gorący tylko górny wąż od chłodnicy a dolny jest zimny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ma następujący problem a mianowicie gdy silnik osiągnie 90 stopni to mam gorący tylko górny wąż od chłodnicy a dolny jest zimny

wstępnie to mogę Ci powiedzieć że termostat nie puszcza. tylko jesteś pewien że wskaźnik dobrze pokazuje??

tak na marginesie to pytasz o b2 czy b3/b4??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat nie puszcza? A może chłodnica nie puszcza? U mnie nie puszczała chłodnica, więc nie jest to tak oczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat b4

wskaźnik pokazuje dobrze

a o co chodzi że chłodnica nie puszcza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie puszcz to jest zatkana nie chłodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czasami trzyma 87 a czasami 90 stopni, wczoraj mi się zdarzyło że temperatura była powyżej 90 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniczku jest 88 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności