Gość krystian_s1 Zgłoś #1 Napisano 9 Lipca 2005 witam !mam taki problem w b4 tdi kombi gdy jezdze po miescie lub stoje w korkach mam problem z chlodzeniem silnika wentylator sie załacza termostat sie otwiera ale nic to niedaje temperatura silnika ciagle wzasta pow 100 st. niedawno musialem zrobic uszczelke pod glowica bo niestety niewytrzymala!mam załozony pojedynczy wentylator na chlodnice a w ksiazce jest napisane ze powinny byc dwa sprzezone ze soba niewiem co mam zrobic niechce zarznac silnika prosil bym o kilka porad dotyczacych chlodzenia w tym aucie! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cosmo Zgłoś #2 Napisano 9 Lipca 2005 nie wiem jak jest w tym aucie ale powodem jest czesto zapowietrzony uklad no i jak ktos leje wode zamiast plynu to tez sie tak dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #3 Napisano 11 Lipca 2005 Witam!!! W korku temperatura skacze mi powyzej 110st. tylko ja nie patrze na wskaznik temp.plynu tylko na temp.oleju.Podobnie mam w trasie,jezeli na obrotomierzu mam 4tys obrotow lub ponad to tez mam powyzej 100st.Zwroce uwage jak to wyglada na wskazniku,tylko cos mi sie wydaje ze temp.plynu a oleju to dwie rozne rzeczy :? Jaki olej wlewasz???Jaki masz na tym aktualnym przebieg???Na starym oleju przed wymiana temp mialem wyzsza o jakies 15st.Wymienilem tez plyn chlodzacy bo bylo petrygo,a spotkalem sie z opiniami ze potrafi doprowadzic do ubytkow w bloku lub glowicy!!!Jezeli powinno byc dwa wentylatory to mozliwe ze to tez ma wplyw na za wysoka temp cieczy chlodzacej!!!I jescze jedna rzecz..uszkodzony termostat jezeli sie nie otwiera do konca blokuje duzy obieg i silnik sie przegrzewa. Ps: oczywiscie nie mam diesla z tylko bezyniaka. Pozdrawiam!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2005 termostat sie otwiera ale nic to niedaje hmm... ja mialem kiedys podobny problem. termostat sie niby otwieral, ale nie przy takiej tempraturze jak trzeba. kupilem jakies gowno a okazalo sie jeszcze, ze koles dobral nie od tego modelu! Sprawdz to! mam załozony pojedynczy wentylator na chlodnice a w ksiazce jest napisane ze powinny byc dwa sprzezone ze soba to tez moze byc przyczyna! Moze zanim pasek dotarl w Twoje rece przeszedl wymiane silnika albo cos takiego? Moze wczesniej siedzial tam benzyniak a wsadzili diesla? Cholera wie - rozne kombinacje widzialem poza tym: 1) czy napewno masz spojler pod przednim zderzakiem? tzw. hokeje? Ja kiedys go przypadkiem urwalem i pasek zaczal sie grzac jak glupi! 2) Czy przy napelnianiu ukladu plynem chlodzacym napewno zrobiles to poprawnie? Tzn. otworzyles nawiew cieplego powietrza w samochodzie? Niezla garsc wody wchodzi w nagrzewnice. Jesli chcesz wkleje Ci pozniej opis z ksiazki o pasku jak poprawnie napelniac uklad. BTW - czy silnik naprawde sie grzeje? Paski z tamtego okresu słyna z awarii wskaĽników właśnie od temp. wody, poziomu paliwa itp. - moze i u Ciebie to zwariowało? PS: daj znac czy i jak rozwiazales problem - moze ktos ma podobny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet Zgłoś #5 Napisano 2 Września 2008 (edytowane) Witam. Dzisiaj wymieniłem chlodnicę, stara się rozsypała i mam taki problem: woda ze zbiornika się wylewa (gotuje czy uchodzi powietrze?) na zegarze jest wtedy ok. 90 stopni. Natomiast jak wyłącze silnik woda nagle ze zbiornika jest zasysana do środka a pózniej ze zbiornika ulatnia się para i syczy. Do wyższych temp. nie dochodzę ponieważ wylałaby sie chyba cała woda. Apropo jaka jest pojemność ukł. chłodzenia w passacie 1.8 95r. Wodę wlałem tak na spróbę czy nigdzie się nie leje itp. Za dużo w ostatnim czasie wydałem na borygo. I mam pytanie chlodziwo trzeba wlewać przy włączonym silniku czy nie, może jeszcze trzeba wykonać jakieś ine czynności? Czy to może być uszczelka na głowicy, jakie są objawy uszkodzenia uszczelki lub samej głowicy? Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Edytowane 3 Września 2008 przez Du?y 2 scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 2 Września 2008 Apropo jaka jest pojemność ukł. chłodzenia w passacie 1.8 95r. 6 litrów I mam pytanie chlodziwo trzeba wlewać przy włączonym silniku Jeśli silnik jest gorący to przy włączonym, ale najlepiej poczekać aż ostygnie. A sprawdzałeś termostat czy dobrze działa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #7 Napisano 2 Września 2008 Witam A może wystarczy mu pozwolić się odpowietrzyć? Bo rozumiem że nowa chłodnica jest drożna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet Zgłoś #8 Napisano 2 Września 2008 Oczywiscie ze jest drożna. Dziwi mnie to że po wyłączeniu silnika płyn gdzieś znika jest szybko zasysany. Jeszcze jedno: jaka jest różnica pomiędzy małym a dużym obiegiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #9 Napisano 2 Września 2008 Duży obieg - chłodnica Mały obieg - nagrzewnica Ile weszło Ci płynu? Daj mu się odpowietrzyć - ja swój zostawiłem na noc z odkręconym korkiem i rano znikły wszelkie problemy związane z wymianą cieczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #10 Napisano 2 Września 2008 Oczywiscie ze jest drożna. Dziwi mnie to że po wyłączeniu silnika płyn gdzieś znika jest szybko zasysany. Jeszcze jedno: jaka jest różnica pomiędzy małym a dużym obiegiem?Mały obieg to silnik oraz nagrzewnica , duży obieg to silnik ,nagrzewnica oraz chłodnica: sterowanie termostatem umożliwia przełączenie się z małego obiegu (silnik zimny) na duży( silnik rozgrzany, wysoka temp, ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mareklet Zgłoś #11 Napisano 2 Września 2008 Czyli jak jest duży obieg to oba węże z chłodnicy gorące? Z tego wynika że termostat pracuje poprawnie. Problem pewnie jest z czujnikiem uruchomiającym wiatrak dodam że wiatrak podpięty na krótko działa i na I i na II biegu dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maca1988 Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2011 Witam ma następujący problem a mianowicie gdy silnik osiągnie 90 stopni to mam gorący tylko górny wąż od chłodnicy a dolny jest zimny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #13 Napisano 22 Marca 2011 Witam ma następujący problem a mianowicie gdy silnik osiągnie 90 stopni to mam gorący tylko górny wąż od chłodnicy a dolny jest zimny wstępnie to mogę Ci powiedzieć że termostat nie puszcza. tylko jesteś pewien że wskaźnik dobrze pokazuje?? tak na marginesie to pytasz o b2 czy b3/b4?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #14 Napisano 22 Marca 2011 Termostat nie puszcza? A może chłodnica nie puszcza? U mnie nie puszczała chłodnica, więc nie jest to tak oczywiste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maca1988 Zgłoś #15 Napisano 22 Marca 2011 passat b4 wskaźnik pokazuje dobrze a o co chodzi że chłodnica nie puszcza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 22 Marca 2011 jak nie puszcz to jest zatkana nie chłodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2011 Raczej to termostat trzyma, silnik osiąga temp powyżej 90 st? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maca1988 Zgłoś #18 Napisano 23 Marca 2011 czasami trzyma 87 a czasami 90 stopni, wczoraj mi się zdarzyło że temperatura była powyżej 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 23 Marca 2011 Zmierz dla pewności temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maca1988 Zgłoś #20 Napisano 26 Marca 2011 w zbiorniczku jest 88 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach